Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Česká kulturní periodika a kulturní politika v letech 1998-2006
Kubaš, Mario ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce si klade za cíl představit problematiku kulturních periodik v České republice v letech 1998 - 2006 a kulturní politiku, jež jejich existenci rámuje. První část práce nahlíží na fenomén kulturního periodika trojí optikou - sociálně- vědnou, umísťující ho do středu veřejného, politického života; formálně- žurnalistickou, chápající ho jako soubor specifických literárních a žurnalistických postupů; obsahově-uměnovědnou, umožňující uchopit složitě strukturovaný segment kulturních periodik. Druhá část představuje rámcově českou kulturní politiku dané doby a její vztah ke zkoumanému segmentu. Poukazuje na její koncepční východika a jejich důsledky pro vydávání kulturních periodik. Předmětem zájmu je i nestátní dotační podpora a činnost klíčových nadačních fondů. Práce se snaží vyzdvihnout význam kulturních periodik v životě společnosti, jejich nezastupitelnou roli v politickém a kulturním životě v nejširším slova smyslu.
Socioekonomická pasportizace nemovitých kulturních památek
Kouba, Vojtěch ; Lindner, Milan ; Vořechovský, Jan ; Dostál, Petr ; Pátek, Zdeněk ; Dianová, Markéta ; Titelbachová, Šárka ; Tyslová, Irena ; Straka, Michal ; Zelený, Martin ; Kubaš, Mario ; Hanzlík, Jan ; Vančurová, Alena ; Vond, Zdeněk
Předkládaná metodika je výsledkem aplikovaného výzkumu a je zaměřena na ekonomiku památek, resp. nemovitých objektů prohlášených kulturními památkami České republiky. Jejím cílem je vytvoření pasportů ekonomických hodnot pro jednotlivé památkové objekty, v případě využití metodiky orgány veřejné správy i pro soubory památek určitého druhu či soubory památek na vymezeném území.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Analýza mediální strategie Díky, že můžem – Korzo Národní
Hájíček, Jan ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl popsat a vyhodnotit mediální strategii pouličních oslav státního svátku 17. listopadu Díky, že můžem - Korzo národní a najít vhodná řešení ke zvýšení její efektivity. V teoretické části práce popisuje základní pojmy mediální komunikace, prostředí neziskových organizací a možnosti jejich media relations a mediální prezentace. Praktická část práce je zaměřena na samotnou organizaci Díky, že můžem a analyzuje její mediální strategii při konání kulturní akce Korzo Národní. Rozebírá a hodnotí tiskové zprávy a další nástroje media relations. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy popisuje a vyhodnocuje obsahový obraz mediálních výstupů. Na základě výsledků poté určuje kroky k potenciálnímu růstu efektivity strategie.
Specifika managementu kreativních pracovníků: Případová studie animačního studia Wil Film
Janouchová, Veronika ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo skrze tématickou analýzu prozkoumat, jaké faktory mají vliv na management kreativních pracovníků a jaký je v důsledku jejich dopad na řízení kreativní firmy - CGI studia Wil Film. Závěrem je zjištění, že hlavními faktory ovlivňující management kreativních pracovníků ve studiu Wil Film jsou především: rapidní růst firmy a transformace na více permanentní formu, vliv neformální organizací a sama podstata kreativní práce. Tyto negativně ovlivňují kreativní lidské zdroje, a proto byla ve studiu Wil Film vytvořena pozice HR manažera, který je zodpovědný za vykonávání praktik redukujících tyto negativní efekty. Jsou jimi především trénink, osobní a profesionální rozvoj a retenční praktiky. Všechny tyto praktiky působí pozitivně a napomáhají prosperitě studia Wil Film, navzdory odborné literatuře, která říká, že tyto aktivity nemají v kreativních průmyslech smysl
Signal festival, jeho prezentace a medializace
Krýslová, Eliška ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje prezentaci a medializaci světelného festivalu Signal. Práce má za cíl analyzovat všechny čtyři ročníky festivalu, které se konaly mezi lety 2013 a 2016, zhodnotit jejich medializaci a provést jejich vzájemnou komparaci. V teoretické části se práce zaměřuje na metody, které jsou využívány při výzkumu médií. Dále se věnuje přeměně kulturní události na událost mediální, zvláště pak faktorům, které tuto přeměnu ovlivňují. Praktická část obsahuje kvantitativní obsahovou analýzu mediálních výstupů, která je provedena na základě vyhledávání jednotlivých výstupů v mediální databázi Anopress. Práce je zakončena vyhodnocením předem stanovených hypotéz a zhodnocením efektivity komunikace mezi festivalem Signal a mediálními organizacemi.
