Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Geraldine Mucha. Sonda do života a díla skladatelky
Vacková, Barbora ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce pojednává o skotsko-české hudební skladatelce Geraldine Muchové (1917-2012). Cílem práce je na základě dostupných pramenů kriticky zhodnotit skladatelčin přístup ke kompozici a jeho vývoj v průběhu jejího života. Hlavní důraz je kladen na analýzu kulturních a společenských faktorů, které formovaly jak samotnou kompoziční aktivitu skladatelky, tak způsob, jakým o ní hovořila. Muchovou tak představuji jako ženu konkrétní doby a kultury, která musela nalézt způsob, jak své kompoziční zájmy co nejlépe skloubit s ostatními rolemi, které chtěla či byla nucena vykonávat. Rovněž řeším, proč volila právě cestu distancování se od propagace svého díla a komponování jen nenápadně v soukromí domova. Práce je metodologicky ukotvena v literatuře problematizující psaní ženské skladatelské biografie v muzikologii. Na konkrétním případu skladatelské osobnosti, jíž se odborná muzikologická literatura dosud nezabývala, tak přispívám k diskusi o této problematice. Klíčová slova: Geraldine Mucha, skladatelka, ženská biografie, gender, Československo, Británie
Obsahová analýza televizních seriálů z letištního prostředí - na příkladu Letiště a Pan Am
Havelková, Tereza ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce je zobrazení letištního prostředí v televizních seriálech. Na příkladu snímku Letiště a Pan Am je provedena komparativní obsahová analýza, která probíhá dle stanovených kritérií. Stěžejní prvky komparativní analýzy představuje několik aspektů, které autorka mapuje a porovnává napříč oběma seriály. Práce se primárně zabývá charakteristikou a vyobrazením letištního prostředí, obrazem letištního personálu, výstavbou děje z hlediska seriality, stereotypy a způsoby, jakými je udržováno napětí v jednotlivých snímcích. Cílem by mělo být přehledné zmapování problematiky televizních seriálů ze specifického (letištního) prostředí s důrazem na vyhodnocení shod a odlišností, které ze seriálového zobrazení pramení.
Queer estetika v současné ruské populární kultuře na příkladu kapely HRISTINA
Kaznacheeva, Anna ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním tvorby queer hudebníků v Rusku v době po přijetí zákona proti "LGBT propagandě" (tj. po roce 2013). Tento zákon, jenž se stal terčem domácí i mezinárodní kritiky, dodnes ovlivňuje rozvoj queer kultury v Rusku. Předložená práce zkoumá společenský a kulturní kontext postsovětské doby ve vztahu ke queer estetice na příkladu tvorby kapely HRISTINA. Tato kapela vznikla v Moskvě roku 2017. Vokalistka a autorka textů Hristina Zarembo se kromě hudební tvorby aktivně věnuje psaní příspěvků na sociálních sítích, v nichž jednak přibližuje inspiraci a významy vlastní hudby, jednak se jakožto queer žena vyjadřuje k tématům genderu a sexuality. Předmětem práce je písňová a audiovizuální tvorba kapely. Analýza se také zaměřuje na doprovodné texty, komentáře na sociálních sítích kapely a esej věnovaný jedné z písní. Důraz je kladen na sledování způsobu práce s historickými odkazy, jejichž zahrnutím do své tvorby autorka reflektuje ranou postsovětskou i vzdálenější minulost z hlediska vlastní queer zkušenosti. Pozornost je proto věnována zejména "návratům" do období devadesátých let, kdy po rozpadu sovětského svazu došlo k mimořádnému rozmachu queer estetiky na ruské scéně. Práce mimo jiné ukazuje, že tato doba (nehledě na značnou sociální a ekonomickou nestabilitu) je dnes jak...
Globálně sdílený feminismus v lokálním kontextu na příkladu slovenské zpěvačky a raperky Simy
Melicharová, Klára ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Tato práce se zaměřuje na moment, při kterém dochází k přenosu globálně sdílených prvků feminismu do lokálního kontextu. Prostřednictvím kyberprostoru se současné feministické projevy z angloamerické populární kultury a z hip-hopu dostávají do života a hudební tvorby populární slovenské zpěvačky a raperky Simy. Ta si aktivně vybírá ty aspekty, které pro ni a její fanynky fungují. Dochází tak k adaptaci feministických projevů ve slovenské společnosti prostřednictvím mainstreamových hudebních žánrů - popu a rapu. Cílů této práce je několik. Prvním cílem je popsat, jak přesně s těmito feministickými aspekty Sima ve své tvorbě pracuje. Druhý cíl je ukázat funkčnost transkulturních angloamerických feministických myšlenek v jiném prostředí, pokud jsou správně upraveny pro lokální potřeby. Třetím cílem je nabídnout pohled na mainstreamovou hudbu jako na prostředek k uvědomělým feministickým aktivitám. Jako první část metodiky své práce volím podrobné srovnání projevů globálního feminismu s feminismem v Simině tvorbě a v její sebeprezentaci na sociálních sítích. Druhou část věnuji analýze audiovizuálního a textového materiálu rapového tracku a popové písně, a to s cílem nalézt a definovat konkrétní feministické projevy. Ze srovnání a analýzy pak vyplývá, že při procesu transkulturalizace nových prvků...
