Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 280 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternativní přístupy ke vzdělávání na vybraných středních školách
Kalačová, Karolína ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternativními přístupy ke vzdělávání na středních školách v České republice. Východisky práce jsou především historické souvislosti alternativního vzdělávání a charakteristika prostředí českých středních škol a jejich studentů se zaměřením na školy soukromé. Hlavními oblastmi zájmu teoretické části práce jsou konkrétní didaktické principy, vybrané formy a metody výuky, formativní způsob hodnocení a specifické postavení učitele, jež byly na základě výzkumu stanoveny v kontextu inovativních přístupů ke vzdělávání jako klíčové. Práce dále poskytuje stručný přehled pražských středních škol, které jsou považovány za inovativní. V rámci empirického šetření jsou detailně zkoumány dvě střední školy tohoto typu, jejichž příběhy jsou metodou vícečetné případové studie komplexně zpracovány. Klíčová slova: Alternativní přístupy ke vzdělávání, alternativní školy, střední školy, inovace ve vzdělávání, případová studie
Vztah žáků prvního stupně základní školy k dramatické výchově
Laurynová, Denisa Viktorie-Lia ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vztahu žáků prvního stupně základní školy k dramatické výchově. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o samotném pojmu dramatická výchova. Je zde podrobněji popsáno postavení dramatické výchovy ve vzdělávacím systému. Dále je zde také rozebrán vztah žáků na prvním stupni základní školy k dramatické výchově, k estetickým předmětům a také ostatním vyučovacím předmětům. Je zde také zmíněna charakteristika a osobnostní rysy pedagoga a také charakteristika osobnosti žáka. Součástí práce je charakteristika a části lekce dramatické výchovy a charakteristika ostatních estetických předmětů a jsou zde také podrobně rozebrané rozdíly mezi dramatickou výchovou a divadlem. Praktická část se zabývá samotným vztahem žáků prvního stupně k dramatické výchově. Výzkum je veden formou rozhovorů, které jsou v práci doslovně přepsané a vložené. Kvůli přehlednosti informací je praktická část doplněná o grafy a podrobnější závěry, které přibližují samotný vztah žáků. Cílem výzkumu je tedy zjistit, jaký vztah mají žáci prvního stupně základní školy k dramatické výchově. Výzkum byl ovlivněn probíhající pandemií, což se promítá nejen na provedení samotného výzkumu, ale také na jeho výsledcích.
Integration of European and Global Issues intoUpper-Secondary English Classes
Němečková, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Walterová, Eliška (oponent)
Němečková, J. (2018). Integration of European and Global Issues into Upper-Secondary English Classes (unpublished Ph.D. thesis). Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky. Abstrakt Práce se zabývá problematikou integrace vybraného průřezového tématu z Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, konkrétně Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, do hodin anglického jazyka. Práce obsahuje přehled odborné literatury a výzkumných studií týkajících se integrace globální výchovy a jazykového a kulturního vzdělávání a věnuje se globální simulaci jakožto inovativní metodě výuky cizího jazyka v kontextu soudobých lingvodidaktických a psychologických teorií. V rámci výzkumné části byl navržen model integrovaného předmětu "Model United Nations", konkrétně jeho sylabus, metodický manuál pro učitele a doprovodné materiály, a tento model byl následně ověřen, jak z hlediska jeho vhodnosti pro integraci uvedených vzdělávacích oborů, tak z hlediska vlivu účasti studentů v předmětu na rozvoj jejich subjektivně vnímané komunikační kompetence v anglickém jazyce. Jako výzkumný design byl zvolen akční výzkum, kterého se ve třech stádiích zúčastnilo celkem 307 respondentů. Jádrem výzkumu bylo ověřování modelu v rámci práce se šesti pokusnými skupinami středoškolských...
Jazykové vzdělávání ve Finsku a v České republice
Sommerová, Markéta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Historické souvislosti; školský systém; školská reforma; jazykové vzdělávání; charakteristika školy; metodya formy práce; rozbor hodin. Práce se zabývá srovnáním jazykové výuky ve Finsku a České republice. Východiskem jsou historické souvislosti,školskýsystém vobou zemích,vzdělávací reformya strategie vzdělávací politiky. Následuje charakteristika jazykového vzdělávání, metod a forem práce, vyučujících jazyků.Práce využívá osobní zkušenosti s výukou vobou zemích,charakteristikou jednotlivých škol a rozborem hodin výukyanglického jazyka.
Potenciál vzdělávacích aktivit ve výkonu trestu odnětí svobody
Rattayová, Miroslava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky) Diplomová práce se zaměřuje na význam vzdělávacích a zájmových aktivit organizovaných v prostředí několika věznic v České republice. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji popisu vězeňství v ČR, s přihlédnutím na vychovatelství a popis vzdělávacích a zájmových aktivit. V praktické části jsou představeny výsledky polostrukturovaných rozhovorů s několika účastníky průzkumu z řad zaměstnanců věznice, odsouzených ve výkonu trestu a propuštěnými. Data byla analyzována metodou tematické analýzy. Cílem empirické části je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Diplomová práce bude podkladem pro tvorbu plánu vzdělávacích aktivit ve Vazební věznici Praha Ruzyně a jejích dalších oddělení.
