Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Názory rodičů a učitelů na odměny a tresty při výchově žáků SZŠ
Kuchařová, Markéta ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy, výchovných prostředků a období adolescence. Teoretická část vymezuje pojem výchova, popisuje základní výchovné cíle a styly, roli rodičů a učitelů při výchově adolescentů, často používané výchovné prostředky a vývojové změny, kterými jedinec prochází v období dospívání. Výzkumná část zjišťuje, které výchovné prostředky používají rodiče a učitelé při výchově žáků SZŠ nejčastěji a zároveň sleduje názory žáků na uvedenou problematiku. K výzkumnému šetření byl použit dotazník vlastní konstrukce pro rodiče a učitele a řízený rozhovor se žáky. Vlastní výzkum byl realizován na SZŠ v Berouně, VOŠZ a SZŠ Jana Evangelisty Purkyně v Mostě, SZŠ a VOŠZ v Plzni a SZŠ Ruská v Praze 10. Z výsledků výzkumu je patrné, že rodiče i učitelé se snaží zachovávat partnerský vztah s dospívajícími dětmi a výchovu spíše zakládat na motivaci, odměňování a respektování domluvených pravidel.
Zvyky a životní styl současných Romů
Dostálová, Barbora ; Pavlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Marie (oponent)
Transkulturní ošetřovatelství se v dnešní době dostává do popředí zájmu. V praxi zdravotníci stále častěji ošetřují příslušníky jiného etnika. V těchto případech musí být často uplatňovány specifické přístupy odlišné od způsobu ošetřování člena většinové kultury. Tato práce zkoumá metodami kvalitativního výzkumu příslušníky romského etnika ve vybraných regionech České republiky. Výzkum byl zaměřen na zjištění hodnotového žebříčku Romů, životního stylu, dodržování tradic, způsobu péče o zdraví a zkušenost Romů s pobytem v nemocnici. V závěru je doporučeno, jak by se výsledky výzkumu měly odrazit v ošetřovatelské praxi.
Stres žáků a studentů zdravotnických škol při praktické výuce ve zdravotnických zařízeních
Muknšnáblová, Martina ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá stresem žáků a studentů zdravotnických škol při praktickém vyučování ve zdravotnickém zařízení. Jejím hlavním cílem je identifikovat nejčastější a nejzávažnější stresové faktory působící na žáky a studenty při odborné praxi. Teoretická část je věnována pojmu stres, období adolescence, pojetí odborné praxe, typům zdravotnických škol, osobnosti odborné učitelky a školní přípravě žáků či studentů na stresové situace. V empirické části jsou popsány zjištěné stresory, které jsou dále hierarchicky seřazeny dle četnosti odpovědí. Výsledky jsou porovnány u sledovaných zdravotnických škol mimopražských a pražských, alternativních a státních, středních a vyšších. K výzkumu byl použit dotazník vlastní konstrukce. Výzkumný vzorek tvořilo 334 respondentů z 13 zdravotnických škol. Z 5 stanovených hypotéz byly 2 potvrzeny zcela, 2 částečně a 1 nepotvrzena. Žáci a studenti považují za své největší stresové činitele odbornou učitelku, personál oddělení, časový tlak při práci, nedostatek vlastních znalostí či zkušeností a v neposlední řadě zodpovědnost. Žáci a studenti jednotlivých typů zdravotnických škol uvedli většinou odlišnou intenzitu stresu při praktickém vyučování i pořadí největších stresových faktorů.
