| |
|
Srovnání konkurenceschopnosti východočeských lázní se zaměřením na problémy pohybového ústrojí
Kalbáčová, Iva ; Oponent B, (oponent) ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce)
Název práce: Srovnání konkurenceschopnosti východočeských lázní se zaměřením na problémy pohybového ústrojí Cíle práce: Zjištění konkurenčního postavení čtyř léčebných lázní ve východních Čechách a navržení individuálních příležitostí rozvoje pro slabší účastníky trhu. Metoda: Jedná se o smíšený výzkum, typu případové studie. Byl použit upravený německý model komparativní analýzy lázní s použitím primárních a sekundárních zdrojů dat. Výsledky: Objasňují postavení nejvíce konkurenceschopného a nejméně konkurenceschopného lázeňského místa ve zkoumané oblasti, vyhodnocují hodnotu potenciálu rozvoje a navrhují nové možnosti pro zvýšení návštěvnosti daných míst. Klíčová slova: Lázeňství, historie lázeňství, norma kvality, konkurenceschopnost, komparativní analýza, Lázně Bělohrad, Lázně Bohdaneč, Janské Lázně, Lázně Velichovky, léčebné metody, nabídky pro volný čas, marketingová komunikace.
|
|
Založení lyžařské školy na podnikatelské bázi se zaměřením na marketing služeb v cestovním ruchu
Legerová, Hana ; Oponent B, (oponent) ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce)
Název diplomové práce: Založení lyžařské školy na podnikatelské bázi se zaměřením na marketing služeb v cestovním ruchu Cíl práce: Navržení vhodného marketingového mixu pro modelovou lyžařskou školu vstupující na trh v oblasti Harrachova s použitím marketingových metod. Použité metody: Aplikovaný marketingový mix byl realizován na základě předchozích průzkumů SWOT analýzy, dotazníkového šetření a popisné analýzy konkurence. Výsledky: Marketingový mix modelové lyžařské školy založené na základě živnostenského oprávnění se zaměřením na jednotlivé složky tohoto marketingového mixu. Klíčová slova: Služby, marketing služeb,cestovni ruch, cestovní kancelář, lyžařská škola, lyžování Title: Establishing a ski school on a business basis with a view to marketing of services in the tourist trade The aim of the study: Project ofappropriate marketing mix for a model ski school entering the market in the area ofHarrachov using the marketing methods. Method: Applied marketing mix was realized on the basis ofprevious research- SWOT analysis, questionnaire and competition analysis. Results: The project ofmarketing mix for a model ski school based on the commercial trade license directed on various parts ofthe marketing mix. Keywords: Serices, marketing of services, tourist trade, travel agency, ski school, skiing
|
|
Průzkum názorů obyvatel Prahy na cyklistickou infrastrukturu
Šustr, Martin ; Navrátilová, Miroslava (oponent) ; Šíma, Jan (vedoucí práce)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Název: Názory obyvatel Prahy na cyklistickou infrastrukturu v hlavním městě. Jméno: Martin Šustr Katedra: Katedra základů kinantropologie a humanitních věd Obor: Management tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: Mgr. Jan Šíma Počet stran: 94 Počet příloh: 4 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: Marketingový výzkum, dotazník, cyklistika, cyklostezka, Praha, Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na marketingový výzkum veřejného mínění o cyklistické dopravě v Praze. Obyvatelé hlavního města odpovídali na otázky týkající se jejich spokojenosti s nabídkou cyklostezek a cyklotras a případných komplikací bránících jim v častějším užívání jízdního kola. V druhé části práce jsou výsledky výzkumu analyzovány a pro přehlednost zaznamenány do grafů. Na závěrečných stránkách jsou pak z těchto výsledků vyvozeny závěry, definovány problémy a navrhnuta možná řešení.
