Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 999 záznamů.  začátekpředchozí325 - 334dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozšířená realita na iOS - zobrazování prvků z mapy v terénu
Bezák, Adam ; Brejcha, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto práca si dáva za cieľ zlepšiť užívateľovi orientáciu v teréne pomocou jeho smartphonu a rozšírenej reality. Spojením týchto dvoch prvkov a bezplatnej databáze geografických dát OpenStreetMap je možné zobraziť okolité prvky z máp alebo prípadne zobraziť doplňujúce informácie o okolitých objektoch. Výsledná technológia je použitá v naimplementovanej iOS aplikácii s názvom Water Radar. Táto aplikácia zobrazuje okolité vodné toky (alebo iné vodné objekty) vzhľadom na GPS polohu užívateľa. Aplikácia využíva taktiež Google Elevation API aby zobrazené vodné toky kopírovali reliéf krajiny.
Rozšířená realita v reklamě
Angelov, Michael ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem využití rozšířené reality v reklamě. Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci, která bude reálném čase rozpoznávat a sledovat specifické objekty (např. tištěnou reklamu, loga, atp.) v kameře mobilního telefonu, zjišťovat o nich další informace a zobrazovat je na displeji mobilního telefonu způsobem rozšířené reality. Práce se také zabývá přehledem současných technik v oblasti rozpoznávání, sledování objektu a vyhledávání objektu v obrazových databázích.
Detekce dopravních značek a semaforů
Chocholatý, Tomáš ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá detekcí dopravních značek a semaforů v obraze s využitím konvolučních neuronových sítí. Cílem je vytvoření vhodného detektoru pro detekci a rozpoznání dopravního značení v reálném provozu. Za účelem trénování konvolučních neuronových sítí byly vytvořeny vhodné datové sady, které se skládají ze syntetické i reálné datové sady. Pro syntetickou datovou sadu byl vytvořen generátor, který simuluje různé deformace značek. Vyhodnocení kvality detekce je prováděno pomocí vlastního programu pro  kvantitativní vyhodnocování. Podařilo se dosáhnout úspěšnosti 84\% detekovaných značek nad vlastní testovací datovou sadou. Výsledky umožňují zjistit důležitost zastoupení reálné či syntetické datové sady v trénovací sadě a vliv jednotlivých deformací syntetické datové sady na konečnou kvalitu detekce.
Analýza 3D CT obrazových dat se zaměřením na stanovení hustoty kostních elementů
Kodym, Oldřich ; Herout, Adam (oponent) ; Jan, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je seznámit se s metodami stanovování kostní minerální denzity z vhodných typů tkání v diagnostických CT datech a popřípadě je modifikovat nebo rozšířit za účelem spolehlivější diagnostiky kvality kosti. V práci je nejprve uvedena problematika stanovování kostní kvality z běžných CT dat. Následně je navržena metoda odhadu kvality kosti, která bere v potaz kromě kostní minerální denzity také deformace kortexu kosti. Zhodnocení úspěšnosti je provedeno na základě názoru experta, které naznačuje pozitivní výsledek, tj. použitelnost metody. Následně bude před klinickým využitím nutné preklinické hodnocení objektivní na rozsáhlé bázi kalibrovaných CT dat, jež dosud není dostupná. V případě potvrzení úspěšnosti navržené metody poskytuje práce dosud neexistující nástroj pro plně automatickou preventivní diagnostiku osteoporózy.
Implementace jednoduchého rozpoznávače řeči pro Android
Flajšingr, Petr ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací a optimalizací rozpoznávače řeči pod operačním systémem Android. Pokrývá implementaci nahrávání zvukového signálu, následnou extrakci příznaků pomocí Mel bank filtrů a neuronové sítě. Také obsahuje informace o implementaci dynamického dekodéru. Práce se věnuje převážně implementaci v nízkoúrovňových nástrojích jako jsou Android NDK a Renderscript a vyhodnocuje úspěšnost rozpoznávače a jeho paměťové a časové nároky.
Prohlížení rozměrných rastrových geodat online
Mikita, Martin ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje návrh multiplatformní klient-server aplikace pro přístup k rozměrným rastrovým datům, existující a navrhované způsoby optimalizace pro rychlost běhu a zpracování rastrů. Výhodou aplikace je aktualizovaná verze knihovny GDAL pro čtení většiny rastrových formátu a implementace rozšíření pro čtení GeoPDF pomocí open-source knihovny. Integrace vytvořené a optimalizované serverové části do open-source projektu IIPImage zpřístupní aktuálně nepodporované rastrové formáty tohoto projektu.
