Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti lektora v podpoře transferu měkkých dovedností do praxe účastníků kurzu
Vlčinská, Jitka ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Cílem práce je odpovědět na otázku, čím vším může lektor měkkých dovedností podpořit, aby účastníci po skončení kurzu naučené skutečně aplikovali, tedy aby došlo k transferu učení do chování. Nejprve proto charakterizuje jak měkké dovednosti, tak transfer, a uvádí jeho specifika právě v případě měkkých dovedností. V další části jsou popsány čtyři předpoklady transferu jakožto klíčové oblasti, s nimiž by měl lektor pracovat, pokud chce podpořit transfer. Práce je nejdřív diskutuje z psychologického hlediska, a následně také vyvozuje doporučení pro praxi lektora. K tomu směřuje zejména vlastní empirické šetření, které bylo realizováno formou expertních interview, a jež úzce navazuje na předcházející teoretické kapitoly, neboť využívá oněch čtyř předpokladů transferu i jejich podtémat jako kostry. Prostor je nicméně ponechán i volnému vyjádření oslovených lektorů, co sami považují za důležité pro transfer. Jelikož empirické šetření usiluje o pojmenování širokého spektra možných způsobů podpory, byli také participanti voleni tak, aby se v rámci dané expertizy jednalo o výzkumný vzorek rozmanitý, zejména co se týče využívaných přístupů, metod a prvků (např. zážitkové pedagogiky, improvizace) či vzdělání. Klíčová slova: transfer učení, transfer dovedností, efektivita vzdělávání, trénink měkkých...
Spokojenost studentů učitelství s online pedagogickými praxemi
Stránská, Adéla ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá spokojeností studentů s online pedagogickými praxemi, konkrétně faktory, které udávají pociťovanou kvalitu online pedagogických praxí a ovlivňují spokojenost studentů s jejich průběhem. Práce vymezuje učitelskou profesi s důrazem na přípravu studentů učitelství a rozvoj jejich profesní identity, dále se zaměřuje na praktickou přípravu učitelů a její problémy v českém vzdělávacím kontextu. Pozornost je věnována spokojenosti studentů učitelství s pedagogickými praxemi a subjektivním ukazatelům jejich kvality. Poté jsou identifikovány aspekty pedagogických praxí, které udávají jejich pociťovanou kvalitu a ovlivňují spokojenost studentů s jejich průběhem na základě poznatků, které souvisí s povahou praktické přípravy učitelů. Tyto poznatky jsou propojeny se specifiky online podoby pedagogických praxí a online výuky. Součástí této práce je kvalitativní empirické šetření, které cílí na identifikaci faktorů ovlivňujících spokojenost studentů učitelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy s online pedagogickými praxemi.
Krizový management organizací z pohledu HR v průběhu pandemie koronaviru
Bečka, Alexander ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat krizový management vybraných organizací z pohledu personálního řízení v průběhu pandemie koronaviru. Práce se nejprve zabývá definicí krize v organizaci, jejím vznikem a vývojem, a jejími typologiemi. Dále je věnována pozornost problematice krizového managementu, konkrétně jeho historickému vývoji, jeho funkcím a činnostem. Práce se taktéž zaměřuje na nástroje krizového managementu, kterými jsou krizové strategie, krizové plány a krizová komunikace. Následně je věnován prostor vymezení řízení lidských zdrojů s cílem opodstatnění role personálního oddělení v krizovém týmu. Nakonec je představena pandemická situace v České republice v období od března 2020 do března 2021. Součástí práce je kvalitativní šetření realizované prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s cílovou skupinou HR manažerů a HR ředitelů z vybraných organizací působících v České republice. Přestože se organizace mezi sebou liší svou velikostí a předmětem činnosti, všechny mají společné to, že byly nuceny na krizovou situaci reagovat a zajistit ochranu svých zaměstnanců. Personální manageři mohou přinést relevantní pohled na reakci organizací, jelikož zmíněná krize neohrožovala pouze fungování organizace, ale taktéž i zdraví zaměstnanců. Cílem kvalitativního šetření je zmapovat využití...