Specializované televizní stanice v ČR
Němečková, Tereza ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza vzniku, vývoje a působení specializovaných televizních kanálů v ČR a jejich kulturních, sociálních a ekonomických souvislostí. Obsahem teoretické části je definice významu a role televize, specializace médií, charakteristika televizního diváka a zmapování českého televizního trhu. Kapitola věnovaná specifikům televizního trhu je stěžejní pro druhou část práce. Empirická část se věnuje analýze a srovnání dvou specializovaných televizních kanálu, Z1 a Televize Metropol. Dále se zabývá možným vývojem televizního trhu a budoucností televize jako média. Cílem práce je zodpovědět otázku, zda mohou specializované stanice získat dostatek diváků pro dlouhodobé fungování.
Kreativita a kreativní průmysly: redefinice ekonomiky a kultury
Kubaš, Mario ; Patočka, Jiří (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent) ; Kloudová, Věra (oponent)
Dizertační práce Kreativita a kreativní průmysly : redefinice ekonomiky a kultury vychází z předpokladu, že v současnosti dochází ke změně paradigmatu majícího kořeny v 80. letech 20. století. Práce je rozdělena do tři částí. První analyzuje změnu paradigmatu skrze ekonomickou, kulturologickou a psychologickou optiku. Druhá část, využívající kulturní statistiku, popisuje změny v kulturní konzumaci a participaci. Třetí část nabízí pohled na dva možné scénáře budoucí pozice mainstreamu a svobodné kulturní produkce. V úvodu první části autor pojmenovává čtyři hlavní příčiny probíhajícího paradigmatického zlomu - uvolnění geopolitické situace na přelomu 80. a 90. let způsobující expanzi liberalismu a demokracie; zvýšená míra intelektuální migrace zapřičiňující větší konkurenci mezi vzdělávacími institucemi; digitální revoluce redefinující komunikaci a stanovující jinou dimenzi času a prostoru, zcela konvenující revoluci ekonomické, která zapříčiňuje nárůst obchodu s nehmotnými statky; narůstající zájem o kulturní a kreativní obsahy, jež se stávají zároveň stravou revoluce. Za výslednici těchto procesů autor označuje koncept kreativních a kulturních průmyslů, které tvoří novou symbiózu mezi kulturou a ekonomikou. Práce předkládá všechny důležité modely a přístupy, jenž se snaží pole definovat. Za...
Design a inovace: Podmínky a kvality vzájemné spolupráce firem a designérů
Matějková, Kamila ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá designem jako součástí kreativní ekonomiky a věnuje se mu v kontextu firemních inovací. Cílem práce je analýza podmínek a kvalit vzájemné spolupráce firem a designérů v prostředí České republiky, identifikace překážek efektivní spolupráce a navržení opatření vedoucích k jejímu rozvoji. Nástrojem pro analýzu je výzkum v podobě dotazníkového šetření mezi účastníky programu Design pro konkurenceschopnost, jímž agentura CzechTrade v letech 2013 a 2014 podporovala projekty spolupráce firem a designérů. Podmínky a kvality spolupráce jsou u firem i designérů zkoumány v následujících aspektech: navázání spolupráce, cíle a výsledky spolupráce, průběh spolupráce a překážky efektivní spolupráce. Výzkum je doplněn případovou studií konkrétního projektu takové spolupráce, a to vývoje nové řady produktů firmy Mikov, s. r. o.
Domácí koncerty v 21. století
Jouza, Vojtěch ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o domácích koncertech vážné hudby v 21. století jako společenském fenoménu, který se tato práce snaží v širším smyslu popsat a zpracovat z ekonomického, historického a produkčního hlediska. V teoretické části je zpracována historie hudební produkce a popsán vliv technické reprodukovatelnosti díla a úpadku klasické hudby v 20. století na domácí koncertování. Praktická část je zaměřena na komplexní zhodnocení projektu, který představila iniciativa Vážný zájem a srovnání modelů pořádání domácích koncertů klasické hudby v 21. století v Německu, USA a České republice.
Možnosti financování českého celovečerního hraného filmu z pohledu tvůrců
Pinďáková, Eliška ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Tato práce se zabývá zhodnocením možností financování českého celovečerního hraného filmu z pohledu tvůrců. První část se zaobírá přehledem daných možností a jejich stručným popisem, druhá část je zaměřena na analýzu rozhovorů s tvůrci, kteří odpovídali na otázky ohledně výběru producenta, výše rozpočtu projektu, zkušeností s konkrétními zdroji a závěrem předkládali své názory na obecný stav financování českého filmu. V závěrečném shrnutí jsou pak uvedený výsledky analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.