|
|
Využití cyklostezek a cyklotras pro dopravu po Praze
Mlejnková, Markéta ; Andrtová, Marie (oponent) ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce)
Využití cyklostezek a cyklotras pro dopravu po Praze Cíle práce: Popsat současnou situaci výstavby a využívání cyklostezek a cyklotras po Praze a porovnat ji se situací v obdobném evropském městě (Mnichov). Na základě těchto poznatků vytvořit vlastní doporučení pro zlepšení využívání pražských cyklostezek a cyklotras pro dopravu po městě. Metodologie: K získání potřebných informací bude využita popisná a komparativní analýza, stejně tak i dotazování - vytvoření dotazníku pro obyvatele Prahy, kteří využívají pražské cyklostezky a cyklotrasy. Výsledky: Výsledky naznačují, nakolik je současné využívání pražských cyklostezek a cyklotras efektivní, zda dokáží ulehčit pražské dopravě, a také spokojenost těch, kteří je využívají.Tyto výsledky povedou k návrhu zlepšení stávající situace. Klíčová slova: Cyklostezka, cyklotrasa, doprava, Praha
|
|
Španělsko jako cílová destinace cestovního ruchu
Moškvanová, Lucie ; Šíma, Jan (oponent) ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce)
Název práce: Španělsko jako cílová destinace cestovního ruchu Cíle práce: Cílem práce je představit Španělsko jako destinaci cestovního ruchu pro české turisty, analyzovat nabídky poznávacích a pobytových zájezdů českých cestovních kanceláří a vytvořit atraktivní a konkurenceschopný návrh poznávacího zájezdu. Metody: V této diplomové práci je použita popisná analýza, komparativní analýza a analýza SWOT. Výsledky: Španělsko má velký potenciál jako destinace cestovního ruchu. Cestovní ruch se soustřeďuje především do oblastí Katalánska, Valencijského regionu a Andalusie, kam také směřuje nabídka českých cestovních kanceláří. Návrh poznávacího zájezdu spojuje jedinečnou kombinaci prohlídek pamětihodností s časem stráveným u moře. Výsledná cena je konkurenceschopná a zájezd by se tak mohl zařadit do nabídky českých cestovních kanceláří. Klíčová slova: Španělsko, cestovní ruch, cestovní kancelář, turistická letoviska, zájezd
|
|
Vliv zavedení jednotné měny Euro na českou ekonomiku
Grézlová, Libuše ; Kraft, Jiří (vedoucí práce) ; Navrátilová, Miroslava (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Název: Vliv zavedení jednotné měny euro na českou ekonomiku Jméno: Libuše Grézlová Katedra: Katedra základů kinantropologie a humanitních věd Obor: Management tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: Prof. Ing. Jiří Kraft, CSc. Počet stran: 82 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: Měnová integrace, přijetí eura, teorie Optimálních měnových oblastí, Česká republika. Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na vybrané aspekty přínosů a nákladů přijetí eura v České republice z pohledu teorie optimálních měnových zón, nominální a reálné konvergence.
|
|
Možnosti aktivní dovolené ve Španělsku se zaměřením na Andalusii
Flodr, Tomáš ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Kydlíčková, Hana (oponent)
Název práce: Možnosti aktivní dovolené ve Španělsku se zaměřením na Andalusii. Cíle práce: Cílem této práce je představit Španělsko jako destinaci cestovního ruchu, charakterizovat tuto zemí, prozkoumat atraktivní místa, která tato země nabízí, a která by mohla být potenciálně využita k přípravě sportovního zájezdu. Dále zmapovat český trh s aktivní dovolenou se zaměřením na CK a CA nabízející sportovní zájezdy do Španělska, zejména do jižní provincie Andalusie, nalézt mezeru na trhu a následně tuto mezeru vyplnit vytvořením několika různých typů zájezdů se sportovní tématikou, včetně finanční kalkulace. Metoda: Cílů této práce bude dosaženo pomocí empirického výzkumu, komparativní analýzy, popisné analýzy a také pomocí SWOT analýzy. Výsledky: Podávají ucelený přehled jak o Španělsku, tak zejména o Andalusii. Charakterizují český trh s aktivní dovolenou ve Španělsku a nabízejí možnost seznámit se s touto zemí v rámci návrhu několika sportovních zájezdů. Klíčová slova: cestovní ruch, aktivní dovolená, Španělsko, cestovní kancelář, zájezd.
|
|
Lázeňství v regionu Třeboňsko
Mlejnková, Jana ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Název práce: Lázeňství v regionu Třeboňsko Cíle práce: Cílem této diplomové práce je popsat a zhodnotit lázeňské služby v regionu Třeboňska a pomocí dotazníkového šetření zjistit spokojenost klientů lázní s těmito službami. Na základě zjištění aktuálního stavu hledat možnosti vylepšení. Metodologie: V této práci byla použita popisná analýza charakterizující současnou situaci lázeňství na Třeboňsku. Další metodou pro získání informací o spokojenosti zákaznťků s lázeňskými službami bylo dotazníkové šetření. Dále byla vytvořena SWOT analýza regionu Třeboň a třeboňských lázní. Výsledky: Výsledky naznačují, na kolik je současný stav cestovního ruchu a především lázeňství na Třeboňsku uspokojivý, kde jsou rezervy a v čem naopak silné stránky. Tyto výsledky povedou k návrhům zlepšení stávající situace. Klíčová slova: cestovní ruch, lázeňství, wellness, Třeboň, služby, SWOT analýza, dotaznťkové šetření
|
|
Management a marketing akademického sportu v SRN na praktickém příkladu Univerzity v Tubingenu
Cífková, Petra ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Malecha, Petr (oponent)
Název: Management a marketing akademického sportu v SRN na praktickém příkladě Univerzity v TObingenu Title: Management and marketing of university sport in Germany based on the example of University TObingen Cíl práce: Charakteristika a analýza managementu a marketingu akademického sportu na Univerzitě v TObingenu; návrh marketingové strategie za účelem dalšího rozvoje Metody: Popisná analýza, finanční analýza, SWOT analýza Výsledky: Návrh marketingové strategie pro vysokoškolský sport v SRN; návrh marketingového mixu pro Univerzitu v TObingenu Klíčová slova: Management, manažer, marketing, marketingový mix , sportovní produkt, sponzoring, sportovní reklama, popisná analýza, finanční analýza, SWOT analýza.
|