Formy podpory poskytované osobám s psychickým onemocněním k získání zaměstnání
Pospíšilová, Adéla ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá formami podpory osobám s psychickým onemocněním k získání zaměstnání. Cílem bakalářské práce je analýza nabídky podpory k získání zaměstnání osobám s psychickým onemocněním. Práce zaměřuje na psychické onemocnění a jeho klasifikaci. Dále je pozornost věnována legislativě vztahující se k zaměstnávání osob znevýhodněných na trhu práce a formám podpory osobám s psychickým onemocněním k získání zaměstnání, které z ní vychází. Dále se práce věnuje organizacím poskytujícím formy podpory k získání zaměstnání osobám s psychickým onemocněním a podporovanému zaměstnávání. Empirické šetření bylo zaměřeno na zjištění, jak organizace poskytující službu podporovaného zaměstnávání tuto službu realizují a porovnání těchto postupů s postupy popsanými v Souhrnné metodice podporovaného zaměstnávání (Vitáková, 2005). Klíčová slova psychické onemocnění, zaměstnávání osob s psychickým onemocněním, získávání zaměstnání osobami s psychickým onemocněním, bariéry vstupu osob s psychickým onemocněním na trh práce, podporované zaměstnávání
Využívání aktuálních didaktických metod ve vzdělávání zaměstnanců v organizacích
Rauchová, Kristýna ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
4 ABSTRAKT Cílem práce je analýza aplikace aktuálních didaktických metod vzdělávání zaměstnanců v organizacích. Hlavním východiskem práce pro teoretickou část je literatura zaměřující se na aktuální didaktické metody, pro empirické šetření je to zúčastněné pozorování, strukturované rozhovory a porovnání teoretických východisek Design Sprint metody v komparaci s reálným využitím těchto východisek v praxi. Nejprve je práce zaměřena na charakteristiku vzdělávání zaměstnanců, vzdělávací cíle a formy. Následně je věnována pozornost jednotlivým aktuálním didaktickým metodám. Poté pomocí zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů bylo zjištěno, jakým způsobem se využívá Design Sprint při vzdělávání zaměstnanců v organizacích a zdali v praxi dochází k modifikaci této metody. KLÍČOVÁ SLOVA lektor, vzdělávání v organizacích, trendy ve vzdělávání dospělých, vzdělávání dospělých, organizace, metody vzdělávání dospělých, gamifikace, design sprint, zážitkové učení
Participace druhé generace Vietnamců v České republice na vysokoškolském vzdělávání
Van, Dominik ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o účasti druhé generace Vietnamců na vysokoškolském vzdělávání a jejích širších souvislostech. Nejprve se zaměřuje na historii migrace Vietnamců do českých zemí, jejich etnickou identitou a hodnotami. Dále se zabývá rozdíly mezi hodnotami minority a hodnotami majoritní společnosti a zejména účastí Vietnamců druhé generace na vysokoškolském vzdělávání. Cílem práce je identifikovat vybrané skutečnosti (jazykové a kulturní bariéry, stereotypy), se kterými se v průběhu formálního vzdělávání na vysokých školách setkávají, a zjistit, jaké jsou názory mladých dospělých Vietnamců - vysokoškoláků - na pociťované rozdíly v jejich vzdělávání oproti vzdělávání běžných studentů, kteří nejsou příslušníky národnostní menšiny. Kvalitativně orientované empirické šetření, které je realizováno formou rozhovorů se zaměřuje na analýzu a interpretaci motivů Vietnamců druhé generace v České republice k účasti na vzdělávání, překážky, s nimiž se v přístupu ke vzdělávání setkávají, a na způsoby jejich překonávání. Klíčová slova: vzdělávání, druhá generace, Vietnamci, vysoké školy, hodnoty, stereotypy, etnická identita
Mentoring kazatelů Církve bratrské
