Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití CRM systémů při správě sítě ALUMNI Právnické fakulty Univerzity Karlovy (případová studie)
Říhová, Eliška ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Jitka (oponent)
Uvedená práce se zabývá možností využití CRM systémů pro vytváření, správu a rozšiřování sítě absolventů fakulty veřejné vysoké školy v rámci případové studie. Péče o absolventy je oblast s velkým potenciálem pro celkový růst fakult. Práce se nejprve soustředí na důvody vedoucí k zájmu o absolventy a na modely jejich loajality. Pro udržení a rozvoj dobrého vztahu s absolventy se jeví jako vhodná pomoc aplikace CRM systému. Ty jsou v práci popsány nejen z hlediska jejich základního fungování, ale právě i v kontextu vysokoškolského prostředí. Práce rovněž soustředí na inovace v oblasti péče o studenty za použití informačních systému a výběr vhodných dodavatelů CRM systémů. Obsahem praktické části je případová studie uskutečněná na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Výstupem práce je stanovení předpokladů, přínosů a rizik implementace CRM systémů pro účely péče o alumni na této fakultě. Předložena jsou rovněž i doporučení pro zlepšení komunikace mezi fakultou a jejími budoucími i současnými absolventy. Poznatky z práce vzhledem k jejímu praktickému zaměření mohou do budoucna sloužit jako podklad pro vytvoření strategie vybrané fakulty vysoké školy v oblasti péče o absolventy.
Role informačního specialisty v institucích státní správy
Vichová, Martina ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat základní charakteristiku a základně analyzovat informační profese České republiky ve sféře státní správy a státem řízených informačních institucí. Prostor je věnován charakteristice veřejné a státní správy. V diplomové práci je kladen důraz na instituce státní správy a jejich rozdělení. Následuje kapitola o informačních institucích a informačních složkách ve státní správě a jejich kategorizace. Jádrem práce je vymezení pojmu informační specialista. Závěrečná kapitola je věnována přehledu studia informační vědy v České republice a analýze profesního uplatnění absolventů oboru Informační studia a knihovnictví v institucích státní správy.
Analýza procesů zpracování osobních údajů na Úřadu městské části Praha-Vinoř
Beneš, Vít ; Kučerová, Helena (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Tato práce předkládá praktické řešení aktuálního tématu, kterým je zpracování osobních údajů dle podmínek tzv. Nařízení GDPR, a to v procesech prováděných konkrétním pracovištěm. Tímto pracovištěm je Úřad městské části Praha-Vinoř. Cílem této práce je zjištění, ve kterých procesech dochází ke zpracovávání osobních údajů a jaká je zákonnost takového zpracování. Při tomto výzkumu bylo nutné zejména definovat pojem osobní údaj tak, a to proto, že vlastní nařízení tento pojem definuje poměrně vágně. Pro toto definování bylo využito nástroje maticové analýzy. K zjištění výskytu osobních údajů v procesech prováděných předmětným pracovištěm, zákonnosti takového výskytu, ale i pro zjišťování vztahů mezi procesy, bylo využito metody Business System Planning vyvinuté společností IBM Corporation. Výzkumem byl výskyt osobních údajů, tedy jejich zpracování v prováděných procesech zjištěn a rovněž tak zákonnost takového zpracování. Zároveň bylo možné popsat vztahy mezi ostatními prvky prostředí. Jak metodický postup, tak i výsledky výzkumu byly využitelné jednak pro návrh technických opatření, jednak pro tvorbu vnitřního předpisu pro zpracování osobních údajů.
Trendy v oblasti podnikových informačních systémů se zaměřením na CRM
Barták, Miloš ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je představení vybraných trendů v oblasti CRM informačních systémů. Úvodní část práce se věnuje řízení vztahů se zákazníky, které rozebírá z hlediska marketingu i informačních technologií. Seznamuje také čtenáře s architekturou CRM informačních systémů a s možnostmi implementace těchto řešení. Představuje rovněž vybrané dodavatele CRM systémů, kteří mají na trhu dominantní postavení. Následující část práce je pak zaměřena již na samotné trendy, které jsou u CRM informačních systémů patrné. Zejména se jedná o cloud computing, social CRM a internet věcí. Další část práce využívá praktickou formou poznatky z předcházejících kapitol. Věnuje se totiž tvorbě poptávky pro implementaci nového CRM řešení v reálné firmě ze segmentu SME. Úvod této kapitoly představuje vybranou společnost a analyzuje současný stav CRM a ICT v této firmě. Následující část pak představuje očekávané cíle implementace nového CRM řešení a rozebírá hlavní požadavky, které jsou na toto řešení kladeny. Závěr kapitoly se věnuje výběru dodavatelů, kteří budou osloveni, a hodnotícím kritériím. Výstupy z této diplomové práce pak poslouží jako podklady pro přípravu reálné poptávky po novém řešení.
