Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení mateřské školy v pedagogickém procesu
Růžičková, Miloslava ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení mateřských škol a nároky na ředitele těchto institucí. Důraz je kladen na vedení a kvalitu pedagogického procesu s ohledem na manažerské a administrativní povinnosti ředitele. Cílem výzkumného šetření je analyzovat motivaci ředitelů MŠ kandidovat na tuto funkci, průběh jejich adaptace a pracovní náplň ředitelů mateřských škol včetně vlivu manažerských a administrativních povinností ředitele na kvalitu pedagogického procesu v mateřské škole. Zvláštní pozornost je poté věnována porovnání pracovní náplně ředitelů /ředitelek různých typů mateřských škol. Empirická část diplomové práce odpovídá na výzkumné otázky: Jaká byla motivace ředitelů/ ředitelek mateřských škol kandidovat na tuto funkci? Kolik hodin denně se ředitelé/ ředitelky mateřských škol věnují pedagogickým a manažerským činnostem? Domnívají se ředitelé mateřských škol, že mají jejich manažerské a administrativní povinnosti negativní vliv na kvalitu pedagogického procesu? V čem se liší práce ředitelů/ ředitelek jednotlivých typů mateřských škol? Přístup k výzkumu je kvalitativně kvantitativní. Nejprve byla formou dotazníku získána data od většího množství respondentů, z čehož následně vyplynuly otázky pro rozhovory s řediteli 8 vybraných mateřských škol. Zařazeni jsou respondenti obou pohlaví,...
Divadlo pro děti a jeho využití a vliv v pedagogické praxi
Bromová, Adéla ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na divadlo pro děti a jeho využití a vliv na pedagogickou praxi. Teoretická část pojednává o divadle pro děti a jeho historii, o vlivu pedagoga a specifiku divadla pro děti, ale i odlišnosti dětského diváka od diváka dospělého. Dále se teoretická část zaměřuje na emoce a emoční inteligenci, což s divadlem úzce souvisí. Výzkum v praktické části je zaměřen na Pohádka ptačí od Karla Čapka a pedagogy mateřských škol, jak s tématem tohoto představení ve svých TVP pracují.
Současné netradiční formy péče o děti předškolního věku
Slavotínková, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Práce se zabývá současnou nabídkou netradičních způsobů péče o děti předškolního věku, její dostupností, kvalitou a zároveň sleduje zda-li je pobyt v těchto zařízeních pro děti přínosem. K získání potřebných údajů byla použita metoda dotazníku, který jsem s rodiči vyplňovala. Z šetření vyplynulo, že rodina sleduje netradiční nabídku, kvalitu a finanční stránku při využití možnosti péče o děti předškolního věku a využívá ji dle aktuální situace. Mateřská centra a dětské koutky jako součást této nabídky nekonkuruje institucionalizovanému předškolnímu vzdělávání v mateřské škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Romské děti na 1.st.ZŠ
Miclíková, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá romskými dětmi ve školách. Cílem práce bylo zjistit úspěšnost romských žáků v dokončování ZŠ a v přípravných třídách při ZŠ, ověřit jak se učitelům na 1. stupni ZŠ pracuje s romskými dětmi a jaké jsou zkušenosti učitelů s pedagogickými asistenty u romských žáků. Další část výzkumu zjišťuje u romských žáků 5. tříd jakou vidí svoji vzdělávací a životní perspektivu. V závěru výzkumného šetření zaměřené na pedagogicko-psychologickou poradnu jsem zjišťovala, jakými způsoby může pedagogicko-psychologický pracovník ovlivnit vzdělávání romského žáka na škole. Celá práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. První kapitola se zaměřuje na historii a kulturu Romů, jejich původ, tradiční rodinné vztahy a zvyky, hudbu, romský jazyk a vztah k majoritní společnosti. Druhá kapitola charakterizuje mladší školní věk, jeho školní zralost, tělesný, emoční a jazykový vývoj, také se zabývá vývojem poznávacích procesů, socializaci a otázkou školního neprospěchu. Třetí kapitola pojednává o vzdělání romských dětí na školách, jejich začlenění do základních škol a o problémech spojených se vstupem do školy. Čtvrtá část je výzkumná, informuje o průběhu a výsledcích vlastního výzkumného šetření. Klíčová slova: Život Romů, mladší školní věk, rodina, romský...
