Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání romských žen jako nástroj sociální změny
Horváthová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Práce představuje romské ženy jako vhodnou cílovou skupinu celoživotního učení a zdůrazňuje roli vzdělávání žen při snahách o iniciaci sociální změny v romských komunitách. Vzdělávání romských žen může být efektivní a mít významný dopad na celou romskou komunitu v případě, že je realizováno poučeně a s respektem k jejich pozici v komunitě, socioekonomické situaci a etnicitě. Práce se zaměřuje na současné postavení romské národnostní menšiny a především romských žen v České republice. Předkládá obraz romské ženy, vykresluje kontext jejího života i koncept vícenásobného znevýhodnění, kterému čelí. Zamýšlí se nad úlohou vzdělávání při snaze o sociální začleňování i zmocňování žen a uvádí příklady úspěšných iniciativ z několika zemí světa. V poslední kapitole práce přináší rady pro jakékoli budoucí vzdělavatele této specifické cílové skupiny, jak vzdělání plánovat a realizovat.
Celoživotní učení romských žen
Horváthová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Práce představuje romské ženy jako jednu ze znevýhodněných skupin obyvatel, pro něž by podle transnacionálních organizací mělo být celoživotní učení příležitostí pro zlepšení zaměstnatelnosti a zlepšení sociální pozice ve společnosti. Tak jako se současná společnost snaží o zpřístupnění primárního, sekundárního a terciárního vzdělávání znevýhodněným dětem a mládeži, mělo by také vzdělávání dospělých být připraveno na různorodé skupiny vzdělávaných. Inkluzivně nastavené vzdělávání má respektovat specifika a potřeby dané cílové skupiny. Diplomová práce na podkladě patnáctileté zkušenosti ze vzdělávání romských žen, dostupných dat a poznatků získaných kvantitativním i kvalitativním šetřením specifikuje pociťované vzdělávací potřeby a očekávání této specifické znevýhodněné skupiny ve vztahu k dalšímu vzdělávání. Práce popisuje intersekcionalitu, s níž se Romky v životě vyrovnávají, a kterou je nutné vnímat jako pozadí a příčinu bariér, jimž v přístupu k dalšímu vzdělávání čelí. V poslední kapitole nastiňuje vhodné metody zpřístupnění dalšího vzdělávání dospělým Romkám. Zjištění v práci zachycená mohou být vztažena i k dalším skupinám ocitajícím se na okraji společnosti a v ohrožení na trhu práce. Klíčová slova: Romové, ženy, celoživotní učení, další vzdělávání, vzdělávání, inkluze ve vzdělávání,...
Vzdělávání romských žen jako nástroj sociální změny
Horváthová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Práce představuje romské ženy jako vhodnou cílovou skupinu celoživotního učení a zdůrazňuje roli vzdělávání žen při snahách o iniciaci sociální změny v romských komunitách. Vzdělávání romských žen může být efektivní a mít významný dopad na celou romskou komunitu v případě, že je realizováno poučeně a s respektem k jejich pozici v komunitě, socioekonomické situaci a etnicitě. Práce se zaměřuje na současné postavení romské národnostní menšiny a především romských žen v České republice. Předkládá obraz romské ženy, vykresluje kontext jejího života i koncept vícenásobného znevýhodnění, kterému čelí. Zamýšlí se nad úlohou vzdělávání při snaze o sociální začleňování i zmocňování žen a uvádí příklady úspěšných iniciativ z několika zemí světa. V poslední kapitole práce přináší rady pro jakékoli budoucí vzdělavatele této specifické cílové skupiny, jak vzdělání plánovat a realizovat.
Prelínanie parametrov kreativity verzus efektivity v reklame očami odbornej a širokej verejnosti
Horváthová, Martina ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá vzájomným vzťahom medzi kreativitou a efektivitou v reklame. V teoretickej časti sú vymedzené pojmy ako marketingová komunikácia, komerčné komunikácie a reklama. V ďalšej časti nasleduje vysvetlenie pojmov efektivita a kreativita, spôsoby ich merania, súťaže a práce v nich úspešné. Následne sú porovnané výsledky súťaží kreativity a efektivity. Posledná časť rozoberá vzťah efektivity a kreativity na základe výsledkov vlastného výskumu formou elektronického dotazovania. Zavŕšením práce je porovnanie výsledkov súťaží a dotazovania a vyvodenie záverov.

Viz též: podobná jména autorů
1 Horváthová, Markéta
1 Horváthová, Michaela
2 Horváthová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.