Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra Portal pro Microsoft HoloLens
Bandik, Matej ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cieľom práce bolo vytvoriť adaptáciu počítačovej hry Portal pre zariadenie Microsoft HoloLens. Požadovaná aplikácia by mala demonštrovať koncept hry v reálnom prostredí. Ďalším dôležitým požiadavkom bolo užívateľa úplne oprostiť od použitia počítačového príslušenstva a presunúť rozhranie celej aplikácie do reálneho priestoru. Výsledkom je natívna aplikácia pre Universal Windows Platform, ktorá prevádza herné mechaniky a modely hry Portal z počítačového 2D prostredia do reálneho 3D priestoru. V jej hlavnej časti je užívateľ zasadený do role riešiteľa logických hádaniek, v ktorých využíva gestá na manipuláciu s hologramami či aktiváciu rôznych mechanik. Druhá časť užívateľovi sprístupňuje možnosť pretvárať reálne prostredie vkladaním virtuálnych objektov. Ich logickým usporiadaním môže vytvárať rôzne riešiteľné hádanky priamo v priestore, v ktorom sa nachádza. Vytvorená aplikácia efektívne využíva rozšírenú realitu a možnosti zariadenia Microsoft HoloLens na prezentáciu základného konceptu hry Portal.
Chytrá domácnost: digitální termostatická hlavice řízená přes WiFi
Bednařík, Radim ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a vytvoření prototypu chytré termostatické hlavice řízené přes WiFi, vzniklé modifikací levné digitální hlavice eQ-3 N. A dále o vytvoření systému, který by podporoval ovládání těchto vzniklých hlavic a umožňoval uživateli zadávat požadavky pomocí grafického rozhraní. Teoretická část práce se zabývá průzkumem aktuálního trhu nabízených termostatických hlavic, způsoby řízení vytápění pomocí řídících algoritmů a moduly pro využití při modifikaci hlavice. Praktická část popisuje způsob modifikace hlavice a implementaci řídícího systému. Součástí práce je provedení několika testů, na ověření správného chování řízení vytápění vzniklou termostatickou hlavicí.
Modul pro otevření dveří pro PR2
Senčuch, Daniel ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl prozkoumat možnosti otevírání dveří robotickou platformou PR2 na základě informací o poloze a vlastnostech dveří. Tyto informace musí být získány od jiného programu, který dodržuje komunikační protokol navržený v této práci. Následně by práce měla vyústit ve funkční program pro Robotický operační systém, který dovede s pomocí PR2 přinejmenším otevřít dveře směrem od robota a dostat robota skrz ně. Proběhlo úspěšné testování na dveřích od fakultní robotické laboratoře.
Teleoperační rozhraní pro řízení robotického vozidla s využitím virtuální reality
Revický, Peter ; Kapinus, Michal (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je navrhnúť užívateľské rozhranie vo virtuálnej realite pre teleoperáciu vozidlového robota, ktorý je vystrojený kamerami, laserovým diaľkomerom typu Velodyne a lokalizačným systémom. Užívateľské rozhranie je navrhnuté podľa aktuálne zaužívaných dizajnových princípov pre tvorbu užívateľských rozhraní vo virtuálnej realite. Práca miestami rieši aj spôsob ako obmedziť nevoľnosť. Navrhnuté rozhranie je implementované v platforme Unity3D. Pri implementácii a testovaní bola využívaná sada HTC Vive Pro.
Aplikace pro Microsoft HoloLens s využitím mobilního telefonu
Stano, Matej ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Táto práca sa zameriava na využitie okuliarov Microsoft HoloLens pre rozšírenú realitu a ich prepojenie a komunikáciu s mobilným telefónom za účelom ovládania hologramu. V telefóne sú využité pohybové a polohové senzory ako akcelerometer alebo gyroskop, vďaka ktorým zariadenie slúži ako ovladač produkujúci potrebné dáta. Na základe vyprodukovaných údajov dochádza k pohybu a rotácii objektu vytvoreného okuliarmi. Komunikácia prebieha prostredníctvom internetového spojenia. Implementačná časť sa skladá z dvoch osobitných aplikácií pre jednotlivé zariadia. Aplikácia pre telefón naväzuje spojenie a dáta získané zo senzorov zasiela okuliarom. Aplikácie pre HoloLens dáta spracúva a následne vytvára a obsluhuje jednotivé hologramy. Výsledkom je jednoduchá hra pre rozšírenú realitu.
