Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace studentů vybraného gymnázia pro záškoláctví
Slámová, Magdaléna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Má práce se zaměřuje na motivy studentů k záškoláctví, které Salavcová (2017) vysvětluje jako neomluvenou absenci žáka základní či střední školy z vyučování. Tento fenomén Kyriacou (2004) považuje za klíčový pro možnost indikace správné funkce vzdělávacího systému. Jádrem teoretické části jsou příčiny tohoto patologického jevu, které Thambirajah a kol. (2008) kategorizuje jako příčiny na straně žáka, na straně rodiny, na straně vrstevníků, na straně školy a případy, kdy se student dostane do těžké životní situace. Nejčastější příčiny Čapek (2014) vidí ve strachu z písemných testů, nezájmu o školu, šikaně. Toto členění příčin jsem využila i následně v praktické části, která byla realizována jako kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru se sedmi studenty vybraného gymnázia, výchovnou poradkyní a metodičkou prevence. V analýze rozhovorů jsem se zaměřila především na motivaci probandů k záškoláctví a na faktory, které jejich záškoláctví ukončily. Výsledkem studie je rozšířený model příčin záškoláctví, které se téměř shodují se zmíněnými nejčastějšími faktory Čapka (2014), až na faktor šikany. V mém případě šlo konkrétně o slabou vůli, převahu jiných zájmů v době adolescence, experimentování především s návykovými látkami, špatné vztahy žáků s učiteli nebo pocit nezajímavé či nedůležité hodiny....
Manipulativní techniky v multi-level marketingu
Staňková, Tereza ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje psychické manipulaci během náboru v multi-level marketingových společnostech. Přesto, že multi-level marketingové společnosti často používají neetické praktiky a představují nejen finanční riziko, počty jejich členů u nás dlouhodobě narůstají. Obzvlášť nebezpečné jsou pro zranitelné skupiny, mezi něž patří matky na rodičovské dovolené, nezaměstnaní a studenti. Téma ovšem zatím není dostatečně prozkoumáno, a chybí tak teoretický základ pro vytvoření metodiky prevence škodlivého působení multi-level marketingu. Cílem práce je popsat, jak probíhá nábor u multi-level marketingových společností, které působí v České republice, včetně konkrétních manipulativních technik, jež při něm využívají. K dosažení cíle byla využita metoda zúčastněného pozorování procesu náboru u tří vybraných multi-level marketingových společností - Amway, Herbalife a Nu Skin. Pozorování bylo doplněno o sběr dokumentů. Výsledky této práce mohou v pedagogické praxi sloužit jako základ pro rozšíření povědomí o problematice psychické manipulace v multi-level marketingu a vytvoření metodiky prevence. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje multi-level marketing jako obchodní model, objasňuje jeho souvislost s pojmy přímý prodej, pyramidové schéma a komerční kult, popisuje...
Škola a duševní zdraví pohledem budoucích pedagogů, kteří se identifikují jako LGBTQ+
Nekvasilová, Sára ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem školy a duševního zdraví LGBTQ+ lidí. Teoretická část práce představuje téma duševního zdraví LGBTQ+ dospívajících v kontextu školního prostředí. Cílem empirické části práce bylo zjistit, jak na problematiku nahlíží budoucí vyučující, kteří se sami identifkují jako LGBTQ+. Výzkum si klade tří otázky: 1) jaké zkušenosti respondenti a respondentky jakožto LGBTQ+ studující zažívali v rámci střední školy a považují je za významné, 2) jak na tyto zkušenosti nahlížejí a jakým způsobem reflektují vliv těchto zkušeností na jejich duševní zdraví a budoucí směřování a 3) jak nahlížejí na své budoucí působení jakožto vyučující v otázce duševního zdraví LGBTQ+ lidí školách. Data byla sbírána formou individuálních polostrukturovaných rozhovorů, přičemž struktura rozhovoru byla vytvořena na základě ohniskových skupin zaměřených na související téma. Rozhovory byly provedeny s 11 respondenty a respondentkami různé genderové a sexuální identifikace. Data byla následně analyzována reflexivní tematickou analýzou. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v tematické mapě zobrazující 9 témat a 9 subtémat, mezi které například patří: Škola nedává LGBTQ+ lidem dostatečně najevo, že tam patří; Nemožnost sdílet, nemožnost nevědět; Malé poznámky mají velký vliv; Strach z nepřijetí; Důležitost...
