Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Language of Interaction and Communication Design
Brejcha, Jan ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Strossa, Petr (oponent) ; Souček, Jiří (oponent)
Tato práce se snaží popsat implicitní vzorce přirozeného jazyka a kultury v in- terakci člověk-počítač (HCI). Ačkoli oblast sémiotiky HCl, resp. HCl a kul- tury, byla již soustavně zkoumána, snažíme se přinést nové poznatky pomocí sémiotického hlediska a navrhnout soubor designových pravidel pro mezinárodní použití v HCI. Kroky k dosažení tohoto cíle jsou: Za prvé, definovat sémiotický a jazykový systém uživatelského rozhraní (UI) a vytvořit příslušnou metodiku, a za druhé, aplikovat získanou metodiku pro mezikulturní srovnávání UI. V první části navrhujeme designovou a analytickou metodu pro práci s jazykovými vzory UI. Stanovili jsme prvky interakční gramatiky mezi uživatelem a UI, které slouží k vytvoření naší sémiotické evaluační metody. Metoda sémiotické analýzy je následně porovnána s heuristickou analýzou, která se v HCI již běžně používá. Zatímco výsledky ukazují vzájemnou komplementaritu obou metod, sémiotická analýza navíc odkrývá jinak přehlížené aspekty UI. Druhá část se zaměřuje na ideologii interakce. Využitím rétoriky a přesvědčovacích technik jsou uživatelé UI vedeni k interakci předem stanoveným způsobem. Ukazuje se analogie poli- tických a UI ideologií. Třetí...
Komunity na internetu: Sociální software v kontextu nových médií
Horová, Kateřina ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Mucha, Ivan (oponent)
Cílem této práce je zmapovat vývoj a proměny sociálního softwaru, který novým způsobem propojuje a organizuje on-line a off-line komunity. Autorka se v této práci snaží definovat sociální software a sledovat jeho vývoj a proměny v sociologickém kontextu i v kontextu filozofie a vývoje nových médií. Předmětem zkoumání je prostředí internetu a zejména webů, které nějakým způsobem propojují, organizují nebo sbližují uživatele. Praktická část práce se zabývá synchronní komunikací prostřednictvím internetu, tzn. komunikací v reálném čase mezi lidmi prostorově vzdálenými (chat). Práce se dále zaměřuje na to, zda a jakým způsobem se liší on-line realita (virtuální realita) od skutečného světa a jaké vztahy a zákonitosti v ní můžeme vysledovat.
Teorie nových médií jako ontologie počítačového kódu
Kera, Denisa ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Smetáček, Vladimír (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
Práce vymezuje studium nových médií vzhledem k příbuzným disciplínám, které se ve 20.století snažily reflektovat dobové technologie. Zdůrazňuje blízkost současných reflexí v teorii nových médií k posthumanistické filozofii. Specifické rysy dnešních technologií spojené s performativitou počítačových kódů a obecným fenoménem softwaru vedou k stále intenzivnějšímu propojování různých oblastí organického a neorganického života. Hybridní a emergentní důsledky tohoto propojování strojů, přírody a lidí radikálně mění představy o tom, co jso u to technologie, ale také co je dnešní společnost a obecně pak ontologie. Ontologie k ó d u je pokusem upozornit na procesuální a dynamické vlastnosti vnějšího světa jak o východisko dnešní technologické akcelerace, která díky počítačovým kódům přináší stále složitější podoby symbiózy a hybridních celků, jakými jso u dnešní města a c elá globalizovaná společnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Proměny autority vzhledem k vývoji médií
Štogr, Jakub ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Jansová, Linda (oponent)
Práce se věnuje teoretickým aspektům autority ve vztahu k informacím a znalostem z pohledu informační vědy. Mapuje příčiny vzniku autority, její vlastnosti, proces jejího přiřazování a hodnocení a sleduje její možný vývoj v čase. Součástí práce je i shrnutí a reflexe trendů, které mají silný vliv na media a společnost, například vznik kyberprostoru, zrychlení vývoje společnosti, extenze smyslů, sociální sítě a kolaborativní postupy tvorby.
Urban interfaces & extensions: sensors, chips, and ad-hoc networks as tools for urban culture
Peterová, Radka ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce navrhuje DIY přístup k měření znečištění ovzduší, který oživí vztah a zájem lidí o městské prostředí, v němž žijí. Jsou popsány dosavadní měřící metody a komunikace dat ze strany oficiálních institucí a na jejich základě je představen koncept participativního snímání ovzduší osobními mobilními zařízeními. Technologický pokrok sensorů, výpočetní síly, skladování dat a možnosti komunikace dat disponují nyní potenciálem proměnit všudypřítomná mobilní zařízení jako jsou telefony, PDA nebo iPady v globální mobilní snímací zařízení a umožnit participativní paradigma zapojování "amatérů" do sběru dat. Teorie je ověřena na prototypu s výměnným senzorem, v našem případě měřícím koncentrace oxidu uhelnatého, který nabízí jednoduché řešení jak získávat informace o své aktuální expozici, jak ji zaznamenávat a na základě získaných dat případně reagovat. Tvrdíme, že takováto data lidem umožní nové typy interakce s prostředím, zvýší povědomí o zdrojích znečištění a potenciálně umožní i změny v chování nebo podnítí komunitní kampaně. Na základě dotazníku a rozhovorů identifikujeme výhody a nevýhody takovéhoto amatérského sběru dat a zároveň definujeme požadavky na design a funkčnost budoucích mobilních zařízení ke snímání prostředí.
