|
Kolorování na platformě Apple Macintosh
Gunaratna, Vidu ; Marák, Ivo (vedoucí práce) ; Jícha, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o principech a postupech kolorování digitálního kinematografického obrazu na platformě Apple Macintosh v aplikacích Final Cut Pro a Color. Snaží se obsáhnout důležité aspekty digitálního obrazu, které je nutné znát před tím, než se přistoupí k jeho kolorování. Popisuje uspořádání správného pracovního prostředí daného různými technickými standardy a s ohledem na zrakové vnímání. Seznamuje s nástroji tonální a barevné korekce obrazu jako jsou zdiv, gama, zisk, masky apod., a vysvětluje jejich použití. Dále prakticky vysvětluje postupy primární a sekundární korekce. V neposlední řadě obrací pozornost na specifickou metodu kolorování prováděnou ve Final Cutu Pro vypracovanou kameramanem Markem Jíchou AČK, kterou používá jak k výuce Kolorování na FAMU, tak ve svém profesionálním životě.
|
|
Digitální kamery využitelné pro výrobu celovečerních filmů
Karvánek, Lukáš ; Pesr, Jaromír (vedoucí práce) ; Jícha, Marek (oponent)
Ve své práci se snažím o popsání výhod a nevýhod digitálního natáčení s vysokým rozlišením. Úvod přináší popsání základních technologických parametrů a způsobů práce s digitální kamerou včetně stručného přehledu historických mezníků.
Další podstatnou část textu věnuji přehledu výrobců, jejich modelů, vlastností zařízení a aktuálních trendů. V druhé polovině se snažím popsat výhody a možná úskalí spojená s postprodukčním zpracováním digitálních dat.
Závěr pak věnuji producentsko-produkční úvaze nad možnostmi tohoto snímání a možnému přesahu do digitálních forem distribuce.
Je mi jasné, že informace uvedené na následujících stránkách rychle zestárnou, ovšem přijde mi důležité získat o celé této situaci podrobnější přehled. Orientace v digitálních formách bude brzy brána jako norma znalostí, kterými by se měl producent i produkční prezentovat.
|
| |
| |
| |
| |
|
Pohyb kamery v prostoru snímané scény
Hubač, Jan ; Jícha, Marek (vedoucí práce) ; Macák, Jiří (oponent)
Zamyšlení nad pohybem kamery v prostoru snímané scény na základě Bergsonových tezích o pohybu. Zpracování historických souvislostí a souhrn základních pohybů kamery společně s jejich vnímáním a působením na diváka. Analýza filmu Františka Vláčila Markéta Lazarová při níž byly uplatněny získané poznatky o pohybu kamery z teoretické části.
|
| |
| |
| |