Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce rodiny a mateřské školy v programu Začít spolu
Bidlasová, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci, která se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a školou v předškolním věku. Diplomová práce je rozšířena o další poznatky a informace týkající se spolupráce rodiny a školy. V teoretické části jsou ponechány z bakalářské práce důležité, pro praktickou část zásadní pojmy, ze kterých vychází úkoly a cíle výzkumu. Teoretická část je proto zaměřena na pojmy rodina, učitel a mateřská škola. Dále navazuje na kurikulární dokumenty, jako je Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání, jeho hlavní principy a východiska, konkrétně se zaměřuje na podmínky předškolního vzdělávání, ve kterých je zařazena spoluúčast rodičů, která je jedním z hlavních principů v programu Začít spolu. Stejně tak Bílá kniha, která se o spolupráci s rodiči také zmiňuje. Teoretická část se dále zabývá možnostmi, příležitostmi a podobami spolupráce, její možnou realizací a využitím. Dále teoretická část navazuje na další konkrétní programy a iniciativy, které také kladou důraz na spolupráci s rodinou. Podrobně je věnována kapitola programu Začít spolu, jeho hlavním východiskům a standardům kvality práce učitele v tomto programu. V těchto standardech se teoretická část podrobně věnuje pouze kapitole o spolupráci mezi školou, rodinou a komunitou, která se bude odrážet v praktické...
Čeština jako druhý jazyk pro žáka s odlišným mateřským jazykem v primární škole
Helclová, Tereza ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou češtiny jako druhého jazyka pro žáky s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základní školy. Shromažďuje a prezentuje odborné poznatky týkající se tohoto tématu. Diplomová práce vysvětluje rozdíl mezi češtinou jako druhým jazykem, češtinou jako cizím jazykem a porovnává je. V práci je zkoumáno, co je nezbytné při plánování výuky, pokud je učitel začínající, dále jsou popsány rozličné materiály a detailně učebnice Domino 1 z pohledu začínajícího učitele češtiny pro cizince. V praktické části diplomové práce jsou podrobeny analýze 3 témata. Na základě této analýzy a kompletní analýzy teoretických poznatků, učebnic a materiálů vznikla doporučení pro začínající učitele kroužku češtiny pro cizince. Dále se práce zabývá využitelností učebnice češtiny jako druhého jazyka v běžné výuce. Praktická část obsahuje také náměty na hry v hodinách češtiny pro cizince nebo ukázky pracovních listů. Výsledkem práce je zhodnocení učebního materiálu a ukázka dalších pomůcek, které mohou být využity v hodinách češtiny pro cizince. KLÍČOVÁ SLOVA Žák cizinec, čeština jako cizí jazyk, čeština jako druhý jazyk, vzdělávání cizinců, práce s žáky cizinci, integrace, žák s odlišným mateřským jazykem, kulturní odlišnosti, primární škola, učebnice
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na českých a maltských školách
Vosáhlová, Daniela ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou žáků s OMJ (odlišným mateřským jazykem) na českých a maltských školách. Cílem práce bylo popsat, jaké konkrétní opatření volí školy a jaké metody používají vyučující ke zmírnění znevýhodnění plynoucího z jazykové bariéry v obou prostředích a zjištění následně srovnat mezi sebou. Výzkum má kvalitativní charakter, přičemž se jedná o výzkumnou strategii vícepřípadové studie. Sběr dat probíhal formou pozorování v hodinách, rozhovory s vedením školy, vyučujícími a žáky a analýzou digitalizovaných materiálů. Případ zde představovala konkrétní škola a výzkum probíhal na dvou školách v českém prostředí a dvou školách v prostředí maltském. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje tématům vhodného přístupu k výuce žáků s OMJ, vysvětlení fungování maltského vzdělávacího systému, legislativě obou zemí v otázkách výuky žáků s OMJ a tématu profesní přípravy k výuce těchto žáků na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Praktická část pak rozvíjí témata rozpracována v části teoretické, a je v ní uvedeno k jakým výzkumným zjištěním šetření dospělo. V poslední kapitole práce jsou poskytnuty odpovědi na výzkumné otázky a krom popisu opatření škol, metod vyučujících a srovnání přístupů českých a maltských škol jsou rovněž uvedeny podněty pro...
