Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané problémy mezinárodní marketingové strategie firem
Čapková, Halka ; Přikrylová, Jana (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent) ; Lošťáková, Hana (oponent) ; Svobodová, Šárka (oponent)
Ve své doktorské práci jsem se věnovala marketingovým strategiím používaným českými pobočkami nadnárodních farmaceutických firem. Farmaceutický průmysl i trh jsou velmi specifické, především proto, že etika, zákony a státní regulace v nich hrají mnohem větší úlohu než v jiných odvětvích. Proto jsem se v první části své práce zaměřila na identifikaci základních odlišností tohoto průmyslu od běžného spotřebitelského průmyslu. V druhé části jsem se pomocí primárního výzkumu snažila zjistit, jak tyto rozdíly ovlivňují volbu marketingové strategie používané farmaceutickými firmami. Oslovila jsem 46 velkých farmaceutických firem podnikajících na našem území a zjišťovala jakou marketingovou strategii používají, kde je vytvářena, jak je financována a jaké komunikační kanály jsou nejčastěji využívány.
Dynamika obchodního modelu v telekomunikacích
Filipová Fuchsová, Regina ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent) ; Peterka, Jiří (oponent)
Zaměření dizertační práce je soustředěno na aktuálně nejprogresívnější součást odvětví telekomunikací, správu Internetu a internetový systém doménových jmen. Odvětví domén je nejen velmi zajímavou, ale z ekonomického hlediska velmi málo probádanou oblastí v porovnání s "konvenčními" odvětvími. V nedávné době také vystoupila do popředí otázka řízení celosvětového Internetu (Internet governance), která ovšem zatím zdaleka není vyřešena ani dostatečně prodiskutována. Teorie zatím neposkytuje uspokojivé odpovědi na mnohé otázky praxe. Cílem práce bylo detailně charakterizovat toto odvětví a vyvinout vlastní model charakterizující závislost počtu registrací na dalších ukazatelích. Tato dizertační práce Reginy Filipové Fuchsové přináší podrobnou analýzu faktorů ovlivňujících systém doménových jmen. V národních doménách nejvyšší úrovně .cz a .eu se jedná o první analýzu takového druhu vůbec. Další hlavní nové poznatky přináší typologie správců domén nejvyšší úrovně a provázání volby doménových jmen s firemní strategií. Na základě vlastních analýz a případových studií autorka dochází k závěrům, že existuje poměrně silná závislost počtu zaregistrovaných domén v příslušné ccTLD na charakteristikách národní ekonomiky a že v jednotlivých zemích se významně liší model vztahu registru národní ccTLD se státem, což je zejména dáno historickým vývojem a národními specifiky. Autorka dále dospívá v závěru, že na národních trzích si národní a generické TLD částečně konkurují a částečně se chovají jako komplementy. Záleží především na konkrétním trhu a stupni liberalizace národní ccTLD, neboť na neliberalizovaných trzích s těžko dostupnou či drahou ccTLD fungují generické TLD jako substituty národních. Na liberalizovaných trzích pak růst ccTLD jde ruku v ruce s růstem gTLD a konkurují si méně. Povahu komplementů mají podle statistických analýz národní domény zemí EU a evropská TLD .eu. Práce má významný teoretický i praktický přínos vzhledem k svému širokému záběru a púvodním analýzám v této oblasti. Výsledky je možné prakticky využít zejména pro benchmarking registrů a úvahy spojené s delegací nových domén nejvyšší úrovně.
