Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 292 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnávací reklama
Rousková, Petra ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
The diploma thesis - Comparative advertising - is focused on domain of unfair competition and comparative advertising in the Czech Republic, and also in the European Union. Considering that basically there is no society living completely separated from surroundings, it is evident, that Czech law system should be seen in the context of the European Union legal environment. Comparing the Czech law and the European Union legislation I came to the conclusion that both are in their substance in compliance with each other. This is an important fact leading to an effective harmonisation of the national regulations with European Union law. This was achieved through several directives. Furthermore, I also included many conclusions on decisions of courts of law, which play an important role in this field of law. The diploma thesis is devided into six basic chapters. The first chapter defines economic competition and the law of economic competition. The second chapter is focused on unfair competition frame according to the Commercial Law (law no. 513/1991 of the Collection of Laws) and provides necessary information on the general clause, the keystone of unfair competition. The third chapter talks about the concept of advertising and comparative advertising including types and functions. The fourth chapter...
Ochranná známka Společenství a její srovnání s národní ochrannou známkou - Se zaměřením na jednotnou povahu ochranné známky Společenství a absolutní důvody odmítnutí ochrany
Beránková, Alena ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Horáček, Tomáš (oponent)
Ochranná známka Společenství a její srovnání s národní ochrannou známkou - se zaměřením na jednotnou povahu ochranné známky Společenství a absolutní důvody odmítnutí ochrany Abstrakt Komunitární systém ochranných známek existuje od roku 1994, kdy bylo přijato Nařízení 40/94/EC, o Ochranné známce Společenství. Ačkoliv je evropský systém mladší než národní systémy, nelze říci, že by se jednalo o systém méně užitečný, obzvlášť s ohledem na počet zapsaných ochranných známek Společenství. Právní úprava ochranných známek je velmi rozsáhlá, rozhodla jsem se tedy soustředit pouze na její část, tj. jednotnou povahu, jakožto zvláštní vlastnost ochranné známky Společenství, a dále na absolutní důvody odmítnutí ochrany a jejich porovnání v rámci evropského a českého systému ochranných známek. Úprava registrace ochranných známek je velmi podobná v obou systémech, přesto zde můžeme nalézt rozdíly, jako např. začlenění zlé víry mezi absolutní důvody pouze v národním systému. Účelem mé práce je porovnat tyto dva systémy ochranných známek - komunitární úroveň a národní úroveň, a poskytnout jejím čtenářům pomocí analýzy příslušných judikátů ESD určité vodítko pro použití obecných pravidel, jež jsou při registraci známky aplikována. Má diplomová práce je tvořena čtyřmi kapitolami. První, úvodní, kapitola popisuje historii...
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Šmukařová, Kateřina ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Závěr Současná právní úprava srovnávací reklamy vychází z úpravy evropské a vzhledem k požadavku stejného přístupu ke srovnávací reklamě ve všech členských zemích Evropské unie je pro rozhodovací praxi v jednotlivých členských státech v oblasti srovnávací reklamy významná judikatura Evropského soudního dvora. Pro srovnávací reklamu není členským státům umožněno přijmout přísnější vnitrostátní úpravu, než stanoví směrnice. Důvodem je zabránit omezení volného pohybu zboží a služeb, respektive omezení společného trhu obecně. Český zákonodárce se tak snaží do české právní úpravy zavést co nejpřesnější a doslovný překlad srovnávací reklamy podle směrnice o klamavé a srovnávací reklamě, i když ne zcela úspěšně, jako například v případě podmínky vyloučení nebezpečí záměny či nezlehčování. Vzhledem ke štěpení evropského práva v oblasti nekalé soutěže na úpravu vztahů B2B a B2C a dvojkolejnosti české úpravy se může stát česká úprava nepřehlednou. Současná soukromoprávní úprava v obchodním zákoníku poskytuje "ochranu" soutěžitelům i spotřebitelům. Dále je poskytována veřejnoprávní ochrana spotřebitelům, především skrze zákon o ochraně spotřebitele. Evropská úprava nekalé soutěže se stává pod záštitou "ochrany spotřebitele" stále podrobnější (viz např. tzv. black list). Kam až zajde hranice "ochranářství" v evropské...
