Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filosofický realizmus v knihovnictví a informační vědě v koncepci Birgera Hjørlanda
Dokoupilová, Martina ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Štogrová Jedličková, Petra (oponent)
Práce je představuje koncepci dánského knihovníka a psychologa Birgera Hjrlanda, který se věnuje studiu vlivu epistemologických filosofií na oblast knihovnictví a informační vědy. Cílem je prezentovat Hjrlandův přístup jako vhodnou koncepci pro knihovnictví a informační vědu, protože na rozdíl od převládajících tendencí nabízí komplexnější pohled na problematiku oboru a přináší nové impulsy pro další výzkum. Na počátku práce seznamuje s historickým vývojem epistemologických disciplín, včetně jejich základních charakteristik, poté poukazuje na jejich vliv na oblast knihovnictví a informační vědy. Hlavní pozornost je zaměřena na Hjrlandova stanoviska k oblastem vyhledávání informací, předmětové analýzy, organizace znalostí a doménové analýzy.
Mobilní internet a nová generace mobilních aplikací
Zálišová, Mája ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce zkoumá současný stav, vývoj a jeho možné směry v oblasti lokačních služeb mobilních aplikací a jejich nakládání se sociálním a fyzickým prostorem. Tento vývoj je ilustrován pomocí herní tématiky jakožto jednoho ze zásadních odvětví mobilního trhu. V úvodu práce je nastíněn technologický rozvoj, který připravil podmínky pro budoucí konvergenci mobilního a internetového média. V další části je nastíněn vývoj her a herního trhu na mobilní platformě a vznik geolokačních služeb. Následující část je věnována teoretickým základům zkoumání hry jako média s akcentem na problematiku střetu či prolínání herního a reálného prostoru. Zároveň je v této kapitole představeno několik aplikací, které reprezentují debatované herní trendy v prolínání prostoru. Na konci této části se pak práce soustředí zejména na problematické oblasti, které se ve spojitosti s těmito trendy objevují. Jedná se o otázky ochrany soukromí a další problémy související s novou funkcí tohoto média. Závěrem je pak zhodnocení dopadů nové generace mobilních aplikací na společnost a návrh dalšího možného směřování a podoby mobilní technologie.
Vtělenost ve vztahu k novým technologiím
Gutierrez, Ivan ; Kouba, Petr (vedoucí práce) ; Kera, Denisa (oponent) ; Wellner, Galit (oponent)
Tato práce je filozofickým průzkumem přivtělení technologických nástrojů, který přihlíží k empirickým výzkumům a vychází ze struktur zkušenosti objasněných raně fenomenologickou tradicí i z analýzy jednání čerpající z analytické tradice. Technologické nástroje jsou do našeho života tak hluboce včleněny, že fungují jako součást nás, přeměňují to, co si myslíme, že jsme schopní činit, a to, kdo jsme. Třebaže technologické nástroje otevírají nové prostory pro autonomní jednání, jejich vnitřní fungování může zůstat neviditelné, a vzniká riziko zakrnění našich schopností jednat. Vzhledem k tomu, že jsme zásadně zakotveni ve světě, nemůžeme se sami chápat bez odkazu na svět a svět nemůžeme pochopit bez ohledu na to, jací jsme. Jedinečnost související s lidským využíváním technologických nástrojů vyvstává z prvotní jedinečnosti, která umožňuje toto využití technologických nástrojů a odlišuje nás od našich nejbližších evolučních příbuzných. Některá zvířata rozšiřují své fyzické působení na okolní prostředí pomocí nástrojů. My lidé však používáme nástroje rovněž k rozšíření našich kognitivních schopností. A protože počítač je nejuniverzálnějším lidským nástrojem, který lze využít jak pro senzomotorické tak pro kognitivní účely, považujeme počítač za prototyp technologického nástroje. Náš popis struktur...
