Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pasivní bezpečnost vozidel a vliv informačních technologií
Mík, Josef ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Šatochin, Vladimír (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou informačních technologií se zaměřením na vyvíjený celoevropský systém tísňového volání k dopravní nehodě, systém eCall. Je zde řešena problematika zvyšování bezpečnosti vozidel na základě lepšího popsání situace při dopravní nehodě s použitím vozidlové jednotky eCall. Práce je zaměřena na problematiku čelního nárazu vozidel kategorie M1. V první části práce je popsán současný stav vyvíjeného systému eCall, jeho architektura a přehled s ním související legislativy. Dále je popsána legislativa týkající se zkoušek pasivní bezpečnosti a způsoby jejich vyhodnocení. V další části je uveden přehled nárazových zkoušek čelním nárazem vozidla do různých kolizních partnerů. Výsledky těchto zkoušek jsou využity pro následné analýzy, při řešení problematiky odhadu následků dopravní nehody systémem eCall. V práci je dále řešena vhodnost využití dat, které jsou měřeny jednotkou eCall během nárazu vozidla, k odhadu následků dopravní nehody. Ta je posuzována na základě korelační analýzy měřených signálů zrychlení a rozboru parametrů testované jednotky eCall.
Senzorické systémy vozidel
Altal, Rami ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Zewdie, Retta (oponent)
Práce se zabývá analýzou moderních senzorických systémů a asistenčních systémů aktivní bezpečnosti automobilů. V první, rešeršní části seznamuje s principy činnosti jednotlivých senzorů, jejich konstrukcí a jejich možnostmi pro asistenční systémy a detailněji popisuje v následující kapitole některé vybrané moderní asistenční systémy. V poslední kapitole je popsán experiment, simulace funkce adaptivního tempomatu pomocí programovatelné robotické stavebnice Lego Mindstorms NXT.
Vliv prvků pasivní bezpečnosti na ochranu posádky na zadních sedadlech.
Hůlka, Václav ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Tulach, Pavel (oponent)
Nárůstem počtu vozidel pohybujících se po pozemních komunikacích narůstá i počet dopravních nehod. Důsledkem této skutečnosti je, že jsou výrobci automobilů stále více nuceni věnovat pozornost bezpečnosti. V současnosti však nevěnují pozornost především předním sedadlům, ale začali se výrazněji soustředit i na prostor zadních sedadel. Předmětem této práce bylo vytvořit přehled prvků pasivní bezpečnosti a přehled předpisů spojených s oblastí zadních sedadel. Praktická část byla věnována vytvoření souvisejících statistik a měření biomechanických kritérii dětských figurín při nárazových zkouškách za různých konfigurací prvků pasivní bezpečnosti s cílem objasnit jejich vliv na ochranu posádky při nárazu.
Analýza vlivu aktivních bezpečnostních prvků vozidel na ochranu chodců při posuzování silničních nehod
Vertaľ, Peter ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Zvýšit' pravdepodobnost' zabránenia dopravnej nehody inštaláciou autonómnych systémov do vozidla je súčasným trendom v oblasti aktívnej bezpečnosti vozidiel so zameraním na bezpečnost' chodcov. Práca sa zaoberá vyhodnotením zásahu aktívneho bezpečnostného systému na rozpoznávanie chodcov montovaného v sériovej produkcii. Přínos samotných aktívnych bezpečnostných systémov na zabránenie dopravnej nehody móže byť dosiahnutý například včasným varováním vodiča před možnou kolíznou situáciou s dostatečnou časovou rezervou na reakciu a následný manéver (brzdenie, vybočenie,..). K vyhodnoteniu zásahu aktívnych bezpečnostných systémov, ktoré si kladú za ciel' zabránit' dopravnej nehode s chodcom je potrebné experimentálne vyhodnotit' chovanie týchto systémov. Hlavným cieľom tejto práce je otestovanie vybraného systému na základe reálnych, ale typovo odlišných dopravných nehôd. V súčasnosti nie sú pre znalcov a odborníkov v oblasti riešenia dopravných nehôd verejné prístupné data o chovaní takýchto systémov. Práca si kladie za ciel' vyhodnotit' chovanie systému od spoločnosti Volvo pri navodení reálnych dopravných situácií. K evaluácii tohto systému slúžia precizne analyzované smrteľné dopravné nehody s chodcom v intraviláne (rýchlost' pohybu vozidla do 60 km/h). Simulované dopravné deje pokrývajú svojim charakterom najčastejšie kritické dopravné situácie. Touto prácou získa znalecká obec a odborníci, ktorí sa zaoberajú riešením dopravných nehôd cenné data pre riešenie takýchto dopravných nehôd. Na základe týchto meraní získá znalec viac vstupných dát pri analýze zrážky vozidla s chodcom. Základom pre pochopenie chovania týchto systémov sú vytvorené grafy závislosti dráhy, rýchlosti a času v kľúčových momentoch pred zrážkou. Medzi tieto momenty patrí vstup chodca do jazdného koridoru vozidla, reakcia systému na kolíznu situáciu, varovanie vodiča a následne autonómne brzdenie aktívneho bezpečnostného systému.
