Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Binge-watching jako kulturní milník: změny diváckého chování v době streamování
Procházka, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Binge-watching jako kulturní milník: změny diváckého chování v době streamování se zabývá chováním publik v rámci využívání streamovacích platforem. Práce zkoumá jak nejvýraznější trendy v rámci konzumace mediálních obsahů s využitím streamovacích platforem, tak změny tohoto chování zapříčiněné právě streamovacími platformami. V teoretické části je představen kontext streamovacích platforem dostupných v České republice, vývoj seriálové tvorby a vývoj způsobů konzumace seriálových obsahů s ohledem na dostupné technologie. Práce představuje i výrazné aktuální trendy v rámci diváckého chování. Výzkum je zaměřen na uživatele streamovacích služeb a jejich divácké návyky při sledování filmů a seriálů. Jeho cílem bylo definovat faktory, které ovlivňují chování publik, motivace diváků při sledování a změny tohoto chování při přechodu od konzumace mediálních obsahů skrze televizní vysílání a nelegální pirátské webové stránky k využívání VOD služeb. Jako metoda výzkumu byla zvolena zakotvená teorie, na jejímž základě bylo provedeno několik úrovní kódování a následná tematická analýza. V praktické části jsou představeny kategorizované tematické celky, které vznikly na základě kódování a následně představeny výsledky práce. Výsledky ukazují výrazné změny chování publik ve věkové...
Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými
Koníčková, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými se věnuje výzkumu vlivu konzumace romantických komedií. Práce má za cíl odhalit potenciální souvislosti mezi sledováním žánru romantických komedií a postoje mladých dospělých k romantickým vztahům, respektive k jejich názorům, představám a očekáváním, a případně i jejich chování v reálných vztazích. Teoretická část práce představuje romantické komedie jako filmový žánr včetně jeho historie, klíčových postupů a charakteristických rysů. Následně práce líčí možné vlivy audiovizuálních médií na diváky, popisuje klíčové teorie pro zkoumání vlivu obsahu na publikum a shrnuje dosavadní poznatky v oblasti výzkumu vlivu romantických filmů na své diváky. Následná praktická část ukazuje průběh a výsledky spíšeného výzkumu, jehož ústřední formou byl hloubkový rozhovor s respondenty - zástupci skupiny mladých dospělých. Oproti předešlým zkoumáním se tato diplomová práce zaměřila na genderově vyrovnaný vzorek, aby byl popsán také vliv romantických filmů na mužské publikum, přestože nejsou primární cílovou skupinou tohoto žánru. V rámci výzkumu jsou zkoumány aspekty konzumace romantických komedií, přístup respondentů k reálným romantickým vztahům, víra v romantické mýty a vnímání určitého chování protagonistů v romantických komediích....
Parodie České televize v seriálu Dobré ráno, Brno! jako novodobá podoba televizní zábavy
Straka, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V diplomové práci se zabývám analýzou seriálu České televize Dobré ráno, Brno! Seriál je parodií na originální pořad Dobré ráno, který je vysílán každý všední den a má být "ranní dávkou informací a hudby, doplněnou o zajímavé hosty a tipy." Česká televize vytvořila seriál, ve kterém odvážným způsobem paroduje nejen samu sebe jako významnou instituci včetně svých zaměstnanců, ale i televizní průmysl jako takový. V seriálu lze analyzovat stěžejní koncepty televizní zábavy, jako je užití parodie, satiry, humoru a nadsázky. Cílem práce je zjistit, v čem spočívá parodie v seriálu Dobré ráno, Brno! v souvislosti s Českou televizí a jak seriál přispívá k větší žánrové pestrosti televizní zábavy, především v oblasti parodie, satiry a humoru. Jako metodu zkoumání jsem zvolil sémiotickou analýzu s důrazem na rozbor významů v rovině denotace a konotace podle vzoru Rolanda Barthese. Podrobná sémiotická analýza zahrnuje rozbor dialogů a verbálních znaků, analýzu zvukové stopy a celé mizanscény včetně rozboru jednotlivých postav, kostýmů, dějiště a práce s kamerou. Výsledky ukázaly, jakým způsobem tvůrci parodovali nejen Českou televizi jako instituci a významné veřejnoprávní médium, ale i celý televizní průmysl. Výzkumná metoda je však kvalitativní analýzou a výsledky tak nejsou a nemohou být reprezentativní.
Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix
Spěváková, Klára ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix má za cíl popsat charakteristické znaky typické pro dokumentární tvorbu Netflixu na konkrétních filmech z let 2015-2022. Mezi analyzované filmy patří Americká vražda: Rodina od vedle, Schumacher, Sociální dilema, Podvodník z Tinderu a David Attenborough: Život na naší planetě. Na základě sémiotické a obrazové analýzy zkoumá jednotlivé prvky filmové řeči použité v těchto filmech - mizanscénu, kameru, střih a zvuk, včetně způsobu vyprávění a struktury filmu. Zároveň se práce zaměřuje na popis stěžejních znaků produkce Netflixu, její využití k ovlivňování diváků a hledání příčiny popularity této produkce. Součástí práce je též kvantitativní analýza dokumentární tvorby Netflixu.
Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích
Staňková, Alžběta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích" se zabývá docusoap sériemi, které zobrazují porod, a to jak z české produkce, tak produkce zahraniční. Přihlížet budu jak k tomu, za jakých podmínek a v jakém prostředí show vznikly, tak ke konkrétním specifikům států, ve kterých byly natočeny. V první kapitole se budu zabývat vymezením žánru docusoap a jeho současným stavem v ČR i zahraničí a jeho stručnou historií. V následující, tedy druhé kapitole, se budu zabývat pořady českými, ve třetí kapitole dostanou vlastní prostor naopak pořady zahraniční. Věnovat se budu obsahu, formě zpracování, příkladům jednotlivých příběhů a také vyjádřením tvůrců, případně účastníků. Čtvrtá kapitola bude věnována mediálnímu obrazu porodu jako takového, a to jak v tuzemských, tak zahraničních médiích. Pátá a poslední kapitola poté bude věnována samotné analýze, která bude mít za cíl odhalit, zda jsou ve způsobu tvorby docusoap sérií s tématikou porodu v České republice a zahraničí patrné rozdíly a co z toho lze případně vyvodit pro žánr docusoap jako takový.
Reakce zahraničních interpretů populární hudby na vybrané sociální problémy v 21. století
Krajdl, Erik ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Halada, Andrej (oponent)
Diplomová práce se zabývá reakcemi zahraničních interpretů populární hudby na vybrané sociální problémy v 21. století. Práce je rozdělena do teoretické části, metodologie výzkumu a empirické části. V teoretické části je přiblížen vývoj populární hudby a jsou představeny její žánry. Teoreticky jsou vysvětleny také vybrané sociální problémy dnešní doby. V metodologii výzkumu jsou vymezeny jednotlivé kvalitativní analýzy a výzkumné otázky. Empirická část zahrnuje dva hlavní druhy výzkumu. V první fázi je na hudebních textech z tohoto století využívána kvalitativní analýza obsahu hudebních textů společně s kvalitativní analýzou zahraničních mediálních obsahů. Ve druhé fázi empirické části jsou provedeny hloubkové rozhovory. V závěru jsou interpretovány a shrnuty výsledky empirické části. Cílem této diplomové práce je skrze kvalitativní analýzy a výzkumné otázky zjistit, jak se světové celebrity z oblasti populární hudby staví k vybraným sociálním problémům 21. století a jaký dopad můžou mít jejich názory na širokou veřejnost. Přínosem této diplomové práce je analýza vlivu hudebních textů a celosvětově známých umělců na myšlenkové pochody posluchačů. Hudba je velkou součástí lidských životů a dokáže tak jednotlivce vést k zamyšlení se nad důležitými sociálními problémy současnosti. 1
Komparace českých adaptací reality show Survivor
Dittrichová, Anna ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací českých adaptací reality show Survivor, tj. pořady Trosečník (Prima, 2006), Robinsonův ostrov (Nova, 2017) a Survivor Česko & Slovensko (Nova, 2022). V teoretické části je nejprve vymezen žánr reality show - jeho definice, znaky, důvody úspěchu, jsou nastíněny módy reprezentace a rozdíl mezi reality show a realitou, je představena historie formátu, jeho klasifikace na subžánry a v neposlední řadě reality show v českém prostředí. Dále je vymezena globalizace televizních formátů a s tím související proces adaptací licencovaných formátů. V analytické části je nejprve popsána metodologie výzkumu a ve stručnosti jsou charakterizovány vybrané adaptace a původní globální formát. Následně je provedena samotná komparace tří českých adaptací reality show Survivor, přičemž v případě dvou novějších adaptací jsou do výzkumu zahrnuty pouze první série pořadu. Adaptace jsou srovnávány na základě těchto hledisek: název pořadu, programová strategie (vysílací schéma, počet epizod a jejich stopáž, doprovodné pořady), účinkující (soutěžící a moderátoři), vizuální́ a zvuková složka pořadu, struktura dílu, pravidla soutěže, výběr obsahu a zpětná vazba (sledovanost, kritika).