Školní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cesty
Motyčáková, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem bakalářské práce je Školní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cesty. V teoretické části je zaměřena na rozdíl mezi alternativními a běžnými institucemi. Dále se zabývá konceptem alternativního vzdělávání, komunitními školami a popisuje druhy alternativních institucí. Cílem empirické části je přiblížit komunitní školu Koventinka, která se rozhodla hledat vlastní cestu ve vzdělávání. Bakalářská práce dále zahrnuje podrobné informace o dané komunitní škole. Koventinka klade velký důraz na rozvoj tzv. měkkých dovedností. Obsahuje rozdíly mezi školami zapsanými v registru MŠMT a těmi, které v registru MŠMT zapsány nejsou, což je i případ komunitní školy Koventinka. V práci je popsáno, na čem si komunitní škola zakládá, přesný harmonogram, jak škola komunikuje a spolupracuje s rodiči. V závěru empirické části je přiložen dotazník. Ten je zaměřen na informace zjišťující spokojenost rodičů s komunitní školou, důvody, proč rodiče zvolili pro své děti alternativní školu Koventinka namísto běžné školy, či jak si zjišťovali informace o alternativních institucích a alternativním vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti vedení žáků druhého stupně základní školy k sebeřízení v situacích výzvového chování
Dubec, Michal ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Tomková, Anna (oponent)
Mgr. Michal Dubec Disertační práce Možnosti vedení žáků druhého stupně základní školy k seberegulaci v situacích výzvového chování Abstrakt Disertační práce se zabývá možnostmi vedení žáků druhého stupně základní školy k seberegulaci v situacích výzvového chování. Práce je dělena do pěti kapitol, z nichž první čtyři představují její teoretický základ. První kapitola je věnována chování žáků. Jsou v ní popsány různé typy chování žáků, která vybočují z očekávání učitelů. Na tomto základě je definováno výzvové chování žáků, u kterého je popsána jeho etiologie. Druhá kapitola je věnována seberegulaci žáků. Nejprve vymezuje tento pojem a následně představuje vybrané koncepty seberegulace a mapuje ukotvení seberegulace žáků v platných kurikulárních dokumentech. V závěru popisuje jednotlivé komponenty seberegulace, na jejichž rozvoj může učitel působit. Navazující třetí kapitola je věnována komunikaci mezi učiteli a žáky v situacích výzvového chování žáků. Pozornost je zde věnována především vztahovým signálům komunikace, vztahově rizikovým výrokům a dopadům vztahové roviny komunikace na rozvoj seberegulace žáků. Teoretickou část uzavírá kapitola popisující konkrétní principy komunikace s potenciálem rozvoje seberegulace žáků v situacích jejich výzvového chování. V páté kapitole jsou představeny dva hlavní cíle,...
Výukové metody v zájmových kroužcích
Hornová, Kristýna ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou výukové metody v zájmových kroužcích. V úvodu teoretické části je práce zaměřena na problematiku volného času, jak by měl být využit volný čas. Dále druhy zájmových kroužků, jaká je nabídka zájmových útvarů pro děti. Další kapitola se zabývá problematikou kroužků a výukové metody, tedy rozdílu mezi výukou a volným časem. Praktická část obsahuje využívané výukové metody v různých kroužcích a situacích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dropout vysokoškolských studentů
Havrdová, Alžběta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
1 Abstrakt Otázka kvality vysokoškolského vzdělávání není jasně ohraničená. Jeden z ukazatelů může být právě míra studijní neúspěšnosti (dropout). Výzkumů na toto téma, především těch systematických a dlouhodobých, nebylo provedeno v České republice mnoho. Poptávka však ukazuje na palčivost a důležitost se fenoménem zabývat, jak z hlediska kvality, tak i financování či rozvoje vysokých škol. Výzkum se zaměřuje na otázku subjektivních důvodů odchodu studentů z vysoké školy v covidové době. Výsledky jsou prezentovány pomocí analýzy kódování, které byly nasbírány v ohniskové skupině. Té se účastnilo šest studentů (vysokých škol), kteří měli s dropoutem vlastní zkušenost. Výsledky jsou následně zakotveny v teorii a jsou porovnány s dosavadními výsledky výzkumů na poli českých vysokých škol. Teorie přináší náhled nejen na studijní neúspěšnost, ale také na přechod mezi střední a vysokou školou, kvalitu vysokoškolského vzdělávání, porozumění potřebám studenta i na možnosti směřování vysokoškolské politiky. 2
Taneční a pohybová výchova jako součást kurikula
Moravová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou zařazení taneční a pohybové výchovy do učebních plánů především základních škol. Uvádí základní pojmy spojené s jejím tématem. Dále pojednává o vývoji dítěte po fyzické i psychické stránce ve vztahu k pohybu. Kapitola o samotné taneční a pohybové výchově ve zkratce nastiňuje počátky výuky na našem území, přibližuje její současnou podobu v kurikulárních dokumentech, její obsah, základní polohy, cviky a kroky, potřebné vybavení pro její realizaci a ukázky podob výuky v zahraničí. Dále se věnuje pedagogickým pracovníkům, jejich osobnosti a vzdělání, popisuje aktuální stav edukace tanečních pedagogů. Zmiňuje též iniciativy mnohých subjektů, které se snaží rozšířit taneční a pohybovou výchovu do škol. Empirická část vychází z údajů získaných na základě dotazníků, který je doplněn o pozorování a rozhovory. Dotazník a rozhovory se zajímají o to, jak na taneční a pohybovou výchovu pohlíží veřejnost a vybraný vzorek respondentů. Zjišťují, jakou s ní respondenti mají zkušenosti a jaký je jejich pohled na tento doplňující obor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 280 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kasiková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.