Sepětí vybraných aspektů feminity se světěm nových médií
Lišková, Tereza ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Hornová, Magdalena (oponent)
Tato práce je pokusem o alternativní přístup k problému dotyku, který řeší na pomezí novomediálního a feministického diskurzu. Téma i obsah práce se do sebe obracejí, aby ukázaly na situaci dotyku v kontextu současných technologií. Výsledkem práce je tělo textu vypovídající o ironii dotyku.
Audiovizuální performance v kontextu digitálního prostředí
Kořínek, Tomáš ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Kera, Denisa (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat vliv technologického vývoje na způsoby tvorby pohyblivého obrazu a představit formy, jakých toto médium nabývá v oblasti živých audiovizuálních performancí. Teoretická studie dané téma pojímá jako sondu do historie technického obrazu, přičemž se zaměřuje na jeho projevy vzniklé ze spojení s hudebním elementem. Sleduje tak specifické tvůrčí postupy avantgardních filmů a hudebního videa, aby je poté zasadila do kontextu dnešních typů pohyblivého obrazu vznikajících jako výsledek softwarového kódu. Na základě vymezení klíčových principů digitálních médií je nejprve vytvořen teoretický základ, který je následně aplikován na popis současných forem audiovizuálních performancí. Tyto principy zde poslouží též k definici vlastností softwarových nástrojů, jež díky číselné reprezentaci dovolují pracovat s libovolným typem obrazu jako se sadou matematických funkcí. Hlavním výsledkem této práce je tedy představení kreativních možností dnešního obrazu, který se díky vzniku digitálních zařízení vymanil ze svých předchozích technologických omezení a stal se tak plně dynamickým elementem, jejž je možné v reálném čase tvořit a modifikovat.
Pragmatismus a neopragmatismus jako možné epistemologické přístupy v knihovnictví a informační vědě
Ticháčková, Hana ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Svobodová, Hana (oponent)
Tématem práce je charakteristika filosofických přístupů - pragmatismu a neopragmatismu a možnosti jejich aplikace ve výzkumech knihovnictví a informační vědy. Základní myšlenky pragmatismu jsou ilustrovány na koncepcích jeho hlavních představitelů - Charlese S. Peirce, Williama Jamese a Johna Deweyho. Neopragmatismus je charakterizován na hlavních přínosech soudobého amerického filosofa Richarda Rortyho. Cílem práce je představit tyto přístupy jako vhodné koncepce pro knihovnictví a informační vědu, protože na rozdíl od převládajících pozitivistických tendenci nabízejí komplexnější pohled na problematiku oboru a přinášejí nové směry pro další výzkum.
Sociální a filosofické aspekty databází: od lístkového katalogu k nové kulturní formě
Jelínková, Šárka ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Tématem této práce je význam konceptu databáze a jeho vývoj ve vztahu k sociokulturnímu dění, a to s ohledem na aspekty, které plynou z histroií potvrzeného vztahu data, informace a znalosti. Cílem práce je objasnit fungování databází, jejich proměny v čase a postupný průnik databáze jakožto nové kulturní formy v období 19. až 21.století. Ústřední tématická linie se odvíjí od historického vývoje databáze a jejích podob vzhledem k příchozím technologiím, a dále pak od teorie uznávaného profesora kalifornské univerzity Leva Manoviche, který spatřuje v databázi novou kulturní formu. Aktuálnost práce je potvrzena rozborem technologií web 2.0, které vznikly až po vyslovení Manovichovy teorie a v současné době jsou ideálním příkladem pronikání fenoménu databáze do společnosti a její kultury. Konkrétní příklady dokládají dříve vyslovené teoretické koncepty a definují některé směry, jimiž se vývoj databází v současnosti ubírá. Na závěr jsou definovány možnosti využití výsledků této práce vzhledem k mapování pokračujícího sociokulturního vývoje.
Výzkum možností výuky ve virtuální realitě a v prostředí Second Life
Jůnová, Štěpánka ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Obsahem diplomové práce je výčet současných a tradičních metod výuky cizích jazyků. Dále popis metodických přístupů pro realizaci jazykové výuky ve virtuální realitě a zhodnocení efektivity daných přístupů na modelovém příkladu. Součástí diplomové práce je také projekt a případová studie, která sleduje aplikaci různých metod výuky cizích jazyků v prostředí virtuálního světa Second Life. Pro realizaci projektu byla použita kombinace několika metod, vhodných pro pedagogický výzkum. V samotném výzkumu byly stanoveny dva cíle. Cíl první sledoval průměr nabytých poznatků studenty s ohledem na aplikovanou výukovou metodu. Cíl druhý sledoval průměr celkově nabytých poznatků. Nejvíce se osvědčily výukové metody ze skupiny metod nepřímých a smíšených. Součástí sekce "Realizace projektu" je závěrečná zpráva z výzkumu, jejíž obsahem jsou zjištění a doporučení pro efektivní použití prostředí Second Life v oblasti vzdělávání. Videodokumentace je uložena na CD nosiči, který je přiložen k diplomové práci. V průběhu výzkumu určeného v zadání práce se objevily nové otázky a problémy, které diplomová práce zmiňuje. Jedná se např. o problematiku Netspeaku ve vztahu k jazykovému vzdělávání. Dále je zde nastíněna otázka identity spojená s pracovními pozicemi v prostředí Second Life a návod na obrazovou dokumentaci výukových...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.