Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 289 záznamů.  začátekpředchozí180 - 189dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití zprostředkovaného učení ve školní výuce
Rázgová, Lenka ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Předkládaná disertační práce představuje výsledky výzkumného projektu zaměřeného na využití teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve školní výuce pro kognitivní rozvoj žáků. První kapitola se věnuje přiblížení přístupu ke vzdělávání zaměřeného na proces učení a jeho srovnání s tradičním přístupem zacíleným na obsah učení. Následné části práce se postupně zabývají vybranými teoriemi Reuvena Feuersteina, které jsou důležité pro představení kontextu vzniku jeho další teorie, teorie zkušenosti zprostředkovaného učení. Tato teorie je hlavním tématem teoretické části práce. Kromě její definice a parametrů jsou prezentována konkrétní doporučení pro učitele, jak jejím prostřednictvím mohou u žáků rozvíjet kognitivní schopnosti přímo ve školní výuce. Následně je pozornost věnována také Feuersteinovu celosvětově známému intervenčnímu programu Instrumentální obohacení, který je ve školním prostředí využíván také v České republice. Podstatnou součástí této kapitoly je představení několika výzkumných studií, které se zaměřují na ověření přínosu Feuersteinových přístupů pro kognitivní rozvoj dětí a dospívajících. Závěrem teoretické části práce jsou charakterizovány základní principy dynamické diagnostiky, která je použita v empirické části práce. Výzkumný projekt využil kvantitativní metodologii a byl...
Výuka všeobecně vzdělávacích předmětů prostřednictvím cizího jazyka jako komunikačního prostředku
Adamus, Richard ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Cílem předkládáné disertační práce je zkoumat a charakterizovat inovativní přístup CLIL (Content and Language Integrated Learning), vymezit rozsah tohoto pojmu, stanovit profil učitele CLILu na základě dovednostních dimenzí. Role učitele je pro zavedení jakéhokoli inovativního přístupu klíčová, definovat profil CLILového učitele tak znamená stanovit komplexní implementační kritéria pro úspěšnou realizaci CLILu ve škole. Název naší práce - Výuka všeobecně vzdělávacích předmětů prostřednictvím cizího jazyka jako komunikačního prostředku - plně koresponduje s obsahem akronyma CLIL. Teoretická část je rozdělena na čtyři oddíly. První oddíl pojednává o východiscích a cílech práce prizmatem tří základních paradigmat - filozofické, pedagogické a jazykové. V druhém oddíle terminologicky vymezujeme, třídíme a popisujeme procesy pedagogické interakce a komunikace ve škole s důrazem na CLIL. Pozornost věnujeme hlavním aktérům těchto procesů - učiteli a žákům. Ve třetím oddíle se zaměřujeme na vztah CLILu k bilingvismu, k vybraným teoriím osvojování jazyka, ke kurikulárním reformám a jiným vybraným aspektům. Ve čtvrtém oddílu prezentujeme profil CLILového učitele jako teoretický základ pro naše výzkumné šetření. Empirická část se skládá ze dvou kapitol. V první kapitole mimo jiné charakterizujeme a...
Pracovní spokojenost učitelů středních a vyšších policejních škol Ministerstva vnitra České republiky
Baudyš, Jiří ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Paulík, Karel (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra andragogiky a personálního řízení Andragogika Abstrakt k dizertační práci v českém jazyce Pracovní spokojenost učitelů středních a vyšších policejních škol Ministerstva vnitra České republiky Jiří Baudyš Dizertační práce se zabývá pracovní spokojeností učitelů středních a vyšších policejních škol Ministerstva vnitra České republiky. Pozornost je zaměřena na teoretická východiska pracovní spokojenosti, motivaci, psychologické a výkonové souvislosti pracovní spokojenosti a na zkoumání pracovní spokojenosti učitelů. Východisky empirického šetření jsou teorie pracovní motivace a výzkumy pracovní spokojenosti učitelů. Kvantitativní šetření pracovní spokojenosti učitelů středních a vyšších policejních škol Ministerstva vnitra České republiky, ke kterému byl využit Inventář hodnocení spokojenosti učitelů, sleduje celkovou pracovní spokojenost učitelů a její vztah k vybraným proměnným, převážně extrapersonálního charakteru.
