Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem
Štefková, Martina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce "Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem" je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je vypracována na základě odborné literární rešerše zvolené problematiky, ve které se autorka zaměřuje na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami z jiného sociokulturního prostředí, na žáka s odlišným mateřským jazykem, který je edukován na běžné základní škole. V úvodní teoretické části se autorka věnuje migraci, multikulturalismu a stručně zde představuje zemi, národnostní menšinu, odkud žák s odlišným jazykem pochází. K této tematice autorka zařazuje i vysvětlení k pojmům interkulturní identita, komunikace-jazyk a integrace cizinců. V druhé kapitole teoretické části "Inkluzivního vzdělávání" žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, se autorka zaměřuje na žáky s odlišným mateřským jazykem. Uvádí příslušné legislativní dokumenty a představuje zde pojmy, jako jsou bilingvismus, poradenská zařízení, podpůrná opatření a definuje personální pozici asistentů pedagoga. Autorka se dále věnuje v této části školským zařízením, klimatu školy, výuce multikulturní výchovy na školách, popisuje intervence při úskalích v inkluzivním vzdělávání žáka s odlišným mateřským jazykem v běžné základní škole. Druhou část teoretické práce uzavírá výběrem organizací, které se podílejí...
Ochrana zdraví a bezpečí na vybrané střední odborné škole
Freslová, Veronika ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví a bezpečí v prostředí vybrané střední odborné školy a s tím spojených zdravotních rizik a možností vzniku úrazů. Cílem práce bude na základě dotazníkového šetření identifikovat slabiny v oblasti ochrany zdraví a bezpečí na vybrané střední škole a na základě výsledků navrhnout způsoby a možnosti zvýšení povědomí o ochraně zdraví a bezpečí, jakožto základní podmínky dodržování pravidel ochrany zdraví a bezpečí na škole samotnými žáky. Výstupem práce tak bude nejen poznání reálné situace praktikování ochrany zdraví a bezpečí na vybrané střední škole, ale také i navržení toho, jak žáky lépe informovat a také zapojit do procesu, jak sami mohou dbát na vlastní ochranu zdraví a bezpečí v prostředí školy. Součástí výstupu práce bude rovněž doporučení pracovníkům školy směrem k dostatečnosti používaných způsobů edukace žáků v oblasti ochrany zdraví a bezpečí na škole. Teoretický základ této diplomové práce vychází z dostupné odborné literatury věnující se tomuto tématu, zároveň se opírá o empirické zkušenosti nabyté z praxe. V diplomové práci bude použito empirického výzkumu, formou dotazníkového šetření, kterého se účastnili dobrovolníci z řad žáků Střední odborné školy stravování v Říčanech. Shrnutím výsledků z empirického výzkumu lze říci, že...
Aktivizační metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni vybrané základní školy
Menclová, Kateřina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce na téma Aktivizační metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni vybrané základní školy se zabývá aktivizačními vyučovacími metodami a jejich využíváním ve výuce výchovy ke zdraví na vybrané základní škole. Teoretická část se věnuje základní terminologii a jsou v ní blíže popsány jednotlivé metody, způsob jejich třídění a je zde také popsán samotný obor výchova ke zdraví. Praktickou část tvoří vlastní kvantitativní výzkum. Jako výzkumný nástroj bylo zvoleno dotazníkové šetření na 2. stupni Základní školy Karla Jeřábka v Roudnici nad Labem, a to konkrétně v 8. a 9. ročnících. Cílem výzkumu bylo zmapovat míru používání aktivizačních metod ve výuce výchovy ke zdraví na dané škole. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké jsou nejpoužívanější aktivizační metody ve VkZ na dané škole, rozdíl v subjektivním vnímání aktivizace mezi žáky a učitelem daného předmětu, porovnat zastoupení aktivizačních metod mezi jednotlivými vyučujícími a zjistit míru využívání ICT technologií jako aktivizačního prvku. Výsledky výzkumu ukázaly, že používání aktivizačních metod ve výchově ke zdraví na dané škole je poměrně na dobré úrovni, zejména co se týče ICT technologií. Nejpoužívanějšími metodami jsou skupinové práce a diskuse. Nejméně používané jsou naopak hry a z tohoto důvodu je v práci obsažen i výstup pro...