Mudrová, Gabriela ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá mentoringem mezi kazateli Církve bratrské v České republice. Text je dělen do čtyř kapitol. V jednotlivých kapitolách je nejprve představena základní terminologie, teoreticko-historické vymezení mentoringu, účastníci, klíčové principy a formy mentoringu. Následně je pozornost zaměřena na obdoby mentoringu v církevní historii, na středověké duchovní doprovázení, na roli spirituála a konečně na mentoring mezi kazateli, faráři a vikáři v současné době. Text se dále věnuje problematice rolí a kompetencí mentora se zaměřením na mentora duchovních pracovníků. Součástí této diplomové práce je kvantitativní výzkumné šetření, které zkoumá praxi mentoringu mezi kazateli a vikáři Církve bratrské, zjišťuje kompetentnost jejich mentorů a také klíčová témata mentorských setkání. Klíčová slova: mentoring, mentor, kompetence, kazatel, vikář, duchovní doprovázení
Využívání aktuálních didaktických metod ve vzdělávání zaměstnanců v organizacích
Rauchová, Kristýna ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Cílem práce je analýza aplikace aktuálních didaktických metod vzdělávání zaměstnanců v organizacích. Hlavním východiskem práce pro teoretickou část je literatura zaměřující se na aktuální didaktické metody, pro empirické šetření je to zúčastněné pozorování a porovnání teoretických východisek Design Sprint metody v komparaci s reálným využitím těchto východisek v praxi. Nejprve je práce zaměřena na charakteristiku vzdělávání zaměstnanců, vzdělávací cíle a formy. Následně je věnována pozornost jednotlivým aktuálním didaktickým metodám. Poté pomocí zúčastněného pozorování bylo zjištěno, jakým způsobem se využívá Design Sprint při vzdělávání zaměstnanců v organizacích a zdali v praxi dochází k modifikaci této metody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Adaptační proces Filipínců v organizacích působících v České republice
Hampl, Radek ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
3 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá procesem adaptace Filipínců v organizacích působících na území České republiky. Cílem bakalářské práce je analýza problémů v procesu adaptace filipínských pracovníků v organizaci. Práce je věnována celému adaptačnímu procesu, jsou popsány různé přístupy k adaptačnímu procesu a jeho jednotlivé fáze. Jsou uvedena také specifika filipínské pracovní kultury a srovnání s kulturou práce v České republice. Součástí práce je empirické šetření, jehož cílem je identifikace problémů adaptace Filipínců a následné možnosti pro zefektivnění adaptačního procesu. Šetření bylo realizováno formou polostrukturovaného rozhovoru s Filipínci, kteří v současné době pracují v České republice. Klíčová slova: adaptační proces, expatriant, třetí země, imigrace, personální činnosti, zaměstnanecká karta
Výběr aktivit dobrovolnictví v organizacích
Truksová, Tereza ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Firemní dobrovolnictví jako součást společenské odpovědnosti nabývá na popularitě. Výzkumy doposud zaměřovaly pozornost na aspekty motivace firemních dobrovolníků či na vztah dobrovolnictví a společenské odpovědnosti. Výběr neziskové organizace, kterou v rámci firemního dobrovolnictví podnik podpoří a aktivity, které jsou zaměstnanců nabízené k účasti, jsou témata, kterých se výzkumy dotýkaly jen okrajově. Vhodná spolupráce s neziskovou organizací a nabídka aktivit jsou nicméně klíčem k efektivnímu dobrovolnictví. Cílem empirického šetření bylo identifikovat způsoby výběru neziskové organizace, které v rámci firemního dobrovolnictví podnik podpoří. Cílem dále bylo identifikovat aktivity firemního dobrovolnictví a komunikační kanály z pohledu firem a z pohledu dobrovolníků. Šetření bylo uskutečněno se dvěma skupinami respondentů, s podniky a dobrovolníky. Pro sběr dat byla využita metoda dotazníku. Definováno bylo šest hypotéz, z nichž dvě byly potvrzeny. Výsledky ukázaly, že výběr neziskové organizace a aktivit ovlivňují přání zaměstnanců. Podniky vybírají neziskové organizace primárně na základě předmětu jejich činnosti a nejčastěji využívají manuální dobrovolnictví, které je rovněž populární mezi dobrovolníky. Nejpoužívanějším kanálem firemního dobrovolnictví je firemní intranet. Výsledky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Gruber, Jakub
2 Gruber, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.