Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trh marketingového výzkumu - analýza současného stavu odvětví, predikce vývoje, mezinárodní srovnání
Laschoberová, Libuše ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent) ; Machková, Hana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Marketingový výzkum je významnou součástí marketingu, protože poskytuje informace, které jsou využívány pro podporu rozhodování, tvorbu plánů a strategií i jejich následné hodnocení. Umožňuje poznat situaci na trhu, konkurenci, chování spotřebitele atd. Marketingový výzkum vytváří konkurenční výhodu, zvyšuje míru jistoty a omezuje riziko podnikání. Musí však být proveden kvalitně a profesionálně. Přínosem této disertační práce v teoretické rovině je především vytvoření jednoho dokumentu, který komplexně analyzuje danou problematiku. Jeden dokument tak zahrnuje podrobnější informace o trhu a jeho prostředí v souvislostech, základní teorii a význam marketingového výzkumu, stručný popis vývoje, vybraná zásadní data, mezinárodní srovnání, aktuální trendy a predikci a údaje a názory samotných firem a expertů. Obsahuje také praktické příklady, které dokladují a ilustrují některé teoretické poznatky. Práce se soustředí na analýzu současného stavu, na predikci budoucího vývoje a na mezinárodní srovnání. Praktický přínos práce spočívá v shromáždění a vhodném uspořádání informací (primárních i sekundárních) o situaci na trhu, což umožní jeho lepší poznání a pochopení probíhajících procesů na hlubší úrovni. Analýza je vytvořena nezávisle a nezaujatě. Z praktického hlediska je též významná část věnující se predikci budoucího vývoje v různých aspektech trhu. Tato předpověď umožní se včas probíhajícím změnám přizpůsobit, vytvořit odpovídající strategie a připravit se na pravděpodobný budoucí vývoj. Podstatným přínosem na teoretické úrovni je též provedení dvou vlastních primárních výzkumů, které přinesly nová, dosud neexistující data. Získané informace přinesly expertní názory na vybrané otázky a umožnily potvrdit stanovené hypotézy (na českém trhu). Lze tedy zkráceně konstatovat, že 1) české firmy začínají stále více chápat význam a možnosti marketingového výzkumu a začínají ho stále více využívat; 2) nároky poptávajících subjektů na kvalitu a profesionalitu provádění marketingových výzkumů rostou a 3) podíl mezinárodních projektů marketingového výzkumu roste na úkor projektů prováděných na národní bázi. Teoretická část: 1. základní teorie marketingového výzkumu (význam marketingového výzkumu, informace a jejich kvalita, základy marketingového výzkumu -- proces, typy výzkumů, klasifikace dat a metod, metody sběru dat, analýza a interpretace dat), 2. trh marketingového výzkumu (stručný vývoj, specifikace odvětví, popis prostředí, etika), 3. mezinárodní marketingový výzkum (základní teorie, specifika, problémy, mezinárodní srovnání -- obrat a jeho struktura z hlediska typů klientů i výzkumných metod, cenové srovnání, nejvýznamnější výzkumné agentury), 4. marketingový výzkum v České republice (firmy, obrat, struktura klientů i využívaných metod). Praktická část: dva vlastní výzkumy: 1. mezinárodní výzkum zaměřený na získání informací o vývoji odvětví marketingového výzkumu, 2. výzkum v rámci České republiky zaměřený na ověření platnosti tří hypotéz; v obou případech text obsahuje metodologii výzkumů, popis souboru respondentů a jejich charakteristik, analýzu a interpretaci výsledků; 3. identifikace a popis aktuálních trendů v odvětví (v dělení na oblasti vztahu klienta a agentury, respondentů, samotného trhu, metod a technologií), predikce vývoje trhu do budoucna.
Česká centra, jejich vývoj a role v rozvoji obchodních vztahů
Němečková, Jitka ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Tématem diplomové práce jsou Česká centra s důrazem na jejich roli při propagaci ČR v zahraničí. Jedná se o ucelený pohled (analýzu) na reálné možnosti Českých center fungovat efektivně v rámci prezentace České republiky a podporovat rozvoj obchodních vztahů České republiky se zahraničím. Práce také mapuje aktivity ČC, které již v těchto oblastech realizují. Diplomová práce se věnuje také jejich spolupráci s agenturami CzechTourism, CzechTrade a Czechinvest a nastinuje možnosti efektivní koordinace jejich činností do budoucna.
