Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí177 - 186dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání z pohledu učitele na základní škole
Sládková, Michaela ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tématem diplomové práce je role asistenta pedagoga v inkluzívním vzdělávání z pohledu učitele na základní škole. Jejím cílem je zjistit, jak pedagogové vnímají pozici asistenta pedagoga při edukaci žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se zabývá základním a inkluzivním vzděláváním včetně příslušné legislativy, podpůrnými opatřeními, vymezením pozice asistenta pedagoga, jeho kompetencemi, náplní práce a možnostmi spolupráce s třídním učitelem. Empirická část analyzuje rozhovory s třídními učiteli, kteří vyučují žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a díky tomu kooperují s asistenty pedagoga. Vše je navíc doplněno o poznatky z pozorování činnosti asistenta pedagoga v dané třídě. V závěru práce jsou zodpovězeny výzkumné otázky a vymezena jistá doporučení. Z výzkumu vyplývá, že asistent pedagoga je ve třídě nezbytnou podporou především u žáků s mentálním postižením.
Dopad chronického onemocnění na volbu studijního oboru a následné pracovní uplatnění
Svobodová, Julie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Práce řeší ucelené uvedení do problematiky osob trpících nespecifickými střevními záněty. Mezi hlavní body, kterými se práce zabývala, patří dopady na průběh, obor a nejvyšší dosaženou úroveň vzdělávání, dále problematika zaměstnávání a sociální i psychické aspekty těchto onemocnění. Práce se zaměřila na detailní vhled do každodenních i dlouhodobých problémů, kterými si musí postižené osoby procházet. Cílem práce bylo poskytnutí informací důležitých pro rozhodování při volbě budoucího pracovního uplatnění osobám s nespecifickými střevními záněty, jejich rodinám a dále pedagogickým a speciálněpedagogickým pracovníkům, kteří se touto problematikou zabývají. Využito bylo kvalitativní metodologie realizované technikou polostrukturovaných rozhovorů s deseti náhodně vybranými respondenty s diagnózou nespecifických střevních zánětů. Pro rozkrytí výzkumných dat bylo využito metody otevřeného kódování. Z analýzy zjištěných údajů vyplynulo, že většina respondentů pociťovala během studia negativní vliv onemocnění na průběh vzdělávání, jeho obor nebo nejvyšší dosaženou úroveň vzdělání. Velká část respondentů rovněž vnímala překážky v profesním uplatnění, a to v oblastech znevýhodnění na trhu práce, postoje zaměstnavatelů ke zdravotně znevýhodněným osobám, úprav pracovních podmínek nebo volby profese s ohledem...
Příprava dětí na plánované operační zákroky
Suchová, Jitka ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce bylo zjistit, nakolik jsou děti připravovány na operační zákroky a jakým způsobem. Pro tento výzkum byly vybrány děti z oddělení dětské chirurgie Oblastní nemocnice Kolín, v období únor - červen 2018. V teoretické části jsou popsány rizikové faktory vzniku anxiózních poruch v dětství, jsou definovány: úzkost a úzkostnost, strach, fobie, situační úzkost, psychická odolnost. Ve výzkumu bylo použito smíšené metody. Technikou byl písemný dotazník. V případě nejasných odpovědí bylo použito upřesňujícího ústního dotazování. V praktické části byly využity dva druhy dotazníků. Jeden je určený pro hospitalizované děti ve věku 7-15 let a druhý pro jejich rodiče. Výzkumem bylo zjištěno, že sedmnáct dětí, z celkového počtu sedmdesáti, nebylo informováno vůbec, nebo až těsně před zákrokem. Všechny tyto děti byly neklidné, případně až hysterické, křičely a plakaly. Děti, které byly na operaci nějakým způsobem připravovány, ji snášely celkem dobře. Můžeme tedy tvrdit, že většina dětí byla nějakým způsobem připravována a většinou se jednalo o rozhovory s rodiči. Edukační materiál využíván nebyl, protože v současné době žádný ani neexistuje.
