Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 310 záznamů.  začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesiogramy osobního asistenta a konzultanta lidí s mentálním postižením jako východisko pro školící programy
Pertlová, Veronika ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo srovnat dvě pracovní pozice v jedné konkrétní organizaci za pomoci analytického profesiogramu, který měl charakterizovat tyto pracovní pozice do hloubky, strukturovat a vymezit požadavky a nároky na obě pozice a přinést tak souhrnné informace využitelné v rámci školících programů či vyhledávání vhodných pracovníků na tyto pozice. Práce je zaměřena na podrobný rozbor pracovních činností osobního asistenta a konzultanta, včetně nároků psychických, fyzických a jiných. Teoretická část se věnuje tématu mentálního postižení obecně s důrazem na specifika ve vzdělávání a komunikaci, které jsou klíčem k podpoře samostatného a spokojenějšího života lidí s mentálním postižením. Dále teoretická část přináší základní údaje o již zmiňované organizaci a o profesiografické metodě, jejímž výstupem je profesiogram. V této práci vycházím také ze svých pracovních zkušeností ve Fose, o.p.s., jakožto osobního asistenta.
Profesiogram jako východisko pro další vzdělávání sociálních pracovníků v nízkoprahových kontaktních centrech pro drogově závislé
Kocianová, Zuzana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
Cílem bakalářské práce je vypracovat profesiogram jako východisko pro další vzdělávání sociálních pracovníků v nízkoprahových kontaktních centrech pro drogově závislé. Bakalářská práce mapuje pracovní náplň sociálního pracovníka v nízkoprahových kontaktních centrech pro drogově závislé, zejména běžné činnosti, jejich frekvenci, míru zátěže, náročné situace, jejich frekvenci, čím zatěžují, jaké požadavky jsou kladeny na pracovníka ve smyslu psychické a fyzické odolnosti, jaké jsou kladeny nároky na týmovou spolupráci, spolupráci s jinými organizacemi, kvalifikační a znalostní předpoklady úspěšného zvládnutí profese, potřeby týkající se podpory pracovníků při výkonu profese a jejich dalšího vzdělávání, atd. Na základě zjištěných informací je vypracován profesiogram sociálního pracovníka v nízkoprahovém kontaktním centru pro uživatele drog. V teoretické části bakalářské práce je představeno, co je profesiogram, pro jaké účely se sestavuje, jakými metodami jej lze sestavit. Uvádím zde, co obnáší profese pracovníka v nízkoprahovém kontaktním centru, jaký je kontext organizace, ve které sociální pracovník pracuje, jaký je profil klienta nízkoprahového kontaktního centra, jaké jsou potřeby cílové skupiny klientů - kritické shrnutí teorií a výzkumu jak zahraničních, tak i českých a je zde popsán i systém...
Jak příjímají biologické děti pěstounů své sourozence v pěstounské péči a pěstounství svých rodičů
Dvořáková, Kristýna ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tom, jak přijímají biologické děti pěstounů své sourozence v pěstounské péči a jak přijímají své rodiče jako pěstouny z pohledu pěstounů. Cílem to práce je zjistit, zda a jak toto přijetí probíhá, jaké jsou vztahy biologických dětí směrem k dětem přijatým, jaké problematické aspekty tyto vztahy přináší a jak jim předejít.
Dilemata sociálních pracovníků při posuzování výchovných metod v rodinách s dětmi mladšího školního věku
Kaletová, Veronika ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce má název "Dilemata sociálních pracovníků při posuzování rodin s dětmi mladšího školního věku". Cílem práce je zodpovědět na výzkumnou otázku: "S jakými dilematy se setkávají sociální pracovníci při posuzování výchovných metod v rodinách s dětmi mladšího školního věku?" Teoretická část této diplomové práce popisuje sociální práci s rodinou, vývoj sociální a také dilemata, která sebou může sociální práce přinášet. Dále se zabývá rodinou a jejím vývojem. Také se zaměřuje na nevhodné výchovné styly v rodině, které mohou ovlivnit vývoj dítěte. Praktická část je zaměřena na proces posuzování rodiny. Díky polostrukturovaným rozhovorům se sociálními pracovníky se snaží zmapovat tento nelehký proces a dilemata, která sociální pracovník při této práci může prožívat.