Zvláštnosti obchodního jednání a etikety v pevninské Číně a Hong Kongu
Němcová, Kristýna ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je popsat odlišnosti čínské kultury, historických a jiných vlivů mající vliv na obchodní jednání a protokol. Zaměřuje se na praktické poznatky o tom, jak se přizpůsobit čínskému prostředí v obchodní a právní oblasti. Porovnává pevninskou část Číny a Hong Kong. Bakalářskou práci jsem rozdělila na dva velké úseky. První část pojednává o kultuře a kulturních atributech současné Číny. Druhá část popisuje obchodní zvyklosti a jednání čínských partnerů. První část v sobě zahrnuje obecné kapitoly týkající se geografických a demografických podmínek, sociálního systému. Popisuje náboženství, jazyk, písmo, historické souvislosti a obecné kulturní atributy, které bezprostředně souvisí s chováním Číňanů v obchodním styku. Tato část tvoří asi jednu třetinu bakalářské práce. Druhá část práce je obsáhlejší a je rozdělena na dvě části: na teoretickou a praktickou část. Teoretická část v sobě zahrnuje faktory ovlivňující vyjednávání, taktiky jednání a jeho jednotlivé fáze, úskalí a nepsaná pravidla obchodu, obchodní protokol a porovnání obchodních zvyklostí pevninské Číny a Hong Kongu. Kapitola porovnávající pevninskou část Číny a Hong Kong je důležitou částí mé práce a specifikuje rozdíly v přístupu podnikatelů, v právním prostředí, v historických souvislostech a obecných rozdílech, které mohou zaznamenat obchodníci vstupující na čínský trh. Specifika Hong Kongu nejsou popsány pouze v této kapitole, ale je jim vymezen prostor i v obecných kapitolách o celé Číně. Praktická část specifikuje zkušenosti evropských firem na čínském trhu a zahrnuje v sobě odpovědi dotazovaných na základě dotazníku. Dotazník obsahuje 10 otázek, každá otázka je postupně rozebírána dle zodpovězených možností.
Komparace marketingové strategie společnosti Nestlé v České republice a v Latinské Americe
Colmenárez García, Anna Carolina ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Tato práce srovnává marketingové strategie uplatňované společností Nestlé na českém a na latinskoamerickém trhu. Dále se orientuje na vlivy kultury na rozhodování nadnárodní společnosti a účinky ekonomického, politického, sociálního a kulturního prostředí na mezinárodní podnikání této firmy, zvláště v jejím marketingovém plánu.
Obchodní vztahy ČR s Bulharskem
Müllerová, Lucie ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Tato práce podává analýzu obchodních vztahů obou zemí, kriticky je hodnotí a posuzuje možnosti a perspektivy jejich dalšího rozvoje. Práce také může sloužit jako příručka pro české investory a obchodníky, kteří zvažují vstup na bulharské teritorium. Podává přehled informací o bulharském podnikatelském prostředí a jeho právním rámci, investičních pobídkách a také doporučení, na které segmenty bulharské ekonomiky je výhodné se zaměřit.
