Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 182 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role fotoeditora jako gatekeepera
Vodáková, Lucie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce pojednává o práci českých fotoeditorů ve vybraných denících a týdenících. Detailně rozebírá, v čem konkrétně spočívá jejich úloha v rámci redakce, jak probíhá jejich den, s kým se na čem domlouvají a především, jak uskutečňují svá rozhodnutí, co se týče výběru fotografií. V první části teoreticky popisuji úlohu fotoeditorů jako gatekeeperů, snažím se porovnat, co obnášela jejich práce dříve a v čem spočívá dnes v éře technologické konvergence, a zabývám se i samotnou fotoeditorskou praxí, tedy vyhledáváním, vybíráním a shromažďováním obrazových materiálů. V druhé, analytické části vycházím především z hloubkových rozhovorů se samotnými fotoeditory a dalšími členy redakce s tím, že jejich informace konfrontuji s některými poznatky ze zahraničních publikací. Hlavním cílem mé práce je na vzorku šesti významných českých médií ukázat nástin, jak přibližně pracují fotoeditoři v českých médiích, v čem spočívá jejich úloha a jestli má jejich role v redakcích opodstatnění, nebo by se bez nich mediální svět obešel.
Fotografie v médiích a jejich vliv na vnímání objektivní reality
Šeflová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce popisuje, jakým způsobem může fotožurnalistika působit na publikum a jak je možné pomocí fotografií ovlivňovat představy příjemců o světě kolem nás. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je sestavena na základě dostupné české a zahraniční literatury a v úvodu představuje, co to je fotožurnalistika a jaká je její role v médiích. Součástí úvodní kapitoly je i diskuze nad etikou ve fotožurnalistice. Dále je představen proces, jakým způsobem příjemce vnímá obrazové sdělení. Jednou ze zásadních částí této práce je shrnutí toho, jak odborníci z oblasti fotografie a médií nahlíží na možnosti ovlivňování publika pomocí fotografií v médiích. Vysvětleny jsou pojmy jako visual agenda setting nebo visual gatekeeping. Jsou popsány způsoby, kterými média nejčastěji manipulují s příjemcem a je nastíněna také otázka objektivity ve fotožurnalistice. Závěr teoretické části se věnuje relativně populárnímu tématu digitálního upravování fotografií v médiích. Praktická část této diplomové práce zahrnuje kvalitativní výzkum uskutečněný formou experimentu spojeného s hloubkovými rozhovory, který zjišťuje, jakým způsobem mohou fotografie, které jsou součástí tištěných zpráv, ovlivňovat interpretaci událostí, jichž se dané zprávy týkají.
Popkulturní symboly ve vizuální publicistice v desátých letech dvacátého prvního století v obrazech Tea Adamyho
Dvořáková, Anna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
AbstraktAbstraktAbstraktAbstrakt Tato práce představuje jeden z prvních pokusů objasnit a analyzovat fenomén předem zjevné digitální fotomontáže rodící se a vyrůstající v prostředí českého internetu, která se nesnaží simulovat fotografickou reprodukci reality, nýbrž pravidelně glosovat politické dění v České republice. Prostřednictvím analýzy fotomontáží Tea Adamyho (aTeo) zkoumá její specifické hybridní výrazové prostředky a způsoby, jimiž fotomontáž plnohodnotně naplňuje podstatu obrazového komentáře. Kromě popisu tvůrčích východisek a inspiračních zřídel fotomontéra nabízí podrobný vhled do kategorie takzvaného pseudofilmu, zvláštní části jeho internetové tvorby, kterou vyplňují fotomontáže parazitující na filmovém médiu, jež využívají významových paralel ve filmových příbězích a popkulturních filmových odkazů či vybrané politické představitele přímo montují do známých filmových scén a aktivizují tak univerzální mytologické struktury, z nichž populární film čerpá. Kategorii Pseudofilm podrobuje důkladnému rozboru, jehož výsledkem je ucelená charakteristika aTeovy fiktivně-reálné filmově-politické fotomontáže a porozumění rysům její kontroverze, bezprostřednosti sdělení a narativní zkratky i jejím intertextovým propojením.
Změny struktury žurnalismu vlivem nových médií a sociálních webových médií
Michlík, Matej ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Práce se zabývá komplexním popisem nejnovějších trendů v elektronickém sdílení obsahů, jejich dopadem na podobu žurnalistiky a souvisejících rizicích při změnách procesů tvorby a příjmu zpravodajských sdělení. Sleduje změny podoby zpravodajství a zpráv, nové cesty informací od jejich producentů ke konzumentům, i jejich nové aspekty - okamžité sdělení, rostoucí blízkost a otázku jejich zpoplatnění. Věnuje se také vývoji sémantického webu, protože vědomosti o něm v širší populaci jsou mizivé vzhledem k tomu, co přináší a co teprve přinese.
