Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí168 - 177dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita života osob s endokrinologickými chorobami
Kršková, Vladimíra ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Cushingův syndrom je vzácné onemocnění způsobené nadměrnou sekrecí kortizolu, které je spojené s významně zvýšenou morbiditou a mortalitou. Kromě somatických příznaků též výrazně zhoršuje kvalitu života osob. Cílem práce bylo zjistit, jak Cushingův syndrom ovlivňuje kvalitu života v České republice. Bylo vyšetřeno 24 osob s aktivním Cushingovým syndromem (18 žen, 6 mužů) ve věku 39,6±13,9 let a 75 zdravých jedinců kontrolní skupiny (64 žen, 11 mužů) ve věku 39,4±14,12 let. Osoby byly vyšetřeny pomocí specifických dotazníků kvality života (Cushing QoL) Odpovědi byly statisticky analyzovány pomocí Mannova-Whitneyho testu. Údaje z dotazníkového šetření byly doplněny pomocí narativních a strukturovaných rozhovorů. Při analýze těchto dat jsme postupovali pomocí metody tzv. "Zakotvené teorie". Výsledky prokázaly zhoršenou kvalitu života jedinců s Cushingovým syndromem a to jak v oblasti somatických, tak v oblasti psychosociálních dopadů. Kvalitu života osob s Cushingovým syndromem nejvíce ovlivňuje změna tělesného vzhledu, porušená sebekoncepce, porušení kognitivních funkcí, porucha emocí, změny sociálních rolí, únava, bolest, znalosti o nemoci a léčbě. Tyto faktory se navzájem prolínají. Hodnocení kvality života osob s Cushingovým syndromem má význam pro identifikaci a následné odstraňování překážek,...
Edukace žáků v Jedličkově ústavu a školách
Peřinová, Klára ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce "Edukace žáků v Jedličkově ústavu a školách" obsahuje informace o vzdělávání žáků s tělesným postižením. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké jsou potřeby a metody vzdělávání žáků s tělesným postižením. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké vyučovací metody, didaktické pomůcky, kompenzační pomůcky a další postupy a přístupy k žákům jsou využívané pedagogy na základní škole. Diplomová práce obsahuje analýzu přínosu Jedličkova ústavu a škol. Výzkum pracuje s následujícími metodami: strukturované rozhovory s pedagogy, zúčastněné pozorování na základní škole. Teoretická část práce obsahuje druhy tělesného postižení, souběžného postižení více vadami, Jedličkův ústav a školy a informace o vzdělávání žáků s tělesným postižením a se souběžným postižením více vadami. Praktická část práce se zabývá interakcí mezi žáky a pedagogy, mozkovou obrnou, vyučovacími metodami a potřebami žáků. Žáci potřebují bezbariérové prostředí, kompenzační pomůcky, podpůrná opatření, podporu jejich motivace a soběstačnosti. Učitelé učivo často vysvětlují a pokládají otázky. Žáci mají individuální vzdělávací plány, slovní hodnocení, klasifikaci, testy, zkoušení, exkurze a další školní kurzy. Pedagog volí vyučovací metody podle potřeb žáků. Informace o vzdělávacích a dalších potřebách jsou velmi důležité pro...
Inkluzivní vzdělávání pohledem učitelů Základní školy Lupáčova, Praha 3
Vitnovská, Dobromila ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce přináší pohled učitelů na inkluzi a inkluzivní vzdělávání v běžné základní škole. Teoretická východiska práce seznamují se základní legislativou v oblasti inkluze a s pojmy integrace, inkluze, inkluzivní vzdělávání. Teoretická část se blíže zabývá souborem podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a rozebírá specifika inkluzivního prostředí běžné školy. Výzkumná část práce popisuje výzkumné šetření, které má za cíl zjistit postoj učitelů k inkluzi a vyhodnotit jejich zkušenosti se zaváděním inkluzivního vzdělávání na vybrané škole. Výzkum odhaluje pozitivní i negativní názory učitelů na inkluzi a mapuje jevy, které učitelům ztěžují práci při inkluzivním vzdělávání. Na základě analýzy odpovědí z dotazníkové šetření se podařilo zjistit, že mezi učiteli mírně převažuje negativní postoj k inkluzi, ale více než polovina oslovených učitelů vidí význam inkluzivního vzdělávání v souvislosti s výukou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro další rozvoj inkluzivního vzdělávání by učitelé na dané škole přivítali menší počet žáků ve třídách, větší počet asistentů pedagoga a metodické vedení při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní školní prostředí, podpůrná opatření, učitel, žák se...
Možnosti podpory ve vzdělávání žáků z druhé generace migrantů
Marynych, Yaroslava ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je problematika podpory ve vzdělávání žáků z druhé generace ukrajinských migrantů na základních školách. Teoretická část práce se v jednotlivých kapitolách věnuje vymezení základních pojmů (migrace, akulturační strategie, druhá generace, žák cizinec), shrnutí poznatků z dosavadních výzkumů věnovaných druhé generaci migrantů, analýze legislativního rámce, jenž zkoumanou problematiku provází a vymezení potenciálních rizik, jež přináší migrační pozadí žáků. Cílem výzkumné části bylo zjistit, jaké specifické bariéry vznikají v procesu vzdělávání a integrace žáků z druhé generace ukrajinských migrantů a jaké formy a prostředky podpory v oblasti vzdělávání a sociálního začlenění využívají učitelé u těchto žáků. Potřebná data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s vybranými pedagogy, s mladými lidmi z druhé generace ukrajinských migrantů a s odborníkem v oblastí podpory integrace mladých migrantů. Výsledkem výzkumu je vymezení specifických potřeb žáků z druhé generace ukrajinských migrantů zejména v naplnění vzdělávacího potenciálu, v rozvoji jazykových kompetencí a ve formování pozitivního sebepojetí a psychické pohody, dále popis možností podpory prostřednictvím podpůrných opatření prvního stupně a realizací multikulturní, osobnostní a sociální výchovy, a...