ANALÝZA TUHOSTI PŘEDNÍ ČÁSTI VOZIDEL
Coufal, Tomáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kohút,, Pavol (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou tuhosti přední části moderních vozidel se zaměřením pro využití v oboru Soudního inženýrství při analýze dopravních nehod. Při analýze dopravní nehody se mimo jiné řeší vlastní střet vozidel, jehož nedílnou součástí je určení energetické ztráty vozidla při nárazu, respektive deformační energie vyjádřené ve formě EES (Energy Equivalent Speed). V případě známé tuhosti dané části vozidla je možné na základě hloubky deformace exaktně vypočíst deformační energii, resp. EES odpovídající danému poškození vozidla. V oboru Soudního inženýrství však hodnoty tuhostí jednotlivých částí vozidla nejsou známé, a proto jsou pro výpočet EES využívány alternativní metody, jejichž přehled je uveden v rešeršní části této dizertační práce. Současné metody stanovení EES však disponují jistými omezeními v použitelnosti, a proto byl v rámci řešení dizertační práce navržen výpočet EES pro přední část vozidla zpracovaný na základě dat z reálných nárazových zkoušek s využitím reálné tuhostní charakteristiky přední části vozidla. Přední část vozidla je rozdělena do jednotlivých oblastí, kde každou z těchto oblastí charakterizuje příslušná tuhostní charakteristika. Navržený výpočet EES lze tedy s výhodou použít i pro střety s částečným překrytím se zohledněním reálné tuhosti poškozené části vozidla, což dosavadní metody neumožňovaly. V rámci řešení dizertační práce byl dále zpracován výpočetní program deformační energie a EES pracující s jednotlivými tuhostními charakteristikami v daných oblastech, jehož vstupními parametry jsou uživatelem zadaná hloubka trvalé deformace přední části vozidla v jednotlivých oblastech, hmotnost vozidla, směr nárázové síly a koeficient tření na kontaktní ploše. Vzhledem k tomu, že tuhost vozidla je také jedním z kontrolních parametrů při řešení střetu v simulačním programu PC-Crash využívaném v soudně inženýrské praxi pro analýzu nehodového dějě, byl dále zpracován doplněk výpočetního programu, který na základě výše uvedených vstupních hodnot dále vypočte údaje pro řešení střetu v simulačním programu, konkrétně tuhost, koeficient restituce a deformaci vozidla uváděnou ve výstupním protokolu simulačního programu. Na základě těchto údajů má tedy znalec možnost vyřešit střet vozidel v simulačním programu takovým způsobem, aby co možná nejpřesněji odpovídal reálnému střetu vozidel.
Kompatibilita vozidel při čelním střetu
Vašíček, Jiří ; Kovanda, Jan (oponent) ; Coufal, Tomáš (vedoucí práce)
Práce jako celek pojednává o kompatibilitě vozidel při čelním střetu. V první části je rozebrána kompatibilita z různých úhlů pohledu. Jsou zde uvedeny fyzikální procesy používané při mechanice čelního nárazu. Druhá část je zaměřena na řešení kompatibility vozidel při čelním nárazu pomocí crash analýzy řešené metodou konečných prvků. Jednak jsou zde popsány nárazy vozidel různých vozidlových tříd (malé automobily, nižší střední třída, Pick up/SUV) do pevné bariéry podle US NCAP. Dále je zde simulován čelní střet vozidel těchto vozidlových tříd. V závěru jsou ukázány možnosti využití dat z cash testů ke stanovení EES.