Promítané uživatelské rozhraní - Dungeons & Dragons
Dymáček, Petr ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím interaktivního stolu pro hraní deskové hry Dungeons & Dragons. Výsledkem práce je aplikace, která se ovládá pomocí dotykové plochy a pomocí gest. Tato gesta jsou získávána z hloubkových dat pořízených Kinectem. Práce řeší kalibraci vstupních zařízení a návrh uživatelského rozhraní vhodného pro danou aplikaci.
Chytrá domácnost: Digitální termostatická hlavice řízená přes WiFi
Smejkal, Jan ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá chytrým vytápěním v domácnostech s radiátory. Cílem je vytvořit levnou hlavici pro vytápění a pomocí WiFi a MQTT ji integrovat do systému Home Assistant. Zaměřil jsem se na zachování vzhledu, funkcí hlavice a uživatelskou přívětivost. Home Assistant umožňuje zobrazování grafů díky InfluxDB a Grafaně. Dále dokáže díky programu v nástroji Node-RED ztlumit vytápění v době nepřítomnosti uživatele a plánovat časový rozvrh ovládání ventilů. Celková cena hlavice je pod 400 Kč. Regulaci teploty zajišťoval predikční kontrolér, který byl nahrazen PID kontrolérem. Ten je schopen přesnější regulace s rozdílem maximální a minimální teploty okolo 2 C. Režim boost hlavice se dá ovládat i z Home Assistanta. Výsledná práce je dobrým základem pro nízkonákladový chytrý systém vytápění. 
Webový nástroj pro anotaci obrazových dat
Dvořáček, David ; Kapinus, Michal (oponent) ; Špaňhel, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou webového nástroje pro anotaci obrazových dat. Teoretická část specifikuje aplikaci, její design a funkcionalitu. Praktická část se zabývá implementací webového nástroje pro anotaci obrazových dat jako bod, přímka, obdelník, polygon se zaměřením na modularitu a lehkou rozšířitelnost nástroje pro ruzné typy anotací a dále implementací funkcí pro manipulaci s obrazem a jeho transformaci. Pro praktickou část této práce byla použita knihovna Flask s využitím jazyků Python, HTML, Javascript. Nástroj byl vytvářen a vyvíjen iterativně.
Řízení formace vozidel
Revický, Peter ; Kapinus, Michal (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť systém na riadenie kolesových vozidiel s pohybovými obmedzeniami. V práci sa rieši riadenie formácie a jej dynamické prispôsobovanie v závislosti od prekážok v okolí a zároveň aj riadenie vozidiel. Algoritmy riadiace vozidlo sú založené na báze potenciálových polí. Systém je implementovaný v 2D prostredí v hernom engine Unity. V závere je systém otestovaný na rôznych scenároch ako prechod formácie úzkym miestom, prekážka čiastočne blokujúca formáciu, scenár s dynamickou prekážkou apod.
Interakční metody pro pokročilé ovládání robotického ramene
Vida, Juraj ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá rozšírením funkcionality systému ARTable, ktorý je postavený na princípoch zjednodušeného programovania robotov. Tieto princípy majú za cieľ uľahčiť interakciu človeka s robotom. Pridáva novú inštrukciu, ktorá umožňuje naučiť robota ukladať objekty rovnakého typu, napríklad do krabice. Podporu novej inštrukcie tvoria dve časti (i) rozšírenie grafického užívateľského rozhrania a (ii) rozšírenie samotnej funkcionality robota. Rozšírenia sú implementované v jazyku Python s využitím framework-u Qt, robotieho operačného systému (ROS) a framework-u MoveIt!. Rozšírenie je plne funkčné, za predpokladu obmedzenia generovania úchopov len na y-ovej osi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.