Komparativní analýza zpravodajských relací v České televizi a TV Nova v době požáru v Českém Švýcarsku
Dumbrovská, Zuzana ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na komparaci poledních a večerních zpravodajských šotů v České televizi a TV Nova. Cílem je zjistit, kolik času z celé relace je ve vysílání věnováno požáru v Českém Švýcarsku, který patří mezi největší a nejhorší požáry na území České republiky. Zkoumáme období od vypuknutí požáru po dobu přibližně týdne, kdy se situace na místě nadále vyvíjí (přesněji 24.7. - 31.7.2022). Analyzujeme tyto relace: Události a Televizní noviny, Zprávy ve 12 a Polední Televizní noviny. Využijeme metodu kvantitativní analýzy, která nám poskytne jasné, přesné a zpětně ověřitelné výsledky. Kromě numerické analýzy se také zaměříme na pořadí jednotlivých zpráv ve vysílání a srovnáme události v Českém Švýcarsku s jinými událostmi, které se udály doma i ve světě. Cílem je zjistit, zda média podléhají kampaňovitosti, to znamená, že média favorizují konkrétní téma před jinými bez ohledu na jejich skutečný význam. Výsledky práce by se daly v budoucnu využít k dalším analýzám, které by mohly zahrnovat delší výzkumné období a více typů médií.
Televizní seriálová tvorba v kontextu současné ČR a seriál Devadesátky jako příklad
Hřebejk, Pavel ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu televizní seriálové tvorby v kontextu současné ČR a bere si seriál Devadesátky jako příklad úspěšného seriálu. Teoretická část obecně popisuje televizní seriálovou tvorbu v ČR a stručně nastiňuje jeho obsahové proměny a faktory určující popularitu seriálu. Dále je v teoretické části stručně popsán vývoj žánru českého kriminálního seriálu od roku 1993 po současnost, přičemž je pozornost věnována především seriálu Devadesátky. Praktická část pak v rámci dotazníkového šetření zkoumá návyky seriálových diváků a za pomoci osobních rozhovorů s odbornicí na zkoumanou problematiku scenáristou seriálu Devadesátky pokouší otestovat vytyčené hypotézy a získat vhled do zkoumané problematiky. Klíčová slova: televizní seriály, Česká republika, Devadesátky, 90. léta, kriminální seriály, návyky seriálových diváků, trendy, Česká televize
Dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele
Měska, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele. Klade si za cíl objasnit, jak následky koronavirové pandemie a také vládních opatření a lockdownů, které na dlouhé týdny utlumily společenský život a uzamknuly lidi do jejich domovů, ovlivnily používání streamovacích platforem jejich uživateli. Práce se zaměřuje na hlavní charakteristiky a druhy streamovacích služeb, základní pojmy, které se k nim vážou, a zabývá se produkcí nových obsahů a také jejich distribučními modely. V následující části je rozebírán koronavirus a jeho dopady na společenské chování a pak především na dopady na filmový průmysl z hlediska produkce, obsahů, provozování kin a filmových festivalů a samozřejmě samotných streamovacích sítí. V závěrečném segmentu práce pak probíhá analýza a interpretace dat získaných v dotazníkovém šetření. Odpovědi respondentů jsou podkladem pro naleznutí řešení na výzkumné otázky, které zjišťují, které streamovací služby uživatelé používají, kolik jich současně používají, kolik času tráví sledováním streamovaných obsahů, jaké kategorie obsahů sledují, nebo jakými způsoby služby používají například z hlediska zařízení nebo v porovnání s jinými typy médií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KRUML, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.