Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj plavecké techniky znak
Zachariáš, Jindřich ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Felgrová, Ivana (oponent)
Název práce Vývoj plavecké techniky znak Cíl práce Cílem diplomové práce je shromáždit dostupné informace o vývoji znakařské techniky od počátku jejího vzniku až po současnost, stanovit a porovnat největší změny v technice, tak jak se vyvíjela. Metoda K zachycení vývoje plavecké techniky znak je použita metoda historická, metodou porovnávání získaných informací je zpracován přehled vývojových změn v plavecké technice znak. Výsledky Osvětlují plaveckou techniku znak v jednotlivých obdobích a shrnují vývojové změny v závislosti na platných pravidlech závodního plavání. Klíčová slova Plavání, znak, vývoj, technika
Hodnocení počtu utonulých v České republice v letech 1998-2018
Kašpar, Adam ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Název: Hodnocení počtu utonulých v České republice v letech 1998-2018 Cíl: Vyhodnotit počet utonulých v Česku v závislosti na věku, pohlaví a příčinách utonutí v období od roku 1998-2018. Metody: Rešerše dostupných pramenů. Sběr dat z Českého statistického úřadu a informačních portálů. Výsledky: Nejrizikovější věková skupina z hlediska tonutí je 50-64 let. Nejméně riziková věková skupina z hlediska tonutí je 10-14 let. Poměr všech utonulých mužů a žen je 2,7:1. Nejčastější příčinou utonutí je neurčené utonutí. V mnoha případech není možné příčinu utonutí určit. Klíčová slova: Utopení, Mezinárodní klasifikace nemocí a souvisejících zdravotních problémů, Vodní záchranná služba, Náhodné utonutí a potopení
Efektivita vzdělávání složek Integrovaného záchranného systému v sytému dalšího profesního a celoživotního vzdělávání
Kameník, Robert ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název: Efektivita vzdělávání složek integrovaného záchranného systému v systému dalšího profesního a celoživotního vzdělávání. Cíle: Cílem práce je v rámci teoretické roviny definovat, popsat a vysvětlit základní klíčové pojmy, které souvisí s integrovaným záchranným systémem. Výzkumným cílem je ověřit funkčnost systému vzdělávání složek IZS prostřednictvím dotazníkového šetření o efektivitě vzdělávání jako nástroje zpětné vazby na systém vzdělávání složek. Metody: Hlavní metodou práce je kvantitativní výzkum založený na standardizovaném dotazníkovém šetření. Výzkum je zaměřen na stávající systém vzdělávání a jeho efektivitu z pohledu složek integrovaného záchranného systému. Výzkum zaměřený na veřejnost se týká zjištění názoru veřejnosti na vnímání jednotlivých složek integrovaného záchranného systému. Výsledky: V rámci dotazníkového šetření byly vymezeny oblasti, které jsou z pohledu efektivity nefunkční. Na základě výsledků získaných analýzou dotazníkového šetření byl sestaven a navrhnut model analyticko-syntetického modelování umožňující vytvořit koncept jednotného vzdělávacího kurzu složek IZS. Klíčová slova: modelování, vzdělávání, systém, hasiči, kvalifikace, policie, záchranář.