Trh marketingového výzkumu - analýza současného stavu odvětví, predikce vývoje, mezinárodní srovnání
Laschoberová, Libuše ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent) ; Machková, Hana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Marketingový výzkum je významnou součástí marketingu, protože poskytuje informace, které jsou využívány pro podporu rozhodování, tvorbu plánů a strategií i jejich následné hodnocení. Umožňuje poznat situaci na trhu, konkurenci, chování spotřebitele atd. Marketingový výzkum vytváří konkurenční výhodu, zvyšuje míru jistoty a omezuje riziko podnikání. Musí však být proveden kvalitně a profesionálně. Přínosem této disertační práce v teoretické rovině je především vytvoření jednoho dokumentu, který komplexně analyzuje danou problematiku. Jeden dokument tak zahrnuje podrobnější informace o trhu a jeho prostředí v souvislostech, základní teorii a význam marketingového výzkumu, stručný popis vývoje, vybraná zásadní data, mezinárodní srovnání, aktuální trendy a predikci a údaje a názory samotných firem a expertů. Obsahuje také praktické příklady, které dokladují a ilustrují některé teoretické poznatky. Práce se soustředí na analýzu současného stavu, na predikci budoucího vývoje a na mezinárodní srovnání. Praktický přínos práce spočívá v shromáždění a vhodném uspořádání informací (primárních i sekundárních) o situaci na trhu, což umožní jeho lepší poznání a pochopení probíhajících procesů na hlubší úrovni. Analýza je vytvořena nezávisle a nezaujatě. Z praktického hlediska je též významná část věnující se predikci budoucího vývoje v různých aspektech trhu. Tato předpověď umožní se včas probíhajícím změnám přizpůsobit, vytvořit odpovídající strategie a připravit se na pravděpodobný budoucí vývoj. Podstatným přínosem na teoretické úrovni je též provedení dvou vlastních primárních výzkumů, které přinesly nová, dosud neexistující data. Získané informace přinesly expertní názory na vybrané otázky a umožnily potvrdit stanovené hypotézy (na českém trhu). Lze tedy zkráceně konstatovat, že 1) české firmy začínají stále více chápat význam a možnosti marketingového výzkumu a začínají ho stále více využívat; 2) nároky poptávajících subjektů na kvalitu a profesionalitu provádění marketingových výzkumů rostou a 3) podíl mezinárodních projektů marketingového výzkumu roste na úkor projektů prováděných na národní bázi. Teoretická část: 1. základní teorie marketingového výzkumu (význam marketingového výzkumu, informace a jejich kvalita, základy marketingového výzkumu -- proces, typy výzkumů, klasifikace dat a metod, metody sběru dat, analýza a interpretace dat), 2. trh marketingového výzkumu (stručný vývoj, specifikace odvětví, popis prostředí, etika), 3. mezinárodní marketingový výzkum (základní teorie, specifika, problémy, mezinárodní srovnání -- obrat a jeho struktura z hlediska typů klientů i výzkumných metod, cenové srovnání, nejvýznamnější výzkumné agentury), 4. marketingový výzkum v České republice (firmy, obrat, struktura klientů i využívaných metod). Praktická část: dva vlastní výzkumy: 1. mezinárodní výzkum zaměřený na získání informací o vývoji odvětví marketingového výzkumu, 2. výzkum v rámci České republiky zaměřený na ověření platnosti tří hypotéz; v obou případech text obsahuje metodologii výzkumů, popis souboru respondentů a jejich charakteristik, analýzu a interpretaci výsledků; 3. identifikace a popis aktuálních trendů v odvětví (v dělení na oblasti vztahu klienta a agentury, respondentů, samotného trhu, metod a technologií), predikce vývoje trhu do budoucna.