Informační podpora práce projektových týmů
Veselková, Anna ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent)
Cílem diplomové práce je nastínit možnost informační podpory projektových týmů ze strany informačního specialisty. V teoretické části jsou představeny metodiky projektového řízení a blíže specifikovány jednotlivé fáze projektu od jeho iniciace až po uzavření tak, jak je vidí metodika PMBoK. V rámci kapitol věnovaných jednotlivým fázím projektu jsou definovány vstupní informační zdroje, které mohou (musí) být vytěženy, i výstupní dokumenty, které slouží k posunutí projektu do další fáze. Na to navazuje návrh možností informační podpory při práci s informačními zdroji a vytváření výstupních dokumentů s ohledem na kompetence, které by měl mít informační specialista. Klíčové jsou v tomto ohledu třetí a čtvrtá kapitola, ve kterých jsou uvedeny konkrétní návrhy na možnost informační podpory projektového týmu informačním specialistou. Praktická část je zaměřena na uplatnění informačního specialisty při realizaci konkrétního projektu ve společnosti, která je významnou finanční institucí na českém trhu. Zatímco teoretická část byla zpracována na základě studia odborné literatury, praktická část vychází především z osobních konzultací s projektovým manažerem společnosti.
Přínosy a problémy využití cloud computingu ve státní správě, informačních institucích a knihovnách
Rejnek, Tomáš ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Kolátor, Jan (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá přinosy a riziky využití cloud computingu institucemi veřejného sektoru. Práce se zaměřuje především na služby tzv. veřejného cloudu. Práce je rozdělena do 4 hlavních částí. První část se věnuje definici a popisu základních vlastností cloud computingu. V druhé části práce je provedena PESTL analýza zkoumající vlivy makrookolí (konkrétně vlivy politické, ekonomické, sociální, technologické a legislativní) na využití cloud computingu institucemi veřejného sektoru. V třetí části práce byla vytvořena SWOT analýza zkoumající silné a slabé stránky cloudových technologií a možná hrozby a pří-ležitosti pro jejich využití v institucích veřejného sektoru. Poslední část práce představuje případovou studii využití cloud computingu na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Výsledky provedených analýz se kloní k pozitivním přínosům cloud computingu pro instituce veřejného sektoru za předpokladu, že provedou patřičnou přípravu a nepodcení rizika popsaná v této práci. Klíčová slova (česky): Cloud computing, IaaS, PaaS, SaaS, veřejný sektor, PESTL, SWOT, virtualizace
Zakladní registr obyvatel v návaznosti na editační agendové Informační systémy: sdílení dat ve veřejné správě ČR
Kopecká, Iveta ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Práce analyzuje současný stav základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku základních registrů v obecné rovině, kdy je větší pozornost věnována registru obyvatel. Analytická část práce podrobně zkoumá současný stav nastavených a realizovaných procesů, které mají přímý vliv na funkčnost základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy a následné sdílení dat ve veřejné správě České republiky. Pozornost je zaměřena zejména na využívání a poskytování referenčních údajů prostřednictvím webových služeb a informačního systému základních registrů. V práci jsou dále analyzovány přístupy agendových informačních systémů orgánů veřejné moci k základnímu registru obyvatel a také realizace dílčích projektů, které mají přímý dopad na jeho provoz. Vyhodnocení jednotlivých posuzovaných oblastí je provedeno za pomocí statistického šetření.
Metody uživatelského hodnocení HMI v prostředí automotive. Případová studie.
Křepelková, Sabina ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na téma přínosů a omezení různých metod uživatelského hodnocení HMI. V teoretické části práce je představena teorie HMI, jsou shrnuty jednotlivé metody hodnocení použitelnosti HMI, jsou představeny dosavadní poznatky týkající se jejich využití a zmapovány dostupné nástroje. Cílem praktické části práce je v rámci případové studie provést testování vybraných metod uživatelského hodnocení HMI vztažených k požadavkům komerčního automotive sektoru. Výstupem praktické části práce je komparace silných a slabých stránek jednotlivých přístupů (metod) a vymezení jejich specifik. Diplomová práce byla zpracována v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Klíčová slova: uživatelský prožitek, UX, použitelnost, uživatelské rozhraní, UI, HMI, rozhraní člověk-stroj, automotive, hodnocení použitelnosti, uživatelské hodnocení, uživatelské testování, testování použitelnosti
Vliv sebeměření na motivaci k pohybovým aktivitám a chování skupiny
Pavlíčková, Marta ; Fiala, Jakub (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o sebeměření (self-tracking), tedy praxi sběru, zaznamenávání a vyhodnocování dat o sobě samém pomocí digitálních technologií. Cílem práce je popsat uživatelskou zkušenost se sebeměřením a dopady na motivaci k pohybovým aktivitám a chování ve skupině. Teoretická část přináší vhled do sociálně-psychologické stránky problematiky a charakteristiku konkrétního sebeměřícího zařízení značky Fitbit, včetně jeho mobilní aplikace. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumu. Tento výzkum byl realizován formou strukturovaných rozhovorů se skupinou šesti osob, které provádějí sebeměření právě pomocí zařízení Fitbit.
Informační podpora ve finanční instituci
Bezchleba, Jiří ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
(česky) Diplomová práce Informační podpora ve finanční instituci pojednává o současné situaci využívání informačních služeb a zdrojů se zaměřením na interní české bankovní prostředí. Čtenáři je tak umožněn vhled přímo do organizace a lze tak pozorovat, jaký postoj zaujímá vůči práci s informacemi pro naplňování individuálních informačních potřeb svých zaměstnanců. V práci je zohledněn popis nejdůležitějších informačních zdrojů. Dále byly analýzou identifikovány informační potřeby zaměstnanců, na základě četnosti výskytu jejich váha a rozložení napříč bankou. V dalších částech jsou detailně identifikovány informační služby. Čtenář má tak možnost zjistit, kde, kým a jak hodně jsou služby využívány. Závěr práce je věnován informačním modelům toku informací v organizaci a rozboru jednotlivých entit, které procesy ovlivňují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.