Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamika ve vývoji narativ u jedinců s dysartrií ve školním věku
Kottnauer Travníčková, Marcela ; Housarová, Blanka (oponent)
Logopedie se zabývá sdělovacím čili komunikačním procesem, uskutečňovaným řečí mluvenou, psanou a posunkovou. Jsou však i jiné varianty komunikace, jež v souhrnu nás opravňují k tomu, abychom komunikaci pokládali za životní, ba dokonce přírodní princip. Tématem této rigorózní práce jsou proto narativa u jedinců s dysartrií v mladším a starším školním věku. Teoretická část vychází z odborných knih a článků a je zaměřena nejen na vývoj jedince s dětskou mozkovou obrnou, která má výrazný dopad na komunikační schopnost, ale i na teorii vyprávění či jazykovou výchovu. V rámci praktické části budou prezentovány výsledky malého průzkumu a výsledkem práce by pak mělo být objektivní posouzení, zda a v jaké míře postižení jedince dětskou mozkovou obrnou s přidruženou narušenou komunikační schopností ovlivňuje jeho řečový výkon - v našem případě vyprávění, popř. v jaké fázi vyprávění se objevují problémy, v jaké míře a jejich specifičnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diagnostika řečových schopností žáků ZŠ speciální
Janelová, Soňa ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je diagnostika řečových schopností žáků ZŠ speciální, tedy dětí se středním či lehkým mentálním postižením. Cílem teoretické části je shrnutí základních informací o mentální retardaci, psychických zvláštnostech dětí s mentálním postižením a především zpracování problematiky řečového projevu této skupiny dětí. Dále je v teoretické části rozpracována problematika logopedické diagnostiky u intaktní populace a u dětí s mentálním postižením. Cílem praktické části bylo vytvoření diagnostického materiálu, zaměřeného na diagnostiku obsahové stránky řeči žáků ZŠ speciální. Dále jsou v praktické části prezentovány také výsledky z aplikace tohoto diagnostického materiálu. Informace představené v této diplomové práci se pokouší shrnout poznatky týkající se této problematiky a vytvořený diagnostický materiál je nabídkou pro odborníky pracující s touto specifickou skupinou. Klíčová slova: mentální retardace, stupeň mentální retardace, komunikace a řeč, logopedická diagnostika, diagnostický materiál
Výkon paměťových mechanismů u dospělých osob s narušenou komunikační schopností
Nestávalová, Hana ; Housarová, Blanka (oponent)
Přestože se v posledních desetiletích zvedá vlna zájmu o problematiku paměti, z hlediska logopedie, je paměť v této oblasti stále "tabula rasa". Proto se pokusím ve své práci "Výkon paměťových mechanismů u dospělých osob s narušenou komunikační schopností" postihnout komplexní pohled na paměť ve spojitosti s problematikou jejího selhávání u lidí s afázií, Alzheimerovou chorobou a Parkinsonovou nemocí. Cílem této práce je zmapovat paměťové mechanismy a funkce u těchto osob na základě vytvořeného testu paměti. Tento test paměti adresuji nejen na populaci dospělých osob s narušenou komunikační schopností, ale také na zdravou populaci dospělých osob, u níž předpokládám funkci kontrolního vzorku. Zároveň také předpokládám, že by tento materiál mohl vyplnit mezeru v oblasti testových materiálů týkající se paměti. Dále by mohl sloužit i jako materiál pro cvičení paměti.