Příčiny umísťování dětí do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Froňková, Veronika ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
(česky) Bakalářská práce je věnována problematice příčin umísťování dětí do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Zdůrazňuje nepostradatelný význam rodiny a rodinného soužití na vývoj dítěte, vymezuje funkce rodiny a hodnotí ji z hlediska funkčnosti. Dále se zabývá nejčastějšími příčinami umísťování dětí do zařízení pro okamžitou pomoc, definuje je a popisuje jejich důsledky na vývoj a rozvoj dítěte. V praktické části je zpracována deskriptivní analýza příčin umísťování dětí do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc neziskové organizace Fond ohrožených dětí od roku 2008 do roku 2014. Výsledkem je srovnání příčin na krajské úrovni.
Hodnocení sociálních pracovnic na oddělení sociálně-právní ochrany dětí z pohledu otců a matek v rozvodové situaci
Flutková, Kristýna ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku vztahů mezi sociálními pracovnicemi oddělení sociálně-právní ochrany dětí (dále OSPOD) a rodiči dětí, které se ocitly pod dohledem této instituce z důvodu rozvodové situace. Úkolem práce je analyzovat to, na co si otcové a matky stěžují a následně tyto stížnosti mezi sebou také srovnat s cílem zjistit, zda a v čem se liší. Hlavním záměrem této práce je snaha o vytvoření souboru doporučení pro sociální pracovnice, jak by se mohlo těmto vztahovým problémům předcházet, aby se spolupráce co nejvíce zefektivnila. Bakalářská práce se člení na teoretickou (obecnou) část a část praktickou. Teoretická tedy obecná část se zaměřuje na historický kontext sociálně-právní ochrany dětí (dále SPOD), na významné informace o tomto institutu, dále na kompetence, práva a povinnosti pracovnic, a především pak na rozvodovou problematiku a subjekty v ní zainteresované. Praktická část obsahuje analýzu stížností na sociální pracovnice na on-linových diskusních serverech. Tyto stížnosti jsou kategorizovány a následně srovnávány mezi otci a matkami. Při práci na doporučeních se přihlíží i k provedeným rozhovorům se sociálními pracovnicemi, které se vyjadřovaly k fungování OSPOD. Dále pak k rozhovorům s rodiči, kteří zde měli prostor vyslovit své představy o tom, co by se mohlo v chování...
Odlehčovací služby pro pěstouny
Štusáková, Andrea ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
V této bakalářské práci se z širšího hlediska zaměřuji na problematiku pěstounské péče, konkrétně pak na právo pěstounů na dovolenou. Cílem práce je pojednání o důvodech, které vedly k legislativnímu ukotvení tohoto práva a dále pak zmapování možností pěstounů na území Pardubického kraje. Práce tedy nejprve teoreticky popisuje výše zmíněné důvody a poté, v praktické časti, nabízí pohled tří stran činných v této oblasti. Za pomoci rozhovorů jsem zjišťovala pohled pěstounů na tuto problematiku, způsob práce orgánu-sociálně právní ochrany dětí a nestátních neziskových organizací. Na základě zpracovaných informací je možné blíže se seznámit s názorem pěstounů na jejich právo na dovolenou, nahlédnout na práci orgánů sociálně-právní ochrany dětí v této oblasti a zjistit, jaká je nabídka odlehčovacích služeb a vzdělávání nestátních neziskových organizací v Pardubickém kraji. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Porovnání výchovy dětí s autismem podle strukturovaného učení a podle Son-Rise Programu
Fialková, Karolína ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Předložená bakalářská práce pojednává o dvou výchovných programech, se kterými mohou pracovat rodiče s dětmi s autismem. První část práce se věnuje stručné charakteristice poruchy autistického spektra. Uvedeny jsou různé podoby této poruchy s jejich popisem. Pokračuje text o biologickém původu autismu, jeho vztahu k mentální retardaci a ke spřízněným poruchám. Navazující blok vymezuje teoretické základy obou programů. Objasňuje jejich metody a principy s přihlédnutím k problémovému chování, komunikaci, sociální interakci a imaginaci. Zmíněny jsou i další přístupy využívané dotazovanými rodiči. Empirická část staví na rozhovorech s rodinami, které praktikují zkoumané programy. Výzkumným cílem je porovnat dané přístupy v klíčových aspektech. Záměrem výzkumných otázek bylo získání obrazu o tom, jakou roli zaujímá výchovný program ve vztahu rodičů a dětí, při společné interakci a komunikaci. Zájem byl i o podobu hry dítěte a o jeho interakci s cizími lidmi. Významným aspektem byl pohled rodičů na daný program i nelehkou situaci ohledně výchovy dítěte s autismem. Odhalené rozdíly ve výchově korelují s odlišnostmi teoretických základů, záměry i metodami daných programů.
