Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dějiny baletu na Severní Moravě a ve Slezsku
Tomsa, Martin ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Němečková, Elvíra (oponent)
V mé magisterské písemné práci se budu zabývat historickými podmínkami, ve kterých vznikal baletní žánr v opavském a ostravském regionu. Dále pak jaká byla a je vyspělost baletních souborů, osobnostmi, které byli členy souborů a analyzovat situaci v určitých obdobích dle dostupných materiálů Chci zopakovat a navázat na historii baletu Slezského divadla v Opavě od jeho počátku až do současnosti - do roku 2010 a dále pak zdokumentovat vývoj baletu v severomoravské metropoli ? Ostravě. Bude tak v jedné knize zkompletována historie baletního umění na Severní Moravě a ve Slezsku. Jistě bude zajímavé sledovat dění v našich dvou klasických kamenných divadlech na Severní Moravě ? Národním divadle Antonína Dvořáka v Ostravě a Slezském divadle v Opavě.
Vývoj prvků akademického tance v tanečních manuálech 18. a 19. století
Durczaková, Kristina ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem prvků akademického tance během 18. a 19. století, jak je zachytili taneční mistři a teoretici ve svých traktátech. Na skupině vybraných prvků demonstruje vývoj vnitřního obsahu tanečních termínů a rozebírá, jakým způsobem prvky prováděli a popisovali jednotliví autoři, mezi nimi např. Pierre Rameau, Gennaro Magri či Carlo Blasis. Práce zároveň konfrontuje vývoj jednotlivých tanečních elementů s podobou prvků akademického tance současné doby a celkově tak podává obraz historického vývoje terminologie akademického tance.
Tanec v díle Bohuslava Martinů
Dercsényiová, Lucie ; Brodská, Božena (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent) ; Reittererová, Vlasta (oponent)
Disertační práce Tanec v díle Bohuslava Martinů se v první části zabývá inscenacemi jeho čtrnácti baletů, které byly doposud uvedeny. Následující část je věnována tanečním zpracováním, ve kterých byly použity Martinů koncertní opusy. Závěr práce se věnuje třem operám, do nichž Martinů zakomponoval taneční scény: Voják a tanečnice, Hry o Marii, Divadlo za bránou. Přílohy tvoří u vybraných děl libreta, partitury se scénickými poznámkami skladatele; na přiloženém CD jsou uloženy archivní fotografie scénických návrhů a fotografie z představení.
Profese tanečního mistra v Čechách 19. století
Zilvarová, Daniela ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent)
Bakalářská práce podává stručný přehled o profesi tanečního mistra v Čechách v 19. století, přičemž pro rozsáhlost časového a místního vymezení a nedostupnost pramenů se autorka zaměřila převážně na Prahu v druhé polovině 19. století. Zabývá se otázkami, jaké podmínky musel jedinec splňovat, aby mohl vykonávat povolání učitele tance. Analyzuje profesi z hlediska jejích jednotlivých činností, kdy se taneční mistr uplatňoval ve společnosti nejen jako pedagog, ale také velmi často jako organizátor tanců na tanečních zábavách, jako choreograf a v některých případech i jako hudební skladatel. Zvláštní pozornost je věnována instituci Klubu tanečních mistrů v království Českém, ve kterou se taneční mistři koncem 19. století sdružili. Autorka také řeší problematiku a původ užívání významných titulů tanečních mistrů (zemský, stavovský). Krátce se též pozastavuje nad otázkou, jakou roli sehrávaly v povolání tanečního mistra ženy.
Balety P.I. Čajkovského v Neumeierově podání
Pollertová, Adéla ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Práce na téma ?Balety Petra Iljiče Čajkovského v Neumeierově podání? zachycuje práci choreografa, režiséra a intendanta Hamburského baletu Johna Neumeiera na klenotech klasického repertoáru. Balety Louskáček, Labutí jezero a Spící krasavice bezesporu patří mezi nejhranější, nejnavštěvovanější a nejoblíbenější tituly většiny divadel s klasickým repertoárem. John Neumeier dokázal dát těmto dílům zcela novou tvář a tím je přiblížil dnešním divákům. Podařilo se mu zachovat ducha staré doby a přidat do svých baletů lidskost, každodennost se spojujícím tématem všech tří děl ? lásku v jakékoliv podobě. Zajímave srovnání původní verze s Neumeierovou přispěje k celkovemu orientovaní se v baletech P. I. Čajkovského přepracovaných do verzí ze sedmdesatých let 20. století.
LETTERE CONTRA LETTRES
Dotlačilová, Petra ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Brodská, Božena (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám dvěma slavnými choreografy osmnáctého století, Gasparem Angiolinim a Jeanem-Georgesem Noverrem, a jejich sporem o podobě rodícího se žánru baletu pantomimy. Po představení obou tvůrců a stručném nastínění dobové situace následuje detailní popis příčin a důsledků jejich polemiky. Stěžejní částí mé práce je analýza jejich tištěných textů a v nich vyjádřených názorů, především Angioliniho spisu Lettere di Gasparo Angiolini a Monsieur Noverre z roku 1773 a následných reakcí na toto dílo.
Fenomén Butó, jeho vznik, šíření a vlivy na evropskou taneční scénu
Burešová, Lucie ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Tato magisterská diplomová práce zkoumá fenomén japonského moderního tanečního umění zvaného butó. Přibližuje jeho inspirační vlivy, socio-kulturní pozadí a podmínky jeho vzniku. Sleduje jeho vývoj ve třech generacích japonských tanečníků. Diskutuje problematiku šíření butó za hranice Japonska a reakce přijímání tohoto nového uměleckého směru v Evropě. Podává také přehled působení tohoto fenoménu v Čechách a jeho vliv na evropskou i českou taneční scénu.
Taneční hudba Nicoly Matteise mladšího
Ferjentsik-Wernerová, Blanka ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Diplomová práce "Taneční hudba Nicoly Matteise mladšího" zpracovává nepříliš známou problematiku scénické taneční hudby v barokních operách vídeňských dvorních skladatelů 1. pol. 18. století. Klade si za cíl představit taneční tvorbu ve své době velice uznávaného skladatele Nicoly Matteise mladšího a zasadit ji do dobového kontextu. Zmiňuje se o kulturním dění u císařského dvora ve Vídni. Informuje také o životě a díle skladatelů a libretistů, autorů oper s taneční hudbou Nicoly Matteise. Snaží se dokázat, že tanec zaujímal velice důležité postavení v rámci barokní opery a byl zcela rovnocenným partnerem hudbě a zpěvu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.