Reedukace sluchového vnímání u dětí předškolního věku
Štochlová, Markéta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Růžičková, Hana (oponent)
Tématem této práce je vytvoření skupinového program u pro děti předškolního věku, který se bude věnovat reedukaci dílčích oblasti sluchového vnímání. V teoretické části se budu zaměřovat na oblast sluchového vnímání jako soubor dílčích dovedností, na popis oblastí, které lze do sluchového vnímání zařadit. Též se zaměřím na diagnostiku sluchového vnímám , popis obtíži v této oblasti a budu se zabývat otázkou reedukace. V praktické části bude detailněji popsán skupinový program pro děti předškolního věku, bude se jednat o program na rozvoj sluchového vnímaní. Dále budou porovnávána získaná data a analyzován výsledný materiál. Výstupem diplomové práce je právě vytvoření tohoto programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sluchové vnímání u dětí předškolního věku
Kodetová, Jana ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Růžičková, Hana (oponent)
Tématem diplomové práce je posouzení jednotlivých oblastí sluchového vnímání u předškolních dětí. Konkrétně se jedná o oblasti slabikové analýzy a syntézy, sluchového rozlišování a rýmování, hláskové analýzy a syntézy a manipulace s hláskami ve zvukové struktuře slova. Diplomová práce směřuje ke zhodnocení stavu sluchového vnímání před nástupem povinné školní docházky u intaktní populace. Ve své diplomové práci se zaměřuji na poznatky z prostudované literatury, jimiž jsou podložena teoretická východiska práce. Závěry diplomové práce jsou založeny na kvantitativním průzkumu dětí mateřských škol. Klíčová slova: sluchové vnímání, oblasti sluchového vnímání, fonematické a fonologické uvědomování, fonematický sluch, diagnostika sluchového vnímání
Domácí-individuální vzdělávání
Cihlová, Andrea ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
Cílem mé diplomové práce je přiblížit individuální vzdělávání žáků, kteří plní povinnou školní docházku formou povinného vzdělávání. Povinné vzdělávání, které se nerealizuje ve škole, ale zpravidla doma, kdy rodič přejímá roli učitele. V praktické části zaměřím svou pozornost na porovnání legislativních opatření této alternativní formy vzdělávání ve dvou zemích - v České republice a ve Velké Británii a zpracovávám rozhovory s rodiči doma vzděláváných dětí. Výstupem mojí práce je zdůraznění odlištností, které jsou v tomto směru pro obě země typické. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Narativa u jedinců s dysartrií a anartrií ve školním věku
Trávníčková, Marcela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Kněžková, Kateřina (oponent)
Logopedie se zabývá sdělovacím čili komunikačním procesem, uskutečňovaným řečí mluvenou, psanou a posunkovou. Jsou však i jiné varianty komunikace, jež v souhrnu nás opravňují k tomu, abychom komunikaci pokládali za životní, ba dokonce přírodní princip. Tématem této diplomové práce jsou proto narativa u jedinců s dysartrií a anartrií v mladším školním věku. Teoretická část vychází z odborných knih a článků a je zaměřena nejen na vývoj jedince s dětskou mozkovou obrnou, která má výrazný dopad na komunikační schopnost, ale i na teorii vyprávění či jazykovou výchovu. V rámci praktické části budou prezentovány výsledky malého průzkumu a výsledkem práce by pak mělo být objektivní posouzení, zda a v jaké míře postižení jedince dětskou mozkovou obrnou s přidruženou narušenou komunikační schopností ovlivňuje jeho řečový výkon - v našem případě vyprávění, popř. v jaké fázi vyprávění se objevují problémy, v jaké míře a jejich specifičnost.
Slovník pro dospělé osoby s afázií
Rabová, Adéla ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Konůpková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zpracování didaktické pomůcky (fotografického slovníku) pro afatické pacienty. Cílem je vytvořit pomůcku, která bude dotvářena rodinou, bude vázána přímo k osobě pacienta, a bude mít možnost postupného rozšiřování. Teoretická část je výchozí pro část praktickou, proto zahrnuje všeobecný přehled o sémantice a lexikologii, které jsou vázány na slovní zásobu jedince. Podrobněji se zmiňujeme o symptomech, samotném vyšetření a terapii afázie. U terapie se zaměřujeme na klinicky častější poruchy nominativní funkce řeči. Terapie afázií je stěžejním bodem praktické části této práce. Praktická část porovnává již existující didaktické pomůcky (hlavně slovníky), v souvislosti pro komparativní parametry ke zpracování nového Slovníku pro dospělé osoby s afázií. Dále zde uvádíme postup samotného zpracování tohoto slovníku, jeho popis a možnosti využití. Přínos této práce vidíme v praktickém zpracování fotografického slovníku pro afatiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.