Porovnání odlišností interkulturálního marketingu na vybraných průmyslových trzích EU a východní Evropy
Hrbek, David ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Přikrylová, Jana (oponent) ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Stránský, Lubomír (oponent)
Interkulturální marketing je trvalý proces přizpůsobování marketingových programů cílovým národním či regionálním trhům. Interkulturálními rozdíly hrají významnou roli při uplatňování nástrojů marketingové strategie, tedy při provádění marketingového výzkumu, segmentace trhu a výběru vhodných cílových skupin, vytváření positioningu značky a implementaci marketingového mixu -- produkt, cena, distribuce a komunikace. Doktorská práce se zabývá komplexní charakteristikou kulturních odlišností vybraných zemí Evropské unie a východního bloku - Německa, Rakouska, Itálie, Polska, Ruska, Ukrajiny a Běloruska - s cílem definovat způsoby chování průmyslových subjektů v těchto zemích, analyzovat podnikatelské prostředí a syntetizovat hlavní poznatky o způsobech vedení obchodního jednání. Na příkladech z praxe je ukázáno, že vedení obchodního jednání na průmyslovém trhu je sice determinováno faktickými údaji o vlastnostech zboží či služeb, ceně, podmínkách dodání a způsobu úhrady kupní ceny, však stále více se ukazuje, že znalosti kulturních odlišností jednotlivých zemí, orientace ve způsobu vedení obchodního jednání s cizincem a schopnost přizpůsobit se obchodním zvyklostem a etiketě v cizím prostředí značným způsobem ovlivňuje výsledek obchodních transakcí. Bez znalosti místních podmínek, jazykové připravenosti, hodnotové orientace, historických a kulturních odkazů a v neposlední míře i pečlivého prostudování způsobu vedení obchodního jednání, by tyto, hodnotově a organizačně rozsáhlé obchodní případy, nebylo možné realizovat. Práce poskytuje praktické využití díky nashromáždění informací a přehlednému porovnání podnikatelského prostředí v sedmi vybraných evropských zemích. Podává vzevrubný rozbor politických, legislativních a ekonomických faktorů a popisuje specifické podmínky pro uplatňování českého zboží ve výše zmíněných teritoriích. Tato data, nashromážděná v úzké spolupráci se zastupitelskými orgány České republiky v zahraničí, jsou univerzálně použitelná pro české exportéry a vytváří rámec pro další analýzy v oblasti sociálně-kulturní a v oblasti vedení obchodního jednání.
Analýza nakládání s biologicky rozložitelným komunálním odpadem města Zlína
Přikrylová, Jana ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá nakládáním s biologicky rozložitelným komunálním odpadem (dále jen "BRKO") ve městě Zlíně. Úvod práce popisuje pojmy týkající se této problematiky obecně a legislativu upravující nakládání s odpady. Zmiňuje se také o environmentálních dopadech skládkování BRKO. Dále se zabývá způsoby sběru BRKO a možnostmi jeho zpracování. Klíčová část práce popisuje současný stav nakládání s BRKO ve městě Zlíně. Analyzuje dosavadní projekty sběru BRKO realizované městem z hlediska jejich ekonomické efektivnosti. Prognózuje předpokládaný vývoj množství BRKO v dalších letech v návaznosti na Plán odpadového hospodářství, který ukládá omezit skládkování biologicky rozložitelných odpadů. Cílem práce je na základě získaných poznatků se pokusit navrhnout optimální systém sběru a možnosti zpracování BRKO pro město Zlín, pokud by se separace rozšířila na celé území města a vyhodnotit navrhovaný systém z hlediska ekonomických a environmentálních přínosů.
Building Loyalty in Consumer Markets
Selivanova, Olga ; Přikrylová, Jana (vedoucí práce) ; Tjokorda, Patrik (oponent)
In the first chapter this thesis summarizes all different viewpoints of marketers and other experts in business concerning customer loyalty definition. The second chapter discusses a role customer loyalty plays in business of companies. By selecting appropriate definition of customer loyalty, the purpose of this thesis would be to describe all benefits associated with customer loyalty and suggest solution for their expression in economic terms. These topics are discussed in Chapter 3 and 4. In addition in Chapter 5 and Chapter 6 management of customer loyalty and its determinants will be introduced. By selecting those determinants, which are hidden behind customer motivations to purchase company's products or services, and by managing them, company is able to build customer loyalty and enjoy all associated benefits in a form of increased profitability of its business. Finally in the last chapter loyalty programs and their management are discussed, because they are often used as tools to encourage customer loyalty. All these findings are demonstrated in a case study of Palac Flora, a shopping mall in Prague, which introduced its loyalty program a couple of years ago. The final part of this thesis is devoted to conclusion and bibliography.
Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Indie s přihlédnutím ke zkušenostem firmy Adventura, s.r.o.
Švagr, Vojtěch ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Tato práce je seznámením s přitažlivým ekonomickým prostředím a potenciálem trhu Indie nejen pro české podnikatele a firmy. Důležitá je i snaha proniknout do mentality Indů. Respekt a úcta ke kulturám, tzv. mezikulturní vnímaní, je základem mezinárodního jednání a světového obchodu. Teoretická část práce je věnována základním charakteristikám indického teritoria od základních informací po aktuality z politicko-ekonomického dění v regionu. Součástí je i nastínění vztahů a dosavadní bilance mezi Indií a Českou Republikou. V praktické části se práce dále zaměřuji na kulturní odlišnosti a specifika obchodního jednání. Podkladem jsou zkušenosti firmy Adventura s.r.o., která se mimo jiné specializuje na teritorium Indie. Praktické zkušenosti průvodců CK, získané formou anketního šetření, jsou srovnány s publikacemi, které se týkají specifik mezinárodního obchodního jednání s Indy. Cílem práce je zdůraznění nutnosti vnímání kulturních odlišností, a to nejen při snaze firem uplatnit se na indickém trhu, ale i pro zahraniční turisty.
Creating value through brand management- A study on Toyota Ghana limited
Asamoah, Emmanuel Selase ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Důležitý koncept, který prošel významnou transformací je management značky. Značka je základním prvkem pro podnikání, jelikož veškeré faktory, které jsou pro podnikání přínosné jsou na značce závislé. Zvýšená hodnota globálních společností, která je způsobena výsledkem správného řízení značky nesmí být přeceněna. Toyota je jednou z nejúspěšnějších značek na globálním trhu a tato úspěšnost jde i za hranice automobilového průmyslu. Mezi různé automobilové společnosti, které operují v Ghaně, se Toyota zařadila mezi velké hráče. Tato diplomová práce se zabývá způsobem, jak společnosti vytvářejí hodnotu značky správným řízením značky, při použití příkladu společnosti Toyota Ghana limited. Práce se zabývá různými strategiemi řízení značky společnosti Toyota, a jak tyto strategie přispěly k úspěchu této firmy. Některé tyto strategie jsou popsány v této práci. Závěry z této práce ukazují jak se úspěšný management značky pozitivně projevuje na tržním podílu značky.
Identifikace nových trhů pro vozidla TATRA v Jižní Americe
Boháčová, Věra ; Přikrylová, Jana (vedoucí práce) ; Kunčický, Jan (oponent)
Cílem práce je definovat nové možnosti odbytu pro vozidla společnosti TATRA, a.s.v Jižní Americe. Jedná se o utřídění dostupných informací a o výběr těch informací, které by mohly mít pro vedení společnosti význam v procesu rozhodování o obchodních aktivitách. Informace byly získávány z dostupných zdrojů, jako jsou např. statistické údaje či údaje tuzemských či zahraničních proexportních agentur či ministerstev, dále pak související články v periodikách a další zdroje. Práce je rozdělena do několika základních částí. První z nich je teoretická část, ve které se zabývám teoretickými přístupy k mezinárodnímu marketingu. Další částí je praktická část, v níž dochází ke sběru a třídění dostupných informací, následně k analýze a identifikaci odbytových možností pro vozidla TATRA v jednotlivých zemích Jižní Ameriky. Zvolené téma je podnikové, proto byly cíle této práce vytyčeny přímo pro potřeby společnosti TATRA, a.s. ve spolupráci s jejími představiteli.
Komparace německého a českého podnikatelského prostředí
Pour, Jan ; Přikrylová, Jana (vedoucí práce)
Komparace českého a německého podnikatelského prostředí na základě PEST analýzy. Určení klíčových faktorů ovlivňujících působení na daných trzích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Přikrylová, Jaroslava
4 Přikrylová, Jiřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.