Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Znalosti a sítě místních akčních skupin v České republice v programovém období 2014-2020
Kačerová, Eliška ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Hauser, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje místním akčním skupinán (MAS) v České republice během programového období 2014-2020, které vycházejí z iniciativy Evropské unie pro rozvoj venkova LEADER. Konkrétně se tato práce zabývá jejich schoptnostmi získávat a předávat si navzájem znalosti, učit se, a také jejich sítěmi kontaktů. V rámci této práce je zkoumáno, jakého charakteru byly získané znalosti ve zkoumaném období, jakými prostředky tyto znalosti proudily a také jaká forma učení převládala. Dále jsou zkoumání podrobeny LEADER sítě, přesněji Národní síť MAS, Krajská sdružení a ELARD, s ohledem na to, zda v nich panují dobré vztahy s vysokou mírou komunikace a důvěry, což jsou klíčové prvky efektivně fungujících sítí. Poslední oblastí výzkumu je institucionální hustota prostředí českých MAS, kdy je pozornost zaměřena na nevědecké instituce a technologickou infrastrukturu, které tvoří předpoklad pro vytváření inovativních přístupů a pro efektivní rozvoj území. Teoretické ukotvení a kritéria této práce vychází z teorie učících se regionů, která připisuje právě znalostem, sítím a institucionální hustotě klíčovou roli v úspěšném regionálním rozvoji. Pro získání dat bylo využito smíšené metody výzkumu, tedy kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu uskutečněného ve formě dotazníkového šetření,...
Proměny česko-francouzských bilingvních sekcí v České republice od devadesátých let 20. století do současnosti
Kačerová, Eliška ; Emler, David (vedoucí práce) ; Lukešová, Anna (oponent)
Čtyři česká gymnázia otevřela francouzské třídy brzy po skončení komunistického režimu. Založení tzv. bilingvních sekcích se uskutečnilo díky znovuobnovení česko- francouzských vztahů po více než padesáti letech. Intenzivní spolupráce obou zemí na poli kultury a vzdělávání se odrazila ve význačné podpoře tohoto programu. V poslední době je ale možné pozorovat, že francouzské sekce již stejnou míru podpory a zájmu nedostávají, a jejich aktuální stav neodpovídá tomu v jejich počátcích. Cílem této práce je analyzovat institucionální proměny sekcí od jejich založení na začátku devadesátých let 20. století do současnosti. Po vylíčení historického kontextu vzniku bilingvních sekcí se text věnuje nejprve proměnám na francouzské straně, zejména jde o nový směr francouzské kulturní diplomacie, která přehodnocuje zájem o Českou republiku, a reviduje dosavadní výši financování vzdělávací spolupráce. Práce analyzuje rovněž vývoj na českém území, od změny postoje vůči francouzskému jazyku a francouzskému modelu vzdělávání, až po problematiku ukotvení francouzského vzdělání v českém školství se zaměřením na maturitní zkoušky.

Viz též: podobná jména autorů
5 Kačerová, Eva
2 Káčerová, Erika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.