Vtělenost ve vztahu k novým technologiím
Gutierrez, Ivan ; Kouba, Petr (vedoucí práce) ; Kera, Denisa (oponent) ; Wellner, Galit (oponent)
Tato práce je filozofickým průzkumem přivtělení technologických nástrojů, který přihlíží k empirickým výzkumům a vychází ze struktur zkušenosti objasněných raně fenomenologickou tradicí i z analýzy jednání čerpající z analytické tradice. Technologické nástroje jsou do našeho života tak hluboce včleněny, že fungují jako součást nás, přeměňují to, co si myslíme, že jsme schopní činit, a to, kdo jsme. Třebaže technologické nástroje otevírají nové prostory pro autonomní jednání, jejich vnitřní fungování může zůstat neviditelné, a vzniká riziko zakrnění našich schopností jednat. Vzhledem k tomu, že jsme zásadně zakotveni ve světě, nemůžeme se sami chápat bez odkazu na svět a svět nemůžeme pochopit bez ohledu na to, jací jsme. Jedinečnost související s lidským využíváním technologických nástrojů vyvstává z prvotní jedinečnosti, která umožňuje toto využití technologických nástrojů a odlišuje nás od našich nejbližších evolučních příbuzných. Některá zvířata rozšiřují své fyzické působení na okolní prostředí pomocí nástrojů. My lidé však používáme nástroje rovněž k rozšíření našich kognitivních schopností. A protože počítač je nejuniverzálnějším lidským nástrojem, který lze využít jak pro senzomotorické tak pro kognitivní účely, považujeme počítač za prototyp technologického nástroje. Náš popis struktur...
Obraz, informace, komplexita. Studium vizuální informace s využitím funkce informační entropie se zaměřením na výtvarnou abstrakci
Malečková, Dita ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent) ; Havel, Ivan M. (oponent)
Práce mapuje vztah informace a obrazu, potažmo informační vědy a obrazové analýzy, stejně jako důležitost vizualizace informace a metody vizuální analytiky se zaměřením na analýzu uměleckých děl. Zároveň se zaměřuje na proměny obrazu, především digitalizaci i nový typ přijímání obrazů a novou estetiku. Téma obrazu dále omezuje na abstraktní malbu, konkrétně dílo Františka Kupky, které je použito jako vstupní obrazová informace v experimentu, v němž je představena originální metoda analýzy obrazu využívající funkci informační entropie (konkrétně Rényiho entropie). Tato metoda byla v uvedeném výzkumu poprvé použita pro analýzu uměleckých děl se záměrem získat srovnání přirozeného a umělého třídění obrazových dat. Abstraktní dílo jsme zvolili nejen s ohledem na uvedenou historii gramatiky abstraktních forem a jejího vztahu k digitálnímu obrazu, ale také jako emblematický příklad efektivního získávání informace z komplexního prostředí. Práce shrnuje jak historické souvislosti vývoje digitálního obrazu, tak teoretickou reflexi současné obrazové analýzy a dalších technik souvisejících s obrazovou informací a akcentuje vztah abstraktní tvorby k přirozené i simulované komplexitě.
Vizuální lifelogging: automatické vzpomínky a zobrazování všedního
Králová, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Kera, Denisa (oponent)
I Abstrakt (česky) Diplomová práce Vizuální lifelogging: automatické vzpomínky a zobrazování všedního zpracovává téma vizuálního lifeloggingu a uvádí jej do kontextu současné vizuální kultury. Zabývá se tématem lifeloggingu v kontextu fotografie a amplifikace lidských schopností. Věnuje se historii a jednotlivým podobám lifeloggingu, popisuje jeho nástroje a věnuje se také tématům surveillance a jeho protikladu, sousveillance. Téma vizuálního lifeloggingu zkoumá přitom především z fotografického hlediska a zabývá se možnými užitími různých technologií jako nástrojů pro zlepšování paměti a dalších lidských schopností.
Audiovizuální performance v kontextu digitálního prostředí
Kořínek, Tomáš ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Kera, Denisa (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat vliv technologického vývoje na způsoby tvorby pohyblivého obrazu a představit formy, jakých toto médium nabývá v oblasti živých audiovizuálních performancí. Teoretická studie dané téma pojímá jako sondu do historie technického obrazu, přičemž se zaměřuje na jeho projevy vzniklé ze spojení s hudebním elementem. Sleduje tak specifické tvůrčí postupy avantgardních filmů a hudebního videa, aby je poté zasadila do kontextu dnešních typů pohyblivého obrazu vznikajících jako výsledek softwarového kódu. Na základě vymezení klíčových principů digitálních médií je nejprve vytvořen teoretický základ, který je následně aplikován na popis současných forem audiovizuálních performancí. Tyto principy zde poslouží též k definici vlastností softwarových nástrojů, jež díky číselné reprezentaci dovolují pracovat s libovolným typem obrazu jako se sadou matematických funkcí. Hlavním výsledkem této práce je tedy představení kreativních možností dnešního obrazu, který se díky vzniku digitálních zařízení vymanil ze svých předchozích technologických omezení a stal se tak plně dynamickým elementem, jejž je možné v reálném čase tvořit a modifikovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.