Chatbot pro Smart Cities
Jusko, Ján ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je zjednodušit přístup k informacím občanům statutárního města Brno a zároveň modernizovat způsob komunikace mezi občanem a jeho městem. Zvolený problém práce řeší vytvořením konverzačního agenta - chatbota Kroka. S využitím umělé inteligence a analyzátoru českého jazyka je agent schopen porozumět určité množině textových dotazů v přirozeném jazyce a odpovídat na ně. Agent je dostupný na platformě Messenger a disponuje znalostní bází, která obsahuje data poskytnutá městem. Při provedení rozsáhlého uživatelského testování na celkovém počtu 76 občanů města se ukázalo, že až 97\% respondentům se líbí idea městského chatbota a vědí si představit, že ho budou pravidelně používat. Hlavním zjištěním této práce je, že široká veřejnost dokáže dobře přijmout a efektivně využívat chatbota a výsledky této práce motivují k dalšímu vývoji praktických aplikací konverzačních agentů.
Distributed Ray Tracing
Slovák, Radek ; Jošth, Radovan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem globální zobrazovací metody distribuované sledování paprsku. Ta z matematického popisu scény generuje dvourozměrné obrazy o vysoké kvalitě a realističnosti. Práce rozebírá problematiku a vysvětluje postupy řešení s touto technikou spojené. Popisuje také neoddělitelnou součást této metody a to klasické sledování paprsku.
Deep Learning for Virtual Patient-Specific Skull Modelling and Reconstruction
Kodym, Oldřich ; Kozubek, Michal (oponent) ; Egger, Bernhard (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Skull segmentation from 3D patient data and virtual reconstruction of the defective skull shape are the most challenging steps required for creation of patient-specific models of skull. These models are used in cranioplasty practice for surgery planning, patient education and patient-specific implant design, but their utility is currently limited by the amount of manual processing time required to reach sufficient virtual model quality. This thesis aims to streamline this virtual workflow by utilizing deep learning methods. The thesis proposes a novel solution that consists of an automatic skull segmentation method based on a combination of convolutional neural networks and graph cut algorithm and an automatic virtual skull reconstruction method based on convolutional network cascade. Both of these components are demonstrated to achieve state-of-the-art accuracy.  This work also aims to improve reproducibility of the skull reconstruction research by providing a structured synthetic dataset for development and benchmarking of automatic methods. The main focus of this work is on applicability in clinical practice. While the proposed skull segmentation method is already successfully deployed to clinical workflow, the integration of automatic virtual skull reconstruction presents some additional challenges, such as low tolerance towards shape imperfections around the defect border. This work therefore also proposes an extension of the skull reconstruction method that allows its adaptation to target population and the desired type of cranial implant shape, which can vary between different clinical sites. The results of expert's evaluation show that the shape outputs of this method reach enough quality to be deployed into clinical practice along with the segmentation method.
Multimedia Data Processing in Heterogeneous Distributed Environment
Kajan, Rudolf ; Ferko,, Andrej (oponent) ; Míkovec, Zdeněk (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Ubiquitous computing, a paradigm in which the processing of information is linked with each activity or object as encountered, was proposed by Mark Weiser as the next era for interacting with computers. Its goal is to enable people to interact with devices more naturally and casually in ways that suit whatever location or context they find themselves in. Ubiquitous computing focuses on learning by removing the complexity of computing and increases efficiency while using computing for different daily activities. But after more than 15 years since Weiser formulated these goals, several aspects of ubiquitous computing are still not a part of user experience with today’s technology. Seamless integration with environment leading to technological invisibility or user interaction spanning across multiple devices pose still a great challenge. The main goal of our work is to make a step towards making the idea of ubiquitous computing a reality by addressing the question about intuitive information sharing between a personal device and a situated display. We have developed three interaction techniques which support unobtrusive content exchange between touch-enabled personal device and a large display - whether it is shared-private or public. These techniques are based on video streams, augmented reality, and analysis of gaze data. Besides the interaction techniques, we also present a framework for real-time application state acquisition and reconstruction on target platform. We report on user studies focused on the usability of our prototypes and a system performance evaluations. Our experiments were formed around real-life scenarios which are commonly experienced throughout the day. For interactions based on video streams, the results indicate that our techniques outperform the existing solutions: the localization and task migration is done in real time on a midlevel cellphone; the localization is reliable even for different observation angles and for cluttered screen content. Our technique based on gaze analysis goes even further by allowing for modeling of implicit user preferences through gaze data, while being accurate and unobtrusive.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 999 záznamů.   začátekpředchozí325 - 334dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.