Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 359 záznamů.  začátekpředchozí304 - 313dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náboženská tematika v satirickom seriáli South Park
Vizár, Matúš ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
Bakalárska diplomová práca je analýzou satirického spracovania náboženských tém v seriály South Park. Zaoberá sa pôvodom výsmechu, jeho silou a kritickým využitím. Text je rozdelený na kapitoly, podľa jednotlivým náboženstiev, ktorým sa seriál dôraznejšie venoval (okrem Islamu). Práca skúma ako konkrétne autori narábajú s humorom, aký odkaz majú jednotlivé diely a aký význam má seriál a satira pre spoločnosť.
Jan Švankmajer inspirace literaturou a divadlem
Balej, Petr ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; ULVER, Stanislav (oponent)
Abstrakt: Tématem práce je analýza literární a divadelní inspirace ( E. A. Poe, D. A. F. Sade, Ch. D. Grabbe, L. Carrol, V. de I´Isle-Adam, H. Walpole, J. W. Goethe, Ch. Marlowe, barokní a lidové divadelní hry, černé romány, pohádky) v krátkých ( Poslední trik pana Schwarzwaldea a pana Edgara, Rakvičkárna, Don Šajn, Žvahlav aneb šatičky Slaměného Huberta, Otrantský zámek, Zanik domu Usherů, Kyvadlo, jáma a naděje) a celovečerních ( Něco z Alenky, Lekce Faust, Otesánek, Šílení) filmech Jana Švankmajera. Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem je s těmito inspiračními zdroji ve filmovém zpracování nakládáno, jak jsou původní témata převáděna do jiného média a jak jsou významově rozvíjena či přetvářena. U divadelní inspirace práce popisuje přenos formálních výrazových prostředků charakteristických pro divadlo (černé divadlo, herci v maskách, maňáskové divadlo atd.) do filmu a také popsat autorův vztah k loutkám a klíčový vliv tohoto vztahu na jeho tvorbu.
Propaganda v korejských animovaných film ech korejské propagandistické filmy 70-90 le t pro děti
Won, Sang-Eun ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; MERTOVÁ, Michaela (oponent)
Při armadním režimu v Jižní Koreji od 60 do 90 let, korejská vláda implementovala silné tatiky proti komunismus. Jedno z nich bylo anti-komunistické vzdělání pro děti. Animovaný film byl velmi efektivní metodou na to vzdělání. Pod politikou vlády (eduentertainment) anti-komunistické animované filmy byly produkovany.
Rozbor obrazů objevujících se v díle Noč ní motýl
Park, Soyoung ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
"Noční motýli", krátká animace vytvořená v roce 1998 Raoulem Servaisem, začíná poctou surrealistickému malíři Paulu Delvauxovi. V této práci se hodlám zabývat zobrazením těl ve filmu ?Noční motýli?, dále popsat způsob, jakým je vytvořen pocit odstupu, kdy je ve stejnou chvíli jedna věc pociťována jako známá i neznámá a jakým způsobem je umožněno zažít moment, ve kterém se skutečnost a představa, minulost a budoucnost překrývají. Dále se budu zabývat zobrazením těl složených s fragmentárních obrazů vypůjčených z několika děl Delvauxe, tedy efektem vytvoření pocitu odstupu mezi neklidem odvozeným z obrazů, které je obtížné uchopit a ustálit v jeden celek a současně potěšením pocházejícím z dojmu známosti fragmentárních obrazů. V této práci se budu zabývat způsobem zobrazení čtyř postav, dále vágností hranice mezi skutečností a představami, překrýváním dvou pohledů, které dávají v pochybnost samotné rozlišení na subjekt a objekt a dvojstranný vztah mezi minulostí a současností ve snímku "Noční motýli".
Animovaná tvorba Libuše Čihařové
Bohuslav, Jan ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; MERTOVÁ, Michaela (oponent)
Tato práce pojednává o animované tvorbě Libuše Čihařové. V prvé části se čtenář seznámí s historií Afitu a Studia Bratři v triku a prvními zkušenostmi Libuše Čihařové ve Studiu Bratři v triku. Další část se věnuje její tvorbě fázařské a animační v padesátých a šedesátých letech minulého století. Třetí část pojednává o vzniku Večerníčku a taktéž o krátkých filmech a seriálech, které Libuše Čihařová animovala. Poslední část je věnovaná především její tvorbě režijní a také činnosti pedagogické. Tato diplomová práce se také věnuje oceněným filmům a významným režisérům, s kterými Libuše Čihařová spolupracovala. Součástí práce jsou dva rozhovory.
