Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obtíže žáka s vývojovou dysfázií při osvojování anglického jazyka
Pilousová Baumannová, Gabriela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Michalová, Zdena (oponent)
Z kvalitativní analýzy uvedené v kapitole 4.7 implicitně vyplývá, že se dosavadní metodika výuky cizích jazyků u dysfatických žáků příliš neosvědčuje. Je proto třeba hledat jiné postupy, které by pomohly kompenzovat specifické nedostatky těchto žáků. V následujícím textu jsou již navržena některá konkrétní opatření zmírňující dopad vývojové dysfázie na osvojování angličtiny či cizího jazyka obecně. Tato opatření se týkají orálního a písemného projevu žáka, vyučovacích pomůcek, zadávání domácích úkolů a celkové motivace k učení cizímu jazyku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strach a úzkost u dětí s koktavostí
Gottwaldová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována problematice strachu a úzkosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, které se zaměřují na fakta potřebná k pochopení daného tématu. Jedná se o pojmy, jako jsou emoce (strach, úzkost), vývojové věkové omezení, koktavost, dále konkrétněji problematika rodičů dítěte s koktavostí, dítě s koktavostí ve společnosti a prevence koktavosti. Praktická část obsahuje cíle, vyhodnocování a následně výsledky dotazování, které mělo poukázat na konkrétní oblasti, ve kterých děti a jejich rodiče prožívají strach, úzkost či stres. Klíčová slova: emoce, strach, úzkost, koktavost,
Způsob emocionálního ovlivnění žáků s ADHD/ADD v rámci edukačního procesu
Lázníčková, Petra ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapování úspěšnosti výuky sociálních dovedností u dětí s ADHD/ADD. Jedná se o zjištění, zda výuka sociálních dovedností přispívá k pozitivním změnám v oblasti emocionality a dílčích rysů osobnosti u těchto dětí. Teoretická část je zaměřena na problematiku syndromu ADHD/ADD, jeho historii, definice, etiologii, projevy a možné terapeutické přístupy. Dále se zabývá problematikou emocí, emocionalitou a osobností dětí s ADHD/ADD. V závěru teoretické části jsou v rámci koncepce emoční inteligence rozebrány vhodné způsoby rozvoje emočních a sociálních dovedností zejména v průběhu edukačního procesu. Praktická část je postavena na dotazníkovém šetření žáků Základní školy pro žáky se specifickými poruchami chování, které mapuje úspěšnost implementace výuky sociálních dovedností. První z dotazníků vyhodnocuje vybrané rysy osobnosti na základě sebehodnocení žáků této školy. Druhý dotazník se soustřeďuje na oblast emocí, jejich rozlišování, chápání a hodnocení.
Projevy osob s demencí v komunikačním procesu (v různých fázích Alzheimerovy choroby)
Diblíková, Hana ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Růžičková, Hana (oponent)
Přestože poruchy v oblasti komunikace patří mezi základní projevy syndromu demence, odborná logopedická péče u osob s tímto onemocněním je v České republice dosud pouze teorií. Tématem této diplomové práce jsou projevy osob s demencí v komunikačním procesu - v různých fázích Alzheimerovy choroby. Teoretická část vychází z odborných publikací a je zaměřena nejen na demenci a s ní související narušenou komunikační schopnost, ale i na logopedickou intervenci u osob se syndromem demence (diagnostiku i terapii). V praktické části budou v rámci výše uvedené problematiky prezentovány výsledky průzkumu aktuální úrovně komunikačních schopností osob v různých fázích Alzheimerovy choroby, získané především analýzou videozáznamů rozhovorů těchto osob s pečovateli. Výsledkem práce je pak zhodnocení dat dle jednotlivých oblastí komunikace a vyvození závěrů pro lepší využívání zachovaného komunikačního potenciálu osob se syndromem demence pečovateli. Klíčová slova: demence, narušená komunikační schopnost, komunikační kompetence, logopedická intervence
Výchova řeči a prevence narušené komunikační schopnosti v mateřské škole
Králová, Lucie ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce zpracovává historické srovnání legislativního rámce preprimárního vzdělávání od počátku institucionalizovaného vzdělávání dětí předškolního věku na našem území. Dalším tématem je představení osnov pro předškolní vzdělávání a srovnání cílů a úkolů, které jsou stanoveny pro oblast jazyka a řeči. Dále jsou představeny obecné i specifické parametry programu zaměřeného na rozvoj řeči a prevenci narušené komunikační schopnosti. Poslední dvě kapitoly představují teorie vývoje dětské řeči a prevenci, jak obecně, tak ve spojitosti s vývojem řeči. Praktickou část tvoří analýza dotazníkového šetření. Vědecké šetření se týká přípravného a dalšího vzdělávání učitelek mateřských škol, existence logopedického programu a jeho parametrů, aktivit, které rozvíjejí řeč, spolupráce s rodiči a úrovně řeči dětí v současnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pomůcky pro děti s narušenou komunikační schopností
Formanová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika teoretické báze a praktické báze pomůcky pro děti s narušenou komunikační schopností. Teoretická část vymezuje pojem pomůcka. Charakteristika postupuje od obecného pojmu ke speciálnímu vymezení v kontextu narušené komunikační schopnosti. Jednotlivé kapitoly umožňují hlubší pohled na tuto problematiku, mj. funkce, zásady, vymezení, klasifikaci. V rámci praktické části budou prezentovány výsledky průzkumu (na náhodném vzorku pomůcek) zaměřeného na zmapování trhu s pomůckami pro děti s narušenou komunikační schopností. Informace představené v bakalářské práci by měly přispět k ucelenému pohledu na problematiku teoretické základny s ohledem na důležitost užívání a výrobu pomůcek pro děti s narušenou komunikační schopností. Klíčová slova: pomůcka, logopedická pomůcka, narušená komunikační schopnost, hračka, výrobek, technické prostředky.