Vztah klienta a advokáta podle mandátní smlouvy
Čech, František ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
Závěr V této práci jsem popsal nejdůležitější aspekty právního vztahu klienta a advokáta podle mandátní smlouvy. Pří výkladu jednotlivých práv a povinností jsem kromě právních a stavovských předpisů vycházel z judikatury a kárné praxe České advokátní komory, pokusil se najít možné výkladové problémy právní úpravy a navrhl jejich řešení. Nejprve jsem se pokusil popsat výjimečné postavení advokátů na trhu právních služeb a to formou srovnání s ostatními osobami, které právní služby mohou v omezené míře poskytovat. Poté jsem se zabýval úpravou samotné mandátní smlouvy v obchodním zákoníku, jejím srovnáním s úpravou smlouvy příkazní, a zamyslel jsem se nad tím, do jaké míry mají rozdíly mezi úpravami těchto smluvních typů dopad na obsah právního vztahu klienta a advokáta. Stručně jsem popsal možnosti samotného vzniku právního vztahu klienta a advokáta, a provedl také analýzu právní povinnosti odmítnout klienta, kde jsem upozornil na možný problém právní úpravy vyplývající z rozdělení důvodů k odmítnutí klienta mezi zákon o advokacii a Etický kodex. Co se týče samotného obsahu právního vztahu klienta a advokáta, zabýval jsem se nejprve právem advokáta na odměnu, kdy jsem se podrobněji zastavil zejména u právní úpravy odměny podílové a upozornil na nejednotné nazírání na pactum de quata litis, které se odráží v...
Obchodní tajemství
Hanková, Lenka ; Eichlerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
51 5. Závěr Koncept obchodního tajemství bezpochyby zaujímá nezastupitelné místo v ochraně citlivých obchodních informací. Jeho hlavní výhodou je neformálnost a možnost obsáhnout široké rozpětí chráněných skutečností a souvisejících práv. Nevýhodou jsou naopak mnohdy vysoké náklady na zajištění utajení. Základní podmínkou zákonné ochrany je ale vždy naplnění všech objektivních a subjektivních znaků stanovených právní normou. Jen tak se může podnikatel dovolat ochrany obchodního tajemství při jeho porušení nebo ohrožení. Ačkoliv ochrana nabývá absolutní povahy, vyskytují se v právu určité zákonem upravené situace, při kterých je prolomena. Jedná se buď o zúžení rozsahu chráněných skutečností zvláštními zákony nebo omezení obchodního tajemství na základě jiného práva či důležitého veřejného zájmu. Jedním z takových práv je právo na informace, resp. právo na přístup k informacím v držení orgánů veřejné moci. Česká právní úprava chrání obchodní tajemství před zveřejněním na základě žádosti o informaci tak, že jej považuje za obligatorní důvod k jejímu odmítnutí. Podmínkou je naplnění všech znaků v souladu s § 17 ObchZ a především projev vůle podnikatele uchovat dané skutečnosti v tajnosti, tj. označit je při jejich předávání povinnému subjektu za obchodní tajemství. Dosavadní judikatura vyžaduje, aby tyto...
Ochrana hospodářské soutěže - dohody narušující soutěž
Sůra, Jan ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Cílem této práce s názvem "Ochrana hospodářské soutěže - dohody narušující soutěž" je pojednat o problematice dohod narušujících hospodářskou soutěž z pohledu hmotného práva České republiky a Evropské unie. Tyto dohody, často nazývané také kartely, představují jedno z nejnebezpečnějších protisoutěžních jednání, které vede k monopolizaci volného trhu, a v konečném důsledku poškozuje ostatní soutěžitele i spotřebitele. Tato oblast práva je příznačná svou obecností právní úpravy, kdy podstatný vliv na její dotváření je ponechán judikatuře. Proto je v této práci věnován velký důraz na rozhodovací praxi Evropské komise, soudů a také národních soutěžních úřadů. Opomenuta není ani soft law úprava ve formě různých bílých knih a oznámení vydávaných a Evropskou komisí a soutěžními úřady. První kapitola obsahuje úvod do této práce. Druhá kapitola se soustředí na oblast dohody narušujících hospodářskou soutěž obecně. Popisuje její podstatu a základní znaky, které jsou všem dohodám společné, a nastiňuje vývoj tohoto pojmu. Třetí kapitola pojednává o vztahu mezi dohodami a dalšími protisoutěžními jednáními - zneužitím dominantního postavení a fúzemi a poukazuje na jejich shodné a rozdílné znaky. Čtvrtá kapitola zkoumá prameny českého a evropského protikartelového práva. Je rozdělena na čtyři části. Část první se...
Nároky z porušení smluvní povinnosti (v soukromoprávních vztazích)
Kašová, Lenka ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Nároky z porušení smluvní povinnosti (v soukromoprávních vztazích) Tématem této diplomové práce jsou nároky vyplývající z porušení smluvní povinnosti v soukromoprávních vztazích. Cílem práce je zejména poskytnout přehled o nárocích, které mohou vzniknout jedné smluvní straně v případě, kdy druhá strana poruší svoji smluvní povinnost. Práce se snaží charakterizovat jednotlivé nároky, následně je vzájemně porovnat a poukázat na jejich hlavní odlišnosti. Důležitou součástí každé kapitoly je pasáž zabývající se úpravou daného institutu v novém občanském zákoníku, jenž vstoupí v účinnost 1. 1. 2014. Práce se skládá ze čtyř kapitol, z nichž každá pojednává o jednom z právních institutů, jež lze považovat za následek porušení smlouvy. Zabývají se odpovědností za prodlení, odpovědností za škodu, smluvní pokutou a odpovědností za vady. První kapitola analyzuje situaci, kdy dlužník poruší svoji povinnost plnit řádně a včas. Cílem druhé kapitoly je popsat základní předpoklady vzniku odpovědnosti za škodu, informovat o rozsahu a způsobech náhrady škody včetně (ne)možnosti smluvní limitace náhrady škody v českém právu. Druhá kapitola také obsahuje podkapitolu porovnávající nároky vyplývající z různých právních titulů - z odpovědnosti za prodlení a z odpovědnosti za škodu. Další, třetí kapitola pojednává o...
