Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Veřejná podpora míst ve školkách se vyplatí: analýza výnosů a nákladů
Kalíšková, Klára ; Münich, Daniel ; Pertold, Filip
Na základě celostátních údajů se zdá, že dlouhodobý nedostatek míst ve veřejných předškolních zařízeních (školky) se v posledních letech díky demografickému poklesu snižuje, a školek bude do budoucna dostatek. Nicméně na úrovni mnoha obcí vysoký převis poptávky nad nabídkou přetrvává a v důsledku vnitřního pohybu obyvatel a demografických změn přetrvávat bude. Naše analýza finančních nákladů a výnosů ukazuje, že nedostatek míst ve školkách v poslední dekádě znamenal pro veřejné rozpočty nezanedbatelnou čistou ztrátu. Dále naše analýza výnosů a nákladů ukazuje, že čistý výnos z jednoho dodatečného místa ve školce pro veřejné rozpočty představuje v průměru 10 tisíc korun ročně. Veřejná podpora školek není pro rozpočty ztrátová ani za velmi konzervativních předpokladů. Čisté výnosy jsou dokonce ještě vyšší, pokud se zohlední i nepřímé a dlouhodobé dopady podpory vzniku míst ve školce.
An international comparison of the quality of academic publication output in the Czech Republic
Jurajda, Štěpán ; Kozubek, Stanislav ; Münich, Daniel ; Škoda, Samuel
In our recent study (IDEA No. 5/20154) we have compared the publication output of various Czech research institutions by individual disciplines. The comparison was based on the relative output of institutions working in specific science branches within the Czech Republic, and had no way of indicating which institutions in the Czech Republic were on par with international research and which were lagging behind. Even though an institution is not at the top in its field within the Czech Republic, the quality of its research may still be on par with international research, as the particular branch of science is highly advanced in the Czech Republic. Therefore, this study is a first step toward comparing the research output of Czech institutions on an international level. We have compared the publication output of entire scientific fields in the Czech Republic to the same fields in other countries, basing our comparison on articles published in the years 2010–2014 and included in the Web of Science (WoS) database. The comparison includes eleven small and medium-sized countries, only one of which has English as its official language: five European countries belonging to the so-called former Soviet bloc, four Western European countries, and two non-European countries.
Mezinárodní srovnání kvality publikačního výkonu vědních oborů v České republice
Jurajda, Štěpán ; Kozubek, Stanislav ; Münich, Daniel ; Škoda, Samuel
V nedávné studii Jurajda a Münich (2015) jsme prezentovali oborová srovnání publikační výkonnosti českých pracovišť výzkumu. Tato srovnání, která byla založena na relativní výkonnosti pracovišť v daném oboru v rámci České republiky (ČR), neměla možnost napovědět, která pracoviště v ČR jsou na mezinárodní úrovni výzkumu a která za ní zaostávají. Je například možné, že pracoviště, které není na špici daného oboru v ČR, je přesto svou kvalitou výzkumu na mezinárodní úrovni, protože se nachází v oboru, který má v ČR velmi vysokou kvalitu výzkumu. V této studii nabízíme první krok směrem k mezinárodnímu srovnání výzkumné produkce domácích pracovišť: porovnáváme publikační výkon celých vědních oborů v ČR se zahraničím. Naše srovnání jsou založena na článcích publikovaných v období 2010-2014 a obsažených v databázi Web of Science (WoS). Do srovnání jsme zahrnuli jedenáct malých a středně velkých zemí, z nichž jen v jedné je mateřským jazykem angličtina. Jde o pět evropských zemí bývalého sovětského bloku, o čtyři země západní Evropy a o dvě mimoevropské země.
Komparativní studie věku odchodu do důchodu v České republice
Bakalová, Jana ; Boháček, Radim ; Münich, Daniel
Naše analýza ukazuje, že starší generace v České republice se v mnoha\nohledech stále odlišují na srovnatelných generací vyspělejších zemí severní a\nzápadní Evropy. Socio-ekonomické podmínky, dosažené vzdělání, struktura\npovolání a zdravotní stav české populace jsou stále nižší v důsledku\nhistorického vývoje 20. století. Na druhé straně se v poslední době tyto\nukazatele rychle a výrazně zlepšují a konvergují ke standardům v ekonomicky\nvyspělejších zemích Evropské unie.
Oborová publikační výkonnost pracovišť výzkumných organizací v České republice v letech 2008-2012
Jurajda, Štěpán ; Münich, Daniel
Před třemi roky jsme ve studii IDEA č. 3/2012 jako první v ČR nabídli srovnání publikačního výkonu (ne produktivity) založeném na datech o výsledcích výzkumu a vývoje v období let 2006-2010 pro ty vědní obory, jejichž výstupy jsou ve větší míře zachyceny databází Web of Science firmy Thomson Reuters (WoS). Pro každý vědní obor jsme ukázali, která pracoviště českých výzkumných organizací mají nejvyšší zastoupení výsledků v časopisech s vysokým impakt faktorem (IF). V této studii tehdejší srovnání aktualizujeme pro období let 2008-2012. Tento typ srovnání, založený na Rejstříku informací o výsledcích (RIV) vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI), identifikuje pracoviště s největším rozsahem excelentních výsledků v daném vědním oboru v ČR. Dále nám umožňuje srovnávat obory z hlediska koncentrace časopisecky publikovaného výzkumu do několika málo pracovišť a ve vztahu mezi‚bodovým„ hodnocením RIV a excelentními výsledky.
Platy učitelů českých základních škol: setrvale nízké a neatraktivní
Münich, Daniel ; Perignáthová, M. ; Zapletalová, Lucie ; Smolka, V.
Výše a struktura učitelských platů výrazně formují celkový zájem o profesi učitele a spoluurčují i strukturu zájemců o ni. Od dispozic a kvality nových zájemců o učitelskou profesi se odvíjí i dlouhodobá kvalita vzdělávání a vzdělávacích výsledků té které země s výraznými dopady na dlouhodobý hospodářský růst. Platy učitelů českých základních veřejných škol v relativním srovnání s platy vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců patří dlouhodobě k nejnižším mezi třicítkou nejrozvinutějších zemí světa. Co se týče obecných dovedností učitelů, jsou učitelé v rámci Česka stále ještě na poměrně dobré relativní úrovni. Zájem nadanější části mladé generace Čechů o profesi učitele je však v současnosti velmi nízký.
Učení mučení, nebo škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodních šetření
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Mezinárodní šetření PISA 2012, které bylo zaměřeno na patnáctileté žáky v zemích OECD a v řadě dalších, ukázalo, že téměř 80% žáků těchto zemí se ve škole cítí šťastně. Z celkem 64 zúčastněných zemí vykazují nejvyšší podíl těchto žáků Indonésie, Albánie a Peru (96%, 94% a 94%). Naopak nejnižší podíl takových žáků vykazují Jižní Korea, Česko a Slovensko (60%, 63% a 64%).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
37 Münich, Daniel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.