Mamoru Oshii a jeho Ghost in the Shell
Hoffová, Michaela ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
Bakalářská diplomová práce se zabývá hloubkovým rozborem animovaného filmu Ghost in the Shell režiséra Mamoru Oshiiho. Pojímá jej ze všech důležitých hledisek jeho produkce ve vztahu k médiu, ve kterém byl vytvořen. Je rozebrán vztah tohoto filmu k práci, stylu a národní kultuře jeho režiséra, ke kyberpunkovému žánru, ke kterému se tento film řadí a k tématice a filosofii, kterými se tento film zabývá. Tato práce přibližuje čtenáři nejen symbolické významy jeho obrazů a děje, ale i technické aspekty jeho produkce, týkající se jak použitých animačních technik, zvuku, hudby a dabingu, tak i jeho výtvarné stránky, rozebrané v kontextu stylu a typičností japonské animace. Tento do detailu promyšlený film je protkán symbolikou a skrytými významy, které nemusí být divákovi na první pohled zřejmé. Cílem této práce je osvětlení těchto významů nejen ve vztahu k tématice, kterou se tento film zabývá, ale i ve vztahu k ojedinělé kultuře a tradicím země, ve které byl vytvořen. Závěr této práce rovněž poukazuje na vliv a odkaz tohoto díla na další tvůrce světové kinematografie v rámci žánru kyberpunku a vědecké fantasie.
Neanimační filmová loutka
Máj, Martin ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; KLOS, Jan (oponent)
Tématem práce je neanimační filmová loutka, která se vyvinula z loutky divadelní. Její podstatou je, na rozdíl od loutky animační, vytváření pohybu v reálném čase. Doposud nebyly položeny základy teorie tohoto odvětví kinematografie. Prvním krokem je rozdělení do následujících technologických kategorií: spodová loutka, loutka vedená shora, animatronická loutka, kostýmová a digitální loutka. Několik technologií se vymyká jasnému zařazení a jsou popsány v kapitole ?atypické loutky?. Jednotlivé typy loutek jsou demonstrovány na příkladech zastupujících filmů. V závěru se práce dotýká tématu správného vsazení loutky do rámce filmového díla, což přímo vychází z předchozího rozdělní do jednotlivých kategorií.
Jim Henson od muppetů po animatronické postavy
Cechl, Jan ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; MALÍKOVÁ, Nina (oponent)
Tato práce má za úkol seznámit čtenáře s tvorbou Jima Hensona a s jeho přínosem loutky uplatněné ve filmu a televizi. Mapuje nejen historii vzniku loutky zvané muppet a prvních animatronických charakterů, ale i vystihuje charakteristické vlastnosti, jež tvoří styl Jima Hensona. První část je věnována převážně jeho personě a je o setkání neznalého čtenáře s kultem Jim Henson. Obsahuje stručný životopis a rozdělení tvorby na tři životní etapy. V druhé části se zaměřuje na fenomén muppeta, co je to muppet, charaktery, styl muppeta a muppetí technologie ve vztahu k médiu filmu a televizí a Hensonovy nejvějtší úspěchy v této oblasti. Ve třetí části se zabývá Hensonovou animatronikou, Hensonův vztah k prvním fázím jejího vývoje, srovnává technologii muppeta s animatronikou a rozebírá její dopad a úspěchy v oblasti filmu a televize pro Jima Hensona a Creature shop. Poslední část je věnována Hensonovu odkazu.
The Anime
Lomov, Vladimir ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent)
The thesis contains a history of the direction of Japanese animation, known as "anime".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 359 záznamů.   začátekpředchozí304 - 313dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
30 KUBÍČEK, Jan
30 Kubíček, Jan
10 Kubíček, Jaromír
4 Kubíček, Jaroslav
3 Kubíček, Jindřich
4 Kubíček, Jiří
1 Kubíček, Josef
1 Kubíček, Jovan
30 Kubíček, Ján
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.