Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Principy obnovy zahrad významných tvůrčích osobností
Kršková, Radka
Diplomová práce je zaměřená na téma zahrady umělců a principy jejich obnov. Výběr umělců, významných tvůrčích osobností, byl směrován tak, aby bylo zastoupeno co nejvíce uměleckých oborů. Vybrané zahrady byly analyzovány; prostudován původní stav, sledován vývoj a samozřejmě současná podoba zahrady. Bylo studováno, jestli se umělecké zaměření nějakým způsobem neprojevilo do podoby zahrady a jestli zahrady spadají, a nebo by měly spadat, pod nějakou památkovou ochranu. Jako výsledek této analytické části bylo vyslovení spojujících prvků, fakt, jestli jsou zahrady něčím specifické, co tvoří jejich atmosféru, identitu. V návrhové části byly vybrány tři zahrady, na kterých byl vhodně zvolen typ obnovy a obnova provedena. Výběr obnovy byl založen na kritériu historie, současnosti, ale i záměru do budoucna. V závěru práce byly vysloveny obecné zásady při nově vzniklých zásahů do uměleckých zahrad.
Zahrady zakládané umělci a jejich specifika
Kršková, Radka
Bakalářská práce se zabývá uměleckými soukromými zahradami. Snaží se najít jejich charakter, specifika, využití kompozičních prvků a principů. Práce je doplněna i o krátký historický přehled umělců zabývajících se zahradním uměním či zahradní architekturou. Ale těžiště práce je postaveno na zkoumání současných českých umělců. Bylo uskutečněno 16 návštěv po České republice a zkoumáno in situ danou problematiku. Poznatky byly analyzovány a představeny spolu i s uměleckými aktivitami, kterými se jednotlivý umělec zabývá. Myšlenka "2 I", což znamená zaprvé intuice, zadruhé inspirace. Dvě podstatná těžiště, dvě roviny, úzce spojující vztah umělec -- zahrada. Bylo tak vyhodnoceno mimojiné i na základě literatury, ale zejména pak během terénních průzkumech. Hledání uměleckého vlivu na tvorbu zahrady. Jako společné prvky byly vymezeny jako obliba v ovocných stromech, zastoupení ohniště, vody a kompostu, a zejména zahradu lidskými zásahy jen lehce usměrňovat. Svoboda, volnost a tradice jsou více preferovány. Cíl dosažení pocitu zahrady přirozené, lehce divoké, zarostlé. Daná východiska a poznatky byly použity a využity v praktické části práce na vybraném modelovém území. Je vypracovaná studie podložená grafickým materiálem. K modelovému území bylo přistupováno citlivě, aby současný návrh uctíval a zachoval původní podobu, atmosféru i obsah vytvořený umělcem. Bakalářská práce se zabývá uměleckými soukromými zahradami. Snaží se najít jejich charakter, specifika, využití kompozičních prvků a principů. Práce je doplněna i o krátký historický přehled umělců zabývajících se zahradním uměním či zahradní architekturou. Ale těžiště práce je postaveno na zkoumání současných českých umělců. Bylo uskutečněno 16 návštěv po České republice a zkoumáno in situ danou problematiku. Poznatky byly analyzovány a představeny spolu i s uměleckými aktivitami, kterými se jednotlivý umělec zabývá. Myšlenka "2 I", což znamená zaprvé intuice, zadruhé inspirace. Dvě podstatná těžiště, dvě roviny, úzce spojující vztah umělec -- zahrada. Bylo tak vyhodnoceno mimojiné i na základě literatury, ale zejména pak během terénních průzkumech. Hledání uměleckého vlivu na tvorbu zahrady. Jako společné prvky byly vymezeny jako obliba v ovocných stromech, zastoupení ohniště, vody a kompostu, a zejména zahradu lidskými zásahy jen lehce usměrňovat. Svoboda, volnost a tradice jsou více preferovány. Cíl dosažení pocitu zahrady přirozené, lehce divoké, zarostlé. Daná východiska a poznatky byly použity a využity v praktické části práce na vybraném modelovém území. Je vypracovaná studie podložená grafickým materiálem. K modelovému území bylo přistupováno citlivě, aby současný návrh uctíval a zachoval původní podobu, atmosféru i obsah vytvořený umělcem.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kršková, Renata
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.