Integrace dětí s vývojovou dysfázií na začátku školní docházky
Blovská, Markéta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vývojové dysfázie dítěte mladšího školního věku. Je složena ze dvou částí. Teoretická část pojednává o integraci a integrovaném vzdělávání a vymezuje termín vývojové dysfázie a její příznaky. Část praktická se zaměřuje na vzdělávání dysfatických dětí v integrované formě a analýzu problémů, se kterými se setkávají při výuce českého jazyka.
Trénink jazykových schopností podle Elkonina (u dětí s opožděným vývojem řeči prostým, s lehkou mentální retardací a s rysy nebo syndromem ADD/ADHD)
Škaloudová, Renata ; Housarová, Blanka (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem fonematického sluchu a fonologického uvědomění pomocí Tréninku jazykových schopností podle Elkonina. Program Tréninku jazykových schopností je v ní aplikován na specifické skupiny děti s poruchami komunikačního procesu - s opožděným vývojem řeči prostým, s lehkou mentální retardací a s rysy nebo syndromem ADD/ADHD. Uvádí úpravy programu vhodné k tomu, aby jej tyto skupiny dětí úspěšně zvládly. Teoretická část práce je věnována popisu východisek, jichž mohl D. B. Elkonin ve svédobě využít, jakož i současnému náhledu na problematiku rozvoje fonematického sluchu afonologického uvědomění ve světě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Stimulace primárních funkcí, řeči a komunikačních schopností u dítěte s Rettovým syndromem
Ptáčková, Alena ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
Rigorózní práce představuje Rettův syndrom, závažné neurovývojové onemocnění, které se projevuje poruchou psychomotorického vývoje. Jedná se o jedinou z poruch autistického spektra, u které je známá etiologie. Dále zaznamenává historický pohled na problematiku Rettova sydromu, přesně zachycuje průběh poruchy a bazální i specifické projevy dětí s Rettovým syndromem. Nabízí možnosti, jak intervenovat v oblasti komunikačních deficitů. Stěžejní částí rigorózní práce je odborná diagnostika a tříletá logopedická intervence u dítěte s Rettovým syndromem. Je provedena analýza vybraných oblastí terapeutického plánu, třídění dat a následná interpretace. Práce zmiňuje roli speciálně pedagogického centra a působení třídního učitele v mateřské škole, spolupráci logopeda a třídního učitele a spolupráci logopeda a rodičů dítěte.
Dichotomický pohled na chronické stadium afázie
Vondrášková, Dana ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Voldřichová, Michaela (oponent)
Tématem této práce je problematika člověka s afázií, především ve fázi chronicity. Úvod teoretické části je věnován vymezení pojmů zdraví a nemoc, s důrazem na pojetí z hlediska medicíny, psychologie a sociologie. Východiskem k teoretickému zpracování tématu je širší pojetí chronického onemocnění. Na základě prostudovaných teoretických textů se práce dále zaměřuje i na kvalitu života člověka s afázií v chronické fázi onemocnění, která se promítá do mnoha oblastí každodenního života. Důraz je kladen především na rodinné prostředí a funkci rodiny, na okruh přátel. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky průzkumu zaměřeného na pohled dvou stran na jeden problém, tj. jak danou problematiku vnímá člověk v chronickém stadiu afázie, a jak jeho životní partner. Výsledkem práce je vyhodnocení dat v jednotlivých oblastech zkoumání, zjištěných převážně metodou rozhovorů, které byly zachyceny na videozáznam. Informace by měly přispět k zamyšlení se nad problematikou života osob v chronickém stadiu afázie a na dopad, jaký má toto onemocnění v různých oblastech života na jejich partnery.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.