Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trhaly*i jsme spolu
Bernadová, Antonie ; Johnová, Martina (oponent) ; Lungová, Barbora (vedoucí práce)
Jedním z cílů práce je z queer ekologické perspektivy aktualizovat bylinářskou praxi pro současný kontext možných budoucností - představit návod, který je možné číst perspektivou inkluzivního prepperství. Dále zaznamenat a zmapovat solidární a komunitní využití bylin, hub a dřevin v autorčiných sociálních vazbách. Práce je nahlížena v kontextu kolektivní péče, odolnosti a jejích možností. Tematicky je práce rozkročená postupným větvením intersekcionálních souvislostí, asambláž médií, vzpomínek a zkušeností. Jedná se o sborník receptů pro práci s bylinami, houbami a dřevinami sesbíranými mezi přáteli, doplněné o recepty z osobní praxe. Recepty protínají příběhy, rozhovory, reference a zážitky. Práce je multimediálního charakteru a má podobu digitalizované knihy. Text je doplňován autorskými ilustracemi, audio obsahem a videem. V rámci zvyšování přístupnosti je kniha volně dostupná na internetu.
Princ a záhradník
Poljaková, Terézia ; Ryška, Pavel (oponent) ; Lungová, Barbora (vedoucí práce)
Bakalárska práca ktorou je autorský komiks s názvom Princ a Záhradník, je inšpirovaná symbolizmom tranzície a hlavne výskumom queer ekológie, ktorej môžeme rozumieť ako prepojenie queer teórie s kritickým enviromentalizmom. Queer ekológia sa vyvinula z širšieho kontextu intersekcionálneho feminizmu a kritiky prírodných vied. Berie za úlohu potierať akékoľvek hrubé rozdelenia, ako napríklad pomyselné a zaužívané hranice medzi našim telom a tým čo nás obklopuje vonku, ľuďmi a neľudskými zvieratami, mužským a ženským či živým a neživým. Mojou snahou je v tomto texte hľadať a vysvetľovať prepojenia queer teórií s prírodnými vedami ako aj s mojou vlastnou tvorbou.
Společenství
Matyášová, Hana ; Lungová, Barbora (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Práce podněcuje vytvoření společenství bakterií a lidí. Vybraný okruh účastníků pečuje o bakteriální kulturu, na základě těchto zkušeností vzniká série sci-fi povídek. Příběhy jsou psány při akcích ve specifickém prostoru. Atmosféra, hudba, osvětlení, prostorové řešení i délka setkání určují osnovu povídek. Cílem povídek je zvýšení citlivosti k více než lidským druhům.
NEO (nepojmenovatelný ekologicko-umělecký objekt/y)
Molišová, Kateřina ; Lungová, Barbora (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce Koule/Planeta je založena na recyklaci v přírodě nalezeného odpadu na umělecký objekt. Planeta vychází z potřeby podílet se na uvedení krajiny do původního stavu a zároveň reagovat na přístup lidstva k odpadu a jeho vlivu na přírodu. Nalezený odpad svazuji a tvaruji do podoby planety, jež je odrazem a souputníkem Země, přehlcené lidmi vyprodukovaným odpadem. celý proces vzniku zaznamenávám na video, které je součástí instalace.
Metody kontingence / Hladové oči a Psí duše / Zkus si zavázat tkaničku během chůze
Svoboda, Jonáš ; Lungová, Barbora (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Kamera, tak jako bytost, putuje prostorem, účastna akce. Cítíme pnutí, každý časový okamžik. Ve všem. Tanec částic, svrab v neskutečném tempu. Prostorové vlastnosti haptického světa jsou dány kompozicí partitury pro tanec částic. Volná notace pro sysifovsky věčné duše hráčů. Hrající společnou skladbu našeho času a prostoru. Vlnění. Prostor mezi částicemi – prázdnota. Tvar daný strukturou tance částic. Tak jak se to jen dá utančit. Radiace, Fůze. To je eroze partitury, rozklad systému. Mrchožrouti a uklízeči. Hledači pokladů. Je prostor mezi tvary prázdný? Otroctví není dáno zbídačením člověka, ale jeho proměnou v nástroj. Zbídačení média filmu je proměnou aparátu z nástroje na člověka. Z aparátu – přepisujícího prostředí trojrozměrných tvarů na plochu, na aparát – emulaci schémat lidského prožitku. Od počitku k falešnému prožitku.
Cycling Mechanism/Linguistic Fluidity
Dlabaja, Martin ; Lungová, Barbora (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Hlavní cíl této práce je představit diváka relativním měřítkům klimatických změn během holocénu a pozdního pleistocénu pomocí veděckých dat z projektu "Greenland Ice Core Project" a "Vostok Ice Core Project" prezentovaného ve virtuální realitě za pomoci nejmodernějšího herního enginu Unreal.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.