Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strach jako jedna z příčin školní neúspěšnosti
Šináglová, Dita ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Jedlička, Richard (oponent)
Diplomová práce pojednává v teoretické rovině o strachu a úzkosti obecně, jejich funkcích, příznacích a možných příčinách. Práce je zaměřena převážně na pohled na strach ve školním prostředí. Je zde podrobně pohovořeno o problémech školního výkonu, školního prospěchu a neprospěchu a v nespolední řadě také o problémech školního neúspěchu. Strach u dětí je převážně spojen s neúspěchem ve škole a s důsledky, které tento neúspěch přináší. Diplomová práce je rozdělena do tří částí: teoretická část, speciálně teoretická část a empirická část. Teoretická část práce je uvedena kapitolou - historický pohled na strach a úzkost - zde je stručně shrnuto, jak se vyvíjel pohled společnosti na strach a úzkost u lidí. V teoretické části diplomové práce jsou dále rozebrány způsoby zvládnutí strachu a úzkosti u dětí, možné způsoby předcházení strachu a jeho odstraňování. Ve speciálně teoretické části rozebírám jednu z možných metod, které lze při odstraňování a předcházení strachu u dětí použít. V Empirické části je tato metoda ověřována učiteli a dětmi základních škol. Zjišťovala jsem, jak se metoda příběhu osvědčí na prvním a na druhém stupni základní školy.
Program efektivního učení jako součást rozvoje učebních kompetencí
Svobodová, Lenka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit návrh programu pro rozvoj efektivního učení. Po zmapování teorie jsme dospěli k závěru, že vhodnou pomoc v problematice rozvoje učebních kompetencí by mohla poskytnout určitá nabídka postupu ovlivňování učebních strategií žáka. Jako konkrétní podobu jsme zvolili dvoudenní trénink, který byl ověřen v sedmých třídách na ZŠ Praha Klánovice. Pro trénink byla stěžejní následující východiska: 1) pedagogicko psychologická diagnostika - zjednodušená forma vhodná pro práci učitele 2) úvod do psychologie učení - dětem byl poskytnut vhled (přiměřený jejich věku) do základů psychologie učení 3) plánování jako předpoklad efektivního učení - vhodné dovednosti 4) náprava nedostatků - pojmenování nevhodných učebních strategií a následné utváření nových,efektivnějších Dvoudenní trénink považujeme za přínosný ve smyslu vytvoření připravenosti žáka na další vědomé ovlivňování jeho učebních postupů.
Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje
Hozáková, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje" se nejprve zabývá obecnými otázkami vývoje pozornosti žáka a hledá souvislosti v kontextu dnešní společnosti. Vysvětluje klíčový pojem pozornost, vymezuje základní pojmy související s problematikou a podmínky, které pozornost ovlivňují. V následujících kapitolách se zaměřuje na poruchu pozornosti a neschopnost soustředění ve školním prostředí. Následující části jsou více využitelné v praxi, protože se v nich uvádí metody výuky ke zlepšení pozornosti, aktivity a hry, které pozornost udrží, nebo zkvalitní. Klíčová slova Pozornost, koncentrace, deficit pozornosti, porucha pozornosti, ADD, rozvoj pozornosti, rodina, škola, pedagogická práce
Možnosti kognitivního rozvoje u dětí předškolního věku
Černá, Klára ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Volf, Petr (oponent)
Tato práce si klade za cíl vytvořit elementární úkolovou situaci pro děti předškolního věku, která by umožňovala rozvoj všech kognitivních funkcí a usnadňovala dítěti porozumění vztahům a souvislostem mezi předměty a jevy. Úkolová situace též zohledňuje širší společenský a kulturní kontext, v němž se odehrává proces učení a poznávání. Předškolní věk je obdobím, kdy se utváří osobnost dítěte a jeho kognitivní aparát, nezbytný pro přípravu do školy i do budoucího života.
Analýza typologických specifik adaptačních kurzů
Štěpánová, Berta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Prace pojednava o vyjezdnch (adaptacnch) soustredžnch. Jedna se o rozsrenou formu rozvoje osobnosti zaku a studentu. V predvyzkumu bylo z"zeno pojmove pole, vytvorena pracovn typologie a definovana krite ria džlen. V teoreticke casti byly nalezeny souvislosti s evropskym pojetm vzdžlavana jeho odrazem v ceskych kurikularnch dokumentech. Vyse zmnžna fakta jsou teoretickym vychodiskem prace, spolecnž s pojednanm o osobnostn a socialn vychovž a vyjezdnch (adaptacnch) kurzech jej tvor i strucne nastnžnprvkuskupinove dynamiky. V predvyzkumu zjistžne promžnne , didakticke kategorie (v souvislosti s tzv. syste movych pojet vychovy), byly rozpracovany v posledn kapitole teoreticke casti. Dale s nimi bylo pracovano v casti empiricke , kde byly pouzity pro tvorbu ovžrovacho nastroje pracovn typologie vyjezdnch (adaptacnch) kurzu.