Recepce sovětské operety v Československu na případu Dunajevského Bílého akátu
Frank, Vojtěch ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Bár, Pavel (oponent)
Práce se zabývá tématem uvádění sovětských operet v Československu mezi lety 1946 a 1987. Import sovětského repertoáru na československé operetní scény byl spojen s kulturně- politickými transformacemi počátku československého komunismu. Takzvaná socialistická opereta ze Sovětského svazu byla záhy etablována jako vzor pro novou československou operetní tvorbu a tvořila tak významnou, politicky podmíněnou součást repertoáru. Práce mapuje vývoj intenzity tohoto importu, vývoj žánru operety v Sovětském svazu a na případu operet Isaaka Dunajevského Volný vítr a zejména Bílý akát ukazuje trendy interpretace sovětské operety v Československu v závislosti na proměňujícím se kulturně-politickém kontextu v porovnání s originálními ruskými verzemi operet. Práce se dotýká také recepce v kritickém diskurzu obou kulturních prostředí a snaží se postihnout zkoumané jevy v co nejširší množině kontextů a diskurzů.
Karel Velebný a třetí proud
Pudlák, Jan ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastný, Jaroslav (oponent)
Předkládaná magisterská práce se zaměřuje na specifické rysy a jevy v českém třetím proudu v 60. letech 20. století. Tato specifika jsou identifikována jednak na základě analýzy skladeb třetího proudu Karla Velebného, ale také na základě jejich porovnání s díly třetího proudu jiných českých autorů ve sledovaném období. Výsledná charakteristika českého třetího proudu je pak konfrontována s třetím proudem amerického autora a ideového zakladatele tohoto směru Gunthera Schullera. Kritériem pro zařazení analyzovaných skladeb do této práce byla přítomnost určité avantgardní ambice, která je v této práci chápána jako užití dodekafonie, či jiných kompozičních technik Nové hudby v kontextu jazzové hudby. V analýzách se práce zaměřuje jednak na způsob implementace těchto kompozičních technik do struktury jazzové hudby, ale také zde autor sleduje, jaké hudební složky jsou touto stylovou syntézou nejvíce modifikovány. Klíčová slova: Třetí proud, jazz, Karel Velebný, Pavel Blatný, Gunther Schuller
Forman's Amadeus and the Role of Music in Film Narrative
Bazika, Tomáš ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Forman's Amadeus and the Role of Music in Film Narrative Vedoucí diplomové práce (supervisor): Zpracoval (author): Mgr. Tereza Havelková, Ph.D. Tomáš Bazika studijní obor (program): Praha, July 2020 Obecná teorie a dějiny umění a kultury Abstrakt Tématem této diplomové práce je studium metod využití hudby Wolfganga Amadea Mozarta ve filmu Amadeus režiséra Miloše Formana. Ve své práci se zaměřuji na využití původních klasicistních skladeb k vytvoření nového, převážně fiktivního narativu o životě a hudbě Mozarta. Argumentuji, že místo použití Mozartových skladeb jako filmové hudby, tvůrci Amadea pojímají jednotlivé scény i celkovou strukturu filmu primárně s ohledem na expresivní vlastnosti a biografické souvislosti hudby. Zapojuji se do dialogu s relevantním dosavadním bádáním, pomocí něhož sestavuji teoretický rámec pro systematickou interpretaci významotvorných rolí hudby v Amadeovi. Vycházím z konceptu diegetické, nediegetické a metadiegetické kategorie zvuku ve filmu Claudie Gorbmanové a aplikuji její taxonomii při analýze Amadea, abych ukázal, jak nejen výběr a umístění hudby, ale především její situování ve vztahu k diegezi určuje její dopad na narativ. Navrhuji, že tvůrci Amadea zpracováním Mozartovy hudby převrací tradiční hierarchii podrobení se hudebního doprovodu ve prospěch vizuální a verbální...
Odlišnosti ve struktuře matek a jejich novorozenců narozených v Česku v roce 2014 s ohledem na využívání metody IVF
Havelková, Tereza ; Šídlo, Luděk (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Odlišnosti ve struktuře matek a jejich novorozenců narozených v Česku v roce 2014 s ohledem na využívání metody IVF Abstrakt Práce se zabývá zhodnocením specifik rodiček, které otěhotněly po aplikaci metod mimotělního oplodnění (IVF) v porovnání s matkami, které nepodstoupily IVF. Srovnávací analýza se vedle rodiček zaměřuje také na novorozence, a to opět z hlediska toho, zda se jedná o dítě narozené pravděpodobně po IVF či nikoliv. K analýze jsou využita individuální anonymizovaná data vykázané zdravotní péče z databáze VZP ČR za matky, které porodily v roce 2014, a jejich novorozence. Úvodní část práce je věnována dosavadnímu vývoji asistované reprodukce, dále její úspěšností a důsledkům spojených s rozvojem metod asistované reprodukce. Následně jsou analyzována data za novorozence a matky dle pohlaví novorozence, porodní hmotnosti, četnosti porodu, typu porodu, komplikací matek a novorozenců při hospitalizaci spjaté s porodem/narozením dítěte, délky hospitalizace po porodu/narození a nákladů spojených s hospitalizací po porodu/narození. Cílem práce je zhodnotit strukturální odlišnosti dle toho, zda těhotenství následovalo po aplikaci metod IVF či nikoli. Vše v závislosti na věku matky. Bylo zjištěno, že novorozenci i matky po IVF mají vyšší podíl rizikových faktorů (nízká porodní hmotnost, vícečetná...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
20 HAVELKOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.