Motivace středoškolských studentů ke školní práci
Fiedlerová, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
V současné době se na mnoha středních školách učitelé potýkají s malým zájmem studentů o vyučované předměty. Rovněž výzkumná zjištění opakovaně ukazují, že s přibývající délkou studia klesá motivace žáků ke školní práci a v období dospívání, navzdory skutečnosti, že si mnozí z nich volí své budoucí profesní zaměření, dosahuje jejich motivace velmi nízké úrovně. Práce se bude věnovat souvislostem mezi motivací studenta ke školní práci a postoji a dovednostmi učitelů - jejich výchovným řízením, kladným či záporným vztahem. Teoretická část práce bude zaměřena na vymezení zmíněných koncepcí - edukační styly, motivaci, resp. druhy motivace a jak ovlivňují nejenom samotný proces učení, ale také výkony a studijní výsledky a s nimi úzce související výkonové cíle. V praktické části bude realizováno výzkumné šetření, které se zaměří na ověření souvislosti motivace studentů ke školní práci s edukačními styly jejich učitelů. Klíčová slova motivace, edukační styl, dospívání, výkonové cíle, studijní výsledky, proces učení, učitel, student střední školy
Psychologické souvislosti motivace ke změně odsouzených mužů v rámci resocializačního programu "Získej zaměstnání"
Šípová, Emilie ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Spurný, Joža (oponent) ; Boukalová, Hedvika (oponent)
Disertační práce je zaměřena na zkoumání psychologických souvislostí motivace ke změně dospělých odsouzených mužů, kteří se účastnili a dokončili motivační resocializační program ‚Získej zaměstnání'. V první části práce předkládáme vybrané teoretické poznatky. Úvodní kapitoly (kap. 1-3) pojednávají o problematice sociální kontroly, souvislostech motivace ke změně pachatele a motivačních faktorech v penitenciárním prostředí. Následně popisujeme systém probačních a resocializačních programů v České republice a rizikové faktory vězeňského prostředí ovlivňující proces resocializace. Další dvě kapitoly (kap. 4-5) zachycují vývoj pohledu na penitenciární intervence, obsahují přehled terapeutických přístupů v resocializaci a diskusi k možnostem ověřování účinnosti resocializačních programů. Druhá část práce je zaměřena na popis resocializačního programu ‚Získej zaměstnání'. Předkládáme základní informace o realizaci programu (kap. 6), a dále také jednotlivá témata včetně obsahu, specifik lektorské práce a ukázek konkrétní práce odsouzených (kap. 7). Třetí část práce zahrnuje empirické šetření a předložení získaných výsledků. Úvodní metodologická část představuje cíle výzkumu a výzkumné otázky (kap. 8), proces výběru souboru a organizaci sběru dat (kap. 9), a dále jsou popsány použité metody a systém...
Psychologické aspekty atopického ekzému u dětí a dospívajících
Lesse, Klára ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá atopickým ekzémem u dětí a dospívajících z psychologické perspektivy. Cílem tohoto textu je popsat a vyzdvihnout psychologické aspekty tohoto onemocnění a charakterizovat oblasti, kterých se může dotýkat a na které může působit. Z hlediska struktury je práce dělena do tří částí. Úvodní teoretická část je zaměřena na deskripci zkoumané problematiky, cílem bylo podat ucelený pohled na toto onemocnění a nastínit relevantní psychologická východiska pro empirické šetření. Ve druhé empirické části je pozornost věnována vnitřním aspektům prožívání této nemoci u dětí a dospívajících. V kvantitativním výzkumu bylo snahou zmapovat specifické fenomény, výskyt depresivních symptomů a způsob výchovy v rodině. Kvantitativní výzkum je doplněn o kvalitativní část, jejímž cílem bylo hlouběji proniknout do problematiky prostřednictvím dvou kazuistik. Ty se soustředily na celkové prožívání spjaté s diagnózou atopického ekzému. Závěrečná část reflektuje získané poznatky a v konečné diskuzi shrnuje výsledky výzkumných předpokladů, včetně limitů a možností budoucí psychologické práce s tímto onemocněním. Klíčová slova Atopický ekzém, psychosomatický přístup, depresivita, způsob výchovy v rodině, pruritus
Rodičovské styly výchovy a dospívající
