Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce v tvůrčím týmu versus práce s reži séry solitéry
Venclová, Tereza ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
V této diplomové práci se budu zabývat svou rolí scénografky v konkrétním tvůrčím týmu, jehož členy jsou: Jakub Vašíček ? režisér a autor, Tomáš Jarkovský ? dramaturg a autor, Tereza Venclová ? scénografka, Kamil Bělohlávek ? scénograf, Ondřej Müller ? hudební skladatel. Na jednotlivých příkladech realizací inscenací budu porovnávat způsob práce v týmu se spoluprací s režiséry, které v této práci nazývám ?solitéry?, jsou jimi: Dodo Gombár, Jiří Jelínek, Janek Jirků, Ondřej Pavelka, Ivan Rajmont, Martin Tichý. Z vlastní zkušenosti budu zkoumat aspekty určující kvalitu spolupráce se solitéry a týmem, dále výhody a nevýhody práce v kolektivu. Nejsem teoretička, za těžiště své práce považuji tvorbu. Mým cílem proto není vypracovat vyčerpávající studii zabývající se obecnými zákonitostmi, nýbrž podat zprávu o tom, kterak se mé uvažování o vlastní tvorbě vyvíjelo během studia a kam jsem v tomto vývoji dospěla. Věřím, že právě takovou reflexi mohu při své další tvorbě zúročit nejlépe.
CONCEPTS OF SCENOGRAPHY AS LIMITATION OF SPACE AND SETTINGS FOR SCENIC IMPROVISATION
Straub, Mathias ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
In this work I reflect and analyse different concepts of scenography in theatre and site-specific production, that I have tried in several projects from the year 2011 to 2012. The main focus is stressed on possibilities of interaction with the audience, where spectators turn to be participants. The reflection of following projects are item of the work: 1. PQ2011: SixActs (2011) ? Praha (CZ); 2. Kam Ústíme? ? úSTÍNADLAbem? (2012) ? Ústí nad Labem (CZ) 3. Ethno Hist(e)ria (2011) ? Gračiště (SL); 4. Česko-polský projekt (2011) - Varšava (PL); 5. Fliegerträume/Okřídlené Sny (koncept) ? Železná Ruda/Bayerisch Eisenstein (2011) (CZ/D);
Divadlo jako výtvarné médium
Täubelová, Kristýna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Preková, Jana (oponent) ; Matásek, Petr (oponent)
Ve své disertační práci se zabývám analýzou tvorby scénografa z pozice výtvarnéo umělce, který pracuje s prostředky typickými pro divadlo, to znamená že, užívá divadlo jako výtvarné médium. Tím se také dotýkám existence specifickho proudu v současném divadle, ve kterém dochází k prolínání v tomto případě výtvarných a divadelníh prostředků.
Kostým v loutkovém divadle.
Nguyen, Ha Thanh ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Králová, Andrea (oponent)
V mé bakalářské práci Kostým v loutkovém divadle se snažím o částečné zařazení různých druhů kostýmů, dále pak zkoumám jejich využití v loutkovém divadle a jejich přesah do samotné loutky. Uvádím některé příklady osobností, kteří těchto kostýmových principů využívají.Zejména však v rámci daného tématu reflektuji vývoj a tvorbu bakalářské inscenace Děviatko.
Rytmus, zvuk, hudba a hledání jejich využití ve scénografii
Krtičková, Anna ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
V mé bakalářské práci Rytmus, zvuk, hudba a hledání jejich využití ve scénografii se snažím nalézat možnosti a spolupráce hudební a výtvarné složky v divadle. Na příkladech z historie i současnosti demonstruji různé způsoby vizualizování hudby a zkoumám zvuk jako charakterizační a obrazotvorný prvek divadelního představení. Zároveň se v rámci daného tématu snažím reflektovat přípravu a tvorbu našeho bakalářského představení Děviatko.
Metaforická potence užitého materiálu
Černá, Adriana ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Králová, Andrea (oponent)
Tato práce se sestává ze dvou částí. První teoretická část se zabývá metaforou a materiálem, moţnostmi vyuţití materiálů a jejich významu, zabývá se také materiálovou knihovnou, která umoţňuje sledovat vývoj materiálů. Zmiňuji zde vlastní vyuţití materiálů v realizovaných projektech. Druhá část práce se zabývá popisem inscenace Idiot, jejím vznikem, průběhem a finální podobou.
Specifika divadla pro málo diváků
Vítková, Zuzana ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
V následující práci se zabývám specifiky divadla pro málo diváků. Zamýšlím se nad prostorem a blízkostí jako nad veličinami, které určují náš vztah k viděnému. Také nad detailem v divadle.Připojuji příklady některých osobností, které cíleně tvořísvá představení pro menší počet diváků a do komorních prostor. V praktické části popisuji svou práci na představení Příběh z říše Fantázie.
Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi Waltz
Palátová, Dana ; Kodet, Jan (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
Umění místa
Gajdošíková, Silvie ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent)
Analýza tří projektů, Under-on-up v Drážďanech, Move house specific v New Yorku a v Praze připravovaný projekt Kulový blesk, v historickém kontextu i v souvislosti se současnou uměleckou scénou. Tato práce pojednává o fenoménu uměleckých intervencí do autentických prostor. Je zaměřená na vlastní projekty vytvořené v letech 2009-2010. Jedná se o projekt Under-on-up v Drážďanech, který byl tématem bakalářské práce, projekt Move house specific v New Yorku a na tuto linii navazující plánovaný projekt na rok 2012 Kulový blesk, který se uskuteční v Praze. V práci objasním obecné pojmy, které se k tématu vztahují - site specific, genius loci, interakce, instalace, performance, land art, autenticita a komunitní umění. U všech tří projektů rozeberu jejich koncepci, vývoj, zdroje inspirace a témata. U třetího, plánovaného projektu Kulový blesk uvedu jednotlivé motivy, spojitostí a zkušeností, které by se v něm měly v ideálním případě zůročit. Také porovnám popisované projekty mezi sebou z hlediska typu intervence, využití prostoru, interaktivity, estetických proporcí a produkce. V závěru se pokusím obecně zhodnotit toto srovnání a vnitřní podstatu umělecké intervence do specifických prostor s důrazem na popisované projekty.
Mezi postmoderní citací a minimalismem.
Šilar, Antonín ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Králová, Andrea (oponent)
V této práci se věnuji spojení postmoderních prostředků a puristické scénografie. Hlavním tématem práce jsou nová média především z hlediska integrace do dramatického prostoru. Zabývám se také spektakularizací filmu a performativního umění vlivem digitalizace médií a následného vystřízlivění z této fáze fascinace efekty a technickým potenciálem digitálních technologií. V komplexním popisu vlastní práce na třech divadelních projektech porovnávám tři odlišné přístupy k novým médiím v dramatickém prostoru. U těchto projektů kladu důraz na nutnost intermediálnosti všech složek scénografie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.