Hodnota doteku v práci sestry
Bryndová, Renata ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Uhrová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na komunikaci pomocí doteků u všeobecných sester pracujících v oblasti akutní a intenzivní péče. Teoretická část práce pojednává o hodnotě jako pojmu, významu doteku v životě člověka, o úloze tělesného kontaktu v profesi sestry a účincích doteku. Dále se zabývá terapeutickým dotekem a jeho významem, univerzálností neverbálních komunikačních projevů a vybranými odlištnostmi neverbálních projevů v multikulturním prostředí. Poslední úsek teoretické části práce je věnován syndromu vyhoření - jeho příčinám, příznakům a zásadám duševní hygieny pro profesionály pracující v pomáhajících profesích. Ve výzkumné části je zjišťován průběh haptického kontaktu mezi sestrou a nemocným na vybraných pracovištích a jaké jsou nejdůležitější faktory ovlivňující tento kontakt. výzkumnému šetření jsou použity dva typy dotazníků - dotazník vlastní konstrukce, a oficiální dotazník Maslach Burnout Inventory (MBI) od Christiny Maslach. Cílem dotazníku vlastní konstrukce je sledovat faktory týkající se vědomé a nevědomé komunikace a její frekvence, a též některé faktory ovlivňující tuto komunikaci. Pomocí dotazníku MBI je zjišťována míra syndromu vyhoření ve třech oblastech: citové vyčerpání, odosobnění a snížení pracovního výkonu. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že oslovené všeobecné sestry...
Životní styl dětského diabetika
Hubatová, Markéta ; Pavlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na informovanost dětského diabetika o onemocnění diabetes mellitus a dále na jeho životní styl. V teoretické části popisuji samotné onemocnění diabetes mellitus, jeho možné příčiny a i jeho možnosti léčby. V dalších jednotlivých kapitolách pojednávám o tom, co je to životní styl a jaké povinnosti má dětský pacient po sdělení diagnózy diabetes mellitus. Hlavní použitou metodou pro zpracování diplomové práce byl dotazník. Jednotlivé položky v dotazníku byly posuzovány z hlediska celého statistického souboru, dále z hlediska věku, pohlaví a délky onemocnění. Statistickým šetřením ve skupině 85 dětských diabetiků bylo zjištěno, že úroveň informovanosti o problematice onemocnění je uspokojivá a více jak 90% dotazovaných respondentů znalo správné odpovědi na vědomostní položky. Součástí dotazníku byly rovněž položky týkající se životního stylu dětského diabetika, jejichž statistické zpracování přineslo zajímavé výsledky o životě dětí postižených nemocí diabetes mellitus.
Prestiž odborné učitelky
Pohlová, Zuzana ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Pavlíková, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce porovnává prestiž odborné učitelky u skupiny všeobecných sester (S 1), skupiny nemocných (S 2) a skupiny studentů (S 3). Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je věnována postavení učitele ve společnosti z hlediska historického i současného, společenské prestiži povolání, vlastní osobnosti učitele, profesionalitě a vzdělávání odborných učitelů. Výzkumná část je zaměřena jednak na osobnost odborné učitelky, její vlastnosti, chování, jednání, úpravu zevnějšku a ke zjišťování společenského postavení odborné učitelky vzhledem dalším zdravotnickým profesím a vybraným povoláním. Výzkum byl proveden dotazníkovou metodou, byly použity tři verze dotazníku vlastní konstrukce určené pro každou zkoumanou skupinu. Výzkumu se zúčastnilo 150 respondentů, kteří tvořili tři výše uvedené skupiny po 50 dotázaných. Bylo stanoveno 7 hypotéz, ze kterých se 2 nepotvrdily a 5 hypotéz se potvrdilo. Cílem diplomové práce bylo porovnání prestiže odborné učitelky u všeobecných sester, nemocných a studentů. U skupiny studentů se odborná učitelka umístila na celkově sedmém místě a u skupin sester a nemocných na místě devátém mezi vybranými profesemi.Výzkumem se potvrdilo vyšší společenské postavení profese odborné učitelky mezi dalšími námi vybranými povoláními, v celkovém hodnocení se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 HLAVÁČOVÁ, Martina
6 HLAVÁČOVÁ, Michaela
2 Hlaváčová, M.
2 Hlaváčová, Magda
9 Hlaváčová, Marcela
2 Hlaváčová, Marie
5 Hlaváčová, Markéta
6 Hlaváčová, Martina
6 Hlaváčová, Michaela
2 Hlaváčová, Miroslava
3 Hlaváčová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.