Rodiče a prarodiče ve výchově dětí předškolního věku
Machová, Dana ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce Rodi e a prarodi e ve výchov d tí p edškolního v ku navazuje na bakalá skou práci Vliv a vývoj osobnosti dít te obhájenou v akademickém roce 2007- 2008 na Jiho eské univerzit v eských Bud jovicích. Diplomová práce je zam ena na problematiku spolupráce rodi a prarodi ve výchov p edškolního dít te. V teoretické ásti se zabývá rodinou, rodinným systémem, dotýká se rodiny z pohledu historie. Dále seznamuje s funkcemi rodiny: biologicko- reproduk ní, ekonomickou, emocionální a výchovnou. V kapitole Styly rodinné výchovy je uvedena tabulka Modelu devíti polí zp sobu výchovy v rodin . Teoretická ást diplomové práce se dotýká i vnit ních a vn jších faktor ovliv ujících rodinu. Pátá kapitola se zabývá rodi ovskými rolemi, postavením dít te v rodin a prarodi i ve výchov . Vztah m mezi rodi i a prarodi i se v nuje šestá kapitola práce. Nasti uje prom ny t chto vztah v pr hu života, vidí prarodi e jako pr vodce d tstvím, pomocníky i ešení rodinných problém a jako možné náhradníky v rodinné pé i. Cíle praktické ásti m ly zjistit, zda sou asní rodi e p ijímají funkci prarodi e jako ínos ve výchov svých d tí, zorientovat se, jak sou asní prarodi e p ijímají tuto životní roli a podílí se na výchov d tí spole s rodi i. Dále bylo cílem zjistit, zda ekonomický a sociální stav rodiny má vliv na podíl...
Multikulturalita a integrace japonských dětí do české mateřské školy
Vyskočilová, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem teoretické části je objasnění jednotlivých pojmů souvisejících s multikulturalismem prostřednictvím odborné literatury. Dalším cílem je seznámení s japonskou kulturou, vývojem japonské rodiny a postavením dítěte ve společnosti a náhled na vzdělávání v japonských předškolních institucích, které budou zprostředkovány částečně na základě literárních zdrojů a z větší části prostřednictvím informací z rozhovoru s japonským příslušníkem. Praktická část má za cíl analyzovát pobyt 7 japonských dětí v jedné třídě mateřské školy v průběhu cca tří let. Dále seznamuje s programem integrace japonských dětí do české mateřské školy, který byl vytvořen na základě praktických zkušeností. Znázornit docházku dětí jiných národností do jedné mateřské školy za dobu 10 let. Na základě výzkumu provedeného formou dotazníku prokázat docházku dětí jiných národností do mateřských škol v pražských částech Břevnov, Dejvice, Hanspaulka a prezentovat zkušenosti učitelek s multikulturalitou a multikulturní výchovou.
Učitel a zdraví vztah mezi zdravím pedagogů mateřských škol a výkonem jejich učitelské profese
Marešová, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Práce si klade za cíl charakterizovat zdraví ve všech aspektech důležitých pro zachycení vztahu "učitel a zdraví". V první části jsou zpracována teoretická východiska týkající se kvality zdraví, subjektivního zdraví, chování a životního stylu podporujícího zdraví, prevence zdravotních rizik povolání a předprofesní přípravy učitelů. Druhá část zpracovává data získaná dotazníkovým šetřením od 60 učitelek mateřských škol. Hlavním záměrem empirické části bylo zjistit, jakým způsobem předškolní pedagogové vnímají zdraví ve vztahu k povolání učitele v mateřské škole, co hodnotí na učitelství jako pozitivní a negativní vzhledem ke svému zdraví a které zdravotní problémy vnímají jako překážku pro výkon učitelského profese.
Sociokulturně znevýhodněné prostředí a jeho vliv na dítě předškolního věku
Holubová, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Předkládaná práce popisuje situaci části obyvatelstva České republiky, které je v současnosti považované za sociálně a kulturně znevýhodněné, a snaží se pojmenovat faktory ohrožující zdravý a harmonický vývoj dětí předškolního věku, které v takovém prostředí vyrůstají. Uvádí způsob ochrany dětí na mezinárodní úrovni s návazností státních norem, zabývá se postavením příslušníků národnostních etnik v rámci České republiky, a následně se soustředí na romskou minoritu. Na příkladu vybrané městské části Prahy popisuje způsob života romské minority, soužití s většinovou společností, popisuje zvláštnosti v používání romského etnolektu. Uvádí možné příčiny vzniku vyloučených lokalit a rizika s tím spojená v oblasti sociální a zdravotní pro romské obyvatele, kteří se v těchto místech koncentrují. Věnuje se oblasti školství a přístupu ke vzdělávání dětí předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, legislativním a podpůrným opatřením. Popisuje sociální determinanty zdraví a jejich projevy v romské populaci v České republice. V praktické části je výzkum zaměřený na vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, které docházejí do přípravných ročníků základní školy v městské části Prahy 5. V rámci šetření jsou stanoveny parciální výzkumné cíle, které mají přinést odpověď na otázku,...
Uplatnění regionálních zvláštností ve vzdělávacím programu mateřské školy
Munduchová, Olga ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou projektu jako možnosti přiblížení regionálních zvláštností v kurikulu mateřských škol. Součástí práce je teoretické vymezení pojmu kurikulum a pojmu projekt. Zdrojem konkrétních informací o problematice poznávání regionu dětmi předškolního věku je výzkum školních a třídních vzdělávacích programů patnácti mateřských škol Jihlavska. Součástí přílohy je zpracovaný celoroční projekt s danou tématikou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.