Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fatigue Crack Growth Retardation Techniques for the Integral Airframe Structure
Jetela, Václav ; Růžička, Milan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
A problem with fast crack propagation arose from utilizing integral airframe structure. One of the techniques to slow down crack propagation and prolong the fatigue life is the application of crack retarder. The aim of this thesis is to compare the performance of additively manufactured crack retarders with bonded ones in terms of the fatigue life, crack growth rate and delamination. In case of the bonded crack retarders; no attention has been paid to the crack retarders made of stainless steel. The stainless steel appears to be a suitable candidate for its coefficient of thermal expansion close to the aluminum, high strength and elastic modulus. Regarding the additively manufactured crack retarders, little or no attention has been paid to the crack retarders made of metals different than the base structure. To address this research gap, two distinctive technologies were selected: cold spray and ultrasonic consolidation. Using the cold spray, the titanium and stainless steel crack retarders were deposited. Using the ultrasonic consolidation, the stainless steel crack retarders were welded. In the experimental work, the crack advance was visually observed. The crack retarder delamination was monitored using the pulsed thermography with subsequent Thermographic Signal Reconstruction. Bonded stainless steel crack retarders proved to be an suitable alternative to the already proven carbon fibre crack retarders. Stainless steel retarders significantly lowered the fatigue crack growth rate which resulted in longer fatigue life. However, all cold sprayed crack retarders accelerated crack growth rate and led to the specimen's premature failure. Ultrasonically consolidated crack retarder with two steel layers was the most effective in the life prolongation. The study also proved, that the delamination in the ultrasonically consolidated metal laminates can be detected using pulsed thermography.
DESIGN, STRESS ANALYSES AND LIMIT LOAD OF SANDWICH STRUCTURES
Löffelmann, František ; Pavlínek,, Vladimír (oponent) ; Klement, Josef (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
The thesis starts with a review of design calculations of sandwich beams, plates, and complicated structures, where FEM plays an important role. Next, optimization methods are reviewed to shed light on the wide area of mathematical programming and basic topology optimization principles up to its implementation by other authors in composite design, including representative examples of analytical and numerical optimization of sandwiches. The thesis objective is defined as an implementation of mass minimization with failure constraints aiming to make the sandwich design process easier. This is done by own implementation of gradient optimization based on topology optimization principles, known as Discrete Material Optimization (DMO), which helps to find optimal layup. Approach to material interpolation and failure constraints interpolation is developed and programmed in Python, using First Order Shear Deformation Theory (FSDT) to evaluate stresses on elements, based on element loads given by the Nastran FE solver. Gradient optimizer searches for optimal materials for each layer of the sandwich face-sheet and core from the user-defined candidates. The program is tested on examples of sequential complexity from one-element beams where the true optimum is known up to a practical task of the sandwich galley from an airliner. Results have shown that the algorithm can reach a discrete solution without (significant) violation of constraints and thus can be practically used to make conceptual sandwich design more efficient.
Závislost mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin
Růžička, Martin ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o závislosti mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin. V úvodu je zpracován přehled hlinkových slitiny a jejich charakteristiky. Následuje rozbor zpracování slitin hliníku, kde je velká část věnována průběhu precipitačního vytvrzování. V druhé části práce je obsažena praktická část, která popisuje metodiku měření tvrdosti a pevnosti v tahu s popisem procesu měření. Na konci jsou naměřena data zpracována do grafu a výsledky vyhodnoceny.
Inteligentní materiály v letectví
Riger, Rostislav ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá inteligentními materiály a jejich aplikacemi v letectví. V teoretické části je vysvětleno, co rozumíme pod pojmem inteligentní materiály a čeho chceme s jejich použitím dosáhnout. Dále jsou tyto materiály seřazeny podle principu fungování a popsány. V praktické části je práce zaměřena na konkrétní aplikace inteligentních materiálů v letectví. Někdy se jedná pouze o teoretické aplikace, které nebyly ještě použity.
Experimentální určení vhodného technologického postupu výroby bezpilotního prostředku metodou FDM
Hubáček, Jan ; Klement, Josef (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem materiálu a technologie pro 3D tisk letadel pomocí metody Fused Deposition Modeling. Pro testování bylo zvoleno 9 materiálů, které jsou dostupné pro tisk touto metodou a mají zajímavé charakteristiky pro tisk bezpilotních létajících prostředků. Pro zjištění mechanických charakteristik každého materiálu byla použita tahová zkouška podle normy pro plasty. Materiál v této zkoušce musel splnit určitá kritéria zásadní pro tisk letadel, aby mohl pokračovat do další části experimentu. Následovala zkouška trojbodým ohybem na křídle. Zde byly testovány dva segmenty kořene křídla s lepeným spojem a samostatný segment křídla. Na základě výsledků tahové zkoušky a zkoušky trojbodým ohybem křídla se hledala souvislost mezi těmito zkouškami. Bylo experimentálně zjištěno, že materiál PLA, který se v současné době již pro tisk letadel používá, nebyl překonán. Materiály s lepšími předpokládanými mechanickými vlastnostmi byly nakonec znevýhodněny jejich horšími technologickými vlastnostmi.