Vzdělávací potřeby pracovníků odborů sociálních věcí na městských úřadech v bývalém okrese Česká Lípa
Kučerová, Markéta ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku dalšího vzdělávání pracovníků na odborech sociálních věcí městských úřadů v bývalém okrese Česká Lípa. Konkrétně se zabývá tím, jaké vzdělávací potřeby v této oblasti pracovníci mají. Teoretická část práce je zaměřena na terminologii. Věnuje se nejprve charakteristice bývalého okresu z pohledu sociální práce, kterou pracovníci městských úřadů vykonávají. Dále se věnuje dalšímu vzdělávání pracovníků a analýze vzdělávacích potřeb. Je zde popsán syndrom vyhoření související se supervizí, které je v této práci také malá část věnována. Praktická část je zaměřena na míru potřeby pracovníků dále se vzdělávat. Cílem práce je zjistit, které z dovedností a znalostí jsou pro pracovníky nejpotřebnější. V rámci výzkumu byla použita metoda dotazníku a pro dokreslení dat bylo využito metody rozhovoru. Dílčími cíli je zjistit, jak spolu souvisí ochota pracovníků dále se vzdělávat se syndromem vyhoření, či jak syndrom vyhoření souvisí s účastí na supervizích.
Sociální ekonomika jako nástroj komunitního rozvoje v současné společnosti
Šťastná, Jaroslava ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent) ; Potůček, Martin (oponent)
Disertační práce se zabývá potenciálem sociální ekonomiky pro rozvoj místních společenství - komunit - a snaží se odpovědět na otázku, jakým způsobem lze dopady sociálního podnikání mapovat a prokazovat. Práce zahrnuje fenomén sociálního podnikání do širšího teoretického kontextu a je doplněna o empirické šetření dopadů sociálního podnikání ve vybrané místní komunitě. Teoretická část se zaměřuje na vybrané ideje komunitarismu, které se soustřeďují na povahu komunit jako entity zakotvující emočně a hodnotově své členy, a rozvíjející jejich praktické občanské postoje a politické návyky. Tyto charakteristiky se v moderní společnosti střetávají s požadavky na osobní svobodu a individuální zodpovědnost za morální volby. Kapitola předkládá též analýzu vztahů mezi globálními ekonomickými procesy a lokálnímu ději a ukazuje na zranitelnost lokálních společenství. Práce zároveň indikuje nové myšlenkové proudy, které kriticky reagují na některé stránky ekonomické globalizace, a které jako alternativu ke globalizaci prosazují lokální řešení nejrůznějších aspektů života společnosti: ekonomických, sociálních, politických a ekologických. Mezi těmito alternativními směry se nachází taktéž sociální ekonomika, jejíž role, potenciál, ale i limity byly v práci identifikovány a analyzovány. Empirická část práce...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 310 záznamů.   začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Matoušek, Oldřich
1 Matoušek, Oliver
12 Matoušek, Ondřej
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.