Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh změn marketingového mixu konkrétní společnosti
Buček, Jan ; Nováková, Miroslava (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou současného marketingového mixu reklamní a eventové společnosti Poring a studiem Viara, jež je součástí této firmy a zaměřuje se na pohybové aktivity a zdravý životní styl. V práci jsou vymezeny teoretické poznatky spjaté s tématem, rozbor marketingového prostředí, konkurence a aktuální stav sledované firmy v daném tržním prostředí. Práce zároveň obsahuje návrhy pro optimalizaci marketingového mixu, jež by měly zajistit zlepšení konkurenční pozice sledované firmy na trhu.
Human-like conversations with Digital Personas: Conversational strategies that support mutual understanding
Kunc, Benjamín ; Šipošová, Barbora (vedoucí práce) ; Nováková Schöffelová, Miroslava (oponent)
Komunikace je kolaborativní proces, a proto vyžaduje, aby si komunikující vytvořili tzv common ground - předpoklad, že si vzájemně rozumí na dostatečné úrovni (Clark, 1996). Virtuální agenti využívající umělou inteligencí, kteří používají přirozený jazyk ke komunikaci s lidmi v poslední době přitahují pozornost široké veřejnosti i odborníků. Jejich rozvoj umožňuje lidem zadávat virtuálním agentům složitější úkoly, založených na samotném procesu konverzace, a využívají se mimo jiné v oblastech vzdělávání, zdravotnictví nebo duševního zdraví. Schonpst porozumět přirozenému jazyku se sice u virtuálních agentů stále zlepšuje, jejich schopnost plnit komplexní samostatné úkoly (vedení polostrukturovaných rozhovorů, mentorování, koučování apod.) je však stále omezena nedostatečností jejich komunikačních schopností, a tak si nejlépe vedou spíše v krátkých, doménově specifických rozhovorech (Drouin et al., 2022). Cílem této diplomové práce bylo: 1) vytvořit experimentální rámec určený pro krátký (5minutový) sociální hlasový chat mezi lidmi a virtuálními agenty, který by umožnil experimentálně manipulovat s různými konverzačními strategiemi; 2) navrhnout první sadu konverzačních strategií pro vzájemné porozumění a navrhnout vhodné sebehodnotící a behaviorální metriky pro měření dopadu strategií na pocity...
Přínos Tréninku jazykových schopností dle Elkonina pro jazykové schopnosti dětí
Šišková, Dorota ; Nováková Schöffelová, Miroslava (vedoucí práce) ; Málková, Gabriela (oponent)
Fonematické povědomí je považováno za jeden z důležitých prediktorů budoucí úspěšnosti čtení a psaní, kterým se budeme v diplomové práci zabývat. V teoretické části vymezujeme základní pojmy, věnujeme se predikorům čtení a psaní a fonologickému deficitu ve vývoji dítěte. Výzkumná část je pojata jako kvaziexperiment, ve kterém sledujeme dopad Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina na jazykové schopnosti dětí předškolního věku. Naším cílem diplomové práce je zhodnotit účinek české adaptace intervenčního programu u dětí a zachytit změny v důsledku implementace tohoto intervenčního programu. Výzkumný vzorek tvoří experimentální skupina a skupina kontrolní. Před a po absolvování intervence byla u dětí testována a měřena úroveň fonematického povědomí (konkrétně test izolace první, poslední hlásky, syntézy hlásky). Děti z experimentální skupiny byly meřeny i testem na opakování vět. Výsledky výzkumného šetření prokázaly pozitivní vliv předmětné intervence v oblasti jazykového vývoje dětí. Děti, které byly před tréninkem v oblasti svého jazykového vývoje slabé, po tréninku vykazovaly signifikantně lepší výsledky v testu opakování vět, své deficity fonematického povědomí po tréninku vyrovnaly a výkony se vyrovnaly normě. V úlohách hodnocích izolaci poslední hlásky a syntézy hlásky vykazovaly...
