Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mechanisms of immune dysregulation leading to inflammatory bowel disease
Horáčková, Klára ; Froňková, Eva (vedoucí práce) ; Filipp, Dominik (oponent)
Bc. Klára Horáčková DIPLOMOVÁ PRÁCE Mechanismy imunitní dysregulace vedoucí k nespecifickému střevnímu zánětu Abstrakt Nespecifický střevní zánět (IBD) je chronické zánětlivé onemocnění gastrointestinálního traktu. Klasický IBD má multifaktoriální charakter s nástupem v dospělosti nebo pozdním dětství. Dětští pacienti s velmi brzkým nástupem (VEO-IBD, do 6 let věku) jsou ale specifickou podskupinou, jejíž onemocnění je často způsobené závažnými mutacemi v genech souvisejících s imunitní homeostázou ve střevech. Cílem této práce bylo identifikovat kauzální genetické varianty u 20 pacientů s pediatrickým IBD (s nástupem onemocnění od 3 do 154 měsíců) s využitím celoexomového sekvenování.. Vyhodnocovali jsme použití několika bioinformatických postupů pro zpracování celoexomových dat. To zahrnovalo porovnání rozdílů v identifikaci variant pomocí dvou bioinformatických postupů využívajících v prvním případě nástroje VarScan2 nebo ve druhém případě založeném na GATK4. Také jsme srovnávali úspešnost filtrování nalezených kauzálních variant pomocí čtyř virtuálních panelů genů, z nichž jeden panel byl vytvořen speciálně pro účely této diplomové práce. Identifikovali a validovali jsme 5 kauzálních variant ve 4 genech (DUOX2 složený heterozygot, FOXP3, NLRP3 and NOD2), které zastupují 20 % z analyzované kohorty...
Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ
Horáčková, Klára ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivace
Výzvy integrace žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ
Kocianová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem začleňování a vzdělávání žáků-cizinců na 1. stupni ZŠ. Shromažďuje a prezentuje odborné poznatky týkající se této problematiky. Zaměřuje se na klasifikaci výzev a problémů spojených s přechodem žáka do školy v cizí zemi a na jejich možná řešení a preventivní opatření. V práci bylo potvrzeno, že učitelky spatřují v přítomnosti žáka-cizince ve třídě přínos, ale zároveň přiznávají obavy z nedostatečné profesní připravenosti a nedostatku materiálů pro práci s žáky-cizinci. Empirická část práce se zabývá třemi případovými studiemi žáků-cizinců. Zaměřuje se na jejich pozorování a rozhovory s jejich třídními učitelkami. Dále se zabývá názory učitelů a výzvami, které učitelé vidí v přítomnosti žáka-cizince ve třídě. Výsledkem práce jsou také ukázky pracovních listů určených pro práci s žáky-cizinci, které navazují na sérii používaných učebnic českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova Integrace, žák-cizinec, žák s odlišným mateřským jazykem, adaptace, interkulturní vzdělávání, inkluze, kulturní odlišnosti, multikulturní výchova, primární škola, mateřský jazyk, výzvy
Spolupráce školy a rodiny jako základ fungujícího partnerství
Slivoňová, Alena ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tématem diplomové práce je v teoretické části poukázat na význam komunikace a spolupráce škol a rodin z hlediska dětí, z pohledu rodin i učitelů a škol. Dále se práce zabývá průzkumem ve zlepšení vztahů mezi školou a rodiči v naší základní škole. Zjišťuje, zda během pěti let, které věnujeme navázání a užší spolupráci s rodiči, ale i s širší veřejností, došlo ke zlepšení vnímání této školy obyvateli obce a okolí. Práce se věnuje empirickému výzkumu z akcí pro rodiče, spolupráci, ale také překážkám, které mohou nastat. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce a partnerství školy a rodiny dítěte, důvěra mezi oběma stranami, výhody spolupráce, formy spolupráce, vztah rodičů ke škole a učitelům, zábrany ve spolupráci, Rodiče vítáni, program Začít spolu, zapojování rodičů do společných akcí.
Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy
Vernerová, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy nabízí popis a podrobnou analýzu Montessori principů z hlediska jejich využití a plnění během výuky matematiky v Montessori školách. Dále si klade za cíl v praxi ověřit, zda jsou naplňovány při prezentacích nového učiva v 7. třídě Montessori školy tři vybrané Montessori principy: samostatné objevování, práce s chybou a individuální přístup. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá vymezením vzdělávací oblastí Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu a popisem současného trendu ve výuce matematiky, didaktickým konstruktivismem reprezentovaný Hejným a Kuřinou. Dále popisuje Montessori principy a jejich uplatnění a realizování během výuky matematiky a způsoby prezentace matematického učiva v Montessori školách. V závěru teoretické části je porovnání Montessori principů při výuce matematiky a didaktického konstruktivismu. Praktická část se v úvodu opírá o teoretickou koncepci způsobu výuky na druhém stupni Montessori ZŠ Na Beránku. S využitím metody aplikačního výzkumu, respektive Korthagenova cyklu se zaměřuji na popis prezentací nového matematického učiva a podrobnou analýzu tří vybraných Montessori principů: samostatného objevování, práce s chybou a...
