Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Molekulární diagnostika deficience lipoproteinové lipásy (LPLD) jako výběr pacientů vhodných pro genovou terapii (AAV1-LPL S447X )
Křížová, Jana
Deficience lipoproteinové lipázy je nedostatečnost enzymu hrajícího klíčovou roli v metabolismu lipoproteinů. Deficience lipoproteinové lipázy může způsobit závažné ataky pankreatitidy. Příčinou deficience enzymu jsou patologické změny v genu LPL. Existuje velké množství variant v genu LPL a také značné množství patogenních variant, jejichž četnost se liší u různých lidských populací. Byla udělená licence první genové terapii v Evropě pro léčbu deficienci lipoproteinové lipázy, využívající hyperfunkční varianty genu LPL. Povedlo se zavést vyšetřovací logaritmus genu LPL zahrnující metody MLPA, Light SNiP, kvantitativní real time PCR a sekvenování za účelem vyhledání pacientů pro tuto terapii. V souboru vzorků DNA převážně od pacientů s historiií pankreatitidy byli vyhledáni 3 pacienti vhodní pro léčbu genovou terapií Alipogene tiparvovec (AAV1-LPL S447X).
Zkoumání schopnosti retence informací z verbální edukace nutričního režimu a efektu této edukace u obézních jedinců středního věku s diabetes mellitus 2. typu
Šilerová, Tereza ; Vařeka, Tomáš (vedoucí práce) ; Křížová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku onemocnění diabetes mellitus. V teoretické části je popsána charakteristika daného onemocnění. Jsou zde popsány typické symptomy, klasifikace a diagnostika. Dále se zabývá a popisuje komplikace, které mohou nastat v důsledku onemocnění a kterým je možno se vyhnout, nebo alespoň oddálit jejich vznik a rozvoj. V závislosti na druhu a rozsahu komplikací může dojít k výraznému snížení kvality životy, ale i celkové životní prognózy. Proto je zcela nezbytné pacienty správně edukovat stran správné terapie. Samotnou edukací se zabývá část kapitoly, která je věnována léčbě onemocnění diabetes mellitus. Praktická část diplomové práce je věnována výzkumu, který se zabývá zkoumáním schopnosti retence informací po verbální nutriční edukaci pacientů s diabetem. Cílem výzkumu je zjistit procento informací, které si pacienti odnášejí z edukace o dietoterapii a tím tak potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy. Výzkum tak slouží ke zjištění efektivity prováděných edukací v rámci péče o diabetiky. Klíčová slova: diabetes, edukace, retence informací, dietoterapie
Abraham v Novém zákoně
Křížová, Jana ; Mrázek, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Petr (oponent)
Diplomová práce Abraham v Novém zákoně vychází z vyprávění o Abrahamovi v knize Genesis, bere v úvahu jeho ohlasy ve Starém zákoně a v mimobiblické literatuře a zabývá se jeho použitím v Novém zákoně. Abraham je představen jako Boží přítel, vzor víry a praotec. Práce zkoumá, kdo má právo považovat se za dědice abrahamovských zaslíbení a co z toho vyplývá, zejména pro církev. Přílohy podávají seznam biblických veršů, ve kterých je Abraham zmíněn nebo které obsahují narážku na jeho příběh. V dalších přílohách jsou uvedeny některé klíčové texty Starého a Nového zákona a jejich doslovný překlad jako podklad závěrů hlavního textu.
Životní příběhy a profesní dráhy ředitelek středních odborných škol
Křížová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce s názvem " Životní příběhy a profesní dráhy ředitelek středních odborných škol" se zabývá profesním životem ředitelek středních odborných škol, analyzuje tento profesní život. Pomocí této analýzy zjišťujeme, jaký byl přínos těchto ředitelek pro školu a jestli se zasadily o rozvoj školy. Při výzkumu byla použita narativní analýza. Při výzkumu byly zodpovězeny další otázky, které se týkaly profesního života a souvisely se základní výzkumnou otázkou. Byly popsány fáze profesního života a jsou uvedeny vlivy, které ovlivňovaly rozhodování ředitelek. V závěru výzkumu samy ředitelky hodnotily své působení ve funkci ředitelky. Základní výzkumná otázka zodpovězena, jak vyplynulo z výzkumu, všechny ředitelky byly pro školy přínosem. Školy, které řídily, se rozvíjely právě díky činnosti dotazovaných ředitelek. Doporučením pro další zkoumání je analýza profesního života mužů - ředitelů.
Realimentační syndrom
Krsková, Kateřina ; Novák, František (vedoucí práce) ; Křížová, Jarmila (oponent)
Realimentační syndrom (RS) je závažná metabolická porucha vyvolaná nevhodným postupem realimentace u pacienta po předchozím období hladovění. Celkový klinický obraz syndromu je výsledkem řady metabolických změn zejména v důsledku deplece fosforu, draslíku a magnézia, dále karence thiaminu, retence sodíku a porušeného metabolismu glukózy. Teoretická část této bakalářské práce shrnuje dosavadní poznání v oblasti prevence RS. Výzkumná část práce sleduje vliv intenzivní realimentace u pacientů s vysokým rizikem rozvoje RS, zejména hodnoty různých biochemických ukazatelů před zahájením nebo v časném úvodu realimentace. Bylo provedeno měření nepřímé kalorimetrie, BMI, sérových koncentrací minerálů, prealbuminu, albuminu, zinku, železa, vitamínu D a odpadů minerálů a kortizolu do moči. U všech sledovaných pacientů (5/5) byly zaznamenány snížené celodenní odpady draslíku do moči a u čtyř pacientů (4/5) snížené celodenní odpady fosforu do moči. U čtyř (4/5) pacientů se také projevil pokles sérových hladin prealbuminu, z toho u dvou pacientů dokonce pod hranici 0,1 g/l, jež je považována za významnou pro riziko rozvoje RS. Ukázalo se, že poklesy odpadů draslíku a fosforu v moči se projeví dříve než poklesy jejich sérových koncentrací. Jedním z hlavních přínosů předkládané práce je tak důkaz, že snížené...