Oficiální portréty československých a českých prezidentů
Junková, Eliška ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Bakalářská práce "Oficiální portréty československých a českých prezidentů" analyzuje vznik oficiálních portrétů prezidentů v letech 1918-2013. Po vymezení klíčových pojmů a nastínění dobových souvislostí současně se seznámením s konkrétními hlavami státu se práce zabývá vývojem vzniku jednotlivých oficiálních portrétů. Tato část popisuje metodu samotného ztvárnění těchto snímků za pomoci rozhovorů s některými jejich autory a archivních dokumentů. Práce dále objasňuje využití oficiálních portrétů prezidentů a analyzuje jejich společné znaky a odlišnosti. Následně zkoumá pomocí obsahové analýzy psychologickou stránku těchto fotografií a okrajově popisuje jejich reflexi v médiích. Závěr práce zabývající se budoucností oficiálních portrétů prezidentů je spíše úvahou některých jejich autorů a také autorky této práce. Bakalářská práce pojímá velké množství příloh obsahujících rozhovory s fotografy prezidentských portrétů, přehledovou tabulku, obrázky týkající se využití portrétů, vybrané dokumentární fotografie z průběhu focení některých prezidentů a v neposlední řadě pak také portréty samotné. Cílem práce je zanalyzovat proměny vzniku oficiálních portrétů československých a českých prezidentů od vzniku Československa dodnes.
Fotografie protestu v kontextu českého prostředí po roce 1989
Mňuková, Dominika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Tato práce zkoumá různé aspekty fotografie protestu v kontextu českého prostředí po roce 1989 se zaměřením na extrémní levici. Nejdříve objasňuje problematiku protestu, nového radikálního aktivismu a popisuje roli fotografie. Věnuje se rovněž roli médií a ve spojení s nimi se věnuje informování o protestech, konceptu morální paniky a významotvorné roli médií. Dále se zabývá ikonickými fotografiemi, problémem objektivity, emoční stránkou fotografie protestu a etikou fotožurnalismu. V další části objasňuje problematiku extremismu, vymezuje extrémní levici a z historického hlediska ji stručně mapuje na vybraných skupinách, mezi které patří zejména anarchisté. V kontextu extrémní levice práce dále popisuje největší protesty v České republice, které se udály za její účasti. Následují medailonky čtyř vybraných českých fotografů protestu Jaroslava Kučery, Karla Tůmy, Karla Cudlína a Petra Vrabce. V závěrečné fázi prostřednictvím rozhovorů práce zkoumá aspekty fotografie protestu a pomocí analýzy fotografií zmíněných fotografů analyzuje styl fotografování protestů a odhaluje případné zobrazovací stereotypy.
Vizuální média v městském veřejném prostoru
Strejcová, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
V diplomové práci Vizuální média v městském veřejném prostoru se zaměřuji na to, jakým způsobem jsou začleněna vizuální média do centra města a jeho blízkého okolí. Soustředím se na přítomnost reklamních sdělení, která pronikají do veřejné sféry města s největší razancí (billboary, bigboardy, citylighty, velkoplošné reklamní tabule, videoobrazovky, plachty atd.). Cílem práce je srovnat umístění a četnost venkovní reklamy v centru Prahy a Barcelony s přihlédnutím na kulturní, historický a geografický kontext obou měst (nezabývám se sémiotickým obsahem mediálních sdělení). Tato dvě města jsem vybrala, protože jsou ve svém regionu nejdůležitějšími ekonomickými a kulturními centry a mají bohatou historii. Protože se jedná o evropská města, mou hypotézou je, že zde budou existovat jisté podobnosti ve vzhledu a ve způsobu umisťování reklamních sedělení. Další hypotézou je, že víc reklam se bude vyskytovat v novodobé zástavbě a méně v historickém centru. Zároveň se ale domnívám, že veřejný prostor v Praze bude mnohem více zaplněn agresivní reklamou než v centru Barcelony, protože je v Praze podle mého názoru reklama málo regulovaná. Budu používat metodu vizuální komparativní analýzy a vizuální sociologie. Prostřednictvím fotoaparátu budu monitorovat stav obou měst a výsledek mapování zanesu do webové...
Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno?
Korábková, Kateřina ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
(abstrakt) Práce Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno? podrobně popisuje časopis, který vycházel počátkem 90. let. Detailním způsobem se věnuje jednotlivým prvkům jeho mimořádné grafické úpravy. Její výjimečnost vychází nejen z nezvyklého formátu Rautu, ale i z velkorysé práce s obrazovým materiálem a typografií, která se vymyká běžným pravidlům pro časopiseckou produkci. Neobvyklost Rautu se týká i obsahového zaměření časopisu, které má přesah směrem k národnostnímu podtónu. Pro hlubší pochopení Rautu je nezbytné zasazení časopisu do kontextu 90. let, který byl pro jeho vznik klíčový. Vzhledem k výlučnosti Rautu na časopis reagoval tisk, odlišně český a zahraniční, přičemž tato práce sestavuje mediální obraz Rautu. Součástí práce je i rozhovor se šéfredaktorem a art direktorem Rautu Alešem Najbrtem. Rautu vyšlo pouze pět čísel a na jeho zániku se podílelo několik faktorů. Z nich vychází závěr práce, který lze zobecněné podobě aplikovat na jiné časopisy s výjimečnou nebo nezvyklou grafickou úpravou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 182 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.