Tváření hliníkových slitin při stárnutí
Stanislav, Filip ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na popis a ověření poměrně mladé metody tváření při stárnutí. Tato metoda je založena na relaxaci napětí a tečení materiálu, ke kterým dochází tvářením dílce v přípravku během vytvrzovacího cyklu s umělým stárnutím za zvýšené teploty. Po vyjmutí z přípravku jsou odpružení a zbytková napětí v dílci v porovnání s konvenčními metodami tváření menší. To se odráží především ve zvýšení únavové odolnosti konstrukce. Tváření při stárnutí je aplikovatelné pouze na precipitačně vytvrditelné slitiny. Tato práce je zaměřena na hliníkové slitiny, typické pro letecký průmysl. První část práce rešeršní formou popisuje principy technologie, její použití v letectví a materiálové pochody v hliníkových vytvrditelných slitinách během tváření při stárnutí. Ve druhé části je stanovena metodika ověření technologie na vzorcích z hliníkových slitin ČSN EN AL-P 7075 a ČSN 424203 (přibližný ekvivalent ČSN EN AL-P 2024). Dále je navrhnut tvářecí přípravek a jsou provedeny experimenty dle navržené metodiky. V závěru práce jsou experimenty vyhodnoceny a porovnány změny v odpružení vzorků tvářených třemi různými metodami: konvenční metodou za studena, při stárnutí na maximální pevnost a při stárnutí na přestárnutý stav.
Termoplastické kompozitní materiály a jejich použití na leteckých konstrukcích
Vráblíková, Lucie ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá termoplastickými kompozitními materiály v leteckém průmyslu. Cíle bakalářské práce jsou rozděleny do tří částí. První část práce obsahuje přehled základních vlastností vláknových termoplastů, jejich složení a charakteristiku. V druhé části jsou uvedeny různé technologie výroby termoplastů. Poslední část se zabývá aplikacemi termoplastických kompozitních materiálů v leteckém průmyslu.
Evaluation of dynamic damage of composite structure
Štefanovič, Peter ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
The first part of the diploma thesis with name „Evaluation of dynamic damage of composite structure“ focuses on designing device for impact experiments and suitable laminate samples made from prepregs. The conditions and problems of impact tests are also demonstrated here. The second part of the thesis deals with non-destructive control of damaged specimens based on thermography. This is mainly the extent of defects in the impaired area and the evaluation of results using the pulse infrared thermography method. Finally, the relative deviation in the crack size comparison between the visual method and thermographic are compared. Consequently, the residual strength of the damaged samples against undamaged specimens are compared using bending tests.
Problém černého pasažéra v Severoatlantické alianci v období 2006 - 2016 a implikace pro fiskální politiku
Richterová, Jitka ; Maule, Petr (vedoucí práce) ; Klement, Josef (oponent)
Cílem této práce je identifikovat a popsat problém černého pasažéra v Severoatlantické alianci na základě kritéria výdajů na obranu. Práce k dosažení cíle používá ekonometrické nástroje a analyzuje širokou škálu dostupných dat. Pomocí spearmanova korelačního testu sleduje tato práce srovnání jednotlivých států Aliance a prokazuje významnou pozitivní závislost mezi velikostí HDP (a alternativně HND) státu a břemenem nákladů jednotlivých členů Aliance. Vysvětlující proměnné zahrnují zejména HDP, HND, výdaje na obranu jako podíl HDP, meziroční změny výdajů na obranu v období 2006 až 2016 a další. Mezi hlavní závěry práce patří argumenty podporující tvrzení, že v Alianci je významá úroveň černého pasažérství a větší členksé státy skutečně nesou disproporciálně větší břemeno nákladů. Dále, vzhledem k výsledkům analýzy srovnání zemí, tato práce označuje devatenáct členských států za černé pasažéry. Po prozkumání a zanalyzování problému černého pasažéra v NATO tato práce také obsahuje interpretace výsledků, důsledky a doporučení pro fiskální politiku.
Analýza automobilového průmyslu v České republice a v Slovenské republice ve zkoumaném období 2005 – 2016 a s přihlédnutím k intervencionistické politice šrotovného
Tořínský, Ota ; Zeman, Martin (vedoucí práce) ; Klement, Josef (oponent)
Bakalářská práce analyzuje automobilový průmysl v České a Slovenské republice v období 2005 - 2016. Ve zkoumaném období proběhla ekonomická krize, na kterou se slovenská vláda rozhodla v roce 2009 zareagovat zavedením šrotovného, v České republice šrotovné nikdy zavedeno nebylo. Cílem práce je analýza prodeje osobních vozů v obou zemích ve zkoumaném období 2005 - 2016. Práce dochází k závěru, že šrotovné na Slovensku v roce 2009 zvýšilo poptávku po osobních automobilech, avšak v roce 2010 tato poptávka výrazně klesla. Práce rovněž dochází k závěru, že z dlouhodobého hlediska mělo šrotovné na domácí prodej osobních vozů negativní vliv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 KLEMENT, Jan
2 Klement, Jakub
11 Klement, Jan
1 Klement, Jaroslav
4 Klement, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.