Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflexe Evropského studentského fóra EAS z hlediska aktuálních potřeb HV
Halbrštátová, Lenka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá reflexí Evropského studentského fóra 2018 a zjišťuje názorové spektrum delegátů vybraných evropských zemí týkající se přípravného vzdělávání budoucích učitelů. Práce komparuje výsledné názory s vybranou skupinou studentů českých pedagogických fakult. Teoretická část práce se zabývá činiteli hudebně vzdělávacího procesu, jimiž jsou učitelé a žáci. Dále vymezuje termín hudební pedagogika a její historický vývoj v evropském kontextu. Poslední díl teoretické části popisuje organizace, jejich cíle a poslání, zabývající se hudební výchovou. Více se zaměřuje na organizaci EAS a její studentská fóra. Praktická část představuje zkoumání výsledků výzkumu, jež se zabývá názory budoucích učitelů hudby (delegátů studentského fóra a českých studentů). Dále mapuje zkušenosti studentů s přípravným vzděláváním a jejich postoje k neformálním vzdělávacím akcím. Závěrem jsou představeny metodické náměty do praxe. KLÍČOVÁ SLOVA hudební výchova, neformální vzdělávání, hudební organizace, Evropská asociace pro školní hudební výchovu, přípravné vzdělávání učitelů
Vzdělávání učitelů hudební výchovy 1. stupně základní školy v kontextu školské reformy
Šobáňová, Barbora ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Sedláček, Marek (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Disertační práce nejprve stručně uvádí poznatky z oblasti ontogenetického vývoje dítěte v období mladšího školního věku a počátcích pubescence v souvislosti s hudebním vývojem a zabývá se emocionálním významem hudby v osobnostním rozvoji dítěte. Další část je věnována hudebnímu vzdělávání na 1. stupni základní školy (ZŠ), jeho cílům, historickým kontextům i současnému postavení předmětu hudební výchova v rámci českého kurikula a také zahraničním zkušenostem. Třetí kapitola zachycuje současnou strukturu hudebně výchovných předmětů ve studijních programech státních pedagogických fakult v České republice pro aprobaci učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Výzkumná část se snaží zmapovat současnou situaci v oblasti hudebního vzdělávání na 1. stupni ZŠ v České republice, jak ji vnímají učitelé hudební výchovy v praxi, zejména v souvislosti s jejich pregraduální přípravou. Výzkum je zaměřen na zkušenosti začínajících učitelů, kteří prošli pregraduální přípravou v posledním desetiletí. Cílem je také zjistit to, jak celou situaci vnímají vysokoškolští pedagogové hudebně výchovných předmětů, kteří připravují budoucí učitele na státních pedagogických fakultách v České republice. Pro získání dat byla využita metoda dotazníkového šetření a také rozhovor (interview). Výsledky výzkumu poukazují na problémy, které se...
Klavírní hra v rozvoji hudebnosti v hudebně pohybových činnostech
Bukačová, Monika ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je rozvoj hudebnosti a hudebně pohybových činností prostřednictvím klavírních skladeb u dětí v mladším školním věku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část vychází z ontogenetických, fyziologických a psychologických zákonitostí tohoto období. Dále se zabývá prostředky, které ovlivňují hudebnost dítěte a na závěr této části je popsán vztah klavírní hudby a pohybu a jsou vyjmenovány základní hudebně pohybové činnosti a jejich důležité aspekty. Druhá část diplomové práce, která je částí praktickou se zvolením kvalitativního přístupu výzkumu, vychází z těchto teoretických poznatků. Praktická část práce se zabývá klavírními skladbami a jejich obsahem k pohybovému vyjádření. Jsou určeny cíle, výzkumné otázky, metody a techniky výzkumu. Pro výzkum byly zvoleny tři skladby od P. Ebena a Snění od Schumanna. Před každou hudebně pohybovou činností byla zvolena vhodná motivace a případně zařazena průpravná cvičení. Každá vybraná skladba je zaměřena na rozličné problematiky, kde prostřednictvím pohybu mohou děti lépe pochopit problematiky v daných skladbách. Pro hudebně pohybové činnosti byly zvoleny běžné aktivity, které vycházejí z přirozeného světa dítěte. Výsledky výzkumu jsou zapisovány v tabulkách. Byla zde možnost pozorovat a srovnat děti s...