Analýza materiálových toků na makroekonomické úrovni s aplikací na mikroekonomickou úroveň a využití analýzy při rozpracování indikátorů trvale udržitelného rozvoje
České centrum čistší produkce, Praha ; Univerzita Karlova v Praze, Centrum pro otázky životního prostředí, Praha ; Ouředníková, Klára ; Krčma, Miroslav ; Christianová, Anna ; Kovanda, Jan ; Hák, Tomáš ; Moldan, Bedřich
Rozbor a kritické zhodnocení využitelnosti indikátorů materiálových toků pro rozhodovací procesy, zhodnocení indikátorů materiálových toků z hlediska jejich relevance k trvale udržitelnému rozvoji, zhodnoceni vztahu a srovnání silných a slabých stránek indikátorů materiálových toků ve srovnání s ostatními indikátory trvale udržitelného rozvoje. Posouzení míry spolehlivosti indikátorů materiálových toků kalkulovaných dle metodiky Eurostatu z hlediska dostupnosti dat potřebných pro jejich výpočet, správnosti těchto dat a jejich reprodukovatelnosti. Posouzení využití analýzy materiálových toků na makroekonomické úrovni pro nižší úrovně, jakými jsou úroveň region a podnik. Zhodnocení možného propojení účetnictví materiálových toků s podnikovým účetnictvím. Návrh úprav metodiky analýzy materiálových toků na makroekonomické úrovni, nutných pro její využití na regionální a podnikové úrovni.
Analýza materiálových toků na makroekonomické úrovni s aplikací na mikroekonomickou úroveň a využití analýzy při rozpracování indikátorů trvale udržitelného rozvoje
České centrum čistší produkce, Praha ; Univerzita Karlova v Praze, Centrum pro otázky životního prostředí, Praha ; Ouředníková, Klára ; Krčma, Miroslav ; Christianová, Anna ; Moldan, Bedřich ; Hák, Tomáš ; Kovanda, Jan
Analýza materiálových toků jako nástroj hodnocení socio-ekonomického. Praktická využitelnost indikátorů materiálových toků, jejich silné a slabé stránky. Posouzení míry spolehlivosti indikátorů materiálových toků z hlediska dostupnosti dat, správnosti těchto dat a jejich reprodukovatelnosti. Posouzení využití analýzy materiálových toků na makroekonomické úrovni pro nižší úrovně, jakými jsou region a podnik. Rozbor a kritické zhodnocení společných a odlišných znaků/metodických principů využívaných při sestavování národních účtů (HDP a účtů materiálových toků. Výpočet indikátorů materiálových toků na makroekonomické úrovni pro ČR pro období 2001-2002. Analýza a zhodnocení indikátorů materiálových toků na makroekonomické úrovni a zdůvodnění trendu jejich vývoje v období 1990-2002. Případová studie: analýza a indikátory materiálových toků na regionální a podnikové úrovni. Kritické zhodnocení metodiky MFA použité pro hodnocení materiálových toků na regionální a podnikové úrovni.
Průvodce environmentálními informacemi a daty
Univerzita Karlova v Praze, Centrum pro otázky životního prostředí, Praha ; Dlouhý, Jiří ; Kovanda, Jan ; Hák, Tomáš
Cílem projektu je proto připravit propagační materiál, který by informoval co nejširší skupinu potenciálních uživatelů, co Brána nabízí a jak je možné se k nabízeným informacím dostat. To přispěje k většímu a systematickému využívání informací o životním prostředí nejširším okruhem uživatelů. Propagační materiál je uveden v příloze.
Metodologie hodnocení stavu a predikce životního prostředí formou bilančního hodnoceni materiálových (i energetických) toků (zjevných i skrytých): Souhrnná zpráva (včetně popisu styčných ploch jednotlivých přístupů a návrhů na rozšíření nebo modifikaci statistických zjišťování)
CPC, Praha ; CITYPLAN spol. s r.o., Praha ; Univerzita Karlova v Praze, Centrum pro otázky životního prostředí, Praha ; Ščasný, Milan ; Kovanda, Jan ; Koubský, Jan ; Karták, Jan
Cílem projektu je vyvinout metodiku hodnocení stavu životního prostředí a jeho predikce na principu hodnocení materiálových a energetických toků v systému a dále zpracování pilotního projektu na bázi navržené metodiky ve specifických podmínkách našeho státu na úrovni vybraného podniku, regionu a státu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kovanda, Jaroslav
2 Kovanda, Jindřich
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.