Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 256 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti rozvíjení/stimulace slovní zásoby a komunikativních dovedností v podmínkách mateřské školy
Malotínová, Václava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
V současné době je možné setkat se s názorem, že ze škol, především mateřských (a tím i z rodin) byla v průběhu posledních let zcela vytlačena výchova řeči. Výchova řeči byla v předškolních zařízeních prý podivně zúžena na nefyziologická a s řečí nesouvisející cvičení mluvidel a na případné odesílání některých dětí ke klinickým logopedům na nápravu řeči, aniž by u nich byla řeč výchovně rozvíjena. Cílem diplomové práce je poukázat na význam rozvoje komunikativních dovedností v předškolním vzdělávání, na rozvoj slovní zásoby a její stimulace v podmínkách mateřské školy. Zároveň chci ukázat na nezbytnou roli učitelky v rozvoji komunikace dětí a jejich slovní zásoby. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Prvních pět kapitol tvoří část teoretickou. Část praktickou tvoří šestá kapitola, která je věnována konkrétnímu průzkumu úrovně jazykových schopností a slovní zásoby na výzkumném vzorku osmnácti dětí ve věku od čtyř do sedmi let na venkovské mateřské škole.
Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Uhlířová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.
Mateřské centrum jako příprava dítěte na vstup do mateřské školy
Průchová, Jaroslava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je činnost mateřského centra a jeho nabídka aktivit, která napomáhá rodinám s dětmi k postupné adaptaci dítěte a socializaci při začleňování dítěte do kolektivu vrstevníků. Na základě svých činností řeší potřeby dnešních rodin a napomáhá tak rodinám při slaďování pracovního a rodinného života a tím napomáhá dítěti při vstupu do mateřské školy. První kapitola se zaměřuje na téma rodiny, její význam a charakteristiku, zachycuje problematiku rodinné politiky konkrétně možnosti slaďování rodinného a pracovního života na základě zájmu a potřeb dnešních rodin a podpora rodiny v rámci nabídky služeb v péči o dítě. Druhá kapitola se věnuje dítěti, analyzuje jeho vývoj v období dvou let, se zaměřením na jeho potřeby. S ohledem na praktickou část se zabývá problematikou adaptace a socializace v kolektivu vrstevníků a hrou, jako spontánní přirozenou dětskou činností. Poslední kapitola se zaměřuje na činnost mateřského centra, jeho význam a cíle. Praktická část je realizována jako případová studie v konkrétním mateřském centru. Výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu aktuální nabídky služeb mateřského centra v oblasti péče o dítě a prostřednictvím kazuistik a sleduje, jak mateřské centrum připravuje dítě na vstup do mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA mateřské centrum, matka, dítě...
Přírodovědné pokusy ve volnočasových činnostech dětí mladšího školního věku
Moulisová, Marie ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím volného času dětí mladšího školního věku se zaměřením na přírodní vědy (zejména chemii, fyziku a biologii) - v návaznosti na další obory. Předkládá řadu praktických návrhů, jejichž prostřednictvím je možné dětem tyto zajímavé obory zábavnou i poučnou formou přiblížit. V teoretické části jsou stručně popsány jednotlivé vědní obory, z nichž se dále v rámci jednotlivých návrhů vychází, dále volnočasová zařízení, kde je možné návrhy realizovat, či specifika dětí mladšího školního věku. Praktická část popisuje pokusy v rámci jednotlivých vědních oborů, na nichž je demonstrována jejich praktická realizace. Návrhy pokusů a činností vychází z běžného života. Cílem práce je přiblížit dětem hravou formou tyto oblasti, s nimiž se během života běžně setkávají, ale často si je neuvědomí a nedovedou je zdůvodnit. Závěrečná reflexe je zaměřena na zhodnocení vhodnosti jednotlivých návrhů, popis úskalí při jejich realizaci a možné vylepšení.