Ženíšková, Karolína ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o rodičovských stylech výchovy ve vztahu k dospívajícím. Literárně přehledová část má za úkol shrnout nejdůležitější současné poznatky v oblasti této problematiky. V této části je nejprve téma rodičovských výchovných stylů zasazeno do širšího kontextu současného vývoje rodiny a jsou vyzdvižena základní východiska, na nichž staví většina odborné veřejnosti. Jádro literárně přehledové části práce tvoří přehled nejvýznamnějších témat, kterými se zabývají současné výzkumy. Ačkoliv práce čerpá převážně ze zahraniční literatury, nezapomíná zmínit i české autory, kteří se danou problematikou zabývají. Empirická část práce představuje návrh výzkumného projektu, který tematicky navazuje na literárně přehledovou část. Zabývá se fenoménem vynořující se dospělosti a s ní související rodičovskou výchovou, jejíž podoba se zdá být v tomto období poměrně specifická. Jedná se o kvalitativně koncipovanou mapující studii, která má za cíl odhalit základní rysy a charakteristiky výchovných interakcí v období vynořující se dospělosti. Klíčová slova: Rodičovské styly výchovy, dospívající, rodina
Souvislosti způsobu výchovy v rodině a agresivity u dětí mladšího školního věku
Pokorná, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá souvislostmi výchovného stylu v rodině s agresivitou dítěte mladšího školního věku. Ke zjišťování agresivity práce využívá Testu pohádek, k popsání způsobu výchovy pak Dotazníku stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. V teoretické části nejprve vymezuje období mladšího školního věku s důrazem na změny spojené s výchovou, přístupem rodičů a chováním dítěte. Dále blíže rozpracovává téma výchovy a přístupů k jejímu popisování, zaměřuje se i na jejich dopady na chování dítěte. Poslední část popisuje agresi a agresivitu a snaží se zachytit její specifika u dítěte. Empirická část představuje možnosti zkoumání zpracované problematiky výše zmíněnými metodami a navrhuje další možnosti využití získaných dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zacházení s vězněnými uživateli drog
Koňák, Tomáš ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Hlavním cílem předkládané diplomové práce je v teoretické části popsat oblast odborného zacházení s vězněnými uživateli drog a zasadit ji jak do širšího rámce teorie kriminogenních rizik a potřeb, tak především do rámce léčení duševních poruch. K závislosti na psychoaktivních látkách se zejména u vězněných osob často přidružují další duševní poruchy, což je téma, které je v předkládané práci poměrně široce diskutováno. Jsou zde popsány jednotlivé druhy odborných intervencí, které se v českých a zahraničních věznicích používají v rámci zacházení s vězněnými uživateli drog. U většiny těchto intervencí je ilustrováno, jak jsou tyto zajištěny a využívány v zahraničních věznicích a zejména pak v rámci českých věznic. Popsány jsou intervence spojené s nástupem do věznice, detoxifikační léčba, poradenské a další programy s nízkou intenzitou. Zvláštní důraz je položen na residenční vězeňské programy, jejichž hlavním reprezentantem je vězeňská terapeutická komunita pro drogově závislé a na substituční léčbu. Velký prostor je pak věnován výzkumným studiím, v rámci nichž byla zjišťována efektivita těchto programů a vliv účasti odsouzených v těchto programech na snížení jejich recidivy a znovuuvěznění. V empirické části předkládané práce jsou prezentovány výsledky průřezové epidemiologické studie, která...
Psychological aspects of interviewing in criminal prosecution
Kostelníková, Zuzana ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
1 Abstrakt Predkladaná práca sa zaoberá vypočúvaním detských svedkov a jeho výsledkom vo forme výpovedi. Mapuje vývojové špecifiká detí relevantné v priebehu vypočúvania. Ďalej ponúka prehľad špecifických postupov, ktoré zohľadňujú nároky vyplývajúce z práce s touto skupinou svedkov. Najväčší dôraz práca kladie na metódu kognitívneho interview vytvorenú Geiselmanom a Fisherom (1992) a možnostiam jej využitia u detí. Praktická časť sa v jednej rovine venuje overeniu vhodnosti špecifickej metódy - kognitívneho interview pre účely vypočúvania u detí v predškolskom veku. Druhá rovina mapuje vývojovo špecifické prejavy detí v priebehu takto vedeného rozhovoru. Vďaka analýze dvadsiatich rozhovorov bolo možné identifikovať špecifiká prejavujúce sa tak v kognitívnej oblasti, ako aj v oblasti sociálnych schopností a zachytiť ich konkrétnu podobu. V následnom kroku boli výpovede detí posudzované z hľadiska použitej metódy. Na danej vzorke sa ukázali kvalitatívne ale aj kvantitatívne rozdiely obsahu výpovede v jednotlivých fázach. Pričom ako ideálna pre získanie presnej a detailnej výpovede sa ukazuje kombinácia fázy voľnej výpovede a fázy špecifických otázok. Kľúčové slová: vypočúvanie detí, metóda kognitívneho interview, detský svedok, výsluchové metódy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 289 záznamů.   začátekpředchozí180 - 189dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.