Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výrazné ženské osobnosti ve vývoji klarinetové hry
Pelikánová, Milena ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent) ; Koutník, Štěpán (oponent)
V dnešní době je již cela normální vidět ženy v mužských povoláních různých oborů, mezi něž bezesporu patří i hudba. Blíže specifikováno hru na dechové nástroje jako je flétna, hoboj, klarinet, fagot, trubka, lesní roh, ale dnes i trombon a tuba, jsme si dříve nedávali vůbec do souvislostí se ženou. Dnes je tomu jinak. Nejen vývoj těchto nástrojů, ale i vývoj ve společnosti dává ženám vyniknout v těchto disciplínách.
F. Benda - Koncert E moll - Doba "zlatého věku flétny"
Svitáková, Eva ; Pivoda, Radomír (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jiří (oponent) ; Válek, Jiří (oponent)
Práce se zabývá rozborem flétnového koncertu Františka Bendy e moll, v souvislosti s dobovým pozadím vyniku skladby na rozhraní baroka a klasicismu. Seznamuje s životem a tvorbou Františka Bendy. Shrnuje vývoj příčné flétny během osmnáctého století. Zachycuje dobu zlatého věku flétny a snaží se odhalit příčiny jejího rozkvětu v tomto období. Uvádí vybrané skladby pro flétnu z tohoto období.
J. A. Koželuh - Koncert pro fagot C dur
Soukal, Libor ; Herman, František (vedoucí práce) ; Seidl, Jiří (oponent) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodl zaměřit na Koncert C dur pro fagot J. A. Koželuha a na jeho osobnost. Značná čáct textu je věnována jeho životu a tvorbě. Poté následuje hudební a interpretační rozbor.
Jan Křtitel Jiří Neruda
Maroul, Martin ; Rejlek, Vladimír (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Tato práce přibližuje dobu klasicismu a pojednává o českém hudebním skladateli Janu Křtiteli Jiřím Nerudovi.
Proměny českých klarinetových škol
Pelikánová, Milena ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na české klarinetové školy, jejich odlišnosti a proměny. Každá kapitola obsahuje stručný životopis autora a rozbor jednotlivých částí škol. Porovnávány jsou zde školy: Stanislav Krtička - Velká dvojdílná škola pro normální a francouzský systém, Lidová a praktická škola pro klarinet; Jiří Kratochvíl: Škola hry na klarinet; Bedřich Zákostelecký ? Škola hry na klarinet I.,II., díl; Antonín Doležal ? Elementární škola hry na klarinet.
Život a dílo Pavla Josefa Vejvanovského
Novotný, Martin ; Rejlek, Vladimír (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Tématem mojí práce je osobnost Pavla Josefa Vejvanovského. Byl to jeden z nejvýznačnějších skladatelů českého baroka, ale také skvělý trumpetista, člen a později kapelník dvorní kapely biskupa Karla Lichtensteina Castelcorna v Kroměříži. Snažím se přiblížit Vejvanovského život a nastínit podmínky, ve kterých Vejvanovský jako polní trubač žil, postavení u dvora, ale i podmínky jeho běžného života. Zabývám se jeho vlivem a významem pro českou barokní hudbu, zvláště žesťovou. Dále, pro ukázku z jeho tvorby, je zde podrobena analýze jeho Sonata à 4 g moll pro trubku a varhany.
Důležité aspekty klarinetové hry
Vašek, Petr ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent)
Ve své práci se zabývám převážně současnou hudbou v kontextu s neustálým vývojem techniky ve hře na klarinet. Hlavním cílem této práce bylo seznámení se všemi možnými technikami hry a jejich nácvikem. Dalším důležitým aspektem práce bylo poukázat na pozici klarinetu v soudobé hudbě a na jeho přínos u současných skladatelů. Na současnou hudbu je v textu také brán zřetel v kontextu světových mezinárodních soutěží typu ARD Mnichov, mezinárodní hudební soutěž v Markneukirchen nebo Pražské jaro, kde je většinou podmínkou nacvičení nejtěžších moderních skladeb od autorů jakými jsou například Luciano Berio, Karel Husa, Karlheinz Stockhausen, Tiberiu Olah či Edison Denisov. V textu jsou zmíněny dosud známé techniky a způsoby moderní hry na klarinet (mikrointervaly, multifonika, glissando, frulato, smorzato, slap tón, cirkulované dýchání), které se v dnešní hudbě často objevují. Na druhou stranu, dalším cílem bylo neopomenout techniky základní (rozsah, dynamika, legato, dýchání, barva zvuku,staccato) a zaměřit tak pozornost na neustálý technický vývoj, který je jistě nejen v klarinetové hře patrný. Tato práce by neměla sloužit jako metodická pomůcka, ale jako určité zasvěcení do současné hudby ve hře na klarinet 21. století.
Jaroslav Konečný - kněz, hudebník, sběratel hudebních nástrojů - podrobný popis jeho sbírky
Wendligová, Lucie ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Práce pojednává o katolickém knězi a hudebníku MgA. Jaroslavu Konečném. Jaroslav Konečný je příkladem člověka, který hudbu šíří stále kolem sebe, ikdyž se nevěnuje své původní profesi. V této práci rozebírám jeho složitou životní cestu ve třech hlavních bodech. Nejprve píši o životě hudebníka, poté o životě kněze a nakonec o propojení obou těchto "profesí". Část své práce věnuji popisu jeho sbírky hudebních nástrojů.
Leonard Bernstein a jeho přínos do klarinetové literatury v 21. století
Slováček, Felix ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Herman, František (oponent) ; Mareš, Vlastimil (oponent)
V mé práci s názvem "Leonard Bernstein a jeho přínos do klarinetové literatury 21. století" se nejprve věnuji životu L.B. Pokouším se zdůraznit hlavní událostí jeho hudební kariéry. V další kapitole shrnuji Bernsteinovo skladatelské dílo. Zvláště se věnuji skladbám, v kterých autor využil klarinet jako sólový nástroj. Sonátou pro klarinet a klavír se poté zabývám v následujících dvou částech. Zároveň se zabývám Bernsteinovým dílem v kontextu dnešního hudebního života, neboť jeho skladby jsou do dnes oblíbené a hrané. Týká se to i Sonáty pro klarinet a klavír, která je běžnou součástí repertoáru dnešních klarinetistů.
Igor Stravinskij - komorní tvorba s klarinetem
Vaňková, Simona ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent)
Tato bakalářská práce je koncipována jako praktický přehled komorních skladeb Igora Stravinského, v nichž je použit klarinet. Obsahuje stručný přehled života, tvorby a jednotlivých tvůrčích proměn skladatele, jeho estetická hlediska i umělecké názory. Hlavní částí je přehled konkrétních komorních skladeb s klarinetem rozdělených podle Stravinského tvůrčích etap. Každá skladba je doplněna krátkým rozborem a zhodnocením významu v celkovém kontextu tvorby. Pro praktické využití je práce doplněna seznamem některých hudebních nakladatelství, ve kterých byla tato komorní díla vydána. Byla bych ráda, kdyby má práce přispěla k častějšímu provozování skladeb Igora Stravinského nejen klarinetisty, i když těm především je určena, ale všemi, kteří se komorní hudbě aktivně věnují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 HLAVÁČ, Jiří
1 HLAVÁČ, Josef
1 Hlaváč, J.
1 Hlaváč, Jakub
11 Hlaváč, Jan
2 Hlaváč, Jan,
3 Hlaváč, Jaroslav
11 Hlaváč, Ján
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.