Vliv cestovního ruchu na ekonomiku Číny
Osetrova, Maria ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Cestovní ruch je velice významným ekonomickým odvětvím. Přináší do zemí, které jsou důležitými turistickými destinací velké množství prostředků a vytváří také velký počet pracovních míst. Celosvětový vliv cestovního ruchu razantně roste a největší růst tohoto odvětví je zaznamenán právě v Číně. Čína je jednou z nejoblíbenějších světových turistických destinací a cestovní ruch se značně podílí na vývoji hospodářství této země. Avšak Čína je také velice důležitým zdrojem pro příjezdový cestovní ruch jiných zemí. Má velké množství obyvatel a otevírání této země světu napomáhá růstu výjezdového cestovního ruchu. Cestovní ruch ale není pouze omezeným odvětvím turistických služeb. Ovlivňuje také celou řádu jiných odvětví. Proto není jednoduché určit vliv cestovního ruchu na ekonomiku. Národní účty obsahují pouze část informací potřebných pro výpočet celkového vlivu. V současné době již existuje způsob přesnějšího výpočtu. Tento výpočet se provádí pomocí satelitního účtu cestovního ruchu, který bere v úvahu nejen přímý vliv cestovního ruchu na ekonomiku, ale zohledňuje i vlivy nepřímé. Cílem této bakalářské práce je zdůraznit kladné a záporné vlivy cestovního ruchu na ekonomiku a zhodnotit jejich celkový vliv. První kapitola obsahuje kladný vliv cestovního ruchu na ekonomiku. Je v ní vysvětleno, že cestovní ruch má velmi široký rozsah vlivu na ekonomiku (vliv přímý, nepřímý a indukovaný). Druhá kapitola se zabývá náklady spojenými s cestovním ruchem. Cestovní ruch, stejně jako i jiná ekonomické odvětví, vyžaduje určité investice, které později mohou znamenat ekonomické přínosy a příliv prostředků. Další kapitola obsahuje hodnocení vlivu cestovního ruchu na ekonomiku. Ve čtvrté kapitole je vysvětlen vliv cestovního ruchu na světovou ekonomiku. Důraz je kladen na cestovní ruch Číny a jeho vliv na ekonomiku země, který lze nejlépe vysvětlit pomocí satelitního účtu cestovního ruchu. Pátá kapitola obsahuje příjezdový cestovní ruch Číny. Jeho vývoj a předpověď dalšího rozvoje, která je vypočítána pomocí časových řad. Šestá kapitola se zabývá výjezdovým cestovním ruchem. Obsahuje také počet turistů vyjíždějících z Číny. Také je zde odhad budoucího vývoje výjezdového cestovního ruchu, který je vypočítán také pomocí časových řad.
Obchodní vztahy České Republiky a Japonska
Hajnová, Marie ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Japonsko představuje druhé největší národní hospodářství na světě hned po Spojených státech amerických a řadí se mezi nejvyspělejší státy. Japonská ekonomika se vyznačuje vysokým stupněm modernizace. I celosvětově proslulé japonské značky, kterými jsou například Canon, Fujitsu, Honda, JVC, Minolta, Mitsubischi, Nissan, Panasonic nebo třeba Toyota, zaručují kvalitu s výbornou zahraniční pověstí.Pro Českou republiku je Japonsko jedním z nejvýznamnějších partnerů na asijském kontinentu, a to jak v ekonomické, tak politické sféře. Ve vzájemných vztazích zaujímají tradičně významné postavení silné kulturní vazby. To je pochopitelné vzhledem k oblibě jak české kultury v Japonsku, tak tradičních forem japonského umění v České republice. Dochází rovněž k prohloubení oboustranné snahy zvýšit spolupráci v oblastech vědy, techniky, výzkumu a vývoje.Cílem této bakalářské práce je popsat a analyzovat hospodářské vztahy České republiky a Japonska. Zaměřila jsem se především na vývoj od počátku 21. století. Snažila jsem se zdůraznit též perspektivy možných pokračujících budoucích vztahů, či naopak se zaměřit na bariéry, které vzájemným vztahům nepřispívají a přinášejí komplikace.