Kvalita života na domácí parenterální výživě
Dvořáková, Zuzana ; Meisnerová, Eva (vedoucí práce) ; Křížová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu hodnocení kvality života u pacientů na domácí parenterální výživě. Teoretická část je věnována problematice malnutrice u pacientů a následné zahájení umělé nutriční podpory se zaměřením na parenterální výživu. Dále je zpracováno téma domácí parenterální výživy, její organizace a péče o pacienty v ČR. Poslední část je zaměřena na obecný pohled na kvalitu života u pacientů, možnosti jejího hodnocení a ovlivnění kvality života u pacientů odkázaných na domácí parenterální výživu. V praktické části je hodnocena kvalita života u pacientů na domácí parenterální výživě metodou standardizovaného dotazníku SF-36. Dotazník je zaměřen na subjektivní hodnocení fyzického zdraví, emocionální stránky vnímání, socializace pacienta a na celkový pohled na zdraví pacienta. Cílem práce je porovnání hypotéz vycházejících z předpokladu negativního dopadu domácí parenterální výživy na určité kvality života. Klíčová slova: malnutrice, umělá výživa, domácí parenterální výživa, kvalita života
Analýza digitálního archivu systému Ptejte se knihovny
Křížová, Jana ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat záznamy zodpovězených dotazů uložené v jejich online digitálním archivu české národní virtuální referenční služby Ptejte se knihovny. Na základě prostudovaných zdrojů, nalezených v rámci bibliografické přípravy, jsou napsány první dvě kapitoly práce. V první kapitole je tato služba stručně prezentována (vývoj, aktuální stav, funkce, organizace a správa, procesy přijímání a zodpovídání dotazů aj.). Druhá kapitola detailněji popisuje tvorbu online archivu zodpovězených dotazů a vyhledávání informací z něho. Ve třetí kapitole jsou podrobně rozebrány záznamy zodpovězených dotazů. Následná prezentace výsledků tvoří hlavní část práce. Analýza zahrnuje jednak prezentaci a interpretaci základních statistik zveřejněných na webu služby (např. podíl dotazů v rámci let, podíl zainteresovaných subjektů na zodpovídání dotazů aj.), jednak rozbor obsahu zodpovězených dotazů v rámci vybraných tematických kategorií (obsah a charakter odpovědí, použité i další doporučené zdroje). V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky rozboru online archivu zodpovězených dotazů a perspektivy dalšího rozvoje služby Ptejte se knihovny. Klíčová slova: virtuální referenční služby, Ptejte se knihovny, referenční dotaz, analýza, úložiště, typologie
Enterální výživa u onkologických pacientů
Šulcová, Jana ; Křížová, Jarmila (vedoucí práce) ; Mráz, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi enterální výživy a jejím vlivem na život onkologických pacientů. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část shrnuje problematiku malnutrice, nutriční podpory s větším důrazem na enterální výživu a také se zabývá specifikem malnutrice v onkologii a jejím řešením. Praktická část je zaměřena na výzkum, který studuje vliv enterální výživy na různé aspekty života onkologických pacientů. Zkoumá, jak se změní zdravotní stav, kvalita života a energetický příjem pacientů po měsíci užívání enterální výživy. Studie zahrnuje fyzikální vyšetření, měření pacientů přístrojem Bodystat QuadScan 4000, vyplnění dotazníku, posouzení laboratorních hodnot a analýzu zápisu jídelníčku. Z výsledků studie se prokázal pozitivní vliv enterální výživy na zdravotní stav pacientů hodnocený laboratorními výsledky. Z odpovědí respondentů došlo ke zlepšení kvality života a ze zápisu jídelníčku se u všech pacientů zvýšil energetický příjem. Z fyzikálního vyšetření a z měření přístrojem Bodystat se kladný vliv enterální výživy neprokázal.
Zástupce ředitele - stín nebo druhý ředitel?
Křížová, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výzkumem, jakou roli plní zástupce ředitele (ZŘ) na středních odborných školách ve Středočeském kraji. Zjišťuje, jaká je jeho role a jaký vliv má na řízení a chod školy. V práci je dále posouzeno, zda zástupce ředitele je pouhým stínem ředitele, čili tím, kdo stojí v pozadí, anebo se aktivně účastní rozhodování a přebírá odpovědnost za ředitele při řízení školy. Při výzkumu bylo zjištěno, že postavení ZŘ je na zkoumaném typu škol v souladu s definováním jeho kompetencí, které mu určil ředitel. Je vždy po jeho boku, spolurozhoduje v těch případech, které jsou mu dány jeho pravomocemi. ZŘ spolupracuje a je dobrým rádcem ředitele. Stojí v pozadí, ale ne proto, že by byl přehlížen, ale proto, že je mu tato role dána a určena ředitelem. Ředitel bere ZŘ jako svého nejbližšího spolupracovníka, který je nezbytným při organizaci, kontrole a řešení problémů. Umí také samostatně pracovat, komunikovat a reprezentovat školu. Vždy je tam ale ředitel, který řídí školu uvnitř i navenek. KLÍČOVÁ SLOVA: Management školy, ředitel školy, zástupce ředitele školy, kompetence, organizační schéma, organizační řád, náplň práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
27 KŘÍŽOVÁ, Jana
1 KŘÍŽOVÁ, Jaroslava
27 Křížová, Jana
2 Křížová, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.