Plavecká edukace dětí s poruchou autistického spektra
Baštová, Miroslava ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Zemková, Pavla (oponent)
Název: Plavecká edukace dětí s poruchou autistického spektra. Cíle: Vytvoření a realizace koncepce přípravné a základní plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Vyhodnocení informací o kontinuálním vzdělávání a dosažené úrovni plaveckých dovedností a plavecké lokomoce sledovaných dětí s poruchou autistického spektra. Prezentace a kvalitativní posouzení čtyř případových studií a následná koncepce obecných zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Analýza odborné literatury, případové studie, ankety, rozhovory, škálování, pozorování a statistické metody. Výsledky práce: Plavecká edukace s aplikací metod strukturovaného učení umožňuje účinnou plaveckou výuku pro děti s poruchou autistického spektra. Efektivitu potvrzují případové studie. Na uvedených příkladech plavecké výuky je koncipováno šestnáct zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, edukace, strukturované učení, plavecká výuka
Přehled výkonnosti mužů a žen v disciplíně 100 m volný způsob na OH od roku 1924 do roku 2016
Michalcová, Naďa ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název: Přehled výkonnosti mužů a žen v disciplíně 100 m volný způsob na OH od roku 1924 do roku 2016. Cíle: Prvním cílem diplomové práce je vytvořit historický přehled informací o průběhu plaveckých závodů na novodobých OH od roku 1924 do roku 2016. Druhým cílem, je na základě dostupných materiálů zpracovat osobní profily plavců a plavkyň na prvních místech v disciplíně 100 m volný způsob od roku 1924 do roku 2016. A třetím cílem, je zpracovat výkonnostní přehled všech finalistů a finalistek v disciplíně 100 m volný způsob po dvou vždy následujících OH od roku 1924 do roku 2016. Metody: Při vyhledávání pramenů historických dat u vývoje plavání a zpracování jednotlivých olympijských her byla použita metoda historická. Spočívala v analýze historických faktů, zkoumání pramenů a vytvoření přehledu o vývoji. Na základě vyhledání a zpracování jednotlivých výkonů byly vyhotoveny grafy a následně byly výsledky porovnány. Závěry: Z analýzy výkonů jsme zjistili, že v období od roku 1924 do roku 2016 se muži zlepšili o 19 %, což představuje 11,42 s a ženy o 27 %, což je 19,70 s. Z výsledků zkoumání vyplývá, že se vývoj výkonnosti mužů zpomalil, zatímco výkonnost žen se stále zlepšuje. Klíčová slova: olympijské hry, plavecké disciplíny, 100 volný způsob, výkonnost
Negativní emoce v plavecké výuce osob s mentálním postižením
Kovařovic, Vojtěch ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název práce Negativní emoce v plavecké výuce osob s mentálním postižením Cíl práce Cílem této diplomové práce, je prostřednictvím zvolených metod zjistit výskyt negativních emocí spojených s výukou plavání u osob s mentálním postižením. Dalšími cíli je zjistit podstatu výskytu těchto emocí. Výsledkem řízených rozhovorů a následnou syntézou poznatků by mělo být sestavení zásad, které jsou kauzální pro předcházení a porozumění vzniku negativních emocí spojených s plaveckou výukou u osob s mentálním postižením. Výzkumné otázky 1. Zažívají osoby s mentálním postižením ve spojitosti s výukou plavání negativní emoce? 2. Na základě čeho tyto emoce vznikají? 3. Čím lze vzniku těchto emocí předejít? 4. Jakým způsobem, jde tyto emoce pozitivně ovlivňovat? Hypotézy I. V rámci plavecké výuky osob s mentální retardací se setkáváme s negativními emocemi II. Lze zjistit na základě čeho tyto emoce vznikají III. Negativní emoce lze pozitivně ovlivnit IV. V případě pozitivního ovlivnění těchto emocí se zrychlí motorické učení jedince Metody: Polostrukturovaný rozhovor, který bude vyhodnocen na podkladě kvalitativní analýzy, prostřednictvím Zakotvené teorie a Tématické teorie. Výsledky: Výše uvedené hypotézy se podařilo potvrdit, u osob s mentálním postižením vznikají ve spojitosti s výukou plavání negativní emoce....