Vzdělávání žáků cizinců na 1.stupni základních škol v České republice
Bucková, Soňa ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje několika oblastem, které souvisejí se vzděláváním cizinců na 1. stupni základních škol. Teoretické část diplomové práce se věnuje zejména oblastem bilingvismu u dětí a multikulturní výchově. Dále jsou zde široce analyzovány legislativní rámce a statistiky cizinců na území České republiky, které s oblastí úzce souvisí. V poslední kapitole jsou rozebrány možnosti a doporučení bezproblémového začlenění žáků cizinců do základních škol. Výzkumná část diplomové práce se zabývá přístupem a zkušenostmi učitelů se vzděláváním žáků cizinců, vztahem dětí cizinců ke vzdělávání na vybrané škole v České republice a jejich úrovní českého jazyka a postojem k němu. Klíčová slova Vzdělávání cizinců, bilingvismus, multikulturní výchova, žák-cizinec, inkluze, mateřský jazyk, druhý jazyk, základní škola
Možnosti individualizace a diferenciace výuky v současné škole
Bredová, Romana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku individualizace a diferenciace ve výuce na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce je zaměřena na odborná a teoretická východiska řešené problematiky. Cílem praktické části je zjišťování možností a mezí individualizace a diferenciace výuky ve vlastní práci učitelky ve 4. třídě na příkladu dvou vybraných žáků. Praktická část práce přináší výsledky akčního výzkumu, který je interpretován jako případová studie a popisuje proces individualizace a diferenciace z hlediska práce s učivem v naukových předmětech.
Práce s žáky s odlišným mateřským jazykem v hodinách českého jazyka na 1. stupní ZŠ
Bryndová, Adéla ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak probíhá vyučování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na prvním stupni. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů, které se týkají žáka s OMJ, působení cizinců v České republice. Dále se práce také zabývá výukou žáka s OMJ na českých školách. Výzkumná část práce seznamuje s výzkumem, který byl realizován na různých školách. Kvalitativní výzkum byl prováděn na vzorku pěti vybraných žáků s odlišným mateřským jazykem, kteří navštěvují první stupeň různých základních škol. Cílem výzkumu bylo získat informace o vzdělávání žáků, a jak jejich učitelé pracují s jazykovými cíli své výuky. KLÍČOVÁ SLOVA Žák s odlišným mateřským jazykem, migrace, vzdělávání, čeština jako cizí jazyk, inkluze, integrace, pozorování, kazuistika.
Integrace žáka cizince do procesu primárního vzdělávání
Plocková, Nikola ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem v českých základních školách a poukazuje na připravenost českých škol a učitelů na příchod a integraci těchto žáků. Teoretická část práce je zaměřena převážně na popis doporučených postupů integrace a inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem. V empirické části jsou zpracována data z pozorování výuky, rozhovorů s učiteli, výchovnou poradkyní, řediteli škol i rozhovory a kazuistické studie žáků s odlišným mateřským jazykem. Výzkumným přístupem je případová studie inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem a dotazníkové šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřský jazyk, multikulturní, inkluze, integrace, cizinec, diskriminace, migrace, azylant, individuální vzdělávací plán.
Specifika práce začínajícího učitele při začleňování žáka s odlišným mateřským jazykem na české primární škole
Loudová, Anna ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou práce začínajícího učitele, v jehož třídě je přítomen žák s odlišným mateřským jazykem. Jejím cílem je zjistit jednotlivá specifika, která provázejí práci začínajících učitelů při začleňování těchto žáků. Text je strukturován do dvou částí, z nichž každá má několik kapitol. První, teoretická část, shromažďuje a dále pak prezentuje odborné poznatky zabývající se migrací, inkluzí, poté vzděláváním žáků s odlišným mateřským jazykem a v neposlední řadě rolí školy a také učitele při procesu integrace těchto dětí. Stanovuje také kritéria, která ovlivňují integraci žáka s odlišným mateřským jazykem. Druhá část práce je praktická, obsahuje analýzu práce dvou pedagožek, které mají ve své třídě přítomny žáky s odlišným mateřským jazykem a snaží se o jejich začlenění. Orientuje se na specifika práce s nimi. Rozbor jejich práce je prováděn na základě kritérií stanovených v závěru teoretické části práce. Tato kritéria vycházejí ze studia odborné literatury. Výsledkem práce jsou popsané vyučovací strategie a postupy těchto pedagožek, analýza jejich přístupů k výuce v heterogenní třídě a také shrnutí jednotlivých specifik, která na základě tohoto výzkumu osobně považuji při procesu integrace žáka s odlišným mateřským jazykem za důležitá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Horáčková, Kamila
2 Horáčková, Karolína
6 Horáčková, Kateřina
4 Horáčková, Kristýna
2 Horáčková, Květa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.