Syndrom vyhoření. Výzkumná sonda u souboru učitelů Středočeského kraje
Antošová, Oxana ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhorení u souboru ucitelu Stredoceského kraje. První cást diplomové práce je teoretická, která vymezuje a vysvetluje pojem syndrom vyhorení, jeho vývoj, príznaky a príciny vzniku, vcetne objasnení rozvoje syndromu vyhorení u ucitelu. Druhá cást diplomové práce je výzkumná, která obsahuje popis cílu výzkumu, metody, postupy, zpracování získaných dat. Výsledky výzkumu prináší odpovedi na stanovené hypotézy. Konecné výsledky jsou prevedeny do tabulek a grafu pro vetší prehlednost. Pri zpracovávání diplomové práce jsem vycházela z poznatku získaných studiem odborné literatury.
Rozvoj učební autonomie jako osobnostní kvality (se zaměřením na výuku cizích jazyků)
Svárovský, Jan ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Současná doba klade velké nároky na žáky, ale i na lidi, kteří už dávno opustili školní lavice. Neustálý rozvoj moderních technologií a z něj vyplývající nové možnosti pro jednotlivce, firmy a různé další instituce s sebou nese zvyšující se nároky na vědění, dovednosti-klíčové kompetence jako jsou například odpovědnost, spolehlivost, myšlení a učení, řešení problémů a tvořivost, samostatnost a výkonnost, komunikace a spolupráce, zdůvodňování a hodnocení apod. Jen malá část obyvatel rozvinutých zemí si může dovolit neučit se novým věcem a využívat znalosti ze školy a následně jen z praxe. Požadavky školy, trhu práce, strach ze ztráty zaměstnání , ale i činnosti ve volném čase jsou silnými motivy pro další sebevzdělávání. Práce zaujímá v žebříčku hodnot vysokou příčku a má zásadní vliv na vnímání naší identity a společenského postavení. Mezinárodní organizace (OECD, UNESCO aj.) si tuto novou realitu uvědomily a změnily požadavek celoživotního vzdělávání na požadavek celoživotního učení (lifelong learning). V Helsinkách vychází od roku 1997 specializovaný časopis Lifelong Learning in Europe. Mluví se o učící se společnosti. Jedinec je nucen několikrát za život změnit svou kvalifikaci, jsme společnost, která se učí celý život.
Přínos projektu "Nanečisto" pro vstup dítěte do školy
Trojáková, Lenka ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Přínos projektu "Nanečisto" pro vstup dítěte do školy" má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část analyzuje vzájemnou spolupráci a komunikaci mezi rodinou a školou. Pojednává o vývoji těchto vztahů a o možnostech, jak tyto vztahy zkvalitnit. Tato část se také zabývá projektem "Nanečisto", který připravuje děti a jejich rodiče na povinnou školní docházku a představuje jednu z možností pro budování dobrých vztahů mezi rodinou a školou. Praktická část obsahuje výzkumný problém a výzkumné otázky, charakteristiku výzkumného pole, sběr dat a jejich vyhodnocení. Empirické šetření zjišťuje, jak hodnotí vzájemnou spolupráci a komunikaci rodiče a učitelé, kteří projekt "Nanečisto" absolvovali. A dále také posuzuje, zda má projekt "Nanečisto" vliv i na kvalitu přípravy dětí na hodiny vyučování.
Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Slavíčková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
Deprivační syndrom u dětí, jeho interpretace a možnosti nápravy v prostředí školy a ústavní péče
Ječmínek, Jakub ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl popsat základní charakteristiku a problémy týkající se deprivačního syndromu u dětí, poskytnout pedagogickým pracovníkům informace potřebné k efektivní orientaci v problematice, rozpoznání deprivačního syndromu, zdůraznit význam souvislostí, které přesahují pedagogické prostředí a mají celospolečenský charakter a nabídnout nástroje a mechanismy vedoucí k efektivní prevenci a možné nápravě syndromu. Tato práce je tematicky dělena do dvou hlavních oddílů. První vymezuje základní termíny oblasti a pojednává o podmínkách vzniku deprivačního syndromu a jeho symptomech. Poukazuje na charakteristiky zdrojů deprivačního syndromu a to, jak se syndrom promítá do chování dětí. Druhá část se potom zaměřuje na možnosti prevence a nápravy deprivačního syndromu. Důraz je kladen na význam propojenosti mnoha životních a společenských oblastí. Důležitá je také provázanost vlivu rodiny a pedagogických pracovníků v optimalizaci prevence a nápravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.