Sportovní soutěže vodních záchranářů
Ciprová, Barbora ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název: Sportovní soutěže vodních záchranářů Cíl: Cílem práce je stručně shrnout historický vývoj vodní záchranné služby, vymezit vznik vodního záchranného sportu a popis soutěží vodních záchranářů, jak na našem území, tak ve světě. Metody: Při tvorbě této práce byla využita analýza dostupných pramenů a literatury týkající se problematiky daného tématu. Výsledky: Přehled historie Vodního záchranného sportu, shrnutí sepsání existujících soutěží Vodního záchranného sportu v České republice a ve světě. Klíčová slova: soutěž, záchrana, služba, záchranář, historie, IZS
Historie vojenského plavání
Šrámek, Antonín ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Název práce Historie vojenského plavání Cíle Cílem práce je shromáždit a zpracovat dostupné informace o historickém vývoji vojenského plavání u nás a ve světě, a to na základě historické analýzy tematických pramenů a literatury. Dalším záměrem je doplnit předkládaný textový materiál obrazovou dokumentací. Metoda K chronologickému popisu vývoje vojenského plavání je využita historická metoda. Výsledky Vytvoření komplexního pohledu na vojenské plavání včetně popisu dějin od jeho počátků do současnosti. Klíčová slova Historie, vývoj, plavání, vojenské plavání, námořnictvo, plavecký výcvik, vojenská tělovýchova.
Nonverbální projevy v didaktických výstupech studentů UK FTVS v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Dunajová, Kamila ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název práce: Nonverbální projevy v didaktických výstupech studentů UK FTVS v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání Cíle práce: Cílem této diplomové práce je posoudit míru zastoupení vybraných aspektů nonverbálních projevů v didaktických výstupech u studentů UK FTVS a zhodnotit odlišnosti v nonverbálních projevech mezi muži a ženami a mezi studenty s vyšší profilací k plavání a studenty, kteří pouze absolvovali povinnou plaveckou výuku. Metoda: Pro zkoumání vybraného souboru bylo užito metody pozorování a metody analýzy videozáznamu. Zpracování výsledků analýzy videozáznamů je prezentováno v grafech. Výsledky: Metoda videoanalýzy se pro zkoumání projevů studentů v didaktických výstupech jeví jako vhodná. Četnosti vybraných nonverbálních aspektů sledovaných jedinců jsou intraindividuálně rozdílné. Při srovnávání nonverbálních projevů studentek a studentů byly zjištěny rozdíly v jedné čtvrtině sledovaných případů. Rozdíly mezi studenty s vyšší profilací k plavání a studenty, kteří absolvovali pouze povinnou plaveckou výuku, se objevily ve všech případech. Pozitivně hovořily ve prospěch studentů s vyšší profilací k plavání, avšak v případě učitelského střehu, který vnímáme jako projev pasivity studenta, hovořily ve prospěch studentů, kteří absolvovali pouze povinnou plaveckou výuku. Klíčová...
Trendy výkonnosti světového a českého plavání v období let 2000-2017
Zenáhlík, Aleš ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název: Trendy výkonnosti světového a českého plavání v období let 2000-2017 Cíl: Cílem diplomové práce je analyzovat vývoj výkonnosti českých a světových elitních plavců v posledních 18 letech. Trend progresivních změn výkonnosti sledujeme v mužské i ženské kategorii ve všech individuálních disciplínách na 25m bazénu. Metody: Pro získání údajů k vypracování diplomové práce jsme použili kombinaci metody historické a zkoumání dokumentů. Prvotní zpracování dat bylo realizováno základním statistickým šetřením tabelačně, ve výsledkové části formou grafickou - s použitém tabulek a grafů s dílčími diskusemi. Zkoumanými objekty práce se staly české a světové rekordy na krátkém bazénu ve všech individuálních disciplínách žen a mužů v seniorsk= kategorii ve sportovním plavání. Výsledky: Během sledovaného období let 2000-2017 dochází ve všech individuálních disciplínách ke zlepšení rekordních hodnot v oblasti českého i světového plavání. Trend vývoje plavecké výkonnosti je v České republice srovnatelný s vývojem výkonnosti ve světě. Pravidla plavání vývoj rekordních hodnot významně ovlivnila díky změnám týkajícím se plaveckých úborů. Období let 2008-2009 vykazuje výrazně nadprůměrné hodnoty zaplavaných rekordních časů. Klíčová slova: plavání, sportovní výkon, změny pravidel v plavání, vývoj světových rekordů,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.