Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projektové vyučování: významné osobnosti Kladenska
Zetková, Klára ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o projektu, který měl vybraným studentům kladenského gymnázia představit 14 osobností, jež se podílely na proslavení Kladna a blízkého okolí. Práce je rozdělena do dvou částí, do teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje problematice významu a přínosu regionální historie a praktická část detailně popisuje průběh a výsledky projektu. Projekt obsahuje 14 osobností kladenské historie, rozvržení jednotlivých hodin věnovaných těmto osobnostem a také medailonky osobností, které zpracovali studenti jako výsledek projektu.
Historická geneze Pravoslavné církve v českých zemích
Táborský, Jiří ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
V následující práci se bude zkoumat historická geneze útvaru, který se nazývá Pravoslavná církve v českých zemích. Rovněž bude brán zřetel na náboženskou doktrínu onoho společenství a jeho vztahy se státem a ostatními křesťanskými denominacemi, zejména s těmi, které v dějinách muselo nejvíce reflektovat, a s těmi, které mají na českém území tradičně dominantní postavení a podílejí se na spoluutváření národního étosu. Snažíme se v naší diplomové práci odpovědět na otázky vzniku pravoslaví, jeho vývoji v dějinách, o jeho příchodu na naše území a jeho osudech zde. Předmět našeho bádání bude zkoumat především z hlediska historického, avšak s některými interdisciplinárními průniky, zejména v oblasti literární historie, , lingvistiky, religionistiky a komparativních kulturálních studií v oblasti náboženství a kolektivní psychologie v rámci určování a uvědomování si vlastní národní identity českého národa. Samozřejmě to vše s kritickým odstupem, ale také s citem pro duch příslušné epochy.
Využití regionální historie ve výuce dějepisu na příkladu Kladenska
Benešová, Kristýna ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce s názvem "Využití regionální historie ve výuce dějepisu na příkladu Kladenska" se věnuje pojmu regionální historie, historii Kladenska, dotazníkovému šetření ohledně využití regionální historie na kladenských školách a také nabídce, jak tuto tématiku zařadit do výuky dějepisu. Jedním z cílů práce bylo vysvětlení důležitosti regionální historie a jejího zařazení do výuky, k tomu byla využita analýza literatury, která tematiku zpracovává. Zařazení této tematiky je důležité především pro umožnění jednoduššího chápání různých historických jevů skrze žákům blízkým prostředím. Dalším cílem bylo zjištění toho, zdali je regionální historie na kladenských školách vyučována, jaké formy jsou k tomu využívány a jaká konkrétní témata. K zajištění těchto informací sloužilo dotazníkové šetření jak v řadách kladenských učitelů, tak i v řadách kladenských žáků, ve kterém bylo zjištěno, že většina učitelů se tuto tématiku snaží do výuky zařadit i přes nepříznivou časovou dotaci. Z žáků, kteří na dotazník odpovídali se zhruba polovina s regionální historií ve své výuce setkala. Poslední cíl práce bylo nabídnout čtenářům různé možnosti toho, jak je možné zařadit dějiny Kladenska do výuky dějepisu - v práci jsou proto představeny jak stávající možnosti, které poskytují zdejší historické instituce, tak i...
Československo za komunistické totality ve filmu a seriálu a využití těchto ve výuce
Nedbal, Václav ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vhodné a efektivní využití filmových a seriálových zpracování témat spadajících do období komunistické totality v Československu (tedy mezi lety 1948 a 1989, s důrazem na období 1948-1969). Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž stěžejní, didaktická, část práce je obsažena ve třetí a čtvrté kapitole. První kapitola popisuje základní historické souvislosti týkající se komunistické vlády v Československu mezi roky 1948 a 1989. Pro úplnost také pojednává o vzniku myšlenky komunismu, dále rozvoji Komunistické strany Československa v období první republiky, a také období poválečné třetí republiky. Ke zpracování této kapitoly bylo využito editovaných pramenů a sekundární literatury. Druhá kapitola se věnuje jednotlivým filmovým a seriálovým zpracováním témat spojených s řešeným obdobím. Představuje konkrétní filmy a seriály vzniklé v současnosti (resp. období porevolučním), ale také vzniklé za totality před rokem 1989. Některá díla jsou v kapitole rozebrána do větších detailů, další jsou představena jako nabízené alternativní možnosti pro zapojení do výuky. Třetí kapitola shrnuje didaktický a historický potenciál rozebíraného tématu, nabízí vhodnou literaturu a vysvětluje, jak se k tématu staví Rámcové vzdělávací programy. Čtvrtá kapitola obsahuje tzv. "nápadník". V...
Automatické kolorování videa
Mikeska, Tomáš ; Kolář, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá plně automatickým kolorováním videa a fotografií pomocí konvolučních neuronových sítí. Shrnuje dosavadní přístupy, architektury a různé chybové funkce. V rámci práce jsou navrženy a natrénovány různé varianty neuronových sítí s různými chybovými funkcemi pro automatické kolorování. Nejlepší kombinace zvládá kolorovat velké množství scén a je demonstrována její schopnost kolorovat dostatečně koherentní video.
Historická procházka po městě Slaný
Kašpárek, Miroslav ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato práce se zabývá projektovou výukou a jejími možnostmi využití ve výuce regionální historie v rámci základní školy, které povinná školní docházka umožňuje. Cílem této práce je ukázat možnost, jak si lze v poměrně krátkém čase poradit s širokou tematikou zasahující do několika předmětů. Účelem je seznámit žáky s regionální historií a památkami v místě jejich rodiště a zároveň v nich probudit zájem o věci, místa a vzpomínky, které běžně míjejí, ale nevěnují jim pozornost. Tento projekt je zaměřen na město, kde jsem se narodil, žil významnou část svého života a nabýval své první pedagogické zkušenosti. Pro sběr dat byla v úvodu a na konci projektu použita dotazníková metoda, která přinesla zpětnou vazbu ze strany žáků. Nosnou osou byla samostatná práce žáků skládající se z činnosti ve skupinách a použití moderní techniky. Výsledky ukázaly, že tato metoda má potenciál, který by neměl být zatracován, žáci ve zkoumané třídě jej ocenili jako zajímavou formu výuky. Dozvěděli se o běžně míjených místech ve městě věci, které kupodivu neznali a nebyli s nimi nikde a nikým seznámeni. Každý pedagog vyučující regionální historii by si měl tento způsob výuky vyzkoušet a zjistit, zda je použitelný s ohledem na jeho styl výuky a možnosti školy a lze jej pravidelně aplikovat ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA Město Slaný,...
Československo v letech 1968 - 1989. Didaktická analýza tématu "normalizace" a možnosti jeho pedagogického využití.
Bejvlová, Barbora ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá učivem soudobých dějin tupni základních škol a ně - Československu "normalizace" možnostmi ýchovně vzdělávacím procesu. Učivo soudobých českoslov dějin je podroben rozličných pramenů a zdrojů uplatnění návrh didaktického postupu, který tvoří 10 vyučovacích hodin pro základní škol odlišením - řů důrazem aktivizaci žáků, práci s historického myšlení a vnímání příčin a důsledků dějinného vývoje KLÍČOVÁ SLOVA Čes ějepisu, moderní dějiny, soudobé dějiny, základní škola,

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.