Domácí příprava žáků na 1. stupni základní školy
Urfusová, Daniela ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na domácí přípravu žáků na 1. stupni základní školy. Zabývá se primárním vzděláváním a charakterizuje mladší školní věk v souvislosti s domácí přípravou žáků. Pozornost je věnována především domácím úkolům a učení. Zaměřuje se na vhodné prostředí pro domácí přípravu, problémy s domácími úkoly, motivaci pro vypracovávání domácích úkolů a pomoc rodičů dětem s domácí přípravou. Podrobně rozebírá druhy, formy a frekvenci domácích úkolů. Zjišťuje názory primárních pedagogů, rodičů i dětí na zadávání domácích úkolů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika odkladu školní docházky v Kladně
Fürstová, Jana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce, která se zabývala problematikou odkladu školní docházky v Kladně, zmapovala kladenský region v období čtyř let, poukazuje na nárůst odkladů školní docházky v roce 2011 o cca šest procent oproti průměru předchozích tří let. Za pomoci zvolených výzkumných metod dotazníkového šetření, pozorování a analýzy získaných dat jsme potvrdili stanovenou hypotézu, že nejčastěji oslabenými složkami osobnosti u dětí v Kladně jsou sociální zralost, která upozornila hlavně na problémy spojené se sebeobsluhou a navazováním kontaktů s vrstevníky a psychická zralost, která poukazuje na to, že se u dětí nejčastěji objevují řečové nedostatky a neschopnost soustředit se na školní výuku. Dále jsme došli k závěru, jenž poukazuje na to, že odklad školní docházky bývá častěji udělen chlapcům, což uvádí i teorie (Langmeier, J., Krejčířová, D. 2006 a ÚIV). Důležitý však je měsíc narození, který také rozhoduje o vstupu do první třídy. Proto jsme v závěru práce, která obsahuje celkové shrnutí, upozornili na problematické oblasti a navrhli další možná témata, která je třeba podrobit následnému zkoumání.
Možnosti zařazení dětí mladších tří let do mateřských škol v mělnickém regionu
Švecová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá věkovou kategorií dětí do tří let a jejich možnostmi přijetí do mateřských škol v tomto regionu. Práce shrnuje obecně všechny dosavadní poznatky o tom, zda je děti tohoto věku možné zařadit do předškolních institucí a za jakých podmínek. Práce se zabývá zajištěním péče, výchovy a vzdělávání dětí mladších tří let, celkovou připraveností mateřských škol v tomto ohledu a stanovisky pedagogické veřejnosti. Teoretická část se podrobně věnuje legislativním podmínkám zařazení dětí mladších tří let do předškolních zařízení, popisuje a charakterizuje vývoj dítěte mezi druhým a třetím rokem života, zabývá se specifickými zvláštnostmi těchto dětí, jejich adaptací a popisuje možnosti přijetí samotnými mateřskými školami. Zkoumá tuto možnost jak z hlediska sociálních potřeb rodiny, tak i se zřetelem na školskou legislativu. Práce nabízí v této oblasti i parciální mezinárodní náhled. V praktické části bylo realizováno výzkumné šetření v mateřských školách metodou rozhovorů s ředitelkami a vedoucími učitelkami, které se vyjadřují k celkové problematice i konkrétním aspektům, jako je přijímání, adaptace, výchova a vzdělávání dětí mladších tří let. Cílem bylo zmapování konkrétních názorů a postojů regionálních mateřských škol s konkrétními zkušenostmi s touto věkovou kategorií. Podstatnou...
Rozdíly homogenně a heterogenně uspořádaných tříd v MŠ a jejich vliv na připravenost dítěte pro vstup do 1. třídy základní školy
Srbová, Věra ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Resumé Tato diplomová práce se zabývá hledáním rozdílů homogenně a heterogenně uspořádaných tříd v MŠ a jejich vlivem na připravenost dítěte pro vstup do 1. třídy základní školy. Teoretická část se zabývá školní zralostí a připraveností, obecnou charakteristikou dítěte předškolního věku před vstupem do 1. třídy ZŠ, rozdíly heterogenně a homogenně uspořádaných tříd MŠ a nakonec přípravou dítěte na povinnou školní docházku. V praktické části je zpracováno výzkumné šetření prováděné pomocí metody autorského testu školní zralosti a dotazníku. Výzkumným vzorkem byly děti předškolního věku před vstupem do ZŠ z heterogenních a homogenních tříd MŠ a pedagogové z mateřských a základních škol. Hlavním cílem tohoto výzkumného šetření bylo zjistit, jestli jsou na vstup do základní školy lépe připraveny děti z homogenních nebo heterogenních tříd mateřských škol. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že děti z heterogenních tříd jsou připraveny na vstup do základní školy stejně jako děti z homogenních tříd, z toho tedy vyplývá, že věkové složení tříd mateřských škol neovlivňuje kvalitu připravenosti dítěte na povinnou školní docházku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 256 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KROPÁČKOVÁ, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.