Možnosti rozvoje jemné motoriky a grafomotoriky jedince s centrální poruchou hybnosti
Burdová, Eliška ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou rozvoje jemné motoriky a grafomotoriky jedince s centrální poruchou hybnosti. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat, jaké jsou možnosti rozvoje těchto schopností a dovedností. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s diagnózou CMP a možnostmi rehabilitace. Dále je popsána jemná motorika, grafomotorika, proces uchopování, klasifikace úchopů a její vývoj. Samostatná kapitola se poté věnuje přímo možnostem rozvíjení jemné motoriky i grafomotoriky. Práce také obsahuje přehled hodnocení, která se využívají v praxi a která jsou důležitá pro porovnání stavu před a po terapeutické intervenci. Empirická část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty získanými z 5 případových studií. Jednotlivá data byla zpracována porovnáním hodnot získaných při vstupním a kontrolním vyšetření. Z provedeného výzkumu bylo zjištěno, že použitím různých terapeutických přístupů došlo ke zkvalitnění jemné motoriky i grafomotoriky. Přístupy však vždy byly zvoleny individuálně k aktuálnímu stavu klienta a jeho individuálním potřebám. Pro zkvalitnění speciálně pedagogické praxe jsou v závěru práce uvedeny návrhy doporučení, která vyplývají z provedeného výzkumného šetření. Klíčová slova: cévní mozková příhoda, jemná motorika, grafomotorika, rozvoj...
Podpora vzdělávání hospitalizovaného dítěte předškolního věku s diagnózou Morbus Perthes
Sibřinová, Irena ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá hospitalizací dítěte předškolního věku a významem vzdělávání v tomto náročném období. Cílem práce je zjistit, zda si rodiče význam mateřské školy při nemocnici uvědomují. Pedagogům a rodičům dát náměty činností k rozvoji a podpoře nemocného dítěte. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je zpracována na základě odborných pramenů. Uvedena je zde charakteristika dítěte předškolního věku, vymezeny jsou jeho potřeby a zájmy v době hospitalizace. Popsána je rodina, její funkce a spolupráce s nemocniční školou. Závěr první části práce je věnován onemocnění Morbus Perthes. Druhá část diplomové práce je zaměřena na rodinu nemocného dítěte. Tato část byla zpracována na základě výsledků kvalitativního průzkumu, který zjišťoval postoj rodiny k předškolnímu vzdělávání hospitalizovaného dítěte a význam rodiny v této náročné životní situaci. Na základě analytického zpracování získaných odpovědí byl vypracován návrh konkrétních aktivizačních činností jako program na podporu vzdělávání nemocného dítěte. Ten je uveden v samém závěru této části.
Překážky v socializaci dítěte předškolního věku s diagnózou diabetes mellitus
Vopatová, Kristina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zajímá o problematiku socializace dítěte v předškolním věku. Hlavním cílem je zjistit, s jakými problémy se při začleňování dětí s diagnózou diabetes mellitus 1. typu setkávají učitelé v mateřských školách, jak nemoc ovlivňuje postavení jednotlivých rodinných příslušníků a celkový status rodiny ve společnosti. Teoretická část práce popisuje základní charakteristiku diabetu, základy jeho léčby, komplikace, které mohou při diabetu nastat. Dále se teoretická část zabývá socializací předškolního věku a charakteristikou zařízení pro předškolní výchovu. Výsledky výzkumu, který se týká zkoumání určité dívky v konkrétní mateřské škole, by mohly být přínosné jak pro rodiče diabetických dětí, jež uvažují o nástupu dítěte do mateřské školy, tak i pro samotné učitele, které čeká přijetí dítěte s diabetem 1. typu do svého zařízení.
Funkce pozitivního posílení v procesu učení
Mrkosová, Dominika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Práce si klade za cíl popsat efekt pozitivního posílení a jeho aplikaci v procesu učení. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část práce se věnuje významu pozitivního posílení v procesu učení a chování obecně - jakým způsobem živé organismy nabývají nové vzorce chování a jak vypadají efektivní metody učení. Analytická část práce propojuje a aplikuje poznatky získané v teoretické části práce na metodě učení zvané "Učení postupnými kroky" (Discrete Trial Teaching). Zde je dopodrobna popsána její aplikace, využití a vhodná implementace na příkladu učení motorického imitačního chování. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikovaná behaviorální analýza; efektivní metody učení; pozitivní posílení; principy učení a chování; učení postupnými kroky (DTT)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí177 - 186dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 HÁJKOVÁ, Veronika
13 Hájková, Veronika
1 Hájková, Václava
6 Hájková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.