"Domov" pohledem učitelů mateřských škol a dětí předškolního věku a zprostředkování tohoto tématu dětem v mateřské škole prostřednictvím knih
Sedláčková, Dominika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zprostředkováním tématu domova a jeho podob dětem v mateřské škole metodou práce s knihou. Cílem této práce je vybrat vhodné knihy, které nabízejí různé podoby domova, ať už v tradiční, či alternativní formě a vytvořit k nim metodický materiál, který by pomohl dětem pochopit, že každý domov je jiný. Na základě tohoto metodický materiálu ověřit lekce třemi vybranými pedagogy a dle reflexí posoudit, zda je tento materiál vhodný jako metodika pro dané téma. Teoretická část práce shrnuje různé podoby domova a zobrazuje umístění tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se teoretická část věnuje charakteristice dítěte předškolního věku převážně z hlediska sociálního a emočního vývoje, literatuře pro předškolní děti a metody práce s knihou, které jsou využívány i v praktické části. V praktické části je nabídnut metodický materiál, který je využitelný ke zprostředkování tématu domova v mateřských školách. Bylo navrženo 6 lekcí, které představují různé podoby domova, se kterými se v dnešní době předškolní dítě může setkat. Součástí lekcí jsou i alternativní podoby domova, jako je např. model střídavé péče, dětský domov, adopce, nevlastní rodič. Lekce korespondují se 6 vybranými knihami pro děti předškolního věku, které tato témata nabízejí....
Integrace žáků cizinců v primární škole
Horáčková, Klára ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) ; Svoboda, Zdeněk (oponent)
Tato disertační práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců v primární škole. Cílem bylo zmapovat a podrobně popsat proces začleňování a vzdělávání žáků cizinců v české primární škole, jaké postupy a strategie škola užívá při začleňování a vzdělávání žáků cizinců. Teoretická část práce přináší základní teoretická a empirická východiska, která jsou zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. Dále je vymezen pojem žák cizinec, jeho charakteristika a potřeby ve vzdělávacím procesu. Je nastíněn legislativní kontext dané problematiky. Důležitým pojítkem je důraz na odstraňování překážek a bariér ve vzdělávání žáků cizinců. Práce se zabývá pojmy integrace a inkluze a zdůrazňuje myšlenku rovných příležitostí, multikulturalismu a pedagogického konstruktivismu jako ideje, ke kterým by měla česká škola směřovat. Teoretická východiska jsou následně aplikována v empirické části, jejíž cílem bylo nalézt odpověď na základní výzkumnou otázku Jak škola začleňuje žáky cizince do vzdělávacího procesu na 1. stupni? Dále byly formulovány další specifické výzkumné otázky. Pro realizaci výzkumu byl zvolen design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie případová studie. Sběr dat byl založen na pozorování, hloubkovém rozhovoru, ohniskových skupinách a analýze dokumentů. Případová studie...
Mechanisms of immune dysregulation leading to inflammatory bowel disease
Horáčková, Klára ; Froňková, Eva (vedoucí práce) ; Filipp, Dominik (oponent)
Bc. Klára Horáčková DIPLOMOVÁ PRÁCE Mechanismy imunitní dysregulace vedoucí k nespecifickému střevnímu zánětu Abstrakt Nespecifický střevní zánět (IBD) je chronické zánětlivé onemocnění gastrointestinálního traktu. Klasický IBD má multifaktoriální charakter s nástupem v dospělosti nebo pozdním dětství. Dětští pacienti s velmi brzkým nástupem (VEO-IBD, do 6 let věku) jsou ale specifickou podskupinou, jejíž onemocnění je často způsobené závažnými mutacemi v genech souvisejících s imunitní homeostázou ve střevech. Cílem této práce bylo identifikovat kauzální genetické varianty u 20 pacientů s pediatrickým IBD (s nástupem onemocnění od 3 do 154 měsíců) s využitím celoexomového sekvenování.. Vyhodnocovali jsme použití několika bioinformatických postupů pro zpracování celoexomových dat. To zahrnovalo porovnání rozdílů v identifikaci variant pomocí dvou bioinformatických postupů využívajících v prvním případě nástroje VarScan2 nebo ve druhém případě založeném na GATK4. Také jsme srovnávali úspešnost filtrování nalezených kauzálních variant pomocí čtyř virtuálních panelů genů, z nichž jeden panel byl vytvořen speciálně pro účely této diplomové práce. Identifikovali a validovali jsme 5 kauzálních variant ve 4 genech (DUOX2 složený heterozygot, FOXP3, NLRP3 and NOD2), které zastupují 20 % z analyzované kohorty...
