|
Technologie vysekávání
Králíček, Václav ; Harant, Martin (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na studii technologie vysekávání, tedy metodu výroby tvarově složitých přístřihů z tabulí plechu. Součástí je popis principů vysekávání, důraz je kladen na různé metody výroby, které lze realizovat na moderních vysekávacích lisech, a používané nástroje. V rámci práce jsou porovnány dvě technologie výroby přístřihů z tabulí plechu, a to konkrétně vysekáváním a laserovým řezáním. Vybrané dílce vyrábí firma ACO Industries k.s. z korozivzdorné oceli. Dílce jsou srovnány z hlediska rychlosti a přesnosti výroby, což jsou důležitá kritéria při volbě vhodné technologie.
|
|
Technologie vysekávání
Králíček, Václav ; Harant, Martin (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na studii technologie vysekávání, tedy metodu výroby tvarově složitých přístřihů z tabulí plechu. Součástí je popis principů vysekávání, důraz je kladen na různé metody výroby, které lze realizovat na moderních vysekávacích lisech, a používané nástroje. V rámci práce jsou porovnány dvě technologie výroby přístřihů z tabulí plechu, a to konkrétně vysekáváním a laserovým řezáním. Vybrané dílce vyrábí firma ACO Industries k.s. z korozivzdorné oceli. Dílce jsou srovnány z hlediska rychlosti a přesnosti výroby, což jsou důležitá kritéria při volbě vhodné technologie.
|
|
Nostalgie: Počítačové hry jako nástroje překonání národnostních a věkových hranic
Králíček, Václav ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Zde představená diplomová práce se zabývá výzkumem podobnosti prožitků z počítačových her u hráčů pocházejících z různých kultur. Protože jsou produkty videoherního průmyslu dostupné téměř po celém světě, setkávají se s jejich obsahy hráči různých národností, kteří pak společně na internetových fórech diskutují o svých zážitcích a zkušenostech z hraní. Práce v mezikulturním srovnání zkoumá, nakolik jsou prožitky z počítačových her kulturně univerzální, čímž mohou mít potenciál sbližovat jedince pocházející z různých kulturních kontextů, a tím překonávat národnostní rozdíly. Jelikož se s hrami setkaly již čtyři generace, bylo předmětem zájmu výzkumu i sbližování hráčů různých věků. Práce se opírá o teoretiky hry Johana Huizingu, Vladimíra Boreckého a Rogera Cailloise, jakož i o antropology George Murdocka, Thomase Hyllanda Eriksena, Michala Tošnera a Clifforda Geerzte. Exkurz do dějin počítačových her jako média a jejich místo ve společnosti nabídl Lev Manovich. Výzkum byl prováděn dvěma metodami. Online dotazníkovým šetřením za použití principů metody sněhové koule a kvantitativní analýzou diskuzních příspěvků na internetové stránce 9gag.com. Podle dat získaných oběma metodami lze prožitky z počítačových her považovat za kulturně univerzální.
|
| |