Zvláštnosti obchodního a diplomatického protokolu Španělska
Krejčová, Petra ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Španělsko -- země slunce a ohně, země tance a zpěvu, země vášně a radosti ze života, země koní a býčích zápasů, země vína a oslav, či země epických hrdinů a bitev. Tak i jinak si mnoho cizinců představuje tento stát, ležící na pyrenejském poloostrově a představující také bránu do Latinské Ameriky. Španělské království a jeho kultura a zvyky prošla během staletí dlouhým vývojem, mnoha změnami a projevují se v ní vlivy nejen evropských, ale i arabských a indiánských kultur. Tyto skutečnosti významně ovlivňují španělský způsob obchodování, zacházení s partnery, vyjednávání nebo diplomatické a obchodní styky. Ač je Španělsko součástí Evropy a od roku 1986 členem Evropské unie, vykazuje se stále specifickými odlišnostmi od ostatních evropských států, který je nutné zohledňovat při navazování i udržování jakýchkoliv vztahů, ať už obchodního, diplomatického či kulturního rázu. Cílem mé práce je, s pomocí odborné literatury španělských autorů, charakterizovat obchodní a diplomatický protokol Španělska a vyzdvihnout nejvýraznější odlišnosti, které souvisí s kulturními a historickými skutečnostmi. Oblastmi zájmu jsou, ku příkladu, styl a způsob jednání, obchodní etiketa, společenské podniky a příležitosti, specifika královského protokolu a další faktory společenského života, které se prolínají se světem obchodu a diplomacie. Rozdíly jsou výraznější spíše v oblasti obchodu, protože diplomatický protokol a jeho pravidla jsou upraveny mezinárodními smlouvami, především Vídeňskou úmluvou o diplomatických stycích z roku 1961 a Vídeňskou úmluvou o konzulárních stycích z roku 1963, a odlišnosti v jednotlivých zemích jsou méně patrné či žádné. Ve Španělsku je této problematice věnována velká pozornost a na podobná témata bylo vydáno mnoho odborných publikací. Profesionální i neformální společenská etiketa zde mají své pevné a respektované místo a se stoupající důležitostí a formálností kontaktů stoupá i její význam. Určitý předobraz a image dokonalého rytíře z dob minulých se v modifikované formě zachoval i do dnešních dnů. Opomíjet nelze ani roli rodiny či rozdíly v postavení a úlohách mužů a žen. V naší zemi jsou tato témata objektem mnohem menšího zájmu a často pak dochází z důvodu neznalosti k neúspěchu ve vyjednávání či selhání obchodních kontaktů. Mým cílem je proto též poskytnout lepší pohled na španělskou zemi a kulturu z pohledu potenciálního obchodního partnera a umožnit i snazší pochopení španělského způsobu života, myšlení a z toho vyplývajícího jednání. Potenciál země je i pro naše výrobce a obchodníky velký a úspěšné proniknutí na španělský trh může být též prvním krokem do obchodních vod Latinské Ameriky.
Inovační politika Francie
Ročková, Simona ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na oblast inovací a inovační politiky. Definuje tyto termíny. Příkladným státem, na kterém práce uvádí různé druhy podpory inovací a popisuje inovační politiku, je Francie. Práce analyzuje současný stav inovační politiky tohoto státu, rozebírá vliv na jeho celkový ekonomický vývoj, jeho obchodní a platební bilanci a porovnává podporu výzkumu a rozvoje se světem.
Protokol a etiketa v diplomacii a obchodě
Horná, Kateřina ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Smyslem práce je vymezit pojmy "obchodní protokol", "státní protokol", "diplomatický protokol" a "etiketu", popsat některá pravidla společenského chování a vysvětlit důležitost dodržování takovýchto pravidel. Neméně významnou část tvoří protokol a etiketa v diplomacii. Tedy jak se navazují styky mezi státy zároveň, kdo je považován za iniciátora, jaké jsou ceremoniální povinnosti, jak vypadá samotná organizace návštěvy nebo jak vybrat vhodné dárky. Tato práce se člení do tří hlavních kapitol. První část vymezuje a definuje základní pojmy. Druhá část práce se zaměřuje na samotný obchodní protokol. Obsahuje taková témata jako společenské přednosti, seznamování, představování, vizitky, oblékání, obchodní dopisy, netiketa, organizace obchodního jednání, návštěva zahraničního hosta, mezinárodní konference a v neposlední řadě společenské nehody. Třetí kapitola rozebírá diplomatický protokol a věnuje pozornost především vrcholným návštěvám vládních představitelů. Pro získání potřebných informací byla využita odborná literatura a zdroje Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Na základě metod přímého pozorování a srovnávání byly charakterizovány nejlepší a nejhorší výsledky, tedy co je dobré a co je nedobré. Vyhodnocením získaných dat a informací bylo dosaženo závěru, že v podnikatelských kruzích v České republice často dochází k porušování pravidel protokolu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.