Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Otázka předsmluvní odpovědnosti vzhledem k praxi při vyjednávání a uzavírání obchodních smluv v rámci národní úpravy a judikatury vybraných členských států EU
Krupka, Jiří ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou předsmluvní odpovědnosti, kterou autor chápe jako velice specifický institut, jehož pojetí je rozdílné v různých zemích EU, ale i mimo ni. Hlavní zkoumanou otázkou je rozdílnost vnímání předsmluvní odpovědnosti v různých státech a její komplexní popis ve vztahu k vyjednávání obchodních kontraktů s důrazem na české právo. V první části práce autor rozebírá historická východiska předsmluvní odpovědnosti ve vztahu k římskému právu a německo-rakouské právní oblasti, ve které prof. Jhering rozpracoval konstrukci culpa in contrahendo. V následujících kapitolách se autor věnuje popisu a charakteru předsmluvní odpovědnosti, zvláště v otázkách, zda se jedná o smluvní nebo mimosmluvní odpovědnost a rozvádí základní skutkové podstaty a náhradu škody s ohledem na celoevropské pojetí předsmluvní odpovědnosti. Dochází k závěru, že předsmluvní odpovědnost je v evropském pojetí vnímána jako mimosmluvní odpovědnost a to i s ohledem na judikaturu Evropského soudního dvora. Zároveň konstatuje, že ačkoliv lze vyčíst z právních řádů podobné skutkové podstaty, rozsah náhrady škody se velmi liší, kdy je zde zřejmá dichotomie pozitivního a negativního interesu. Hlavní část práce je věnována právní úpravě v tuzemském právo. Platná právní úprava je v oblasti předsmluvní odpovědnosti značně...
Konstrukce parního stroje
Duchoň, Matěj ; Křupka, Jiří (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí modelu jednoválcového statického parního stroje poháněného vnějším zdrojem tepla. Kde limitující parametry jsou celkové rozměry a váha stroje. V rámci práce byla provedena rešerše existujících provedení, na jejímž základě byla zpracována tři koncepční řešení. Výsledkem je konstrukční řešení parního stroje v konfiguraci s plochým šoupátkem a otevřeným vedením křižáku. Model slouží jako pomůcka pro pochopení principu dřívějších pístových strojů a k vysvětlení základních strojních mechanismů a termodynamického děje.
Mazaní plastových ozubených soukolí
Hartl, Petr ; Čermák, Jan (oponent) ; Křupka, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá procesem mazání plastových ozubených kol, které jsou v záběru s kolem, jenž má výrazně vyšší materiálové vlastnosti. Experimentální měření je provedeno v simulovaném bodovém kontaktu na tribometru s konfigurací kulička-disk a pro sledování utváření mazacího filmu v kontaktu je použita metoda Chromatické optické interferometrie. Cílem této práce je objasnění procesu utváření tloušťky filmu a ověření jejich predikcí platných v Soft elastohydrodynamickém režimu pomocí experimentálního měření.
Záběh povrchů strojních součástí
Rejent, Pavel ; Křupka, Jiří (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem změny topografie na průběh záběhu součásti. Cílem bylo vyhodnotit časovou změnu součinitele tření během záběhu pěti ocelových kuliček s různým opracováním povrchu. Experiment byl proveden při smíšeném mazání kontaktu. Dále bylo úkolem po určitých časových úsecích kontrolovat změnu parametrů topografie. Pro každý vzorek měla být také vyhodnocena tloušťka mazací vrstvy. Výstupem měření jsou grafy časového průběhu součinitele tření a časové změny vybraných parametrů topografie. Změna topografie byla také zaznamenána na křivkách nosného podílu povrchu a naměřená tloušťka mazacího filmu byla porovnána s predikovanou hodnotou. Práce rozšiřuje povědomí o průběhu záběhu a poskytuje porovnání pro opracování povrchu třemi různými druhy brusných papírů a změnu v chování součásti při záběhu po lapování či leštění.