Online diskuze pod zpravodajskými články z pohledu přispěvatelů a z pohledu redakce
Nováková, Miroslava ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Po přelomu nového tisíciletí došlo k překotně rychlému rozvoji a růstu internetu a k vývoji jeho obsahu. Současný internet a jeho podoba jsou ve velké míře formovány samotnými uživateli, kteří užíváním a následným sdílením obsahu jej pomáhají formovat a stávají se produživateli. Nejznámějším a nejrozšířenějším internetovým prostorem, kde mohou uživatelé vkládat a sdílet svůj vlastní obsah, jsou sociální sítě. Dalším velice rozšířeným příkladem tvorby internetového obsahu uživateli jsou online diskuse. Online diskuse jsou zcela tvořené uživateli a zároveň na ně mají obrovský vliv. Pokud tyto dvě platformy spojíme, získáme prostor, kde se může téměř kdokoliv k čemukoliv vyjadřovat a nepřímo tak ovlivňovat velkou masu lidí, potažmo celé společnosti. Právě z důvodu obrovského dosahu sociálních sítí a diskusí na nich se nabízí otázka, jakým způsobem je kontrolovat či regulovat. Tato práce se zabývá diskusemi pod články zveřejněnými profily zpravodajských webů Novinky.cz a ČT24 na sociální síti Facebook. Na diskuse je v práci nahlíženo ze dvou pohledů, a to z pohledu redakcí a z pohledu přispěvatelů. Na základě výzkumných rozhovorů se správci sociálních sítí zvolených médií diplomová práce popisuje, jaký přístup ke kontrole a regulaci diskusí jednotlivá média zvolila. Z druhé strany jsou zkoumány otázky,...
Induktivní úlohy zaměřené na vnitřní geologické děje ve výuce přírodopisu na 2. stupni ZŠ
Nováková, Miroslava ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Svobodová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje induktivním úlohám ve výuce přírodopisu na 2. stupni ZŠ se zaměřením na vnitřní geologické děje. V teoretické části je zpracováno zařazení výuky geologie v rámci kurikulárních dokumentů ČR, dále obsahuje shrnutí forem a metod výuky často používaných ve výuce přírodopisu, včetně didaktických zásad. Pro empirickou část byl definován cíl pozitivně ovlivnit postoj žáků k výuce geologie prostřednictvím navržených autorských induktivních úloh zaměřených na endogenní geologické děje. V rámci prvního dotazníkového šetření byly zjišťovány postoje žáků k přírodopisu a konkrétně ke geologii a jejím dílčím tematickým celkům. Za náročná a neoblíbená témata označili žáci litosféru a deskovou tektoniku. Induktivní úlohy byly proto navrženy na tato dvě témata z endogenní geologie. Úlohy jsou zpracovány ve formě příprav na vyučovací hodiny, včetně podpůrných didaktických materiálů, autorského řešení apod. Úlohy byly ověřeny ve výuce na vzorku dvou tříd vybrané ZŠ, celkem 52 žáků. Následným dotazníkovým šetřením byla zjištěna pozitivní změna postoje žáků k vybraným tématům z geologie. Dotazníkových šetření se zúčastnilo 47 žáků. Návrhy vyučovacích hodin byly na základě ověření v praxi analyzovány a byla provedena jejich reflexe. KLÍČOVÁ SLOVA induktivní úlohy, endogenní procesy, geologie,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
17 NOVÁKOVÁ, Magdalena
15 NOVÁKOVÁ, Marcela
31 NOVÁKOVÁ, Marie
44 NOVÁKOVÁ, Markéta
58 NOVÁKOVÁ, Martina
49 NOVÁKOVÁ, Michaela
5 NOVÁKOVÁ, Milena
7 NOVÁKOVÁ, Miroslava
38 NOVÁKOVÁ, Monika
1 Nováková, M.
17 Nováková, Magdalena
17 Nováková, Magdaléna
15 Nováková, Marcela
2 Nováková, Marianna
31 Nováková, Marie
44 Nováková, Markéta
4 Nováková, Marta
58 Nováková, Martina
4 Nováková, Martina,
49 Nováková, Michaela
5 Nováková, Milena
4 Nováková, Miluše
2 Nováková, Miriam
38 Nováková, Monika
3 Nováková, Mária
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.