Didaktika výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté
Vávrová, Rút ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem didaktiky Výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části popisuje pojem didaktika, předmět Výchova ke zdraví, mentální postižení a jeho specifika při výuce, praktickou školu jednoletou v systému vzdělávání a didaktické prostředky, jež učitel ve vyučování užívá, se zvláštním zaměřením na výuku Výchovy ke zdraví a žáků s mentálním postižením. V další, výzkumné, části práce představuje výsledky výzkumné sondy, která měla za cíl pomocí dotazníku zjistit názor učitelů Výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté na dostupnost pomůcek, druh používaných pomůcek a způsob získávání materiálů pro specifickou výuku tohoto předmětu. Zjištěné výsledky jsou prezentovány v grafech a potvrzují předpoklady, že didaktických materiálů pro výuku výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté nemají dotazovaní dostatek. Poslední část diplomové práce je praktická. Cílem celé práce byla autorčina výroba didaktických materiálů pro výuku předmětu Výchova ke zdraví v praktické škole jednoleté. V této části práce je tedy představen soubor 21 didaktických materiálů. Veškeré materiály byly při výuce Výchovy ke zdraví odzkoušené v praxi pro danou cílovou skupinu, v případě nutnosti upravené tak, aby vyhovovaly nárokům a požadavkům na...
Znalosti studentů pedagogické fakulty ve vybraných oblastech ochrany za mimořádných událostí: online dotazníkový výzkum
Čeledová, Miloslava ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaobírá znalostmi studentů učitelství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v oblasti ochrany za mimořádných událostí. Cílem praktické části je zmapování znalostí studentů učitelství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v oblasti ochrany za mimořádných událostí. Pro získání dat bylo využito on-line dotazníku, který zjišťoval základní informace o respondentech, úroveň jejich dosavadních zkušeností s ochranou za mimořádných událostí, sebehodnocení svých znalostí v této oblasti a názory na výuku ochrany za mimořádných událostí ve školách. Další část dotazníku byla koncipovaná jako online test, ve kterém respondenti vyplňovali otázky, testující jejich znalosti. Dotazník byl dostupný přes internetový odkaz, který byl sdílen mezi studenty učitelství na Pedagogické fakultě UK. Dotazník byl aktivní necelých 5 měsíců. Od poloviny prosince 2022 do konce dubna roku 2023. Bylo celkem zaznamenáno 145 respondentů, z nichž 141 vyhovovalo kritériím studovaného oboru. Celkový poměr zaznamenaných správných a špatných odpovědí byl 1100/1015. Celková úspěšnost všech dotazovaných v dotazníku byla 52,0 %. S tímto výsledkem, byla také vypočítána relativní odchylka - 51,8 %, která poukazuje na vysokou fluktuaci úrovně úspěšnosti v jednotlivých otázkách. Průměrná úspěšnost na otázku...
Možnosti využití kinestetických výukových metod do plánu výchovy a péče v dětské skupině
Petrouová, Lenka ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významnost využití kinestetických výukových metod do ročního plánu výchovy a péče v dětské skupině. Teoretická část se věnuje základní terminologii, vymezení stěžejních pojmů, jako je zdraví a jeho podpora v předškolním vzdělávání a charakteristiku dětských skupin jako specifické formy preprimárního vzdělávání. Následující kapitoly seznamují s věkovými zvláštnostmi předškolního věku s orientací na motoriku. Teoretickou část zavírá kapitola věnovaná kurikulu dětských skupin, představuje dokumenty, z kterých lze čerpat při tvorbě formálního kurikula, charakteristiku kinestetických výukových metod a význam pohybu pro pozitivní rozvoj dítěte. Kapitola pojednávající o pohybu a vymezující pojem kinestetika je pro celou práci stěžejní. Praktická výzkumná část ve svém úvodu reprezentuje cíle výzkumného šetření, popis metodologie, charakteristiku rozhovoru, výzkumné předpoklady a analýzu školního prostředí Dětské skupiny Sluníčko, kde byla celá práce realizována. Následuje představení mnou navržených pohybových aktivit s využitím kinestetických výukových metod a jejich zhodnocení formou reflexe. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakou funkci dětských skupin rodiče oceňují, do jaké míry se děti aktivně podílejí na pohybových aktivitách a zda zapojování pohybových aktivit...
