Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kolorování na platformě Apple Macintosh
Gunaratna, Vidu ; Marák, Ivo (vedoucí práce) ; Jícha, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o principech a postupech kolorování digitálního kinematografického obrazu na platformě Apple Macintosh v aplikacích Final Cut Pro a Color. Snaží se obsáhnout důležité aspekty digitálního obrazu, které je nutné znát před tím, než se přistoupí k jeho kolorování. Popisuje uspořádání správného pracovního prostředí daného různými technickými standardy a s ohledem na zrakové vnímání. Seznamuje s nástroji tonální a barevné korekce obrazu jako jsou zdiv, gama, zisk, masky apod., a vysvětluje jejich použití. Dále prakticky vysvětluje postupy primární a sekundární korekce. V neposlední řadě obrací pozornost na specifickou metodu kolorování prováděnou ve Final Cutu Pro vypracovanou kameramanem Markem Jíchou AČK, kterou používá jak k výuce Kolorování na FAMU, tak ve svém profesionálním životě.
Digitální kamery využitelné pro výrobu celovečerních filmů
Karvánek, Lukáš ; Pesr, Jaromír (vedoucí práce) ; Jícha, Marek (oponent)
Ve své práci se snažím o popsání výhod a nevýhod digitálního natáčení s vysokým rozlišením. Úvod přináší popsání základních technologických parametrů a způsobů práce s digitální kamerou včetně stručného přehledu historických mezníků. Další podstatnou část textu věnuji přehledu výrobců, jejich modelů, vlastností zařízení a aktuálních trendů. V druhé polovině se snažím popsat výhody a možná úskalí spojená s postprodukčním zpracováním digitálních dat. Závěr pak věnuji producentsko-produkční úvaze nad možnostmi tohoto snímání a možnému přesahu do digitálních forem distribuce. Je mi jasné, že informace uvedené na následujících stránkách rychle zestárnou, ovšem přijde mi důležité získat o celé této situaci podrobnější přehled. Orientace v digitálních formách bude brzy brána jako norma znalostí, kterými by se měl producent i produkční prezentovat.
Natáčení českých celovečerních filmů digitální kamerou
Bednář, Petr ; Jícha, Marek (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Začátky digitální kinematografie v čechách
Digitální kamera RED ONE a problematika digitálních snímacích formátů
Černý, Michal ; Myslík, Jiří (vedoucí práce) ; Jícha, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá digitální technologií natáčení filmů.
Zobrazení krajiny v českém filmu
Fencl, Dalibor ; Jícha, Marek (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Přetrvávající idea ideální krajiny se vine od starých Řeků, evropskoým malířsvím, českým národním obrozením až k současnému českému filmu.
Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek.
Kainrathová, Edita ; Šlapeta, Ivan (vedoucí práce) ; Jícha, Marek (oponent)
Vysvětlení ostrosti a neostrosti z hlediska fyzikálních vlastností oka, použití tohoto jevu v kinematografii, vyjadřování různých emocí zpětným působením na diváka.
Pohyb kamery v prostoru snímané scény
Hubač, Jan ; Jícha, Marek (vedoucí práce) ; Macák, Jiří (oponent)
Zamyšlení nad pohybem kamery v prostoru snímané scény na základě Bergsonových tezích o pohybu. Zpracování historických souvislostí a souhrn základních pohybů kamery společně s jejich vnímáním a působením na diváka. Analýza filmu Františka Vláčila Markéta Lazarová při níž byly uplatněny získané poznatky o pohybu kamery z teoretické části.
Rozdíly a specifika kameramanské práce v hraném a dokumentárním filmu
Parkán, Havel ; Jícha, Marek (vedoucí práce) ; Hynek Krämer, Kristian (oponent)
Tato práce pojednává o rozdílech v kameramanském přístupu k natáčení hraných a dokumentárních filmů. Součástí práce jsou rozhovory na toto téma s kameramany Miroslavem Ondříčkem a Svatoplukem Malým. Z těchto rozhovorů též celá práce vychází.
Natáčení při nízkých hladinách osvětlení
Souček, Prokop ; Jícha, Marek (vedoucí práce) ; Šofr, Jaromír (oponent)
Scény natáčená za nízkých hladin osvětlení mají zvláštní důležitost díky svému emotivnímu účinku, kterým působí na diváka. Ve filmu se takové scény často objevují za účelem vykreslení atmosféry určitého místa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 JÍCHA, Marcel
2 Jícha, Marcel
7 Jícha, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.