Vliv přetrvájících primitivních reflexů na psychomotorický vývoj dětí s mozkovou obrnou
Liscová, Irena ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Volemanová, Marja Annemiek (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na psychomotorický vývoj dětí s mozkovou obrnou v souvislosti s přetrvávajícími primitivními reflexy. Úvodní kapitoly předkládají teoretické poznatky o mozkové obrně, její etiologii, klinickém obraze, jednotlivých formách a komplexní diagnostice, včetně speciálně pedagogické. Další část práce se zaměřuje na psychomotorický vývoj dítěte s mozkovou obrnou, zejména na vývoj hrubé i jemné motoriky a vývoj řeči. Hlavní oddíl práce pojednává o neurofyziologické podstatě primitivních reflexů a jejich významu pro raný vývoj dítěte. Jsou zde rozebrány jednotlivé primitivní reflexy, vliv jejich perzistence na psychomotorický vývoj dítěte s mozkovou obrnou a možnosti jejich integrace zvolenými terapeutickými koncepty. Pozornost je také zaměřena na důležitost multioborové spolupráce léčebné rehabilitace a speciálně pedagogické péče v problematice primitivní reflexologie. Výzkumná část práce je založena na kvalitativní metodologii a pracuje s daty ze tří případových studií. Jednotlivá data byla získána porovnáním vstupního a výstupního vyšetření. Cílem práce je prostřednictvím případových studií zkoumat, jakými způsoby lze ovlivnit perzistenci primitivních reflexů, jenž má vliv nejen na motorické dovednosti, chování či emocionalitu, ale v pozdějším věku také na vznik specifických...
Pilotní projekt třídy pro žáky s autismem implementující poznatky Aplikové Behaviorální Analýzy
Petříková, Monika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Cílem této závěrečné práce je popsat a vyhodnotit vzdělávání žáka s autismem ve škole hlavního vzdělávacího proudu podle principů aplikované behaviorální analýzy. Výchozí metodou je Pensylvánský projekt verbálního chování, který byl implementován na české základní škole. Práce přináší teoretický popis této vzdělávací metody a dílčích technik. Jejich praktické uplatnění pak názorně přibližuje výzkumná kazuistika žáka, který byl sledovaný v rámci výzkumného šetření. V této výzkumné kazuistice jsou analyzovány vstupní dovednosti sledovaného žáka a zhodnoceny jeho pokroky v dílčích oblastech nejen podle diagnostického materiálu VB-MAPP. Klíčový je popis rozvoje verbálního chování, které tato vzdělávací metoda systematicky rozvíjí, a který je nedílnou součástí aktivní účasti žáka ve společném vzdělávání. Práce přináší nový pohled na vzdělávání žáků s autismem v rámci společného vzdělávání na základní škole. Žáci zapojeni do tohoto způsobu vzdělávání mohou do školy nastoupit, přestože ještě nejsou verbálně dostatečně vybaveni a neměli by benefit z frontálního vyučování a společné výuky. Do kmenové třídy jsou integrováni s ohledem na své aktuální dovednosti. Proces postupné integrace je zcela individuální a vychází z připravenosti konkrétního žáka. Je možné i neverbálním dětem s autismem nabídnout...
Postavení asistenta pedagoga na základní škole
Houdková, Veronika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá kooperací učitele a asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na rozdíly ve vnímání přítomnosti asistenta pedagoga na prvním a druhém stupni. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část diplomové práce je členěna celkem na tři kapitoly. První je zaměřena na aktuální definici pojmů integrativní a inkluzivní pedagogiky a na změny, které do školství v posledních letech přinášejí. Druhá nastíní profesní pojetí asistenta pedagoga s důrazem na uplatnění na základních školách běžného typu, včetně postavení asistenta pedagoga v zahraničí. Poslední kapitola cílí na interpersonální vztahy asistenta pedagoga s ostatními pedagogickými pracovníky školy, rodiči i žáky samotnými. Praktická část práce se věnuje smíšenému výzkumnému šetření, které je rozděleno celkem na dvě části. První část výzkumu se zaobírá zkoumáním role asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na společnou práci učitele a asistenta pedagoga v rámci jedné třídy na prvním a druhém stupni. Pro realizaci této části výzkumného šetření byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s využitím polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Pro účely kvalitativního šetření bylo vybráno celkem šest respondentů s odpovídajícím profilem. Získaná data byla doplněna o statistické dotazníkové...
Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání z pohledu učitele na základní škole
Sládková, Michaela ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tématem diplomové práce je role asistenta pedagoga v inkluzívním vzdělávání z pohledu učitele na základní škole. Jejím cílem je zjistit, jak pedagogové vnímají pozici asistenta pedagoga při edukaci žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se zabývá základním a inkluzivním vzděláváním včetně příslušné legislativy, podpůrnými opatřeními, vymezením pozice asistenta pedagoga, jeho kompetencemi, náplní práce a možnostmi spolupráce s třídním učitelem. Empirická část analyzuje rozhovory s třídními učiteli, kteří vyučují žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a díky tomu kooperují s asistenty pedagoga. Vše je navíc doplněno o poznatky z pozorování činnosti asistenta pedagoga v dané třídě. V závěru práce jsou zodpovězeny výzkumné otázky a vymezena jistá doporučení. Z výzkumu vyplývá, že asistent pedagoga je ve třídě nezbytnou podporou především u žáků s mentálním postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí168 - 177dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 HÁJKOVÁ, Veronika
13 Hájková, Veronika
1 Hájková, Václava
6 Hájková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.