Obchodní kupní smlouva a její perspektivy
Švábová, Jana ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
57 5. Závěr Ve své diplomové práci jsem se pokusila načrtnout možný budoucí vývoj obchodní kupní smlouvy v českém právním řádu a na evropské úrovni. Jak je zřejmé, obchodní kupní smlouva a závazkové právní vztahy v současnosti probíhají mohutným rozvojem. Současná úprava obchodní kupní smlouvy bezpochyby dozná značných změn. Zrušením duality se česká úprava obchodní kupní smlouvy změní. Pravděpodobné přijetí nového občanského zákoníku nelze odhadnout, dokonce se vlivem politické situace objevují tendence zákoník odložit a zpracovat zákoník jiný (s použitím již vypracované materie). Pominu-li koncepční změny, které budou logickým důsledkem nově přijatého občanského zákoníku, mám pochybnosti o možné vzájemné existenci obou kodifikací, kterými se ve své práci zabývám - novým občanským zákoníkem a Návrhem společného referenčního rámce. Přestože jsou práce v rámci CFR charakteristické značnou komparatistikou (v oblasti právních řádů jednotlivých států), obávám se, že vliv na NOZ je prakticky minimální. Nicméně je předčasné dělat takové závěry. Vždy bude možné existující NOZ uvést do souladu s Návrhem formou novelizace. Bude zároveň záležet na závaznosti DCFR pro členské státy EU. Dnes se naplnění CFR stále jeví jako otevřená otázka. Jak daleko může zajít v oblasti své závaznosti, když je považováno za průvodce...
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Soukupová, Radka ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zejména analyzovat současnou právní úpravu srovnávací reklamy v České republice s ohledem na její úplnou úpravu v komunitárním právu a shrnout vývoj české právní úpravy nejen srovnávací reklamy, ale též nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy obecně, neboť až do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, a tato byla obvykle kvalifikována jako nekalosoutěžní jednání. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První dvě kapitoly práce se ve stručnosti zabývají obecnou charakteristikou pojmů hospodářská soutěž a nekalá soutěž. Třetí kapitola se věnuje reklamě obecně. Čtvrtá a pátá kapitola tvoří jádro práce. Jsou věnovány srovnávací reklamě jako takové a její právní úpravě v České republice. Ve čtvrté kapitole jsou v podkapitole 4.1 rozebrány varianty postojů právních řádů ke srovnávací reklamě, v podkapitole 4.2 jsou shrnuty jednotlivé druhy srovnávací reklamy. Podkapitola 4.3 se věnuje vývoji právní úpravy nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy. Byť do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, s pojmem srovnávací reklama v této době pracovala jak teorie tak zejména judikatura. Pátá kapitola se pak věnuje pozitivní úpravě srovnávací reklamy zejména v obchodním zákoníku a okrajově též v předpisech veřejnoprávních. Od přijetí tzv....
Vybrané otázky koncepce regulace veřejné podpory
Kašparová, Kateřina ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
SFEU se pokouší zavést určitou vyváženost mezi členskými státy a Evropskou unií tak, že zakládá poměrně široký zákaz poskytování veřejné podpory, která narušuje nebo hrozí narušením soutěže tím, že zvýhodňuje určité podniky nebo určitá odvětví výroby, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy (článek 107 odst. 1 SFEU). Přestože SFEU upravuje obecný zákaz veřejné podpory, existují určité výjimky z tohoto obecného zákazu, které jsou buď automaticky slučitelné s vnitřním trhem (článek 107 odst. 2 SFEU) nebo umožňují Evropské komisi posoudit slučitelnost konkrétního opatření s vnitřním trhem na základě určitých cílů, kterých má být dosaženo (článek 107 odst. 3 SFEU). Uplatnění těchto výjimek je výlučnou pravomocí Evropské komise. Opatření státní podpory mohou být účinným nástrojem pro dosažení cílů společného zájmu. Veřejná podpora by se však měla používat pouze tehdy, pokud je vhodným nástrojem pro splnění přesně definovaného cíle, vytváří správné pobídky, je přiměřená a pokud narušuje hospodářskou soutěž v nejmenší možné míře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 292 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Horáček, Vilém
1 Horáček, Vojtěch
2 Horáček, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.