|
Grafické filtry pro projekt AGE
Novotný, Marek ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Předložená práce se zabývá implementací knihoven pro projekt AGE. Knihovny obsahují implementaci transformačních a kovolučních filtrů a fi ltrů pro práci s barvou. Naleznou se zde konvoluční fi ltry ve dvou variantách a to ve formě nízkofrekvenční a vysokofrekvenční. V knihovnách je dále zahrnuta tvorba jednorozměrných panoramat z částečně se překrývajících rastrových obrázků se zasazením do struktury objektů projektu AGE. K prezentaci jednotlivých funkcionalit knihoven byl vytvořen gra cký editor, v němž se dají vytvářet změněná panoramata a aplikovat grafi cké fi ltry na vektorový či rastrový obrázek.
|
|
Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall
|
| |
| |
| |
|
Povinnosti tzv. kótovaných akciových společností
Novotný, Marek ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Horáček, Tomáš (oponent)
Povinnosti tzv. kótovaných akciových společností Autor práce: Mgr. Marek Novotný Vedoucí práce: prof. JUDr. Stanislava Černá, CSc. Tato diplomová práce se zabývá právní úpravu povinností kótovaných akciových společností (a to zejména povinností informačních) a jejími jednotlivými instituty. Cílem této diplomové práce je popsat právní úpravu v této oblasti práva a její vývoj, s důrazem na transpozice evropských právních předpisů, a podrobit ji kritickému zhodnocení. V první kapitole práce je vytvořen teoretický rámec vymezením klíčových právních pojmů (samotné označení "kótovaná akciová společnost", "regulované trhy") a popisem vývoje nejdůležitějšího právního předpisu v této oblasti - zákona č. č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. Ve druhé kapitole se věnuji regulovaným trhům a předmětu informační povinnosti. Třetí kapitola práce se zabývá přijetím cenného papíru k obchodování na regulovaném trhu a počáteční informační povinností akciové společnosti, která se chce stát společností kótovanou. Věnuji se v ní především prospektu emitenta a jeho náležitostem. Ve čtvrté kapitole podrobně rozebírám jednotlivé typy pravidelné (periodické) informační povinnosti, kterými jsou výroční zpráva, pololetní zpráva a mezitímní zpráva. Následující pátá kapitola se věnuje průběžným (ad-hoc) informačním...
|
|
Model-driven Pretty Printer for Xtext Framework
Novotný, Marek ; Malohlava, Michal (vedoucí práce) ; Čermák, Miroslav (oponent)
Doménově specifický jazyk slouží k popisu problémů v doméně, pro níž byl vytvořen. Tento fakt implikuje existenci velkého množství jazyků tohoto druhu. Používání doménově specifických jazyků přináší s sebou potřebu tyto jazyky formátovat a zvýrazňovat jejich syntaxi. Jedním z nástrojů, které umožňují tvorbu doménově specifických jazyků, je prostředí Xtext, který nabízí pouze omezenou paletu nástrojů umožňující nadefinovat formátování kódu a jeho zvýraznění. Navíc jsou tyto nástroje pro uživatele těžko pochopitelné, jelikož jsou nepřehledné a vyžadují znalosti vnitřních záležitostí prostředí Xtext. Proto tato práce představuje nový způsob formátovaní a zvýrazňování kódu pro prostředí Xtext, který je založen na deklarativní definici formátovacích pravidel. Kromě toho tato práce pomáhá uživateli s tvorbou formátovacích pravidel na základě netriviálních heuristik.
|
|
Mapování prvků drobné lidové architektury v mikroregionu Stražiště
NOVOTNÝ, Marek
Tato diplomová práce se zabývá mapováním drobné lidové architektury, jako jsou kříže, kapličky a boží muka, na území mikroregionu Stražiště. Úvodní část práce obsahuje teoretický úvod do lidové architektury. Další část se zabývá typologizací drobné lidové architektury, jejím původem, funkcemi a důvody zániku. Třetí část práce se věnuje terénnímu výzkumu, během kterého došlo k fotodokumentaci jednotlivých objektů a zapsání potřebných atributů. Na základě získaných informací byl vytvořen katalog, který najdeme na přiloženém CD. Poslední část práce se zabývá vybranými objekty v jednotlivých katastrálních územích a s nimi spojenými statistikami.
|
|
Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall
|
|
Grafické filtry pro projekt AGE
Novotný, Marek ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Předložená práce se zabývá implementací knihoven pro projekt AGE. Knihovny obsahují implementaci transformačních a kovolučních filtrů a fi ltrů pro práci s barvou. Naleznou se zde konvoluční fi ltry ve dvou variantách a to ve formě nízkofrekvenční a vysokofrekvenční. V knihovnách je dále zahrnuta tvorba jednorozměrných panoramat z částečně se překrývajících rastrových obrázků se zasazením do struktury objektů projektu AGE. K prezentaci jednotlivých funkcionalit knihoven byl vytvořen gra cký editor, v němž se dají vytvářet změněná panoramata a aplikovat grafi cké fi ltry na vektorový či rastrový obrázek.
|