Inkluze dětí s tělesným postižením v mateřské škole
Vančurová, Veronika ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou inkluze dětí s tělesným postižením do předškolního vzdělávání. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o vývoji a současném stavu společného vzdělávání dětí v předškolních zařízeních. Je analyzován legislativní rámec pro vzdělávání dětí s tělesným postižením v České republice. Jsou nastíněna specifika vzdělávání dětí s tělesným postižením a možnosti jejich podpory v mateřské škole. Pozornost je věnována i požadavkům na osobnost pedagoga či asistenta pedagoga v inkluzivním prostředí v interakci s dětmi s tělesným postižením. V praktické části je nejprve vymezen metodologický základ empirického šetření, které spočívalo ve zpracování řady případových studií dětí s tělesným postižením, které byly inkludovány do předškolního vzdělávání v mateřských školách hlavního vzdělávacího proudu. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy mateřských škol a analýzou školních dokumentů a další dokumentace k jednotlivým dětem. Pro analýzu dat byly vytvořeny kategorie, které byly následně vyhodnoceny. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že inkluze dětí s tělesným postižením byla ve zkoumaných MŠ z pohledu pedagogických pracovníků na kvalitní úrovni a připomínky jsou směřovány spíše k méně podstatným prvkům. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, inkluzivní...
Předškolní vzdělávání, výchova a péče ve Finsku
Čadková, Kateřina ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Práce se zaměřuje na předškolní vzdělávání, výchovu a péči ve Finsku. Jejím cílem je nastínit specifika fungování předškolních institucí a následně porovnat dvě konkrétní předškolní zařízení z pohledu nastavení jejich strukturní i procesuální stránky. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. Teoretická část v úvodu shrnuje základní informace o Finsku (politická situace, demografie). Uvádí klíčová data k fungování rodiny a její podpory v rámci sociálního systému ve Finsku. Hlavní část teoretické části bakalářské práce je věnována charakteristice jednotlivých druhů institucí, které zajišťují vzdělávání, výchovu a péči o dítě v předškolním věku, a to z hlediska jejich legislativního ukotvení, kurikulárních dokumentů i odborné přípravy pedagogů působících v předškolním vzdělávání. Empirická část bakalářské práce obsahuje dvě případové studie předškolních institucí ve Finsku. Práce sleduje specifika strukturního nastavení, ale také výchovně-vzdělávací procesy obou institucí. V případových studiích je užito metod pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýzy dokumentů. V závěru autorka poukazuje na možné inspirace finského předškolního vzdělávání, které by byly řešením pro aktuální otázky předškolního vzdělávání v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA Finsko, předškolní výchova, vzdělávání...
Realizace multikulturní výchovy v programu Začít spolu na 1. stupni základní školy
Mírná, Milena ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá realizací multikulturní výchovy ve vzdělávacím programu Začít spolu. Teoretická část práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První z nich se věnuje vymezení základních pojmů, které se k multikulturní výchově vztahují. Mimo to uvádí i oficiálně uznané národnostní menšiny v České republice a vývoj počtu cizinců, kteří na našem území pobývají. Dále se blíže tato kapitola zaobírá předsudky a stereotypy. Druhá kapitola je zaměřena na Multikulturní výchovu, jakožto jedno z průřezových témat v RVP ZV. Práce v této části průřezové téma charakterizuje, popisuje tematické okruhy a možné přístupy ve výuce. Třetí kapitola rozebírá vzdělávací program Začít spolu a podrobně se věnuje jeho stěžejním prvkům. V praktické části práce je detailně popsán kvalitativní výzkum, prováděný s pátou třídou ZŠ Petřiny - sever, která se podle vzdělávacího programu Začít spolu řídí. Tento výzkum zaměřený na oblast předsudků, stereotypů a odlišností je realizován formou týdenní práce v centrech aktivit, při kterých je učitel participačně zapojen. Zjišťuje, jestli žáci dokážou identifikovat tyto projevy ve společnosti a v sobě samých, zda jsou schopni vcítit se do role těch, kteří jsou díky své odlišnosti nějakým způsobem omezováni, a jestli dokážou popsat jejich pocity. Podle výsledků výzkumu žáci...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Horáčková, Kamila
2 Horáčková, Karolína
6 Horáčková, Kateřina
4 Horáčková, Kristýna
2 Horáčková, Květa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.