Vliv dostupné sociální opory na studijní úspěšnost středoškolských studentů
Svobodová, Kristýna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce byla vytvořena za účelem získat a sepsat hlavní poznatky, týkající se problematiky sociální opory a jejího vlivu na školní úspěšnost studentů vybraných gymnázií, středních odborných škol a středních odborných učilišť v Plzeňském kraji. V teoretické části jsou poznatky rozděleny do tří kapitol, ve kterých jsou vymezeny základní poznatky, jež jsou opřeny o odbornou literaturu a zahraniční studie v daných oblastech. V těchto kapitolách jsou vymezeny pojmy jako sebepojetí, období dospívání, motivace, školní úspěšnost a neúspěšnost, sociální síť a tři základní složky lidského formování v podobě rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Výzkumná část se zaměřuje na zpracování dat, jež byla získána prostřednictvím normovaného dotazníku Dotazník sociální opory pro děti a mládež (CASSS-CZ), doplněného o demografické údaje. Do dotazníkového šetření se zapojilo 310 studentů. Získaná data byla zpracována statistickými metodami korelace, popisné statistiky a statistického nástroje jednofaktorová ANOVA. Po vyhodnocení dat jsme dospěli k závěrům, že sociální opora je pro jedince a jeho školní úspěšnost důležitá. Zároveň však není její míra rozdílná s ohledem na pohlavím jedince či typ školy, kterou jedinec navštěvuje. KLÍČOVÁ SLOVA sebepojetí, dospívání, sociální opora, školní úspěšnost, motivace,...
Rodiče v mateřské škole
MACHOVCOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce má přispět k vyzkoušení méně tradičních způsobů spolupráce s rodiči v mateřské škole a k ulehčení adaptace nejmladších dětí v mateřské škole. Cílem práce je připravit v prostředí mateřské školy čtyři setkání třídních pedagogů, dětí a jejich rodičů. Primární cíl těchto setkání se týká upevnění vztahů mezi všemi zúčastněnými při společném aktivním prožití času, podpory adaptace dětí a možnosti rodičů blíže nahlédnout do způsobu vzdělávání v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na vývojovou charakteristiku dítěte v období staršího batolecího a mladšího předškolního věku (od 2 do 4 let), význam rodiny pro dítě a vstup do mateřské školy a adaptaci na její prostředí, význam osobnosti učitelky v procesu adaptace, význam mateřské školy v rozvoji dítěte, spolupráci s rodiči a vhodné metody a formy vzdělávání nejmladších dětí včetně využití knihy a prožitkového učení. V rámci praktické části je zpracován program společných setkání, který byl realizován v mateřské škole a evaluován. V evaluaci je využita metoda pozorování a rozhovor s dětmi a rodiči.
Program prevence duševního zdraví pro školy
Karmazínová, Anna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kollerová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje přínosu programu prevence duševního zdraví pro školy na snížení míry stigmatizačních postojů ze strany žáků a žáček vůči pacientům s duševním onemocněním, ale i osvětě v oblasti duševního zdraví i nezdraví. Cílem je vytvořit, realizovat a vyhodnotit intervenci a její dopady na postoje a vědomosti žáků a žaček. Teoretická část představuje problematiku dospívání a duševního zdraví, stigmatizaci s důrazem na školní prostředí. Konec teoretické části je věnován podpoře duševního zdraví, především v rámci školního prostředí. Empirická část využívá smíšeného výzkumného designu a následujících metodologických prostředků: pracovní list, dotazník, pozorování a terénní deník. Výzkumný vzorek představují žáci a žačky čtvrtých ročníků (18-20 let) vybraných seminářů na gymnáziích. Ze získaných dat byla provedena kvalitativní analýza pracovních listů a kvantitativní analýza dotazníkového šetření zabývající se mírou stigmatizace pacientů s duševním onemocněním ze strany žáků a žaček. Z výzkumu vyplývá, že žáci a žačky mají vytvořenou představu o pacientovi s duševním onemocněním a také dokáží popsat co pacient či pacientka s duševním onemocněním prožívá. Dále pak z výzkumu vyplývá pedagogická relevantnost v tématu duševního zdraví s ohledem na výsledný vliv školní intervence na snížení...
Podpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště
Marková, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Popisuje zkušenosti LGBTQ dospívajících ve školním prostředí a různé formy podpory, která jim v tomto prostředí může být poskytnuta. Práce se soustředí zejména na podporu LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště a roli školních poradenských pracovníků/pracovnic jako advokátů LGBTQ studujících. Výzkum v této práci se věnuje zmapování zkušeností a porovnání pohledů školních poradenských pracovníků/pracovnic a LGBTQ studujících na LGBTQ tématiku v českém školství a roli školního poradenského pracoviště v podpoře LGBTQ studujících. Výzkum v této práci je kvalitativní a pracuje se dvěma výzkumnými soubory. Ke sběru dat byly použity individuální rozhovory a fokusní skupiny, k následné analýze dat byla zvolena tematická analýza. Výsledky výzkumu upozorňují především na absenci LGBTQ tématiky v českém vzdělávání a nedostatečnou podporu LGBTQ studujících ze strany dospělých osob ve školství. Školní poradenští pracovníci/pracovnice se ve své praxi začínají s LGBTQ studujícími, a především těmi transgender a nebinárními, setkávat až v posledních několika letech, což je pro některé popudem začít se v LGBTQ tématice více vzdělávat a zaujímat na jejich školách pozici hlavního obhájce jejich potřeb. KLÍČOVÁ SLOVA školní poradenské...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MACHOVCOVÁ, Kamila
5 MACHOVCOVÁ, Kateřina
2 Machovcová, K.
5 Machovcová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.