Well-being vysokoškolských učitelů v pracovním prostředí z hlediska sociálních vztahů a komunikace
Hnízdilová, Kristýna ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce na téma Well-being vysokoškolských pedagogů v pracovním prostředí z hlediska sociálních vztahů a komunikace se zabývá pracovním well-beingem v oblasti sociálních vztahů a komunikace. Teoretická část práce představuje pojem well-being, vysvětluje jeho vliv na zdraví, souvislosti se sociálními vztahy a komunikací a přibližuje specifika pracovního well-beingu ve vysokoškolském prostředí. Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu, který byl zaměřen na vysokoškolské pedagogy Katedry multimédií na Fakultě informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. Jeho cílem bylo zjistit, jaký je pracovní well-being těchto pedagogů z hlediska sociálních vztahů a komunikace na pracovišti. Jedná se totiž o specifičtější katedru, kde se kloubí pedagogická a komerční činnost, tudíž bylo očekáváno, že se tento jev projeví i na vztazích na pracovišti a v přístupu k nim a současně na pracovním well-beingu. Výzkum byl realizován formou dotazníku, který vyplňovali pedagogové katedry, a byl doplněn rozhovorem s vedoucím katedry. Výsledky byly vesměs pozitivní a ukázaly, že naprostá většina pedagogů zmíněné katedry má dobrý pracovní well-being z hlediska vztahů a komunikace. Tato práce tak ukazuje na souvislost vztahů a komunikace na pracovišti s pracovním a potažmo celkovým well-beingem a zároveň...
Vizualizační didaktické prostředky ve výchově ke zdraví se zaměřením na 2. stupeň ZŠ
Cajthamlová, Daniela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Práce je zaměřena na vizualizační didaktické prostředky do výuky Výchovy ke zdraví. Je rozdělena do tří částí. rvní část se zabýv cíli a pojetím vzdělávání. Charakterizuj předmětem Výchovy ke zdraví. Zaměřuj se na didaktické prostředky, jejich typy, organizační formy a metody výuky Výchovy ke zdraví. Nakonec se konkrétně zaměřuj a vizualizační pomůcky hodící se do výuky Výchovy ke zdraví. Druhá část práce popisuje výzkum. Třetí část práce obsahuje popis vytvořených vizualizačních pomůcek sketchnote, koláž) do výuky Výchovy ke zdraví. Kromě jiného zde najdete i hotové přípravy hodin, kde jsou konkrétní vizualizační pomůcky použity. Cílem této práce bylo vytvořit soubor vizualizačních pomůcek, který by pomohl pedagogům, jako inspirace do výuky. Dále bylo cílem zjistit, jak se žákům s vyrobenými pomůckami pracuje, jak se jim líbí, zda si takto mocí metody kvantitativního výzkumu. Konkrétně formou online dotazníkového šetření. výzkumu vyplynulo, že téměř 87 % žáků má zkušenost s vizualizačními pomůckami předmětu Výchova ke zdraví. 39, 3 % žáků používá nějakou formu vizualizace svých Více než 85 % dotazovaných si myslí, že informace zpracované do vizualizačních pomůcek typu sketchnote, komiks nebo koláž, mohou pomoci lepšímu zapamatování tématu. 91, 8 % vnímá pomůcky jako zajímavé. Žáky výuka s pomůckami bavila....
Obtíže žáků a pedagogů v období povinné distanční výuky
Bartoušková, Veronika ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce předkládá zkušenosti, poznatky a prožitky účastníků distančního vzdělávání online i offline formou, a to ve vybrané základní škole v době pandemie covid-19. Práce se zaměřuje na vzdělávací a skryté obtíže žáků a pedagogů jedné základní školy, přicházející v důsledku přechodu z prezenčního studia na distanční nebo nepravidelnou hybridní výuku, ale je také zaměřena na pedagogickou činnost učitelů pod vlivem online výuky. Pro školy a zejména pro jejich učitele v době nařízené distanční výuky bylo nutné změnit způsob práce, zvolit doposud nepoužívané metody a formy, přizpůsobit didaktiku virtuálnímu socioprostoru a výrazně změnit stávající pedagogickou komunikaci, způsoby sebereflexe a hodnocení činností žáků. Cílem práce je vyhledat a zaznamenat poznatky a informace od aktérů vzdělávání o dopadu distanční výuky online formou, tyto poznatky analyzovat, komparovat a zpracovat přehled možných výukových obtíží a jejich vliv na další vzdělávání. Empirická část práce předkládá kvalitativní výzkum a popis zkušeností žáků a pedagogů jedné základní školy v důsledku dopadu distanční výuky online formou. Výsledky výzkumné studie jsou zpracovány na základě sběru, kategorizace a analýzy dat, jejichž zdrojem jsou nestrukturované rozhovory s učiteli a žáky. Poznatky a prožitky oslovených...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.