Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh na zkvalitnění personální práce
Hájková, Zuzana ; Hrabalíková, Hana (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zkvalitnění personální práce ve společnosti XY, s.r.o. Zaměřuje se na oblasti motivace, hodnocení, vzdělávání, organizace práce, pracovní podmínky, interní komunikace a informovanosti. Výstupem práce jsou návrhy opatření, které povedou ke zlepšení výkonů zaměstnanců a k jejich spokojenosti.
Analýza zahraniční politiky Tonyho Blaira k Sieře Leone
Hájková, Zuzana ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce si dává za cíl zanalyzovat vývoj britské zahraniční politiky vůči Sierře Leone v období od roku 1997 do roku 2000. Práce zejména odpovídá na otázku, zda britský přístup k Sierře Leone byl v souladu s novou rétorikou Labouristické strany, která chtěla vybudovat zahraniční politiku na základě "etické dimenze". Sierra Leone se od roku 1991 potýkala s problémy občanské války, ve které oficiálně Velká Británie podporovala legitimně zvoleného prezidenta Kabbaha, jehož vláda byla ohrožena rebely z Jednotné revoluční armády. Velká Británie v této občanské válce zasáhla v květnu 2000, kdy došlo k přímému ohrožení hlavního města Sierry Leone. Práce detailně zkoumá, jaké faktory a jací aktéři měli vliv na zformování Blairovy politiky vůči Sierře Leone.
Postoj učitelů 1. stupně ZŠ k inkluzivnímu vzdělávání
Hájková, Zuzana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem inkluzivního vzdělávání z pohledu učitelů 1. stupně ZŠ. Cílem práce je zhodnotit postoj učitelů k této problematice, odhalit jejich potřeby a navrhnout opatření, kterými by bylo možné je uspokojit. Práce obsahuje dvě stěžejní části: teoretickou a praktickou. Teoretická část uvádí čtenáře do oblasti postavení osob s postižením v minulé i současné době a představuje způsob ukotvení základních práv těchto osob v mezinárodních smlouvách i legislativních opatřeních. Dále jsou v této části definovány základní pojmy související s inkluzivním vzděláváním a jedna kapitola je věnována samotnému učiteli a postojům, které si v rámci třídy vytváří. Výzkumná část na úvod seznamuje čtenáře s již provedenými výzkumy na podobné téma, dále podává popis použité metodologie v šetření a představuje data, která byla získána prostřednictvím rozhovorů s učiteli 1. stupně běžných základních škol. Výsledky výzkumu upozorňují na nedostatky ve způsobu vzdělávání učitelů 1. stupně, odhalují zejména absenci propojení oborů učitelství a speciální pedagogiky. Poukazují také na potřebu učitelů sdílet své zkušenosti a konzultovat je s kolegy, případně v rámci supervize s nestranným odborníkem. V neposlední řadě přináší doporučení na širší osvětu laické i odborné veřejnosti k tématu inkluzivního...
Sémiotická analýza volebních spotů do Poslanecké sněmovny v roce 2013
Hájková, Zuzana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Diplomová práce Sémiotická analýza volebních spotů do Poslanecké sněmovny v roce 2013 s využitím sémiotické analýzy detailně rozebírá televizní spoty vysílané pro účely voleb v roce 2013 Českou televizí. Pro potřeby práce byly zvoleny spoty politických stran a hnutí, které překročily pětiprocentní hranici a dostaly se do Poslanecké sněmovny, tedy ČSSD, ANO, KSČM, Top 09, ODS, Úsvit a KDU-ČSL. Důraz je zde kladen na využité výrazové prostředky a znaky, které se ve spotech nalézají. Cílem práce je odpovědět na otázku, jaké sdělení je voličům skrze spoty adresováno. Práce se zároveň se snaží zjistit, zda se v jednotlivých spotech vítězných stran dají nalézt shodné prvky, které mohly ovlivnit výsledek voleb. Vychází z předpokladu, že všechny volební spoty vítězných politických uskupení a stran budou obsahovat shodné prvky a že všechny se budou snažit přimět voliče, aby dorazili k volbám. Dalším předpokladem je, že žádný z volebních spotů nebude přímo hanit jinou politickou stranu či její politiku. V teoretické části se práce zabývá základními pojmy politické komunikace, politickou reklamou a její regulací v České republice. Práce také představuje volební systém České republiky a politickou situaci před volbami 2013.
Uchváceni odpadem: etnografická studie nejen okolo velkoobjemového kontejneru
Hájková, Zuzana ; Novotná, Hedvika (vedoucí práce) ; Zandlová, Markéta (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám děním okolo velkoobjemových kontejnerů určených pro sběr rozměrného odpadu z domácností, které jsou pravidelně rozmisťovány ve veřejném prostoru v Praze. Zkoumám praktiky, ke kterým kontejner vybízí jako aktér, tedy hlídání, vyhazování a vybírání věcí z kontejneru. Pomocí metody multi-sited ethnography sleduji, jak se proměňuje hodnota vyhazovaných předmětů v závislosti na dění okolo kontejneru a na proměnách kontextu ve kterém se předmět nově ocitá. Identifikuji několik druhů hodnot, kterých odpad nabývá v rukou nových majitelů. Může se stát cenným z hlediska ekonomického (jako předmět či materiál, který lze prodat), z hlediska praktického dalšího využití (jako výbava či materiál pro další tvorbu), z hlediska estetického (jako ukazatel vkusu, nebo jako umělecký artefakt) nebo nabýt významu v angažovaném kontextu. Velkoobjemový kontejner lze chápat jako aktéra recyklace. Zkoumám, jak spolu interagují různé skupiny lidí, kteří se o znovuvyužití odpadových předmětů zajímají a jak jejich vztahy a praktiky zpětně konstituují realitu odpadu v prostředí kolem kontejneru, ale i mimo něj. Klíčová slova: velkoobjemový kontejner, vyhazování, odpad, znovuvyužití, hodnota, recyklace, multi-sited ethnography Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvoj autonomie žáků ve školách C. Freineta
Hájková, Zuzana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou autonomie v prostředí pedagogiky Célestina Freineta. Za stěžejní cíl celé práce autorka zvolila prokázat potenciál této pedagogiky v oblasti rozvoje autonomie žáků. Teoretická část je rozdělena do dvou tematických okruhů. První se věnuje pojmu autonomie. Nejprve se ho snaží definovat na všeobecné úrovni a poté v kontextu výchovy a vzdělávání. Součástí je také popis autodeterminační teorie včetně jejích východisek pro autoregulaci učení. Druhý okruh se soustředí na pedagogiku C. Freineta. Charakterizuje jeho osobnost a základní pedagogické principy. Na závěr uvádí možnosti rozvoje autonomie v prostředí freinetovských škol. Praktická část obsahuje tři kapitoly, přičemž každá je zaměřena na jinou výzkumnou metodu. První sestává z kazuistiky školy École des Bruyères, jež aplikuje pedagogickou koncepci C. Freineta, a z pozorování, které autorka provedla ve 3. a 4. třídě této školy. Druhou tvoří tři rozhovory - dva s učitelkami zmíněné školy a jeden s odbornicí na oblast vzdělávání a Freinetovu pedagogiku. Třetí kapitola zahrnuje dotazníkové šetření s využitím autodeterminační teorie. Závěrem se autorka vyjadřuje ke stanoveným předpokladům a cílům práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Hájková, Zdeňka
4 Hájková, Zita
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.