Prohlubování zdravotních zásad a hygienických návyků prostřednictvím hudebních činností u dětí předškolního věku
Fišerová, Karolína ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce zdůrazní význam zdravotních zásad a hygienických návyků prostřednictvím čtyř hudebních činností u dětí předškolního věku. Prostředkem prohlubování zdravotních zásad a hygienických návyků budou autorské písničky a říkanky, instrumentované ze třech hledisek: psychologické (přiměřenost k charakteru vnímání a úrovni psychických vlastností), umělecké (vhodnost instrumentace a rytmicko-melodické struktury z hlediska možností hudebního projevu předškolních dětí), etické (vytváření postojů jako relativně trvalých hodnot utvářející se osobnosti). Řešení bakalářské práce se uskuteční na vzorku dětí pětiletých až šestiletých v běžné mateřské škole prostřednictvím autorského hudebního programu. Bude vyhodnocen na základě empirické validizace. Efektivita průzkumu bude prohloubena pozorováním dětí a rozhovory s rodiči. Na závěr bakalářské práce autorka vypíše nejdůležitější zkušenosti a náměty pro hudebně pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní dítě, zdraví a hygiena, projektová metoda, prožitkové učení, hudební činnosti, emoce, hudební prožitek.
Dětské horácké soubory a jejich vliv na zájem dětí o lidovou píseň
Myslivcová, Jana ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce s názvem Dětské horácké soubory a jejich vliv na zájem dětí o lidovou píseň navazuje na moji bakalářskou práci Lidová píseň na Horácku a její využití ve školních a mimoškolních aktivitách dětí. Cílem práce je zjištění vlivu dětských souborů na zájem dětí o regionální lidovou píseň a vytvoření pracovních a metodických listů, které mohou učitelům napomoci ve výuce regionální kultury. V první části se práce zabývá zmapováním a stručnou charakteristikou dětských horáckých folklorních souborů, místem působnosti, počtem dětí v mladším školním věku, zaměřením souboru, charakteristikou hudební a textové stránky písní. Druhu část práce tvoří analýza dotazníkového šetření v základních školách horácké národopisné oblasti, konkrétně v kraji Vysočina, který je pro sledovanou národopisnou oblast dominantní. Zaměřuje se na zkoumání, zda ve škole funguje folklorní soubor, zda děti mohou ve svém okolí navštěvovat soubor, a jaký vliv má uvedené na vnímání lidových a regionálních lidových písní, na jejich znalosti, oblibu, či toleranci. Poslední část práce obsahuje pracovní listy pro žáky a metodický list pro učitele tematicky zaměřené na jednotlivá roční období. Celkem obsahuje pět témat seřazených pro období jednoho školního roku: Podzim, Zima, Masopust, Jaro a Léto. Písně a hudebně pohybové...
Umělecký přínos hudební složky pedagogického díla Libuše Kurkové v systému hudebně pohybové výchovy
Nečasová, Jindra ; Bezděk, Jiří (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent) ; Jenčková, Eva (oponent)
Umělecký přínos hudební složky pedagogického díla Libuše Kurkové v systému hudebně pohybové výchovy The Artistic Contribution of the Musical Component of Libuše Kurková's Pedagogical Work in the System of Music and Movement Education ABSTRAKT Disertační práce Umělecký přínos hudební složky pedagogického díla Libuše Kurkové v systému hudebně pohybové výchovy je hudebně teoretickou a hudebně pedagogickou reflexí, zabývající se v prvé řadě skladbami soudobých českých autorů ve spojení s choreografiemi Libuše Kurkové. Jedná se o hudební složku pohybových her, tanečních choreografií, knižních publikací i metodických příruček, rozhlasových pořadů pro děti, též o umělecký dokument apod. Vyzdvihuje typické znaky pedagogické práce Libuše Kurkové, její novátorství a originalitu, kde jako by předběhla svou dobu, anticipovala některé současné hudebně pedagogické teorie i závěry z oblasti výzkumu vztahu hudba - pohyb. Disertace zveřejňuje výsledky bádání analytickými metodami hudebního rozboru skladeb dosud nikým nepublikovaných rukopisů Zdeňka Lukáše, všímá si samozřejmě i publikovaných skladeb celé hudební složky díla Libuše Kurkové (P. Eben, Z. Lukáš, J. N. Nardelli atd.) i barvitých textů Libuše Kurkové a jejích originálních nápadů využití. Jak již bylo řečeno, dílo Libuše Kurkové je určitým fenoménem doby, a proto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.