Konstrukční materiály pro plastové ozubené převody
Vystrčil, Tomáš ; Dočkal, Kryštof (oponent) ; Křupka, Jiří (vedoucí práce)
Práce poskytuje přehled současného stavu poznání v oblasti polymerních ozubených převodů se zaměřením na používané materiály a výrobní technologie. Obsahuje výčet polymerů, které se v těchto aplikacích používají a jejich bližší specifikaci. Pro tyto plasty jsou sestaveny tabulky vlastností, které umožňují jejich porovnání jak mezi sebou, tak v kontrastu s kovy. Na základě těchto srovnání jsou zhodnoceny výhody, nevýhody a oblasti použití polymerního ozubení. Z technologií pro zpracování plastů jsou vybrány ty, které se používají pro výrobu polymerních ozubených kol. K těm jsou uvedeny bližší podrobnosti. Práce poskytuje ucelený přehled poznání v dané oblasti.
Konstrukce převodů s plastovým ozubením
Selzer, Tomáš ; Vrbka, Martin (oponent) ; Křupka, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce se zabývá konstrukcí převodů s plastovým ozubením. Cílem je zpracovat přehled současného stavu poznání v oblasti konstrukce ozubených plastových kol, které jsou provozovány v mazaném a nemazaném režimu. V současné době jsou plastové převody díky dlouholetému vývoji polymerních materiálů schopny nahrazovat ocelové převody v mnoha aplikacích. Nespornou výhodou je především jejich nízká výrobní cena a nízká hmotnost, což spolu s výbornými třecími vlastnostmi zefektivňuje řadu technických uplatnění. Práce si zakládá na důkladné rešerši odborné literatury, zejména vědeckých článků. V první části je čtenář seznámen s charakteristickými vlastnostmi polymerních materiálů, jež jsou podstatné při návrhu ozubení. Další část práce popisuje přehled možných typů a konstrukcí plastových ozubených převodů. Poslední část práce pojednává o způsobech poškození a opotřebení plastových ozubených kol, jejich provozních podmínkách a aplikacích. Důležitá fakta a poznatky vyplývající z řešení práce jsou shrnuty a komentovány formou diskuze. Bakalářská práce s ohledem na aktuálně řešené téma ve strojírenství přispívá k rozšíření povědomí v oblasti konstrukce a provozu plastového ozubení.
Konstrukční návrh převodovky s rozborem možností tolerování
Křivohlavý, Petr ; Křupka, Jiří (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tolerování strojních součástí. V práci jsou vysvětleny rozměrové a geometrické tolerance, textura povrchu a jejich vzájemná závislost. Na základě těchto poznatků je vytvořena jednoduchá metoda, která by se měla využívat při tolerování strojních součástí. Tato metoda je dále aplikována na konkrétní strojní převodovku vybranou ze tří možných variant, kdy se zaměřuje především na tolerování hřídelů a ozubených kol. Práce by měla čtenáři dát představu jak tolerovat vybrané strojní součásti.
Paletový vozík
Paulíček, Jiří ; Křupka, Jiří (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh paletového vozíku vybaveného mechanismem, který umožní naložení vozíku do dodávky. Vozík je navržen na ručně-hydraulický pohon vidlic a je dimenzován na zatížení 1000 kg. V rešeršní části jsou popsány základní druhy paletových vozíků a vozík Innolift, který jako jediný na trhu disponuje mechanismem pro samonaložení do dodávky. V konstrukční části jsou řešeny hlavní konstrukční uzly včetně pevnostních výpočtů.
Úprava simulátoru pro testování ložisek pro vesmírné aplikace
Okál, Michal ; Křupka, Jiří (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukční úpravou zařízení, které umožňuje zkoumání vlastností valivých ložisek při kosmických podmínkách. Úprava je nutná pro otestování nového valivého ložiska s jinými rozměry. Předepnutí ložiska musí být centrované a uzpůsobené pro rychlou výměnu tepla s okolím. Důraz je kladen na maximální využití stávajících komponent a torzní tuhost zařízení. Výstupem práce je průvodní zpráva a výkresy umožňující výrobu nových komponent.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Krupka, J.
6 Krupka, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.